Perheen tilanne

Mitä teen?

Olen yläaste ikäinen nuori ja 2014 vuoden vaihteen jälkeen perheessämme on ollut melko huono ilmapiiri. Minulla on 2 nuorempaa sisarusta. Vanhempani ilmeisesti eroavat. Isä on alkanut juoda (ei sovi isälle, hän sekoaa aivan täysin) isä haukkuu ja arvostelee äitiäni joka on sen myötä pahasti masentunut jo valmiiksi huonon itsetunnon lisäksi. Minua ja sisaruksiani isä saattaa potkia, läpsiä, haukkua töniä jne. Kesän aikana isä joi kerran liikaa ja sekoili mknun ja äitini edessä, seuraavana päivänä isäni pyyteli anteeksi ja lupaili korjaavansa perheen välit sun muuta paskaa. Vei meidät eurooppaan kiertelemään. Niin se aina tekee, luulee että jos hän hieman tekee väärin hän voi ostaa itsensä siitä ulos. Koko markan hän vihjaili mun painosta ja ulkonäöstä muutenkin ja osteli sisaruksilleni jäätelöä ja limsaa ja sanoi minulle että oon syöny niitä jo selvästi rnemmän kun ne. Kun päästiin kotiin kaikki olivat väsyneitä ja pikkusiskot tappelivat niin isä tuli ja tukisti, löi ja potki heitä ja juoksin omaan huoneeseeni pakoon ja isä seurasi ja uhkaili lyödä jos pidän pientäkään ääntä.

Mitä teen? Tuedän että isäni tekee väärin. Onko joku paikka jonne voin soittaa että he hakevat isäni pois tai jotakin? Muutenkaan isä ei vietä meidän kanssa aikaa kuin paitsi jos on pakko. Hän on myös uhkaillut tekevänsö itsemurhan ja kertonut sen meille lapsille. Hän myös hokee meille joka päivä kuinka hän lähtee espanjan aurinko rannikolle asumaan ja jättää meidät tänne koska olemme niin paskoja. N. 10 min sitten hän tuli huoneeseeni ja sanoi "mää muuten huomenna lähden enkäbikinä palaa, oon niin kyllästynyt teihin."

Olen itkenyt itseni liian usein uneen.

1

184

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hei, Mitä teen?

Voi kuinka pahoillani olen puolestasi. Olet tilanteessa, jossa ei pitäisi kenenkään nuoren olla. Toisinaan käy näin kurjasti, etteivät vanhemmat kykene, jaksa tai osaa huolehtia lapsistaan, itsestään ja asioistaan. Olet liian nuori ottamaan vastuuta perheenne asioista. Itsekin sanot, että isäsi tekee väärin, niin tekee. Ikävä asia on myös se, että äitisi on masentunut, hän tarvitsee myös apua. Hänen olisi hyvä ottaa mahdollisimman pian yhteyttä lääkäriin, käydä vastaanotolla ja mennä avun piiriin. Kunnan perhetyöntekijä voisi auttaa teitä kaikkia. Sinä voisit mennä heti koulun terveydenhoitajan tai kuraattorin juttusille. Tilanne teillä kotona pitää saada poikki pian. Sinun kannattaa tehdä asialle nopeasti sen mitä kykenet.

Tsemppiä, jaksamista,
      Pirkko-pappi

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Säästäminen on typerää, muistakaa äänestää demareita

Säästäminen on typerää, koska aiheuttaa vain talouden taantumista ja lopulta tappaa potilaan. Demareiden tapa on satsat
      Maailman menoa
      99
      6976
    2. Olli Rehn: Eläkkeistä pitää leikata. Nyt tuli Lindtmanille kauhun paikka

jos johtaa seuraavaa hallitusta. Purra: eläkkeisiin ei kosketa. Eikä tällä hallituskaudella varmasti kosketa, mutta seur
      Maailman menoa
      411
      6720
    3. SDP:n budjetin peruskivi: "Rahaa nimittäin on!"

Demarien talouspolitiikan ydin on usein tiivistetty klassiseen meemiin: rahaa on, kunhan se on jonkun muun rahaa. Vuoden
      Maailman menoa
      162
      5012
    4. Poliisien suosikkipuolueet ylivoimaisesti: Kokoomus ja persut

samoin on armeijan henkilöstön kanssa. Sen sijaan sekä vihreät, vasliitto ja SDP ovat hyljeksittyjä puolueita poliisien
      Maailman menoa
      94
      3934
    5. Sdp, Vihreät ja vasemmistoliitto muuttumassa naisten puolueiksi?

Sdp 64 % naisia, vihreät 70 % naisia ja vasemmistoliitto 60 % naisia. Ilmankos ne puolueet ajaa autoilevien kantasuomal
      Maailman menoa
      96
      3861
    6. Kun täällä kysytään aina vaan naisilta

Niin nyt kysytään miehiltä. Mies, voisitko ottaa kumppaniksesi naisen joka nostaa enemmän penkistä kuin sinä? Tienaa en
      Sinkut
      72
      3787
    7. Hatunnosto! Mari Hynynen (os. Perankoski) ja Jouni Hynynen auttavat vähäosaisia upealla tavalla!

Hatunnosto! Mari ja Jouni Hynynen ovat Vailla vakinaista asuntoa ry:n uudet kummit. Hynysiä motivoi halu lisätä ymmärr
      Maailman menoa
      10
      3592
    8. Tiesitkö? Tämä suomalainen keksi Elämäni biisi -sarjan - Viinin lipittely mainittu!

Tiesitkö? Elämäni biisi on suomalainen formaatti ja sen takana on Petja Peltomaa. Hänen kynästä ovat lähtöisin myös mm.
      Tv-sarjat
      0
      3290
    9. Epäonnistunut "Tuppurais-operaatio" kaatoi Purran hallituksen

Persut yrittivät viimemetreillä häivyttää omaa täydellistä epäonnistumistaan syyttämällä opposition edustajaa nimettömil
      Maailman menoa
      6
      2119
    10. Ostaisitko sinä rempattavan asunnon Italiasta tai jostain muualta ulkomailta, mistä?

Ella Kanninen on tehnyt Italiassa asuntokaupat. Hän kertoo Instagramissa kierrelleensä viime kesänä Toscanassa katselema
      Asunnot ja asuminen
      16
      1699
    Aihe