sähkömyyjä soitti

Taas kerran...

Taas oli nuori "tyttö" saatu houkuteltua puhelinmyyntiin.
"Täällä on NN Suomen Energiayhtiöstä hei!. Minulla olisi tarjous, jossa säästät 5% sähkölaskusta. Eikös kuulostakin hienolta?"
Hän ei tiennyt mistä summasta tuo 5% oli ja paljonko se lisi euroissa. Lopulta hän sanoi, että Fortumin sopimuksesta ja nykyinen hintani oon 6,32snt / kWh.
Totesin, että "voi Sinuan tyttöparka. Sinua on kusetettu; Fortumia ei enää ole, enkä ole koskaan maksanut noin paljon sähköstä. Maksan alle 5snt/kWh."
Tyttö lopetti puhelun.

Mistä näistä "kusettajia" oikein sikiää? Palkataan pienellä provikalla nuoria töihin, annetaan valheellisia tietoja työn perustaksi ja sitten tietenkin lopulta potkut, kun ei myyjä niin hienolla materiaalilla saa kauppaa! Tuo materiaalin kanssa ao. "myyntijohtaja" tuskin itsekään saa mitään myydyksi.

Jos menette puhelinmyyntiin, niin vaatikaa kunnon ajantasalla oleva materiaali, jolla argumentoitte asiakasta. Muussa tapauksessa myyjää harhautetaan tai oikeammin kusetetaan ja raskaasti!!

12

2592

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Myyjällä oli listahinta, joka koskee toistaiseksi voimassaolevaa yleissopimusta.

Sinulla taas on jokin määräaikainen sopimus jossa on eri hinta. Oletko kenties vielä kilpailuttanut sähköyhtiötä saadaksesi tuon erikoishinnan.

No joka tapauksessa tuo 6,32 snt/kwh on joka tapauksessa vakiohinta "Fortumilla".

EI myyjä voi tietää, jos sinulla on jokin erikseen neuvoteltu sopimus tai määräaikainen sopimus jolloin hän ei olisi sinulle edes voinut myydä. Paitsi, jos olisit halunnut pitää kahta päällekkäistä sopimusta.

Satunpa vain tietämään koska olen itsekin sähköä myynyt.

• Taas kerran

Myyjä aloitti tarjoamalla alennusta hinnasta, jota en ole maksanut koskaan. Hän sanoi alennuksen olevan 20-60€/6kk. Ja sitäkään ei selvittämättä tiennyt...
        Myyjä ei missään vaiheessa kysynyt, paljonko maksan ja onko minulla kiinnostusta asiaan. Eikä sitä, minkälainen sopimus minulla on.

Eikä tästä olekaan kyse!
        Kritisoin sitä, että tällaisessa asiassa tämä "tyttöparka" pistetään lukemaan lappu, jolla ei ole mitään tekemistä todellisuuden kanssa. Tyttöparka siksi, että näin toimien ei myynti onnistu ja lopulta hän saa kenkää. Syy ei ole tuon myyjän yksin. Syynä on sen kokemattoman "merkonomijohtajan", jolla ei ole kokemusta tai edes tietoa miten myyntityössä toimitaan.

Ja minulla on toistaiseksi voimassa oleva sopimus ilman mitään määräaikoja.

Myyn työkseni tavaraa ja palveluja sekä puhelimessa, että käynneillä. Enkä koskaan ole edes kuvitellut, että tuollaisella tavalla myydään yhtään mitään. No, en ole koskaan myynytkään lehtiä, kalsareita, sukkia tai loisteputkia puhelimitse. Enkä pölynimnureita ovelta ovelle...

• Taas kerran kirjoitti:

Myyjä aloitti tarjoamalla alennusta hinnasta, jota en ole maksanut koskaan. Hän sanoi alennuksen olevan 20-60€/6kk. Ja sitäkään ei selvittämättä tiennyt...
        Myyjä ei missään vaiheessa kysynyt, paljonko maksan ja onko minulla kiinnostusta asiaan. Eikä sitä, minkälainen sopimus minulla on.

Eikä tästä olekaan kyse!
        Kritisoin sitä, että tällaisessa asiassa tämä "tyttöparka" pistetään lukemaan lappu, jolla ei ole mitään tekemistä todellisuuden kanssa. Tyttöparka siksi, että näin toimien ei myynti onnistu ja lopulta hän saa kenkää. Syy ei ole tuon myyjän yksin. Syynä on sen kokemattoman "merkonomijohtajan", jolla ei ole kokemusta tai edes tietoa miten myyntityössä toimitaan.

Ja minulla on toistaiseksi voimassa oleva sopimus ilman mitään määräaikoja.

Myyn työkseni tavaraa ja palveluja sekä puhelimessa, että käynneillä. Enkä koskaan ole edes kuvitellut, että tuollaisella tavalla myydään yhtään mitään. No, en ole koskaan myynytkään lehtiä, kalsareita, sukkia tai loisteputkia puhelimitse. Enkä pölynimnureita ovelta ovelle...

Mikä sähköyhtiö sinulla on, jos maksata alle 5 snt/kwh. Ei ainakaan Fortum. Onko sinulla esimerkiksi Alajärven sähkö?

Voin kertoa, että Suomen energiayhtiö tarjoaa tosiaan ensimmäiset kuusi kuukautta viisi prosenttia halvemmalla oli sitten sähkön hintasi mikä tahansa.

Hintasi selvittää sähköyhtiö siinä vaiheessa kun irtisanoo vanhan sopimuksesi. Myyjällä ei ole eikä voikaan olla tietoa siitä mitä juuri sillä hetkellä maksat.

Mutta myyjähän ei sitä alennusta anna vaan Suomen energiayhtiö joten ei myyjän tarvitsekaaan tietää mitä kukin asiakas maksaa..

Möin itse aikani SEY:n sopimusta ja myönnän, että perehdytys tehtävään oli aika kehnoa. Kaiken oleellisen tiedon jouduin etsimään itse netistä ja muualta.

Kuitenkin sopimus meni ihan hyvin kaupaksi möin kuukaudessa toista sataa sopimusta enkä koskaan kokenut huijaavani asiakasta.

Suomen energiayhtiön sopimus ei ole markkinoiden parhaita mutta kyllä se ihan kelvollinen on silti.

• outs89

Ei aloittajan kaltaisten täydellisyyksien tarvitse mitään asioita yrittää selvittää, ajatella mitkä siihen vaikuttaa tai mitään muutakaan. Hän kun on vain aina oikeassa. Ja myyjän tulisi olla ajatustenlukija

• Ai jaahas

Montakos vuotta olet ollut myyntityössä?

• Olet pelle

Miksi et ottanut tytön tarjoamaa sähkösopimusta? Etkö tajua että he työskentelevät tuolla provikkapalkalla? Nyt myyjä joutuu todennäköisesti työttömäksi ja elelemään kadulla. Se on kokonaan sinun syytäsi.

• Pölöt myyntijohtajat

Typerä johto on käskenyt myydä hinnan avulla. Sähkön hinta ei ratkaise, mistä sähkö ostetaan.

• Mikä ratkaisee

Ai ei hinta ratkaise sähkön kohdalla? Kerro minulle kuinka voin laatua kilpailuttaa niin teen ratkaisuni jatkossa sen perusteella. Ja joo mulla on jo ekologista sähköä "halvalla".

• Voi olla ihan koulutuksellinen homma. Parin päivän koulutuksella tuollaisia myyjiä tulee. Kesätöihin otetaan nuori tyttö jolla ei mitään teknistä tietämystä jne. Annetaan myyntispiikkiä ja soittolistaa. Tuollaisessa sähkömyynnissä kai pitäisi nopsaan kartoittaa mitä hintaa asiakas todella maksaa ja sitten esittää tarjouksen, vaikka sen 5 prossaa halvemmalla. Tosin näinkin yksinkertainen tarjoushomma voidaan ryssiä jos firma ei kouluta työntekijöitään tehtävään oikein.

• Brändin imago

Tämä sama ongelma on muussakin puh.myynnissä. Sitä itsekseni ihmettelen, että toimeksiantaja ei aseta mitään kriteerejä - paitsi halpa hinta - myyntityölle. Luulisi työn laadulla olevan merkitystä myös tuotteen imagolle.
        Eihän vaikkapa uusia Mersuja myydä Kehätien varrella olevassa pikku liiterissä. Kyseessä on nimenomaan imago, vaikka se on ihan sama Mersu, jota myydään lasipalatsissa.

• 8+9
        Brändin imago kirjoitti:

Tämä sama ongelma on muussakin puh.myynnissä. Sitä itsekseni ihmettelen, että toimeksiantaja ei aseta mitään kriteerejä - paitsi halpa hinta - myyntityölle. Luulisi työn laadulla olevan merkitystä myös tuotteen imagolle.
        Eihän vaikkapa uusia Mersuja myydä Kehätien varrella olevassa pikku liiterissä. Kyseessä on nimenomaan imago, vaikka se on ihan sama Mersu, jota myydään lasipalatsissa.

Osa toimeksiantajista asettaa kriteerit ja maksaa myös laadunvalvonnasta. Suomen Energiayhtiön kaltaiset puljut kyllä vaativat paljon ilmaista työtä mutta ovat valmiita maksamaan vain tuloksesta. SIlloin on huono vaatia jos ei maksa. Ja kun se on heille riskitöntä (pelkkä provisio) niin kaupat niillä kiinnostaa. Kunnon toimeksiantajat maksavat ylimääräisestä työstä jota vaativat.

• 191286

Saan tällä hetkellä kotimaan energian sähköä sisäänostohinnalla, säästän muutaman kympin kuussa, vuodessa puhutaan jo satasista. Ei sen väliä kuinka kokematon myyjä siellä puhelimessa on, tuote oli hyvä jonka takia otinkin sopimuksen

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."

Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      105
      3163
    2. GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?

GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys
      Voice of Finland
      43
      1167
    3. Arvaa miten paljon

Haluan sua?
      Ikävä
      83
      1142
    4. Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut

Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja
      Ikävä
      52
      1075
    5. Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!

Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!
      Pudasjärvi
      33
      1011
    6. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      67
      878
    7. Luuletko, että löydämme vielä

Yhteyden takaisin? Miehelle ....
      Ikävä
      53
      857
    8. Tunnustan

Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle
      Ikävä
      39
      852
    9. Mikä teki vaikutuksen

että ihastuit kaivattuusi? 🔥
      Ikävä
      45
      847
    10. Autolla puuhun

Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn
      Oulainen
      24
      831
    Aihe