Kissa kaikkiruokaiseksi ....

kaikkisyövä katti

Olen nyt suht tuoreena kissan omistajana tutkiskellut ja seuraillut näitä kissan syömisasioita.
Ja vähän ihmetellytkin. No vähä enemmänkin.

No ainakin itse meinaan pitää kissan aivan kaikkiruokaisena.

Olen laskeskellut, ettei se tule oikeastaan kalliimmaksi yhtään, jos osataa kissalle sillin tällöin paketin jauhelihaa, broilerin suikaletta tai kalapaloja pakasteena. Laitan niitä pakkaseen annospusseina ja sekoittelen sitten aina joko erilaisiin marketin ja osin eläinkaupankin sörsseleihin. tai sellaisenaan.

Ainakin tähän asti on kelvannut kaikki, mutta parhaiten syö ihan oikeaa ruokaa.

Lisäksi olen huomannut, että jotkut paljon kehutut eläinkaupan sapuskat ei sisällä yhtään sen enempää lihaa kuin markettienkaan. Maksavat kuitenkin enemmän.

Lisäksi aina hiukan kermaviiliä tai jugurttia tai piimää. Ja sitäkin voi antaa ihan omista purkeistaan. Ostaahan noita itselleekin.

Ja niitä raksuja sitten ohessa.

Ei tää nyt niin vaikeeta voi olla.

3

120

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • samaa mieltä

Niin, eikä se ole kovin työlästäkään. Laiskat ja tietämättömät ostavat sen kivoimman näköisen pussin lähikaupan hyllyltä.
      Ja totta on, että osa eläinkaupan ruuista on samanlaista kuin whiskasit. Mutta eläinkaupassa on myös niitä laadukkaita raksuja, joita ei marketista saa. Tuoteselostetta pitää lukea, ei sitä merkkiä.
      Kissa voi ihan hyvin syödä ihmisille tarkoitettuja kanasuikaleita mutta halvemmaksi tulee ostaa eläinkaupan pakastealtaasta.

• Sannnnnnnni

Ei muuten välttämättä tule, jossain merkeissä on lähinnä keitettyä kanaa ja kilohinta "ihmiskanaan" verraten nelikertainen. Itse vaikka olenkin kasvissyöjä niin en niin hienohelma etten pysty kanaa käsittelemään & keittämään. Ja tottakai kissan pitää olla kaikkiruokainen. Mielestäni pisimmälle pääsee kun yhdistelee useaa superlaadukasta raksua, kotonatehtyä märkää kaikenlaisesta elimistä, roskakaloista ja muusta ja sitten vielä kaupan märkää maukkaudeksi vitamiini hyväksyntä eläinlääkäriltä -eläinten ruokinnasta ei vielä tiedetä kaikkea joten monipuolisuus on varmastikin parhaaksi? PItää vain varoa keitettyä linnunluuta ja tunnettuja allergeenejä.

• 1+2

Ei kissan tarvitse olla "kaikkiruokainen". Lihaahan sen on tarkoitus syödä. Se ei ole mikään boijäteastia jolle voi antaa ruuantähteet, kuten koiralle.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jäätävä epävarmuus

Mistä tää hirveä epävarmuus molemminpuolin johtuu? Pohjimmiltaan uskon, että molemmat tietää, että tunteita on. Vai onko
      Ikävä
      84
      1786
    2. Ainakin hän on elossa

ehdin jo huolestua.
      Ikävä
      43
      1419
    3. En malta odottaa mies että tulet minuun

Sykkivänä ja intohimon palossa ujutat hitaasti upean rakkauden miekkasi minuun, ja antaudutaan kiihkeään rakasteluun. Hu
      Ikävä
      119
      1230
    4. Vanhemmalle naiselle

Ihastuin sinuun kauan sitten. Luonteeseen, ulkonäköön ja iloisuuteen. Olen haaveillut sinusta sen jälkeen monet kerrat.
      Ikävä
      87
      1172
    5. Siltojen varjoissa

Siltojen varjoissa Yksinäinen susi kulkee, hiljaisuudessa sanoja punnitsee. Sydän auki, paljas liekki rinnassa, siltoja
      Ikävä
      291
      1151
    6. Mitä hellittelynimiä

Sinulla on kaivatustasi?
      Ikävä
      66
      983
    7. Mitä meille oikein

Tapahtuu vai tapahtuuko mitään?
      Ikävä
      56
      942
    8. Persut romahti Haapaveellä, kiitos Ilkka!

Persut saivat historiallisen tappion haapaveellä! Kiitos Ilkka!
      Haapavesi
      40
      917
    9. Pitsaa selliiä

Onko uudet pitsat hyviä, kannatteooko käyvä vai suosiollako pittää hilipasta sotkamoon
      Kuhmo
      20
      910
    10. Tiedätkö et olet

Ärsyttävän hyvännäköinen.
      Ikävä
      34
      864
    Aihe