Mietin vaan... täällä masentuneet jaksavat vielä urheilla jne. Se on tosi hyvä. Oonko ainoa, jonka tiskit on homeisia, kellä ei oo lasia mistä juoda, viemärit tukossa, eteinen täynnä roskapusseja? Kun yrittää jotain, niin on heti poikki. En jaksa edes syödä. Olenko ainoa?
Missä kunnossa teidän kämppänne on?
65
4537
Vastaukset
- ghfghfghgfhghgfhgfhg
Olen myös aika pohjilla mielenterveyden kannalta.
Silti siivoan hyvin vaikka ei sillä oikeasti ole mitään merkitystä kun ei edes vieraita käy. En tiedä syytä siihen, ehkä koen että se tekee olostani " ihmisen " edes pisaran verran.
Joskus siivoan ihan sen takia että ei ole muutakaan tekemistä. - 6+16
Minulla oli tuollaista sotkua vuosikausia. Lapsetkin ryömi roskapussien keskellä ja oli todella likaista ennen kuin sossu kävi 3 kertaa viikossa auttamassa. Oli meillä likaista ja sotkuista vaikka sossu käviki kun ei vaan onnistunut se siivoaminen vaikka herranen aika minä olen sairaalahuoltaja! Shokki olikin kova jokaisen työpäivän jälkeen kun astui kiiltävästä uudesta sairaalasta siihen läävään. Minä olin vieläpä tunnettu ja arvostettu kovana sairaalahygenia kurin pitäjänä :D Tietoa ja taitoa olisi siis ollut vaikka stetiloida koko kämppä mutta kun voimat riitti vain töissä käymiseen. Sotkeminen loppui uuden miehen löytämiseen ja kuntoutustukeen. Lisäksi lapset jäi puolisolle. Nyt tavaroilla on paikat. Järjestelen jatkuvasti ja poistan turhaa kamaa asunnosta jota ei kylläkään juuri ole, mutta aina löytyy asioita joista voi kysyä "tarvitsenko tätä todella? ". Jos ei ole pariin vuoteen tarvittu niin lentää roskikseen. Kerran viikossa siivotaan perusteellisesti. Astiat tiskataan toimestani kerran päivässä. Siihen menee noin 5-10min. Ennen minulla oli 900e tiskikone ja se louskutti parhaimmillaan tuntikausia yhtä astia satsia ja se jäi koneeseen. Sieltä niitä otettiin ja laitettiin tiskialtaaseen ja joku jaksoi tai ei jaksanut viikon päästä laittaa ne koneeseen. Euron tiskiharjalla saa nopeammin ja parempaa jälkeä. Tärkeintä on asettaa joka päivälle pieniä tavoitteita. Tänään on päivä aikaa purkaa tiskivuori. Huomenna pyyhin pölyt jne. Aikaa suorittaa koko hereillä olo aika. Siitä se lähtee pienin askelin.
- maasenntunut
mulla o kämpä iha romuna
- Vähän kerrallaan
Et ole ainoa.
Ensimmäisenä kehottaisin sinua yrittämään pitää tiskipöytä suunnilleen tolkullisessa kunnossa, koska likaisista astioista voi oikeasti tulla sairaaksi varsinkin näillä keleillä.
Jos kaikki on vain jäänyt tekemättä pitemmän aikaa, näky voi olla dramaattinen, vaikkei siihen sisälly mitään dramatiikkaa. Kun on jäänyt tekemättä, niin on. Asiat kasaantuvat pikku hiljaa. Niinpä siivoamisestakaan ei pidä tehdä stressin aihetta, lannistavaa urakkaa, johon ei saa aikaiseksi tarttua.
Kannattaa tehdä alku. Siivota vaikka yksi huone, tai vaikka vain pöytä. Tai päättää, että siivoan nyt 15 min. Jatkan huomenna, jos jaksan.
Päiviä kyllä riittää - eivät ne sotkutkaan ole kerralla jostain romahtaneet. - Väsähtänyt
Minua lohdutti se, kun kerran oli parempi päivä ja jaksoin tehdä kaiken mikä oli pitkään roikkunut tekemättä. Silloin tajusi, että se ihan ok-kuntoinen kämppä ei ole niin kaukanakuin miltä se tuntuu.
Sen myönnän kyllä, että se kaaos tuppaa normaalisti saamaan voiton eli jos ottaa yhden tehtävän per päivä, niin se on auttamattomasti liian vähän.- ...........
Kuitenkaan kämppä ei tästä yhdestäkään tehtävästä mene huonompaan suuntaan ja siivottavaa muille päiville jää joka tapauksessa vähemmän.
- Anonyymi
Yksi tuttavani luulee että kun pesee lattian niin se on siivoamista . Aika kummallista sinänsä kun pöydän pinnat ovat likaisia kirjahyllyt vahvan pölyn peitossa ovet täynnä sormen jälkiä likaisia sellaisia. Mutta tämä se vaan pesee lattian ja kertoo sitten että oli siivous päivä muka.
Joten meitä on moneen junaan ja toiset jää asemalle
- Cycyccoolll
Puolen vuoden roskat lattialla vaatteiden ym roinan seassa.
Pyykkiä yleensä sen verran puhtaana mitä 3ssa päivässä tarttee.
Astiat lojuvat saastaisella tiskipöydällä, ikkunat pesemättä(tietenkin), olohuoneeseen ei mahdu tavaran sekaan, makuuhuoneen ja keittiön välillä vain polku mitä kävellä varoen. Saan joskus vessan pestyä mutta into hiipuu kaiken muun suhteen. Elän kaaoksen keskellä. Vastaavaa olen elänyt jo 5 vuotta.
Ironisinta kaikessa on että pidän siistiydestä ja siivoamisesta... - donkkidöö
Kämppäni on kuin pyörremyrskyn jäljiltä , siivoan sitten joskus kun olen kuntoutunut hieman enemmän.
Polku mullakin lattialla . vanhoja lehtiä siellä täällä, roskiksena 200 L jätesäkki jonka bvien roskikseen kun säkki täyttyy.
Pesukonetta käytin viikko sitten ekaa kertaa kahteen kuukauteen. - Siistiä
Siistikää sen verran kuin jaksatte ja hyvältä tuntuu. Muu on ihan samantekevää.
Itselläni on aika siistiä (yleensä, välillä repsahtelee vähän), koska olen vain tottunut siihen, ja tuntuu hyvältä.
Jos alkaa rassata, niin siivotaan, sen kuin jaksaa...
Yksi ihan hauska juttu on se, että ainakin tällaiselle kaltaiselleni suhteellisen ideaalis-epäkäytännölliselle taivaanrannanmaalailijalle siivoaminen (eli lähinnä sen tulokset) konkreettisena, ihanomanitsen kannalta hyödyllisenä hommana tuottaa jopa useinkin erinomaisen autuaan, iloisen olon. Siispä hyvää vastalääkettä masennukselle - kannattaa ehkä jopa kokeilla (suosittelu, eh) !- Siistiä
...Ja siis (ennen kuin tyrmäätte ajatuksen niin:) ns. "pointti" on se, että kun saat oman oleilusi eli ympäristösi, kotikolosi kaikkineen, varsinkin"hyvine puolineen" hyvään kuosiin, niin siitä voi tulla ihan mukavia vireitä. Kannattaa kokeilla - et häviä kuin mahd. yhden huushollin siistiytymisen.
Ja minä en sitten ole mikään ideologi. Jos viihdytte vähän sotkuisemmassa ympäristössä, niin kasvattakaa ihmeessä vaikka hometta. Homejuustokin on hyvää, kulinaristkin siisti valinta.
- Rutiini, rutiini
Vähilläkin voimavaroilla kämppä pysyy siistinä, kun pitää periaatteen, että laittaa kaiken aina takaisin paikoilleen ja siivoaa sotkun/lian välittömästi, kun se on syntynytkin. Toinen siisteyttä helpottava asia on, että luopuu huonosti puhtaana pidettävistä ja muistakin tarpeettomista tavaroista. Asunnon ilmekin on keveämpi, kun turhaa roinaa ei ole.
Itselläni sekä kämpän järjestyksessä pito että hampaiden harjaus ovat tulleet rutiiniksi vasta parin viime vuoden aikana. Ja olen sentään nelikymppinen. Tosin vaikka yhden ihmisen asunnossa tekemistä on vähän, niin tiskeihin ym. minulla kuluu useampi tunti päivässä. Tänään järjestelin siivouskaappia, ja meni varmaan 4 tuntia. En jaksaisi yhtä aikaa käydä työssä, valmistaa ruokia ja pitää kämpää kunnossa. Päiväni livahtaa ihan arjen askareissa ilman työssäkäyntiä.
Ulos lähteminen voi tuntua työläältä, mutta ulkoilusta saa aina virtaa ja hyvää mieltä. Se on ilmaista mielialalääkettä. Muistakaa vesipullo näillä helteillä.- pää on pipi
Totta. Mutta kun jostain syystä kaikki vain jää kädestä johonkin. Jostain syystä ei huomio kiinnity siihen, että pitäisi siivota hellalle roiskahtanut ruoka pois. Huomio kiinnittyy hellaan vasta, kun se on yltä päältä karstan peitossa.
Tai lattialle kertyneet lehdet, pussit, röykkiöt kiinnittävät huomion vasta sitten, kun on vaikka pimeässä kompastunut niihin ja silmäkulma on auki. Sitten tulee vielä veritahrojakin. - Siinä se on! Rutiini
Ihanasti ja ytimekkäästi sanot (Rutiini, rutiini) !
Voih, mä rukoilen itselleni apua just tähän:
"...sekä kämpän järjestyksessä pito että hampaiden harjaus ovat tulleet rutiiniksi vasta parin viime vuoden aikana".
Ai kun minäkin pääsisin tähän. Tajuan jotenkin sen, että rutiini on se juttu! Minulla jo hoituu muutama asia rutiinisti (ei saa ny nauraa). Harjaan aamuin illoin hiukset ison paperin päällä, ettei sitten hiuksiani ole kaikkialla... ja joskus käy niin, etten tajua joko harjasin, joko tein sen, vai meinasinko vain; homma hoituu niin selkäytimellä, etten tajua, teinko asian jo vai en. Toinen on tilanne, että pesen pesulapulla kainalot ja sitten pukeudun... Välillä en tajua, joko pesin vai olinko vain meinaamassa. Asia selviää, kun kokeilen onko käyttämäni pikkupyyhe märkä. - Tarkoittaako tämä kaikki rutiinilla ja selkäytimellä tekemistä.
Siis, jospa selkäydintoiminnoksi / rutiiniksi saisin
- hampaiden säännöllisen hyvän hoidon (se on myös investointi hyvään)
- yhden huoneen kotini siistin näköisenä pitämisen
!!!
- Tavan masse
Upeeta, Rutiini, rutiini! Mitäpäs tämän maan masentuneet muuta tarvitsevatkaan kuin että ottavat itseään niskasta kiinni ja ottavat rutiinikseen kämpän järjestyksessä pidon sekä hampaiden harjauksen! Halleluja! Missä tämä neropatti kuolemattomine viisauksineen onkaan piileksinyt! Ulos vaan kaikki masentuneen, vaikka tuntuu työläältä, koska "ulkoilusta saa AINA virtaa ja hyvää mieltä."
- lumikki777
oletko käynyt koskaan kilpirauhaskokeissa? kilpirauhasen vajaatoiminta voi myös aiheuttaa masennusta. joskus lääkäri vain määrää masennuslääkkeitä ja kilpirauhasen vajaatoiminta jää huomaamatta.
- 32.
Minulla on lääkitys sekä masennukseen että kilpirauhasen vajaatoimintaan. Silti uneksin lottovoitosta, että voisin palkata siivoojan. Katson himohamstraajat ohjelmia, koska silloin oma koti tuntuu varsin siistiltä.
- poikamiesboxi
Noh tässä on olohuone
http://oi62.tinypic.com/103v3ie.jpg
Tässä komero
http://oi62.tinypic.com/30dccuo.jpg
Tässä keittiö
http://oi59.tinypic.com/szag5s.jpg
Tässä vessa
http://oi59.tinypic.com/140c8ia.jpg- fsdfsdfdsfdsfdfsd
Huhhuh, tuo oli jo aika järkyttävä näky. Ota nyt hyvö mies se harja käteen ja ala äkkiä siivoamaan. Olen itse myös vaikeasti masentunut jo vuosia mutta kyllä siivoamisen saan tehtyä.
Oletan että on vuokra asunto, jos vuokran-antaja näkisi asunnon kunnon saisit aika varmasti häädön siitä ja jos uusi vuokranantaja kysyy edelliseltä vuokranantajalta häädön syytä niin asunnon saaminen voi olla helvetin vaikeaa. - fewfwrefgrgfe
Huh, nyt ostamaan isoja jätesäkkejä ja kaikki törkytavara niihin erottelematta. Suhteellisen pienellä vaivalla saat luukusta paljon siedettävämmän näköisen.
- roju-ripe
Luulin asuvani metsärosvon kämpässä, mutta ihan noin hurjaan kuntoon en läävääni päästä. Siivous ei vaan kiinnosta pätkän vertaa jos vaikka pihalla on tärkeämpää tekemistä.
Vaikka vaimo piti suht hyvää huolta sisätilojen siisteydestä, niin siitäkin vielä kehtasin narista, jos jossain lattialla roskia näin. Kun ei ole varaa palkata ammattisiivoojaa niin antaapa rojujen olla. - Asunnon välittäjä
Oliko trolli, vai eikö tule yhä hajoilevampi olo masentuneelle jo siitä, kun ei mahdu raajojaan sijoittamaan mihinkään?
- ohjesääntö
fsdfsdfdsfdsfdfsd kirjoitti:
Huhhuh, tuo oli jo aika järkyttävä näky. Ota nyt hyvö mies se harja käteen ja ala äkkiä siivoamaan. Olen itse myös vaikeasti masentunut jo vuosia mutta kyllä siivoamisen saan tehtyä.
Oletan että on vuokra asunto, jos vuokran-antaja näkisi asunnon kunnon saisit aika varmasti häädön siitä ja jos uusi vuokranantaja kysyy edelliseltä vuokranantajalta häädön syytä niin asunnon saaminen voi olla helvetin vaikeaa.Ei mitään harjoja, vaan kauppaan ostamaan rulla isoja, mustia jätesäkkejä, ja kaikki sinne. Jos näkee roskiin laittaessa jotain arvotavaraa, niin sen voi siirtää erilliseen laatikkoon tms., mutta muuten sumeilematta kaikki jätesäkkeihin. Lopuksi jätesäkit dumsteriin.
Seuraavaksi jäljelle jääneen pienemmän rojun siivoaminen roskikseen kumikäsineet kädessä.
Sen jälkeen tasojen siivous, josta enimmät rojut voi pyyhkiä lattialle.
Sen jälkeen lattioiden lakaiseminen.
Sen jälkeen imuroiminen, jos on imuri.
Sen jälkeen lattioiden pyyhkiminen kostealla rievulla tai mopilla.
Sen jälkeen lattioiden pesu rievulla tai mopilla lämpimällä vedellä, johon on lisätty tolua.
Pienen asunnon saa tällä järjestyksellä siivottua jo päivässä. Jos ei jaksa päivässä tätä tehdä, niin kaksi päivää on asetettava rajaksi.
Voin luvata, että siivouksen jälkeisenä päivänä on mahtavaa herätä aamulla, kun on iso kivi vierähtänyt sydämeltä ja pystyy liikkumaan ja hengittämään kotonaan. - Jumpppaaja
Asunnon välittäjä kirjoitti:
Oliko trolli, vai eikö tule yhä hajoilevampi olo masentuneelle jo siitä, kun ei mahdu raajojaan sijoittamaan mihinkään?
Tulee. (Olen eri ihminen kun jolle vastasi 'Asunnon välittäjä').
Minua lisämasentaa se, että ahtaassa kodissani, jossa liikaa rakkaita huonekaluja, en oikeasti mahdu raajojani levittelemään, sillä minun olisi pakko mahtua tekemään kuntoutuakseni tiettyjä jumppaliikkeitä, joista osa parhaiten hoituisi lattialla jumppamatolla! Ana raaja iskee jonnekin. Huokaus.
- juuuuuä
Itse asuin täydellisessä läävässä monta monta vuotta. Astiat menivät niin pahaan kuntoon, että yksi kerta vain heitin ne kaikki pois. Kun vihdoin sain aikaiseksi siivota, lähti kämpästä noin 30 jätesäkkiä täynnä roskaa ulos. Siis, pelkkää roskaa mikä on ollut ympäri kämppää. En tajunnut itse miten pahassa kunnossa kämppä oli, ennen kuin katsoin niitä roskasäkkejä ja niiden määrää.
Se masennus on niin pirullinen kaveri. Monet sitä sanoo, että on vaan pakko tehdä. Sitä itsekin yritän, pakottamalla, vaikka ei jaksa. - ggcd
Aikamoinen sekasotku tämä on, ainoa joka täällä joskus käy on veli joka jaksaa kettuilla sotkuista, mutta sanon, että ei kiinnosta. Tiskikone onneksi tiskaa astiat, tosin niiden ottaminen pois koneesta on aika vaivalloista.
- Mätäsuu
Kolme ihmistä kaksiossa. Minä se masentunut. Mutta jos minä en tee mitään kotona, herranjumala! Juuri nytkin katselen tätä sekasortoa ympärilläni, leluja pitkin lattioita vaikka kolmelle lastentarhalle, lähes kaikki astiat paskasena ja haju kamala. Eteisessä roskiksia ja kaikenlaista kamaa mitkä pitäisi minun raahata varastoon, mutten jaksa. Ja minä siis se sairas, kotona, lapsen kanssa. Ja minä siis se joka ei koskaan tee mitään kenenkään eteen, ja vielä mies. Parin päivän tauko jatkuvasta paikkojen hinkkaamisesta.....ohhoh, vaimokin ihmettelee että mitäs täällä oikein tapahtuu, ei tapahdu. Ja minä käyn aina kaupassa, teen aina ruoat.....ja näköjään olen vielä se joka siivoaa, ja ainiin hoitaa pienen lapsen........mutta en vain ole mitään muuta kuin luuseri, taakka.....koska en tahko rahaa.
- Oho
Kannattaisiko harkita sellaisen "voittaja-naisen" siivoamista sitten ensimmäisenä vaikka roskikseen? Pilaa ilman?
- aina vedotaan
Et ole ainoa .Mun mielestä masennus ei selitä sitä,että asuu läävässä.Se on laiskuutta eikä mitään muuta.Tee itselles viikko-ohjelma.Ma viet roskat, ti tiskaat,ke jne jne.Olen nähnyt teikäläisten kämppiä ja tulee fiilis,että joka iikka pitäisi viedä desinfioinnin kautta suljetulle.Lisäksi paskanen kämppä laittaa myös naapurit ongelmiin matojen,loisten yms.takia.Hienoa kun jonkun patalaiskan asunnon takia pitää myrkyttää koko talo ja senkin joutuu yhteiskunta maksamaan,koska eihän tyypillä ole edes rahaa korvata hommaa.
- Masennuksestatoipuva
Mulla on sulle viikko-ohjelma: MA-SU et nuku, harkitset itsemurhaa.
Tällä tavoin ei jää aikaa muiden ihmisten ongelmien ja desinfioinnin miettimiseen! Ja näin sinäkin pääset suurista huolistasi. - oikeasti masentunut
Mun mielestä sellainen ihminen, jonka kämppä ei ole sotkuinen tai edes epäjärjestyksessä, ei ole oikeasti masentunut, vaan hän vain kerää sääliä väittämällä olevansa.
Oikeasti masentuneen ihmisen koti on suurimman osan ajasta sotkuinen. Tämä pitäisi lisätä diagnoosikriteereihin.
- lopetetaan_valitus
Mä oon vähä samaa mieltä, että läävää ei voi selittää masennuksella vaan laiskuudella. Olen masentunut, elämä on tällä hetkellä tosi raskasta. Mutta on silti PAKKO siivota. En voi jättää paskoja levälleen. Velvollisuudet on hoidettava, siinä ei auta ruikuttaa. Voin maata koko päivän sängyssä ja kieriskellä itsesäälissä, mutta en voi olettaa, että joku muu siivoaa ja tiskaa. Ei minunkaan luonani koskaan kukaan käy, mutta ei sekään ole syy olla siivoamatta. Kait sitte joskus masentuu niin, ettei todella jaksa, en tiedä. Mutta sitte on asiat todella huonosti.
- huoleton veikkonen
Pakko ei ole tehdä mitää. Jos jotain tyyppiä internetistä kauhistuttaa sotkut niin ei se haittaa.
Ite elin 4v melko kaatopaikka tunnelmissa ja eipä se kamalasti haitannu. Muuttaessani pois putsasin paikat, poltin 2 peräkärrillistä roskaa, keräsin 13 jätesäkillistä tyhjiä pulloja ja sellasta. Jääkaapissa oli pari vuotta vanhoja maitotölkkejä, lattioilla kolmen vuoden mainokset. Imuroin seiniltä kärpäsiä pois, niitä tuppas olemaan paikat mustanaan. Se sotku ei häirinny ketään koska en päästä kotiini ylimääräsiä, samat säännöt on nykyisessäkin kämpässäni. - Siisti neurootikko
Jos olette oikeasti itse masentuneita, niin luulisi teidän tajuavan, että se mikä teille itsellenne on itsestään selvää (esim. siivoamisen välttämättömyys ja aikaansaaminen), ei välttämättä ole niin itsestään selvää muille heidän elämässään. Aivan kuten joillekin ihmisille on niin pirun selvää, ettei olla masentuneita, kieritä itsesäälissä ja mietitä itsemurhaa päivä- ja yökausia. Mutta kaikille se nyt vain ole selvää. Perkele.
- oikeasti masentunut
"Olen masentunut, elämä on tällä hetkellä tosi raskasta."
Et tiedä, mitä masennus on.
- siivooja1
http://www.iltalehti.fi/asuminen/2014080918539741_an.shtml
Masennukseen on turha vedota siivouksen suhteen.Pienin askelin eteenpäin.Muistakaa,että vuokrakämpässä olette taloudellisessa vastuussa kaikesta itse aiheutetusta.Ja varmasti masentuu kun elää paskan keskellä.- mhmhmhmhmmhmh
Samaa mieltä, masennus ei ole mikään tekosyy siivoamisen suhteen, se on laiskuutta jos ei siivoa. Itse olen ollut vaikeasti masentunut jo 8 vuotta ja silti jaksan siivota vaikka sen jälkeen on todella väsynyt olo. Mutta mitäpä haittaa tuosta on jos on muutenkin työkyvytön ja ei ole mitään menoja minnekkään niin ei ole väliä jos on aamulla aivan poikki.
On aivan järjetöntä päästää asunto himohamstraaja ohjelma tyyliseen kuntoon, kerran viikossa pyyhkii lattiat ja pöydät ja siivoaa roskat, ja roskapussin kun vie edes joka toinenpäivä, ja jos sotkua tulee niin se kannattaa siivota heti niin ei tule jättiurakkaa vastaan koskaan.
Tuollaisessa paska sotkussa on todellakin ongelmana luteet ja muut paska kärpäset yms, hyi helvetti!! ja tietysti home.
Oma asuntoni on erittäin siistissä kunnossa, tässä ketjussa joku laittoi kuvia asunnostaan mikä oli totaalinen kaaos, jos oma asuntoni olisi tuollaisessa kunnossa hyppäisin narunjatkoksi mielummin kun antaisin jonkun nähdä sen. - Latvainvalidi
mhmhmhmhmmhmh kirjoitti:
Samaa mieltä, masennus ei ole mikään tekosyy siivoamisen suhteen, se on laiskuutta jos ei siivoa. Itse olen ollut vaikeasti masentunut jo 8 vuotta ja silti jaksan siivota vaikka sen jälkeen on todella väsynyt olo. Mutta mitäpä haittaa tuosta on jos on muutenkin työkyvytön ja ei ole mitään menoja minnekkään niin ei ole väliä jos on aamulla aivan poikki.
On aivan järjetöntä päästää asunto himohamstraaja ohjelma tyyliseen kuntoon, kerran viikossa pyyhkii lattiat ja pöydät ja siivoaa roskat, ja roskapussin kun vie edes joka toinenpäivä, ja jos sotkua tulee niin se kannattaa siivota heti niin ei tule jättiurakkaa vastaan koskaan.
Tuollaisessa paska sotkussa on todellakin ongelmana luteet ja muut paska kärpäset yms, hyi helvetti!! ja tietysti home.
Oma asuntoni on erittäin siistissä kunnossa, tässä ketjussa joku laittoi kuvia asunnostaan mikä oli totaalinen kaaos, jos oma asuntoni olisi tuollaisessa kunnossa hyppäisin narunjatkoksi mielummin kun antaisin jonkun nähdä sen.Ja sinulle pakko-oireinen viisastelija: Et ole visiin lamauttavaa vakavaa masennusta nähnytkään.----
Ja minulla on omistusasunto. - koirakissakana
Latvainvalidi kirjoitti:
Ja sinulle pakko-oireinen viisastelija: Et ole visiin lamauttavaa vakavaa masennusta nähnytkään.----
Ja minulla on omistusasunto.Jos olet niin " lamaantunut " miten jaksat tätä palstaa lukea? Tekosyitä laiskuudelle.
- Latvainvalidi
koirakissakana kirjoitti:
Jos olet niin " lamaantunut " miten jaksat tätä palstaa lukea? Tekosyitä laiskuudelle.
"Jos olet niin " lamaantunut " miten jaksat tätä palstaa lukea? Tekosyitä laiskuudelle. "
Haista ....
Mistä näirä pakko-oireisia spammaajia ja kusipäitä oikein sikiää? Ihmisiä jotka vain haluavat ärsyttää ja vittuilla heikossa asemassa oleville, oikein piilofasisteja...?
Sen kus puunaatte omaa kotiannne vaikka juutalaisilla, mutta mitä kettua muiden kodit kuuluvat teille...?
Kaikki energiani menee työnteon yrittämiseen ja teen töitä tietokoneella ja netissä... - Selkärankaremontti?
koirakissakana kirjoitti:
Jos olet niin " lamaantunut " miten jaksat tätä palstaa lukea? Tekosyitä laiskuudelle.
Masentuneita syyllistävät ja valheita levittävät trollaajathan voivat palaa aikansa kuluksi vaikka helvetissä, kun ei ole näköjään parempaa tekemistä...
Hienoa, että alaspäinreittaustoiminto on poistettu; pääsevät kaikenlaiset häiriköt tuhoamaan palstaa entistä pahemmin ja tehokkaammin. - Nahkurin orret
Miten niin on "turha vedota masennukseen" siivouksen suhteen? Onko myös muihin sairauksiin "turha vedota"? Siivotaan vaikka saatana halvaantuneina vai? Tai itsemurhayritysten ja psykoottisten harhojen lomassa, iloisesti?
Voisitteko te vitun nulkit perustella näitä moralisoivia, pinnallisuutta henkiviä väitteitänne jotenkin? - voi kiitos...
mhmhmhmhmmhmh kirjoitti:
Oma asuntoni on erittäin siistissä kunnossa, tässä ketjussa joku laittoi kuvia asunnostaan mikä oli totaalinen kaaos, jos oma asuntoni olisi tuollaisessa kunnossa hyppäisin narunjatkoksi mielummin kun antaisin jonkun nähdä sen.Ei mieleesi tullut, ettei kaikilla ole ketään, joka sen sotkuisen kämpän voisi nähdä. Tai että ihminen voi olla niin hajamielinen, välinpitämätön ja aloitekyvytön psyykkisen sairautensa takia, ettei heiltä onnistu samalainen järjestyksen elämä kuin sinulta.
Onneksi asuntosi on erittäin siistissä kunnossa. Olet myös erittäin ihana ihminen, suorastaan lähimmäisenrakkauden perikuva. Kenties viimeisestä kappaleestasi kuvastuu samanlainen laatu kuin asunnostasikin. - Anonyymi
Kyllä se vaan on niin että jos ihmisellä on syvä masennus niin ei ne jaksa juuri mitään, eikä auta mitkään niskasta kiinni ottamisen.
Mutta jos jaksaisivat ajatella niin pitkälle että jos on tehnyt jotain , vaikka siivonnut tai tiskannut niin se tekemien aina katkaisee sen huonon olon .Ja juuri asioita mitä tehdään omalla kropalla .
Mutta masennus kestää oman aikansa ei sitä pois saa edes tahtomalla , koska autonominen hermosto aiheuttaa tilanteen mille ei niinkuin voi aina mitään. Lääkityksen kanssa alkaa pikku hiljaa häipyä . Kun hyväksyy tilanteen ja yrittää silti tehdä asioita - Anonyymi
Kyllä se vaan on niin että jos ihmisellä on syvä masennus niin ei ne jaksa juuri mitään, eikä auta mitkään niskasta kiinni ottamisen.
Mutta jos jaksaisivat ajatella niin pitkälle että jos on tehnyt jotain , vaikka siivonnut tai tiskannut niin se tekemien aina katkaisee sen huonon olon .Ja juuri asioita mitä tehdään omalla kropalla .
Mutta masennus kestää oman aikansa ei sitä pois saa edes tahtomalla , koska autonominen hermosto aiheuttaa tilanteen mille ei niinkuin voi aina mitään. Lääkityksen kanssa alkaa pikku hiljaa häipyä . Kun hyväksyy tilanteen ja yrittää silti tehdä asioita - Anonyymi
mhmhmhmhmmhmh kirjoitti:
Oma asuntoni on erittäin siistissä kunnossa, tässä ketjussa joku laittoi kuvia asunnostaan mikä oli totaalinen kaaos, jos oma asuntoni olisi tuollaisessa kunnossa hyppäisin narunjatkoksi mielummin kun antaisin jonkun nähdä sen.Et ole mitenkään kärsinyt vaikeasta masennuksesta vaan lievästä sellaisesta , kun nimittelet toisia laiskoiksi jos eivät siivoa.,jos on vaikea masennus ei siinä aina jaksa edes itseään pestä
Vielä keskivaikeakin masennutås pitää ihmisen kourassaan niin paljon ettei kerta kaikkiaan jaksa mitään.
Olen nähnyt elämäni aikana niin monta potilasta joilla on eri sateisia masennuksia , ja itsekkin kärsivät kovasti saamattomuudesta , jos siinä vielä joku laiskaksi nimittelee niin ei tiedä mitä masennus edes on. Lievän masennuksen kanssa voi jaksaa olla töissäkin , vaikka sekin on kamala tila mutta silti pystyy olemaan sosiaalinen - Anonyymi
mhmhmhmhmmhmh kirjoitti:
Oma asuntoni on erittäin siistissä kunnossa, tässä ketjussa joku laittoi kuvia asunnostaan mikä oli totaalinen kaaos, jos oma asuntoni olisi tuollaisessa kunnossa hyppäisin narunjatkoksi mielummin kun antaisin jonkun nähdä sen.Et ole mitenkään kärsinyt vaikeasta masennuksesta vaan lievästä sellaisesta , kun nimittelet toisia laiskoiksi jos eivät siivoa.,jos on vaikea masennus ei siinä aina jaksa edes itseään pestä
Vielä keskivaikeakin masennus pitää ihmisen kourassaan niin paljon ettei kerta kaikkiaan jaksa mitään.
Olen nähnyt elämäni aikana niin monta potilasta joilla on eri sateisia masennuksia , ja itsekkin kärsivät kovasti saamattomuudesta , jos siinä vielä joku laiskaksi nimittelee niin ei tiedä mitä masennus edes on. Lievän masennuksen kanssa voi jaksaa olla töissäkin , vaikka sekin on kamala tila mutta silti pystyy olemaan sosiaalinen - Anonyymi
mhmhmhmhmmhmh kirjoitti:
Vielä keskivaikeakin masennus pitää ihmisen kourassaan niin paljon ettei kerta kaikkiaan jaksa mitään.
Olen nähnyt elämäni aikana niin monta potilasta joilla on eri sateisia masennuksia , ja itsekkin kärsivät kovasti saamattomuudesta , jos siinä vielä joku laiskaksi nimittelee niin ei tiedä mitä masennus edes on. Lievän masennuksen kanssa voi jaksaa olla töissäkin , vaikka sekin on kamala tila mutta silti pystyy olemaan sosiaalinen
- Latvainvalidi
Et ole ainoa.
Roskapussit vien ja pyykit pesen ja itseni,, mutta muuten on täysi kaaos.
Olen päättnyt antaa anteeksi itselleni.- Anonyymi
Minä vedän päivittäin kumilastalla keskilattian. Sitten reunoja tulee pyyhittyä ehkä joka kolmas viikko. Viimeistään, jos alkaa näkyä pölyä. Tiskejä kyllä karttuu. Yleensä keskeisemmät kipot, kuten tänään kasari, tiskaan heti. Kylpyhuone pesen noin kerran kolmessa viikossa. Eri aikaan altaan ja vc-pytyn. Ikävä, kun tahtoo ruumiin kulttuuri jäädä. välillä käyn joka päivä lenkillä. nytkin, kun on muuta menoa, sekin tahtoo jäädä.Nokkaunia otan pari kertaa päivässä. Onneksi olen päässyt unilääkkeistä, kiitos Herralle
- Send.
Hah. Jos on masentunut, ei siivoamattomuus ole laiskuutta. Tiedän sen itse, koska sillon kun en ollut masentunut, asunto oli aina todella siisti, vihaan sotkua yli kaiken. Tietysti vaikuttaa jaksamiseen se, onko vaikea-asteinen masennus vai lievä.
Mutta voinko selittää jotain niille, ketkä eivät vaikeaa masennusta ymmärrä? Kun kärsit vaikea-asteisesta masennuksesta, sinulla on henkisesti että fyysisesti erittäin huono olo. Henkinen ja fyysinen olo ovat yhteydessä toisiinsa. Fyysistä huonoa oloa (vaikeassa) masennuksessa on esimerkiksi huimaus, lihaskivut, kuumat aallot, kova väsymys jne. Se on vähän kuin krooninen kova flunssa, lihaskipujen ja silmissä sumenemisen kera, vaikka olisitkin nuori. Siivotkaa itse, kun olette kuumeessa, jos ette, niin olette laiskoja. Aloittakaa urheilu koska se auttaa, aloita itse kun sinulla on kova flunssa. Koska vakavassa masennuksessa oikeasti on myös vakavat fyysiset oireet. Jos neuvotte, mene lääkäriin ja hae apua: 1. Mene itse lääkäriin yksin, kävellen, todella kauas, kun sinulla on kova flunssa. 2. Avun saaminen vie erittäin kauan. Ensin pitää käydä terveyskeskuksessa, sinne ajan saamisessa kestää n. 1-3 viikkoa. Sitten lähete mielenterveys-hoitopuolelle, kesti kaksi kuukautta minulla. Sitten mitä? Masennuslääkkeitä, lisää sivuvaikutuksia, krooninen kova flunssa huimauksen ja erittäin surullisen mielen kera muuttuu pahemmaksi, mutta silti pitää syödä lääkettä n. kaksi kuukautta, että nähdään toimiiko se. Sitten toinen kehiin, ja kolmas. Sinua ei välttämättä edes jakseta diagnosoida. Jos haluaa terapiaa, sekin on hidas prosessi.
Pointtini on se, että apua kannattaa hakea, asiat voivat muuttua paremmiksi. Mutta niille ketkä luulevat että se on niin yksinkertaista, se EI ole. Koska masennus ei ole kova flunssa vaan vakava sairaus, mutta kovan flunssan oireet ovat myös vakavan masennuksen oireita.
Olen toivottavasti parantumassa, jaksan siivota, se on jo iso asia. Olen saanut apua jo kauan. Ymmärrän jokatapauksessa ihmisiä, ketkä eivät jaksa siivota masennuksen takia, ja kokemuksesta tiedän, ettei se ole laiskuutta. Toivottavasti kaikki kääntyy parhain päin meille kaikille. - N.1987
Kamalassa. En jaksa siivota taikka tehdä ruokaa. Päivät menee sängyn pohjalla.
Hoitoon yritän päästä, kestää vaan että pääsee jonnekin. - ms. monk
Taidan olla toista ääripäätä, koska vakavan masennuksen (ja monen muun diagnoosin..) lisäksi kärsin pakko-oireisuudesta.. Ja kaikenlainen sotku lisää ahdistuneisuuttani, eli kun mulla vaan sattuu olemaan energiaa, niin teen kotitöitä. Kuulostaa ehkä oudolta, mutta mua tietyllä tavalla "rauhoittaa" kun edes oma kämppä on järjestyksessä silloin kun oma pää on täysin sekaisin.
- fdgdgdfgdfgdfgfd
Samassa ääripäässä täälläkin, tuntuu että noilla " pakko oireilla " saan edes jotain kontrollin tunnetta elämääni kun olen päästäni jo niin rikki että ei mitään järkeä.
Esimerkiksi siivoan valtavasti, käyn suihkussa 4-5 kertaa päivässä, ja myös tavaroiden pitää aina olla siistissä järjestyksessä , kontrolloin myös omaa käytöstäni ( lähinnä tunteiden esilletuontia )aivan äärettömästi, olen lyonyt itsestäni kuin robotin josta ei ulospäin saa mitään käsitystä.
- 122222222222
Ihmiset nyt ymmärtävät hitusen väärin. Ei se laiskuutta välttämättä ole, vaan välinpitämättömyyttä usein. Ei välitä lainkaan vaikka kämppä on hirveässä kunnossa, masennus kun sitä aiheuttaa, ettei välitä itsestään tai kämpästä. Siihen kun lisää väsymyksen ja alakuloisuuden, niin ei ihmekkään, ettei kämppä pysy kunnossa.
Koska jotkut teistä masentuneista saa siivottua (onnea teille), niin miten voitte sanoa, että muut ovat vain laiskoja? Jokainen masennusta sairastava on yksilöllinen tapaus, ja vaikka koska sinä voit tehdä jotain masentuneena, ei se tarkoita, että toiset ovat sitten laiskoja.
Se että minä elin joskus läävässä ja nykyään jaksan siivota ja välittää, ei tarkoita sitä että näkisin ne jotka elävät läävässä laiskoina. Olen itse sen käynyt kun ei välitä tai ei jaksa. Tottakai on varmasti myös laiskoja ihmisiä, mutta en lähtisi osoittamaan sormella muita, että hah, ootte laiskoja kun mä olen masentunut ja mä jaksan siivota. - voimat hukassa
Ihan hyvässä kunnossa. Siivouksen kanssa en ole mikään nipottaja. Siivoan kunnolla kerran viikossa. Pidän tavarat järjestyksessä, tiskaan joka toinen päivä ja pesen pyykit tarvittaessa.
Aamulla ylös nousemisen kanssa on vaikeuksia. Mitenkään ei jaksaisi aloittaa uutta päivää. Kaikesta yrittämisestä huolimatta masentunut mieli näkee joka puolella likaa ja sotkua.- Tremedous..
Täällä eräs kai psykoottisesti masentunut ihminen, "nuori" 19-v nainen kirjoittelee vastausta tähän... Olen nyt vapaalla pari pv ja ei inspiroi siivota koska siskoni on oikea jätelaitos samassa huoneessamme. Tupakanpresut aina pitkin pöytää ja paskaset vaatteet lattialla... Kun vien ne pyykkiin, saan huudot: "Vittu ne oli puhtaita!" tai :"Missä se paita on?" Kun vastaan vieneeni sen pyykkiin kun lojui lattialla, saan kälkätykset siitä että hän "juuri" haki sen pyykkinarulta.. Pesen meidän pyykit, säännöllisesti imuroin ja tamppaan maton ulkona, pesen ja vaihdan verhot, pyyhin pölyt, vaihdan petivaatteet, kerään roskat etc. Nyt en ole siivonnut hetkeen. Eipä täällä muuta olisikaan kuin pyykkejä tai vaatteita hieman lattialla.
- noeioopakkosiivota!
Ei se siivoamattomuus muuten haittaa, mut mieltä piristää jos ei oo likaista. Eli kannattaa laittaa vaikka muovipusseihin jos ei oo laatikoita kaikki roina jotenkuten samankaltaset tavarat vielä samoihin laatikoihin (ei välttämätöntä) ja sitten imuroi lattian =) Ja yrittäs ottaa semmosen tyylin että pesis aina käytön jälkeen astiat. Siin mun vinkit. Ja olen myös ollu tosi kauan masentunu, laitoshoidossakin oon ollu.
Mut masennuksesta must on se hyöty siisteydes että kun ei jaksa paljon mtn tehdäkää, ei myöskää sotkeennu nii nopeasti kämppä. - ....................
up
- Latvainvalidi
"Aihetta on käsitelty"?
ei saa täällä edes keskustella voi perkel,, - neljä seinää
Ei vaikka kyllä mä tiskit duunaan ja roskat..Mutta muten sama diili.
Tein smoothieta ja sosetta jos sen sais juotua kun
ei muuten jaksa syödä. Noin muuten hemmetin sekanen sotkunen ja
likanen on kämppä. - Anonyymi
Kai teillä käy välillä edes huoltomies tarkastamassa vesimittarit? Itse asun kunnan kämpässä ja jokaisessa asunnossa oma vesimittari. Pakko siivota viimeistään ennen huoltomiehen vuosittaista tarkastusta...
- Anonyymi
Useinhan masentunut ihminen ei jaksa edes tiskata, mutta jos ajattelee että tiskaaminen ei ota montaa minuuttia päivästä ja että laittaa itsensä pakosta tiskaamaan, ja kun sen on tehnyt niin moni sanoo että on voinut paremmin sen jälkeen. Sillä kaikki mitä teet käsiesi ja jalkojeni kanssa on jonkinlaista liikuntaa joka katkaisee hetkeksi huonon olon, vaikka miten vaikealta tuntuisi niin paraneminen alkaa siitä että tekee jotain joka päivä, vaikka onkin vastahakoista niin jokainen juttu on saavutus siitä että kykenee kun vaan määrää omaa itseään hieman
- Anonyymi
Et ole ainoa. Täällä toinen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse1343879- 851905
Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap151771Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos541412Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi461337Ylen uutiset Haapaveden yt:stä.
Olipas kamalaa luettavaa kaupungin irtisanomisista. Työttömiä lisää 10 tai enempikin( Mieluskylän opettajat). Muuttavat1301323VENÄJÄ muuttanut tänään ydinasetroktiinia
Venäjän presidentti Vladimir Putin hyväksyi tiistaina päivitetyn ydinasedoktriinin, kertoo uutistoimisto Reuters. Sen mu991280- 701166
- 691033
Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k1131022