Lapsen pito komerossa

nita322

näin joskus muutama vuosi sitten televisiossa ohjeen, että rasavillit lapsi on hyvä laittaa pieneen, pimeään komeroon lukkojen taa kunnes pahin sählääminen laantuu. se on toiminut meillä ihan hyvin (poika 4v. alkoi keväällä saada raivokohtauksia ja on jatkunut koko kesän).

olen pitänyt sitä yleensä 2-3 tuntia komerossa ja on toiminut ihan hyvin. muutaman kerran on pissannut alleen lukittuna mutta se loppui kun en antanut enää vesimukia mukaan.

nyt siitä on tullut ihan mahdoton varsinkin kun on tuttavia kylässä. viikonloppuisin joudun joskus pitämään perjantai illasta lauantai aamuun pojua komerossa kun yritetään viettää tyttöjen iltaa ja se vaan räyhää ja vetää tukasta. yöksi olen kuitenkin aina antanu vettä ja esim nugetteja tai nakkeja evääksi.

nyt haluaisin tietää kuinka kauan te muut pidätte tuon ikäistä jäähyllä? pärjääkö sen ikäinen jo koko vuoro kauden yksin jos laitan potan, vettä ja ruokaa mukaan komeroon?

6

219

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sdgh

Kuulostaa vähän oudolta,
      Itse pitäisin max 6 h.

• S0sionomi

Pimee eukko sulkee lapset komeroon tunneiksi. Henkistän väkivaltaa ja alistamista, mistä voisi tehdä asiallisen lastensuojelu ilmoituksen. Jäähy on hyvä menetelmä oikein käytettynä. Ei lukittuna, tai pimeässä, mutta vaiikka omassa huoneessa tai niin kuin pväkodeissa penkillä, MAX 5 MIN!!!!!

Meillä lapset on hiljaa penkillä minuutin, minkä jälkeen jutellaan rauhassa, lapset kertoo mitä teki väärin ja miksi ja sitten pyytää anteeksi. Toimii hyvin eikä toista samoja virheitä. Toiminu omilla ja kaikilla hoitamillani lapsilla.

• kauheaa

Pidä se tyttöjen ilta siellä komerosssa. Menkää kaikki sinne ja lapsi lukitsee teidät sinne.
      varmaan lapsella jo aikamoiset traumat. Pitäs ottaa huostaan ja sinut panna vankilassa pimeään koppiin.

• reetta87

Itse pidän yleensä tunnin. Se on hyvä tasaluku.
      Pari kertaa viikossa tuo pikkuhuligaani menee siivouskomeroon, kun ei se muuten tokene.

• Apua...

Siis älä viitsi, tää ei voi olla totta? Lasta ei saa laittaa komeroon, ei kaappiin, eikä pimeään. Jos lapsella on kriisi tai hätä, istuta alas ja juttele hänen kanssaan. Ota syliin. Halaa. Näytä että hyväksyt hänet virheineen ja puutteineen. Ymmärrät. Kestät hänen vihansa tai surunsa tms. negatiiviset tunteet ja autat häntä käsittelemään ja kertomaan miltä tuntuu, tunnistamaan omat tunteensa. Ja että miten jatkossa niin tuntiessa voi mieluummin reagoida, huutamisen, riehumisen, tms. sijaan. Sitähän se lapselle elämän opettaminen ja vanhemmuus on. Älä jätä lasta yksin. Traumatisoituu. Sitä paitsi tuo on varmaan laissa kielletty tuollainen lapsen kaltoinkohtelu. Lopeta heti. Toivottavasti joku saa tietää ja puuttuu asiaan. Tai toivottavasti tää ei ole totta. Voi lapsi parka. :'-(

Tutkimuksissa on todettu että jäähykään ei ole lapsen kehitykselle hyväksi, ja nyt puhutaan siis tuolista tavallisen huoneen nurkassa, valoisassa, lapsenkin mielestä turvallisessa ja rauhallisessa paikassa. Ja jäähyä käsittääkseni suositellaan hyvin lyhykäisesti, jossain oli 1 min / ikävuosi, joka minusta on ihan maksimi jos on miettimistauon paikka.

Lapsi komeroon on verrattavissa että aikuinen vankilaan tai mielisairaalaan vaikkei olisi mitään sellaista tehnyt että ansaitsisi jotain niin kamalaa. Lapsi ei voi tehdä mitään niin pahaa/kamalaa että hänet voisi laittaa komeroon. Ei kerrassaan mitään. Hän ansaitsee tukea, kuuntelua ja rakastavan sylin.

• Pommppas

Olipa provosoiva provo :D :D Kuitenkin, jos tämä on totta, ylläpidon pitäisi tehdä lastensuojeluilmoitus kaivamalla IP-osoitteen avulla tämän hirviöäidin henkilöllisyys. Vankilaan joutaisi moinen muija. Ja lapselle rakastava perhe.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      673
      4529
    2. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      20
      2205
    3. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      102
      1376
    4. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      18
      1231
    5. Tekisitkö jotain toisin

Kaivattusi kanssa alusta alkaen? 😍
      Ikävä
      71
      1168
    6. Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!

Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia
      Kajaani
      123
      999
    7. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      66
      998
    8. Jos saan sinut elämääni

niin minun täytyy nukkua ihan ensimmäiseksi 2vk putkeen. Sopiiko se sinulle? Väsynyt olen ollut ja niin levollinen olo
      Ikävä
      75
      925
    9. Kun Zele jenkeissä kävi

Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi
      Kitee
      255
      884
    10. Tulee ikävä

Ja toivon että saan anteeksi ❤️
      Ikävä
      65
      876
    Aihe