Perheen tilanne

Mitä teen?

Olen yläaste ikäinen nuori ja 2014 vuoden vaihteen jälkeen perheessämme on ollut melko huono ilmapiiri. Minulla on 2 nuorempaa sisarusta. Vanhempani ilmeisesti eroavat. Isä on alkanut juoda (ei sovi isälle, hän sekoaa aivan täysin) isä haukkuu ja arvostelee äitiäni joka on sen myötä pahasti masentunut jo valmiiksi huonon itsetunnon lisäksi. Minua ja sisaruksiani isä saattaa potkia, läpsiä, haukkua töniä jne. Kesän aikana isä joi kerran liikaa ja sekoili mknun ja äitini edessä, seuraavana päivänä isäni pyyteli anteeksi ja lupaili korjaavansa perheen välit sun muuta paskaa. Vei meidät eurooppaan kiertelemään. Niin se aina tekee, luulee että jos hän hieman tekee väärin hän voi ostaa itsensä siitä ulos. Koko markan hän vihjaili mun painosta ja ulkonäöstä muutenkin ja osteli sisaruksilleni jäätelöä ja limsaa ja sanoi minulle että oon syöny niitä jo selvästi rnemmän kun ne. Kun päästiin kotiin kaikki olivat väsyneitä ja pikkusiskot tappelivat niin isä tuli ja tukisti, löi ja potki heitä ja juoksin omaan huoneeseeni pakoon ja isä seurasi ja uhkaili lyödä jos pidän pientäkään ääntä.

Mitä teen? Tuedän että isäni tekee väärin. Onko joku paikka jonne voin soittaa että he hakevat isäni pois tai jotakin? Muutenkaan isä ei vietä meidän kanssa aikaa kuin paitsi jos on pakko. Hän on myös uhkaillut tekevänsö itsemurhan ja kertonut sen meille lapsille. Hän myös hokee meille joka päivä kuinka hän lähtee espanjan aurinko rannikolle asumaan ja jättää meidät tänne koska olemme niin paskoja. N. 10 min sitten hän tuli huoneeseeni ja sanoi "mää muuten huomenna lähden enkäbikinä palaa, oon niin kyllästynyt teihin."

Olen itkenyt itseni liian usein uneen.

1

141

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hei, Mitä teen?

Voi kuinka pahoillani olen puolestasi. Olet tilanteessa, jossa ei pitäisi kenenkään nuoren olla. Toisinaan käy näin kurjasti, etteivät vanhemmat kykene, jaksa tai osaa huolehtia lapsistaan, itsestään ja asioistaan. Olet liian nuori ottamaan vastuuta perheenne asioista. Itsekin sanot, että isäsi tekee väärin, niin tekee. Ikävä asia on myös se, että äitisi on masentunut, hän tarvitsee myös apua. Hänen olisi hyvä ottaa mahdollisimman pian yhteyttä lääkäriin, käydä vastaanotolla ja mennä avun piiriin. Kunnan perhetyöntekijä voisi auttaa teitä kaikkia. Sinä voisit mennä heti koulun terveydenhoitajan tai kuraattorin juttusille. Tilanne teillä kotona pitää saada poikki pian. Sinun kannattaa tehdä asialle nopeasti sen mitä kykenet.

Tsemppiä, jaksamista,
      Pirkko-pappi

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Voitaisko olla kavereita?

Haluaisin aloittaa puhtaalta pöydältä sinun kanssasi, tabula rasa. Minä lopetan sinun perääsi haikailun, ja sitten sinäk
      Tunteet
      33
      7251
    2. Deodoranttiteollisuus

Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin
      Jämsä
      21
      3360
    3. Kerro kaivattusi

Jokin tapa/piirre mikä sinua viehättää ja mistä hän voisi myös tunnistaa itsensä.
      Ikävä
      52
      1490
    4. Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin

Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_
      Ateismi
      22
      1401
    5. Oulaisten kaupunki tuomittiin maksamaan korvauksia

Mikäs juttu tämä on? Kaupunki syyllistänyt useamman vuoden koneyrittäjiä ja nyt tuomittu.
      Oulainen
      28
      1386
    6. PURRA TULEE !

Valtiovarainministeri Riika Purra, joka on lisäksi varapääministeri ja perussuomalaisten puheenjohtaja, tulee puoluesiht
      Haapavesi
      181
      1380
    7. Vain 30-40v mies on kuuma

Muut on papparaisia. Näin se vaan menee. Miehelläkin on se paras ikä.
      Ikävä
      144
      1249
    8. Onko MOT tulossa Ähtärin valtuuston kokoukseen?

Esityslistan mukaan Ähtärin kaupunginvaltuuston valtapuolueet aikovat maanantaina estää tilintarkastajan laatiman raport
      Ähtäri
      51
      1153
    9. Kehumisesta voi saada sakkoja?

Mistä tämä nyt kertoo, se kertoo siitä että vanhat jo seksuaaliseeden menettäneet naisihmiset operoivat mediassa liian v
      Sinkut
      166
      985
    10. Minkä vuoksi

Kaivattusi tuntuu niin rakkaalta ❤️
      Ikävä
      39
      976
    Aihe