Sain juuri sairaalasta tuon ylipainemaskin. Yksi yö ollut vasta käytössä, tosin siitäkin vain noin 1 tunti maskin kanssa. Ongelma oli se, että aina kun meinasin nukahtaa, niin havahduin siihen, että en saa tarpeeksi happea. Ja siihen sitten avuksi syvä nenä hengitys, jonka jälkeen olo oli taas virkeämpi, ennen seuraavaa "nukahdusta", jonak jälkeen kierros taas alusta. Oli pakko otta maski pois naamalta, koska nukkumisesta ei tullut mitään...Ilman maskia sitten nukahdin normaalisti. En tiennyt, että maskin kanssa nukkuminen voisi olla niinkin hankalaa. Saa nähdä miten tänään käy...?
Onko vastaavia kokemuksia ja miten olette selvinneet?
Maskin kanssa happi loppuu?
4
312
Vastaukset
- kokomaski
Jos sinulla on ahtautta nenäonteloissa, niin pelkkä nenämaski ei silloin riitä. Pyydä kokomaski, niin helpottuu.
- 2222
Aloittajalla on varmaan ongelma jo ratkennut, mutta muille vinkiksi, että kannattaa kokeilla maskia ensin valveilla. Minua auttoi, kun ensimmäisinä iltoina pötköttelin maskin kanssa sohvalla ja lueskelin mukavia. Luulen, että se auttoi tottumaan laitteeseen.
- keskivaikea uniapnea
Kokomaski ei toiminut itsellä. Nukun sellaisella sykkyrällä kyljellään peittojen ja tyynyjen seassa, että pienellä liikkumisella sain kireälläkin olleen maskin vuotaamaan. Käytännössä nukuin sen kanssa todella huonosti ja oli pakko lopettaa käyttö kunnes sain uuden maskin.
Nenämaski tuntuu paremmalta, mutta ensireaktio oli siinäkin pieni paniikki etten saa henkeä. En tiedä tarkoittiko ketjun aloittaja tätä. Oma "paniikki" kuitenkin johtui vain uloshengityksen raskaudesta - laitteen omaa painetta vastaan. Jostain syystä hetken päästä tuo tunne kuitenkin katoaa ja hengittäminen helpottuu. Ilmeisesti laitteen automatiikka (autoset) alkaa tahdistua hengitysrytmiin vasta jonkin ajan kuluttua. Omassa laitteessa on myös jokin säätö tähän uloshengittämisen helpottamiseen. Kannattaa katsoa että se on maksimissa. - ex-kuorsaaja
Kyllä minulla taisi mennä reilu puoli vuotta ennenkuin opin sen cpapin kanssa nukkumaan....kärsivällisyyttä. Nyt en voisi olla enää ilman!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde272870Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän332525- 1482274
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.542239Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti241860Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3901696Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään1041642- 3091548
- 1351459
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131446