Myöhästely! Aamurutiini?

Myöhästelijä

Mulla on jo 3 vuotta ollu ongelmana myöhästyminen. Ala-asteella en koskaan myöhästyny koulusta koska kouluun oli ihan kiva mennä. Seiskalla tää myöhästely alko mut ei ollu sillonkaa niin paha, jokusen 5-10 minuuttii kerran tai pari viikossa. Kasilla myöhästymisestä tuli jo tapa, eli olin aina 10-20 minuuttii myöhässä ainaki kaks kertaa viikossa. No ysillä vasta kaikki meni perseelleen... eli olin siin ihan joka päivä myöhässä ainakin 10 minuuttia ellen jopa puol tuntii. Seiskalla, kasilla ja ysillä aina ollu sama aamurutiini muuten mut ysillä pyrin aina nukkuu pidempää. Ysin lopussa yritin opetella olemaan ajoissa lähtemällä aikasemmin kouluun (matkaa 3km pyörällä) mut jostain syystä se ei ollut mahollista koska aika ei vaan riitä aamujuttuihin ja en haluais herätä liian aikasin koska aikasin nukkumaanmeneminen ei oo vaihtoehto. Nyt kun lähen opiskelee, ois vähän pakko ehtiä ajoissa ja varsinki ettei myöhästy junasta ku seuraava tulee tunnin päästä.

Mun aamurutiini kun koulu alkaa klo: 8

Herään 6.30

Käyn suihkussa (iltasin en haluu käydä)
Syön aamupalan
Meikkaan
Kuivaan hiukset
Laitan hiukset
Pakkan kirjat samalla kun pesen hampaat
Ja eiku vaan pyörän selkään ja ainakin viis ylämäkee matkalla
Puhelimeen tai internettiin en aamusin eksy :)

MITÄ TEEN VÄÄRIN? Tässä vaiheessa kello on tasan tai 5 yli. Matkaan tarvii noin 15 minuuttia. Niinä aamuina kun en käy suihkussa, kello on noin 10 vaille ku pääsen lähtee. Oon hidas tekemään asioita mut se on vaan mun normi tapa muuten juoksisin ympäri taloa ja kaikki menee päin persettä jos joudun kiirehtii.

Onko tapoja joilla voi säästää aikaa ilman että tarvii herätä aikasemmin? Kertokaa teijän kokemuksia.

4

870

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • :-)

      Hmm en osaa oikee auttaa, mut kannattaa koittaa sitä et käy illalla suihkussa. Mäki herään 06:00 enkä käy suihkussa tai kuivaa hiuksia ja silti aika käy mulla vähiin. Koulumatkaan mulla menee n. 20 minuuttia

    • Myöhästelijä

      Tykkään vastapessyistä silkkisistä hiuksista mut kai se on jossai vaiheessa opetella käymään iltasin jos ei muu auta.

    • wtf where is the foo

      -käy illalla suihkussa, niinku valtaosa muutki
      -lait kirjat jo illalla laukkuu/reppuu
      -valitse vaatteet illalla


      Ei pitäis kauhee kiire olla ?

    • Anonyymi

      Itellä aamurutiini on se et jos meen 8.00 nii teen näin
      Herään 7.00
      Vaihdan vaatteet 7.00-7.05
      Laittaudun esim pesen naaman laitan vähä jotai meikki tai ees peitän finnit ja laitan huulikiiltoa 7.05-7.15
      Syön aamupalan yleensä jugurttia myslillä ja tarkistan somet samalla 7.15-7.25
      Pesen hampaat 7.25-7.27
      Sit mulla on aikaa viel jotai 7 Min jolloin tarkistan läksyt ja pakkaan repun
      Sit lähden kouluun 7.35

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1625
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1254
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1157
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1096
    5. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      2
      1082
    6. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      586
      1039
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      970
    8. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      932
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      12
      867
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      9
      751
    Aihe