Lihaton lokakuu

HerneMaissiPaprika.

Meneekö kukaan täältä mukaan? Ite aattelin että kuun vois kokeilla, muuten en kyllä ilman lihaa pärjää :D

22

96

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • En pystyisi muutenkaan, koska perhettäni en saisi mukaan millään. En syö koulussa lihaa koskaan, enkä osta sitä omalla rahallani, mutten tiedä, haluanko osallistua tähän, sillä en kannata täyttä lihattomuutta.

• HerneMaissiPaprika.

En mäkään sinänsä kannata, mutta lihattoman lokakuun ideakin on jättää kokonaan syömättä tai vähentää merkittävästi. Itse pidän luultavasti kalan ja äyriäiset, mutta haluan kokeilla tofua yms. Ihan mielenkiinnosta. Se huono puoli tässä kyllä on, että joudun itselleni suurimmaksi osaksi kokkaileen :D

• HerneMaissiPaprika. kirjoitti:

En mäkään sinänsä kannata, mutta lihattoman lokakuun ideakin on jättää kokonaan syömättä tai vähentää merkittävästi. Itse pidän luultavasti kalan ja äyriäiset, mutta haluan kokeilla tofua yms. Ihan mielenkiinnosta. Se huono puoli tässä kyllä on, että joudun itselleni suurimmaksi osaksi kokkaileen :D

Vielähän tässä ehtii suunnitella, kun on vasta elokuu.

• Itse pystyisin ehkä sydän verta vuotaen luopumaan punaisesta lihasta. Nälkään näin nirso kuitenkin kuolisi jos pelkällä pupunruualla pitäisi elää. Taidan syödä tänään tacoja (paaaaaljon lihaa) ihan vain karkottaakseni karmean ajatuksen kasvissyönnistä.

Matikanmaikkani mielestä kasvisruokapäivä muuten sortaa lihansyöjien oikeuksia. Kyllä minulla on oikeus syödä lihaa jos niin haluan ja sitä pitää olla tarjolla! Tai siis kasvisruokaa on tarjolla aina ja kasvissyöjätkin valittivat kasvisruokapäivästä (kuulemma oli tavanomaistakin huonolaatuisempaa) ja joutuivat vielä samalle linjastolle meidän muiden kanssa. Tunnustan tosin keittopäivinä hakeneeni kasvissyöjien pinaattikeittoa nutjakesopan sijasta :D Ihanaa, Palmia, ihanaa!

• No kai, kun en muutenkaan syö lihaa. Paitsi kalaa, ja sitä aion syödä lokakuussakin.

• Tuskin. Minä en voi vaikuttaa meidän perheen kokkauksiin. Tai no. Voisinhan välttää tunkemasta mitään leivän päälle...

Meidän koulussa on ollut kasvisruokaviikkoja. Muuten perusruokaa, mutta niihin on tungettu jotain tyyliin herneet. Ja sitten saattaa olla niitä keltaisia ulosteelle haisevia kasvispihvejä, joita en ole suostunut suuhuni laittamaan.

• Enpä minäkään syö lihaa muutenkaan.

Meidän koulun kasviruuat on yleensä ihan hyviä, missään ei vaan ikinä lue mitä ne ovat ja usein joutuu arvuuttelemaan että mikähän tämäkin keltainen möykky mahtaa olla, mutta hyvää se on.

Tosin onhan aina välillä niitä kamalia värittömiä kastikkeitakin joissa lilluu paprikanpalasia ja vettyneitä juustoja... hyhhyh, sillon jätän yleensä syömättä tai syön pelkkää salaattia.

Kasvisruokapäiviä on joka toisen viikon torstai vai mitenhän se meni.. no jotenkin niin..

En voinut olla nauramatta kun eräs kasvissyöntiä vastustava tyyppi popsi tietämättään kasvismakaronilaatikkoa ja kehui että ompas hyvää, jauhelihassa vaan on jotakin outoa...

Soijarouhettahan se oli. Enpä viitsinyt asista huomauttaa.

• UNiTE

Ite en syö ollenkaan lihaa, mutta kalaa kyllä.

• kyllä minäkin kalaa syön..

• lihahan on hyvääkin

tässähän menis kaikki proteiini ravinnosta.

• Piece

Itte olen kaikkiruokanen, imuroin sisääni sen mitä eteen laitetaan, ellei se haise Epäilyttäville Eritteille. Tietenkin kouluruoka on poikkeus, sillä sieltä löytyy useita vastenmielisiä ruokalajeja, mutta puhuinkin nyt etupäässä liha- ja kasvisruuasta..
        Esimerkiksi koulun kalapullat on aivan kaameaa kuraa, jotka haisevat, maistuvat ja näyttävät ummetuksesta kärsivän mursun paskalta.
        Silti meiän koulus on ihan hyvää kasvisruokaa, yleensä tungen itteeni koulussa mieluummin sitä, vaikken pystyisi elämään ilmaan lihaa. Namnam. Oikein hyviä murhattuja elukoita.

• kysymys kuuluu
        Piece kirjoitti:

Itte olen kaikkiruokanen, imuroin sisääni sen mitä eteen laitetaan, ellei se haise Epäilyttäville Eritteille. Tietenkin kouluruoka on poikkeus, sillä sieltä löytyy useita vastenmielisiä ruokalajeja, mutta puhuinkin nyt etupäässä liha- ja kasvisruuasta..
        Esimerkiksi koulun kalapullat on aivan kaameaa kuraa, jotka haisevat, maistuvat ja näyttävät ummetuksesta kärsivän mursun paskalta.
        Silti meiän koulus on ihan hyvää kasvisruokaa, yleensä tungen itteeni koulussa mieluummin sitä, vaikken pystyisi elämään ilmaan lihaa. Namnam. Oikein hyviä murhattuja elukoita.

Piece, mä ymmärrän ton pointtis, mutta onko kouluruoka niin epäterveellistä kuin väitätte? Onhan siinä rasvaa, mutta varmasti myös proteiniia. Ja... Ei se nyt ihan roskaa voi olla.
        Toi iänikuinen valitusvirsi kouluruuasta ei ole aiheellinen. Vanhempanne maksavat siitä "kurasta" veroina ja te kannatte sitä roskiin. Ei hyvä!

• Ihan oikeesti
        kysymys kuuluu kirjoitti:

Piece, mä ymmärrän ton pointtis, mutta onko kouluruoka niin epäterveellistä kuin väitätte? Onhan siinä rasvaa, mutta varmasti myös proteiniia. Ja... Ei se nyt ihan roskaa voi olla.
        Toi iänikuinen valitusvirsi kouluruuasta ei ole aiheellinen. Vanhempanne maksavat siitä "kurasta" veroina ja te kannatte sitä roskiin. Ei hyvä!

Mut eihän Piece tai muutkaan puhunu kouluruuan laadusta vaan kasvis- ja liharuuasta. Jos polttelee saarnata noin paljon, aloita oma keskustelu!
        Ja pah. Se kouluruoka nyt vaan sattuu olemaan rasvaista ja pahaa pöperöä. Ja oivoi jos se kerran maksaa niin merkittävästi, niin kehoittaisin Teitä harkitsemaan, että kannattaisiko niitä verorahoja kuluttaa sitten johonkin terveellisempään ja parempaan.
        Ja kun kerran toitotat sen kouluruoan terveelisyyttä, niin tule itse kouluihin syömään sitä paskaa kerran tai pari, niin mieles alkaa muuttua...

• Ihan oikeesti kirjoitti:

Mut eihän Piece tai muutkaan puhunu kouluruuan laadusta vaan kasvis- ja liharuuasta. Jos polttelee saarnata noin paljon, aloita oma keskustelu!
        Ja pah. Se kouluruoka nyt vaan sattuu olemaan rasvaista ja pahaa pöperöä. Ja oivoi jos se kerran maksaa niin merkittävästi, niin kehoittaisin Teitä harkitsemaan, että kannattaisiko niitä verorahoja kuluttaa sitten johonkin terveellisempään ja parempaan.
        Ja kun kerran toitotat sen kouluruoan terveelisyyttä, niin tule itse kouluihin syömään sitä paskaa kerran tai pari, niin mieles alkaa muuttua...

Minä olen syönyt kouluruokaa kahdeksan vuotta, eikä ole vielä mieleni muuttunut. Parempaa se on kuin ei mikään tai brittien maksullinen pikaruoka.

• kysymys kuuluu kirjoitti:

Tämä riippuu ihan ruokalasta. Amican ruoka mielestäni on ihan hyvää ja iso plussa on se, että pehmeää leipää on aina tarjolla. Kyllä muksuille lämmin ruisleipä maistuu.

Palmia sen sijaan... En yhtään ihmettele, että helsinkiläisten keskuudessa siitä on tulossa uusi kirosana. Lihakeiton lihat ovat 90% rustoa ja nutjaketta, lihaa saa siitä etsiä kauan ennen kuin löytää. Kasvisruuassa ei kuulemma ole tarpeeksi proteiinia. Ja kyllä aika rasvaisia monet ruuat ovat. Palmia ei viitsi investoida edes hapankorppuun, ympäri vuoden tarjolla on pelkkää koulunäkkiä, joka suoraan sanottuna maistuu pahvilta. Jos pehmeää leipää on, se on jotain imellettyä kammotusta, kuivaakin vielä.

Sodexholla oli sentään hapankorppuja pari kertaa viiikossa. Ne kuitenkin tekivät liian konstikkaita ruokia. Lapset ihan totta eivät halua syödä surullisenkuuluisaa suklaa-banaani-jauheliha-kastiketta. Jopa osa opettajista haki lounaansa ennemmin siwasta.

Kouluruokaloiden olisi jo aika tajuta, että yksinkertainen ruoka on terveellistä ja halpaa. Ei ole mitään järkeä tehdä superrasvaisia kummajaisia, joita kukaan ei edes syö kun makaronilaatikko menisi hyvin kaupaksi ja yksinkertainen salaattikin kelpaa useimmille. Makaronisalaattihirvitykset jäävät syömättä. Ei voi olla yhteiskunnan etu, että lapset eivät syö liian konstikkaita kouluruokiaan vaan hakevat lounaat lähipikaruokalasta tai lähikaupasta, jolloin mukaan tarttuu limua, karkkia, sipsejä ja muutaa epäterveellistä. Perusruoka pitää muksut omalla koululla, kaukana sipseistä.

• En pysty koska olen urheilia proteiinipitoisuus aterioista tippuisi ihan liian alas. Ja valmentaja lupasi nostaa tasoa koko kauden ajan harkka harkalta joten lokakuussa sitä proteiinia vasta tarvitaankin. Muuten kyllä mutta harrastus rajoittaa.

En laske kalaa lihaksi sen koostumus on aivan erilainen. Kanan ehkä.

• Siiliö

Miksi aina pitää juuri olla jotain vailla kuukauden ajan? Tammikuussa ei saa juoda mitään ja lokakuussa ei saa syödä mitään. Mitä seuraavaksi?

Vakavasti ottaen voisin syödä pelkkää kasvisruokaakin, eikä tipaton tammikuukaan oikeasti ole ongelma, mutta oikeasti miksi aina pitää olla jotain vailla?

• Kai siinä on idea, että tutustuu toisenlaiseen tapaan elää, mistäs sitä tietää jos rupeaisi sen jälkeen enemmän ajattelemaan kasvisruokailun tai vähemmän juomisen etuja ja suosimaan näitä vaihtoehtoja. Tipattoman aikana saattaisi esim. huomata olevansa energisempi kun unen laatu ei kärsi alkoholin takia, mikä kannustaa pysyvään alkoholinkäytön vähentämiseen. Tarkoitus ei ole elää kuukautta raivoraittiina ja sen jälkeen syöksyä baariin vetämään pää täyteen, vaan miettiä omia valintojaan ja voisiko jostain löytyä kultainen keskitie.

• santiny kirjoitti:

Kai siinä on idea, että tutustuu toisenlaiseen tapaan elää, mistäs sitä tietää jos rupeaisi sen jälkeen enemmän ajattelemaan kasvisruokailun tai vähemmän juomisen etuja ja suosimaan näitä vaihtoehtoja. Tipattoman aikana saattaisi esim. huomata olevansa energisempi kun unen laatu ei kärsi alkoholin takia, mikä kannustaa pysyvään alkoholinkäytön vähentämiseen. Tarkoitus ei ole elää kuukautta raivoraittiina ja sen jälkeen syöksyä baariin vetämään pää täyteen, vaan miettiä omia valintojaan ja voisiko jostain löytyä kultainen keskitie.

Kaikille vähemmän-lapsineroille: Erilaisen Elämäntavan Koe-Ajo. EEKA

• emptyoficiale._ kirjoitti:

Kaikille vähemmän-lapsineroille: Erilaisen Elämäntavan Koe-Ajo. EEKA

Ihanaa, että täällä on ihmisiä, joilla on kyky ilmaista asiat lyhyesti ja ytimekkäästi! Kuten huomaatte, minulla on kyky jorista yksinkertaisestakin asiasta pitkät pätkät.

• Minua ei innosta osallistua, sillä en pidä tempauksen takana olevasta ideologiasta. Ekstremistinen eläinsuojelu on aina tuntunut jotenkin kiihkoilulta, enkä pidä ns. kettutyttöjen syyllistävästä asenteesta, vaikka kannatankin lihansyönnin vähentämistä ja tehotuotannon ja turkistarhauksen lakkauttamista.

Haluan löytää kultaisen keskitien.

Muuten, miten olisi sosialistinen syyskuu? :D

• Siiliö

"Tarkoitus ei ole elää kuukautta raivoraittiina ja sen jälkeen syöksyä baariin vetämään pää täyteen, vaan miettiä omia valintojaan ja voisiko jostain löytyä kultainen keskitie. "

Ja näinkö väität ihmisten toimivan? Ei. Tipattoman tammikuun päätteeksi ihminen ei muuta tapojaan, vaan saattaa jopa juhlistaa tuskan päättymistä räkäkänneillä. Samoin lihaton lokakuu. Sen jälkeen ei muuteta tapoja.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      92
      1846
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      85
      1292
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1133
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1017
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      111
      952
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      853
    7. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      772
    8. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      771
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      48
      731
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      693
    Aihe