Perjantai- aamulla 1 .8. 2014 mökkilaiturin vieressä rantavedessä räpiköivä lokki. Pintauistimen koukut syvällä kurkussa ja uistimen toisen pään koukut lokin räpylästä läpi. Siima oli katkaistu poikki. Lokki oli kovin uupunut ja verissään. Piti viedä lopetettavaksi. Ei voitu pelastaa. Jäi 3 ruokittavaa poikasta. Viime kesänä samoin loukkaantunut lokki. Siipi vaurioitunut lentokyvyttömäksi. Sekin lokki piti viedä lopetettevaksi. Oli loukkaantunut veneen perässä vedettävään vetorenkaaseen. Toissa kesänä samalla tavalla loukkaantunut lokki ajelehti räpiköiden vedessä melkein samalla kohdalla kuin 1.8.löydetty lokki. Se saatiin pelastettua, kun sattui olemaan työkaluja jolla saatiin leikattua koukut poikki ja poistettua sekä nokasta että räpylästä ja jalkoihin sotkeutunut siima joka oli myös katkaistu poikki. Kaikki nämä kolme tapausta Riihivuoren ja Lapinsaaren välisessä ns. salmessa. Jossa on paljon pesiviä lintuja poikasineen.Miksi ihminen tekee tällaista. Onko omaatuntoa ja nukkuko yönsä hyvin?
Järkytystä vesillä
Mökkiläiset
3
266
Vastaukset
- mökkiläinen
Kuva lokista on olemassa, mutta ei saa sitä näkyviin, eikä siirrettyä tekstiin
- :'(
Surullista :'(
- Leo45
En usko uistintapausten olevan tahallisia. Siimoja menee poikki kun uistin tarttuu kiveen. Kun siiman veto loppuu, irtoaa uistin kivestä ja se nousee pintaan kellumaan. Siinä se houkutelee lokkia nappaamaan siihen kiinni.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2119118
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k265788- 554762
- 964716
- 633705
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.743423- 513376
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262896Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv502772- 432671