Metalliliiton palkkaus

Kuramoottori

Olisikohan aika keskustella?

9

185

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Doctor's order

      Meinaan, mun poika valmistui v. 2000 ja katselin silloin jo, että on itsemurha edessä näillä nuorilla.

      Mikä siinä on, ettei tästä voi keskutella?

      Jos ei älyy tehdä itsemurhaa, niin mä tapan sueraavaks poikani! :) Eiku oikeesti vaihtakoon ALAA - ei pelkästään työtehtävää.

      • Opintotukija

        Ja mulle kerrottiin, että venäläisillä on huono englanninosaaminen. Nyt mä odottelen r...ssän viemän työn sijaisuuden alkamista. Jotta voisin maksaa pojan opiskelua.

        Mutta miten sujuu r...llä pakkoruotsi? Pakko sjua, koska muuten sais vähemmän palkkaa, ja päästäis mut sijaiseks!


      • Kuramootttori
        Opintotukija kirjoitti:

        Ja mulle kerrottiin, että venäläisillä on huono englanninosaaminen. Nyt mä odottelen r...ssän viemän työn sijaisuuden alkamista. Jotta voisin maksaa pojan opiskelua.

        Mutta miten sujuu r...llä pakkoruotsi? Pakko sjua, koska muuten sais vähemmän palkkaa, ja päästäis mut sijaiseks!

        Täss teill on ketä uskaltaa sanoo, mihin meist suomalisist on.

        Ja mää perskuti joudun opettajana kaiken aika valehtelemaan.


    • Kuramoottori

      At least I told you the truth. Now you know it. Don't tell lies any more! Don't make me tell lies to the students any more , please.

    • mestarikamera

      ei tämä minun säännöllisen työajan 16€/h nyt niin huono ole

      t. 2009 valmistunut

    • Päälle paskotaan

      Miksihän metalliliiton jäsenmaksu on niin iso? Se on minimipalkalla olevallekin vähintään 30€/kk. Monissa muissa liitoissa ja työttömyyskassoissa jäsenmaksut tekee yhteensäkin alle 100€/vuosi.

      Minimipalkalla työskentelevä duunari tekee sen 30€:n eteen jo ihan tuntuvasti töitä.

    • Rankka mies

      Raskas työ, pieni palkka. Näinhän se menee. Työntekijä on kiittämätön tuhlari.

    • lehi2

      Juu, aputöistäkin maksetaan nykyään enemmän esim. telinneasentajat.

    • Keskustelua kehiin

      Mitä raskaampi työ, sen pienempi palkka, tämän allekirjoitan. Rivihitsarit, rivikoneistajat, rivilevysepät jne. eivät kovin erikoista palkkaa yleensä saa. Avainsana onkin erikoistuminen, myös metallialalla. Vasta sitten kun kuuluu siihen pienempään prosenttiin, joka osaa jotain sellaista mitä muut eivät, on jotain mahdollisuuksia edes keskustelun aloittamiseen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      78
      1805
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1689
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1504
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1193
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1184
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1172
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1136
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1121
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1119
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1104
    Aihe