Savolaiset ovat asuttaneet suomea 1500-luvalla levittyen melkeimpä joka suomen paikaan. Suomessa on ollut myös paljon sotia missä ovat sotineet hämäläiset, savolaiset ja karjalaiset(venäläiset). On olemassa vielä aitoja ihmisiä, jotka ovat todellisen Savolaisen kansan kantaisiä..
Katsokaa kuvia linkistä
http://www.verkkotie.fi/Koulutie/Taustapak/06_99oljy/siperia.html
Mistä savolaiset kotoisin
4
345
Vastaukset
- hemmin veli
Suomalaisilla on yhtä paljon OIKEITA sidoksia tuonne Venäjän puolelle kuin mustalaisella ja työllä.Ota oikeasti selvää.
- mä vaan
Olen lukenut Wiikin kirjan ja olen ottanut selvän asioista. Huvittaa vaan kun osa porukasta on unohtaneet juurensa.
- irwie5t7ieyti
Suometar 1847, nro 11
Mitä tapahtuu, uskoo Hämäläinen edeltäpäin säätyksi, eikä siis pidä'surua mistään.
Kaikki tämä, ja vielä vihollisuus Karjalaisten ja Hämäläisten välillä muinaisina aikoina, joina Savolaisista ei tiettykään, osottaa Karjalaisten ja Hämäläisten olevan peräti' eri alku-suvuistakin, ja Savolaisten syntyneen näiden sevoituksesta.
- Kumpia siis näistä sopii kutsua' Suomalaisiksi ?
Ei kummatkaan ole' samaa kansaa kuin muinaiset Suomalaiset ( Sumit ).
Karjalaiset ovat Arapialaisten luontoisia ja lienevät siis kotoisin sieltä, mistä nämätkin.
Hämäläiselle sopii parhaiten oikeus olla' se, joka kuvailee puhdasta Suomalaista.
- Jos nyt näin olisi laita, niin kuinka vähä eikös olisi' se maa, joka saa Suomea äitinkieleksensä' kutsua' - kuinka huokiasti' vastattu kysymys tämän kielen esi-oikeudesta' *). - valkoinen on värini
mä vaan kirjoitti:
Olen lukenut Wiikin kirjan ja olen ottanut selvän asioista. Huvittaa vaan kun osa porukasta on unohtaneet juurensa.
Aivan sama kuka mistäkin tulee,jokainen jostakin tulee.Maailma on täynnä ihmisiä sieltä täältä ja ketkä ovat jääneet asumaan minnekin.Fakta on vain se että musta on musta ja valkoinen on valkoinen.Smugut ovat smuguja vaikka voissa paistaisi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä2364016Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.1232317Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575821996- 1411481
- 77939
Seuraavakin hallitus joutuu leikkaamaan
Sitähän tämä hallitus nyt höpöttää, kun itse on ajanut tilanteen katastrofaaliseksi. Orpon hallitus lähti suurin puhein127937Hotelli kainuu
Mietityttää, hotelli Kainuussa, se, että asiakkaat voivat valita ketä saa olla ja ketä ei, Illan aikana asiakkaina!37930Ovatko vastasyntyneet vauvat syntisiä?
Se ihmisten keksimä järjetön perisynti, jos ovat!331860Pitäis vaan lopettaa
Sinun kanssa yhteydenpito. Alkaa vaan haluamaan enemmän ja tuskin lopulta mikään kohtaisi. Ja ikävä vaan kasvaa ja lähei8847J. Rinta-Joupilla jättimäinen veropetosvyyhti
Seinäjoen keskustan kiinteismiljonäärit olleet jo pitkään ahtaalla ja liittykö J. Rinta-Jouppikin rintamaan? https://yl62770