Hanojen yms. vaihto vessaan ja kylppäriin

suihku-ummikko

Tarvitsis uudessa talossa vaihtaa kylppäriin suihku (sekä suihkuhana että suihkusetti) ja vessaan hana bidee. Ajattelin ottaa esim. Orakselta edullisimmat enkä sen kummemmin hifistellä. Missä hinnoissa liikutaan kun pyytää ammattimiehen tekemään? Onko nämä työläitä töitä?

10

102

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • häh?

      Miksi uudessa talossa hanoja tarvitsee vaihtaa?

    • Lonkalta...

      Lähdetään siitä, että hommaat hanat itse ja lasketaan vain työ.

      1 1 h ja matkat 1h ja lisäksi kilsakorvaukset.

      Eli loppulasku vois olla jossain 150 - 200 e nurkilla.

    • lähdetään...

      Lähdetään siitä, että jos on koskaan nähnyt tai käyttänyt jakoavainta, yhden hanan vaihtaa n. 5-10 minuutissa, ellei ole koskaan aikaisemmin vaihtanut hanaa.

      • Näin se on

        Joten ammattimieheltä 3 3 min ja tokihan matkat myös 3 min polkupyörällä, lasku työstä ja matkoista 1 euro x 9 min = 9 euroa.

        Näin se sitten menee.


      • 16+5

        Jos tohon tahtiin vaihtelet niitä hanoja, niin voit tulla mulle hommiin, urakkapalkalla.


      • no tuota...
        16+5 kirjoitti:

        Jos tohon tahtiin vaihtelet niitä hanoja, niin voit tulla mulle hommiin, urakkapalkalla.

        Kerrotko miten seinäkiinnitteisen suihkuhanan vaihtamiseen voi saada kulumaan edes viittä minuuttia, jos on joskus sellaisen aikaisemmin vaihtanut?

        Pesuallashanan vaihtamiseen tietysti menee ainakin vartti, kun joutuu pari helmiliitostakin avaamaan ja uudelleen liittämään.


      • lonkalta
        no tuota... kirjoitti:

        Kerrotko miten seinäkiinnitteisen suihkuhanan vaihtamiseen voi saada kulumaan edes viittä minuuttia, jos on joskus sellaisen aikaisemmin vaihtanut?

        Pesuallashanan vaihtamiseen tietysti menee ainakin vartti, kun joutuu pari helmiliitostakin avaamaan ja uudelleen liittämään.

        Kerroppa nyt aloittajalle arviosi, minkälaiseen laskuun pitää varautua ja lue nyt vielä se aloitus kertaalleen.

        >>Missä hinnoissa liikutaan kun pyytää ammattimiehen tekemään?>>


      • häh?
        lonkalta kirjoitti:

        Kerroppa nyt aloittajalle arviosi, minkälaiseen laskuun pitää varautua ja lue nyt vielä se aloitus kertaalleen.

        >>Missä hinnoissa liikutaan kun pyytää ammattimiehen tekemään?>>

        Miksi? Enhän minä aloittajalle vastannut, vaan tuolle tahdin ihmettelijälle.


    • Uteliash.

      Mikä vika niissä nykyisissä hanoissa on?

    • suihku-ummikko

      Kiitos myös asiallisista vastauksista.
      WC:n hana on ns. vesiputoushana, joka ruikkii veden joka paikkaan. Siihen ei saa kytkettyä bideesuihkua, vaan pitää vaihtaa koko setti.
      Ja kylppärissä ei ole sitä hanaosaa ollenkaan. Siitä kierretään vaan vesi päälle sellaseen onnettoman pieneen voimattomaan suihkupäähän, jolla voi vain yrittää pestä itseään tai kylpyhuonetta/saunaa. Käytännöllisyydestä ei tietoakaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Savonlinnassa machete hyökkäys!

      Myös kirvestä käytetty lyömäaseena......näin se Savonlinnakin rikastui...
      Maailman menoa
      191
      4025
    2. Mikä siinä sun kaivatussasi on niin

      erityistä muihin verrattuna? 🙋‍♂️
      Ikävä
      194
      2871
    3. Suoraan Sinulle

      En usko välttämättä mihinkään sielunkumppanuuteen tai muuhun maagiseen voimaan, mutta sinussa olen silti nähnyt jotain,
      Ikävä
      58
      1746
    4. Kuvaile omaa ulkonäköäsi

      Niin kaivattusi voi bongata sinut täältä.
      Ikävä
      118
      1710
    5. Pakettiauton kuljettaja tappoi

      Kuljettajan nimi joka tappoi 2 ihmistä.
      Leppävirta
      13
      1528
    6. Nyt sitten ulos ihmiset!

      Älkää jumittako täällä. Menkää, näkykää ja hankkikaa kokemuksia. Ei teitä kukaan edes bongaile, jos önötätte täällä.
      Ikävä
      69
      1404
    7. Apokryfikirjat: mitä "kielletyt kirjat" kätkevät sisäänsä?

      Itämaiset palstat eivät ole Raamatun tai kristinuskon asialla, mutta koska meitä häiritään täällä, meidän on puhuttava a
      Hindulaisuus
      423
      1357
    8. Mikä on sinun ja rakkaasi ikäero?

      Kirjoita, jos rakkaasi on nuorempi/vanhempi 🥰
      Ikävä
      94
      1309
    9. Niin siinä kävi

      Mä ihastuin suhun. Kukapa ei? Olisi pitänyt kuunnella sisäistä naisen vaistoa, etten takuulla ollut ainut. Kuulin sattum
      Ikävä
      62
      1291
    10. Mies minkälaisista naisista yleensä

      Tykkäät? Ihan mielenkiinnosta kysyn.
      Ikävä
      76
      1229
    Aihe