Puutuli Oy kokemuksia?

zetor-crystal

Hei kaikki!
Kaipailisin kokemuksia Puutuli Oy:stä
Sivut ovat vähintäänkin rumansekavat mutta hinnat ovat hyvin edullisia verrattuna muihin kauppiaisiin.

Tilasin sieltä takan jota on hetken odoteltu ja nyt ilmoitettiin että tehtaalla on toimitusongelmia. Jännän tästä tekee se että toinen yritys hieman kalliimmilla lähtöhinnoilla kertoi toimitusajaksi vain muutaman viikon, toista väriä suoraan varastosta.

Puutuli yrityksessä asiakaspalvelussa hieman huono suomi.

Kokemuksia?

53

2039

Vastaukset

  • Sama homma, 2-3 viikkoa luvattiin toimitusajaksi joka meni jo umpeen. Laitan viestiä jos jotain toimitetaan, toivon samaa sinulta...

  • Joko Tanperelainen sai tilauksensa?

  • Lasku on kuulemma ensin maksettava, ennenkuin tuote toimitetaan, jätin tilauksen tekemättä. Onneksi tein näin.
    Mainituista CE-hyväksynnöistä kannattaa pyytää sertifikaatti tai ainakin suoritustasoilmoitus, jossa on tietoa CE-hyväksynnän myöntäjästä ym. paikkansapitävyydestä.

    • Rakennustarkastaja haluaa selvät CE-merkinnät tulisijasta.


    • Viisasti teit! Kokemukseni on ettei kannata olla missään tekemisissä tämän firman kanssa.


    • Erittäin huono kokemus, ei kannata koskea pitkällä tikullakaan tähän firmaan. Tilasin tuotteen, tuli tilausvahvistus, sitten laitoin viestin, että noudan tuotteen koska oli tosi kallis postituskulu. Soitin parin päivän päästä kun ei pyytämääni uutta laskua tullut spostiin. Ei kuulemma olekaan saatavilla tuotetta kun joskus parin viikon päästä. Tosi tyly oli myös puhelimessa mieshenkilö.


    • Tilasin ennenkuin luin muiden kommentit, vakava moka. Raha kelpasi, mutta tuotetteen saaminen kestää, vaikka puhelimessa sanottiin tuotetta olevan varastossa.


  • Firman puolesta (kerrostalosaneeraukset) tilaillaan kiukaita ja niiden ohjauskeskuksia tuota kautta jatkuvasti eikä mitään ongelmaa, muutama viikko toimitusaikaa. On tosi pieni firma joten mekin maksetaan niille tuotteet etukäteen tilauksen yhteydessä. Ihan ymmärrettävää toimintaa ettei tilatut tavarat jää niille käteen siinä kohtaa kun ostaja vetääkin puihin.
    Oma kämppä kaipaa kohta takkaa ja ajattelin sydämen tilata noiden kautta jos vaan löytyy sopiva malli.
    Jos pitää saada tuote "per heti" tai ei jostakin syystä halua maksaa tilaamaansa tuotetta etukäteen niin tietysti kannattaa hakea kallimmalla rautakaupasta.

    • pieni tuntuu olevan, kaupparekisterin mukaan llikevaihto 18.000 euroa vuodessa.


    • Kiukaat taitaa tulla hieman lähempää kuin nuo italialaiset puuhellat


  • Eihän Suomessa ole kuin Ultimatemarket joka ottaa maksun etukäteen. Se onkin kuuluisa firma. Puutuli varmaan samaa ketjua.

  • Ystävä tilasi Tulisijan ja maksoi etukäteen , tuli eri tuote kotiin reklamaatioon vastattiin
    puhelimella huono soomi ei voi mitään eikä voi palauttaa ja on melkein sama tuote.
    Kun otin selvää yritys olikin Venäläis / Virolainen .
    Eli yhteenvetona jos verotiedot on 18.000€ niin suurin osa menee jonnekkin muualle
    kun Suomen valtion kassaan.

    • Tuo päätelmä on varmaan oikea. Röyhkeä virolainen siellä yksin häärää ja kohtelee asiakkaita röyhkeästi. Eikä voi olla virallinen liikevaihto 18.000 EUR !!!!


  • tomitusaika venynyt jo 8 viikkoon..........

  • Ilmeisemmin jokin virolaisyritys, ainakin suomen kieli hukassa ja palvelu epäasiallista, epäammattimaista puhelimessa.

    Käytös mieshenkilöllä puhelimessa hyökkävää ja törkeää jopa huutamista kun tiedustelee takoista.

    Ei osata antaa riittävää tietoa ja tuntuu, että myyjä ei ole ammattilainen, kun ei tiedä, osaa eikä taida myyntityöstä mitään. Tuotetietous todella heikkoa ja ei osaavaa.

    En suosittele kyseistä firmaa.

    • Sama kokemus, erittäin töykeä ja epäystävällinen ja ouhuu niin huonoa suomea ettei ymmärrä.


  • takan toimitusaika venynyt 12 viikkoon sovitusta viidestä.älkää vaan tilatko tästä firmasta mitään!

  • Yrityksellä yksi tilinpäätös, 2011/2012???

  • Hei. Minä olen tehnyt kauppaa puutulen kanssa kaksi vuotta ja homma on toiminut hyvin. sitä ihmettelen että olenko ainut kun on ostanut kyseisestä firmasta kun olen ostanut melkein liikevaihdon verran. ammattimuurari vuodesta 1988.

  • Kokemukset kiinnstaa

  • Kyselin takan mittoja tai vastaavaa takkaa mallin tilalle, josta olin kiinnostunut. Myyjä käyttäytyi erittäin tylysti ja töykeästi! Toimitusaikaa ei koskaan tullut sähköpostiin. Suomea puhuttiin heikosti, Virolainen taisi olla. Liike auki satunnaisesti. En voi suositella. Tilasin seinäjoelta takkaliikkeestä saman takan, vähän kalliimmasta hinnasta tingittynä, mutta asiakaspalvelu asiallista, kysymyksiin sai heti vastaukset, ja takka tuli kahdessa viikossa, annetun neljän viikon toimituksen sijaan.

    • ennerman /kotituli on todellakin röyhkeän tyly


  • Joopa.

    Ostin savuputkia ja muuta pientä. Kysyin oikein, sopiiko ostokseni muihin osiin. Kyllä, kyllä ja kaupat tuli. Mökillä tarkastin tilanteen ja huomasin ettei totuus ollutkaan tuo. Kun yritin palauttaa putket, sain vastaan vaan olkien kohauttelua ja kommentteja, virolaisittain murtaen, ettei voi mitään, heidän tuotteissa ei ole mitään vikaa. Eikä ottanut vastaan.

    Jos ostatte, varmistakaa hyvin tarkkaan, että ostatte oikeaa tavaraa, koska palautus ei tosiaan ole mahdollista. Tavara sinänsä tuntuu hyvältä ja laadukkaalta, vielä edullistakin. Myyjä saisi kyllä edes vähän kiinnittää huomiota omaan asiakaspalveluunsa.

    Kun samalla ajelulla kävin asioimassa suomalaisissa liikkeissä, palauttamassa ja reklamoimassa, näin kyllä mitä on hyvä ja ystävällinen asiakaspalvelu. Maailma oli täysin eri.

    Enpä taida enää koskaan asioida tässä liikkeessä. Maksan vaikka enemmän, mutta muualle. Onneksi menetykseni oli vain muutamia euroja.

  • Joopa.

    Ostin savuputkia ja muuta pientä. Kysyin oikein, sopiiko ostokseni muihin osiin. Kyllä, kyllä ja kaupat tuli. Mökillä tarkastin tilanteen ja huomasin ettei totuus ollutkaan tuo. Kun yritin palauttaa putket, sain vastaan vaan olkien kohauttelua ja kommentteja, virolaisittain murtaen, ettei voi mitään, heidän tuotteissa ei ole mitään vikaa. Eikä ottanut vastaan.

    Jos ostatte, varmistakaa hyvin tarkkaan, että ostatte oikeaa tavaraa, koska palautus ei tosiaan ole mahdollista. Tavara sinänsä tuntuu hyvältä ja laadukkaalta, vielä edullistakin. Myyjä saisi kyllä edes vähän kiinnittää huomiota omaan asiakaspalveluunsa.

    Kun samalla ajelulla kävin asioimassa suomalaisissa liikkeissä, palauttamassa ja reklamoimassa, näin kyllä mitä on hyvä ja ystävällinen asiakaspalvelu. Maailma oli täysin eri.

    Enpä taida enää koskaan asioida tässä liikkeessä. Maksan vaikka enemmän, mutta muualle. Onneksi menetykseni oli vain muutamia euroja.

    • yhtiön toimntalogiikka on vähintäänkin outo ja puheet epäasiallisia


  • Joopa.

    Ostin savuputkia ja muuta pientä. Kysyin oikein, sopiiko ostokseni muihin osiin. Kyllä, kyllä ja kaupat tuli. Mökillä tarkastin tilanteen ja huomasin ettei totuus ollutkaan tuo. Kun yritin palauttaa putket, sain vastaan vaan olkien kohauttelua ja kommentteja, virolaisittain murtaen, ettei voi mitään, heidän tuotteissa ei ole mitään vikaa. Eikä ottanut vastaan.

    Jos ostatte, varmistakaa hyvin tarkkaan, että ostatte oikeaa tavaraa, koska palautus ei tosiaan ole mahdollista. Tavara sinänsä tuntuu hyvältä ja laadukkaalta, vielä edullistakin. Myyjä saisi kyllä edes vähän kiinnittää huomiota omaan asiakaspalveluunsa.

    Kun samalla ajelulla kävin asioimassa suomalaisissa liikkeissä, palauttamassa ja reklamoimassa, näin kyllä mitä on hyvä ja ystävällinen asiakaspalvelu. Maailma oli täysin eri.

    Enpä taida enää koskaan asioida tässä liikkeessä. Maksan vaikka enemmän, mutta muualle. Onneksi menetykseni oli vain muutamia euroja.

  • Joopa.

    Ostin savuputkia ja muuta pientä. Kysyin oikein, sopiiko ostokseni muihin osiin. Kyllä, kyllä ja kaupat tuli. Mökillä tarkastin tilanteen ja huomasin ettei totuus ollutkaan tuo. Kun yritin palauttaa putket, sain vastaan vaan olkien kohauttelua ja kommentteja, virolaisittain murtaen, ettei voi mitään, heidän tuotteissa ei ole mitään vikaa. Eikä ottanut vastaan.

    Jos ostatte, varmistakaa hyvin tarkkaan, että ostatte oikeaa tavaraa, koska palautus ei tosiaan ole mahdollista. Tavara sinänsä tuntuu hyvältä ja laadukkaalta, vielä edullistakin. Myyjä saisi kyllä edes vähän kiinnittää huomiota omaan asiakaspalveluunsa.

    Kun samalla ajelulla kävin asioimassa suomalaisissa liikkeissä, palauttamassa ja reklamoimassa, näin kyllä mitä on hyvä ja ystävällinen asiakaspalvelu. Maailma oli täysin eri.

    Enpä taida enää koskaan asioida tässä liikkeessä. Maksan vaikka enemmän, mutta muualle. Onneksi menetykseni oli vain muutamia euroja.

  • Joopa.

    Ostin savuputkia ja muuta pientä. Kysyin oikein, sopiiko ostokseni muihin osiin. Kyllä, kyllä ja kaupat tuli. Mökillä tarkastin tilanteen ja huomasin ettei totuus ollutkaan tuo. Kun yritin palauttaa putket, sain vastaan vaan olkien kohauttelua ja kommentteja, virolaisittain murtaen, ettei voi mitään, heidän tuotteissa ei ole mitään vikaa. Eikä ottanut vastaan.

    Jos ostatte, varmistakaa hyvin tarkkaan, että ostatte oikeaa tavaraa, koska palautus ei tosiaan ole mahdollista. Tavara sinänsä tuntuu hyvältä ja laadukkaalta, vielä edullistakin. Myyjä saisi kyllä edes vähän kiinnittää huomiota omaan asiakaspalveluunsa.

    Kun samalla ajelulla kävin asioimassa suomalaisissa liikkeissä, palauttamassa ja reklamoimassa, näin kyllä mitä on hyvä ja ystävällinen asiakaspalvelu. Maailma oli täysin eri.

    Enpä taida enää koskaan asioida tässä liikkeessä. Maksan vaikka enemmän, mutta muualle. Onneksi menetykseni oli vain muutamia euroja.

  • Joopa.

    Ostin savuputkia ja muuta pientä. Kysyin oikein, sopiiko ostokseni muihin osiin. Kyllä, kyllä ja kaupat tuli. Mökillä tarkastin tilanteen ja huomasin ettei totuus ollutkaan tuo. Kun yritin palauttaa putket, sain vastaan vaan olkien kohauttelua ja kommentteja, virolaisittain murtaen, ettei voi mitään, heidän tuotteissa ei ole mitään vikaa. Eikä ottanut vastaan.

    Jos ostatte, varmistakaa hyvin tarkkaan, että ostatte oikeaa tavaraa, koska palautus ei tosiaan ole mahdollista. Tavara sinänsä tuntuu hyvältä ja laadukkaalta, vielä edullistakin. Myyjä saisi kyllä edes vähän kiinnittää huomiota omaan asiakaspalveluunsa.

    Kun samalla ajelulla kävin asioimassa suomalaisissa liikkeissä, palauttamassa ja reklamoimassa, näin kyllä mitä on hyvä ja ystävällinen asiakaspalvelu. Maailma oli täysin eri.

    Enpä taida enää koskaan asioida tässä liikkeessä. Maksan vaikka enemmän, mutta muualle. Onneksi menetykseni oli vain muutamia euroja.

    • Turha moiti tama ilotuli on oike todella ilo myyjäle, pitä tieda mita osta, sita saada mita tila ei hyva odota koska liika kaua.


  • Joopa.

    Ostin savuputkia ja muuta pientä. Kysyin oikein, sopiiko ostokseni muihin osiin. Kyllä, kyllä ja kaupat tuli. Mökillä tarkastin tilanteen ja huomasin ettei totuus ollutkaan tuo. Kun yritin palauttaa putket, sain vastaan vaan olkien kohauttelua ja kommentteja, virolaisittain murtaen, ettei voi mitään, heidän tuotteissa ei ole mitään vikaa. Eikä ottanut vastaan.

    Jos ostatte, varmistakaa hyvin tarkkaan, että ostatte oikeaa tavaraa, koska palautus ei tosiaan ole mahdollista. Tavara sinänsä tuntuu hyvältä ja laadukkaalta, vielä edullistakin. Myyjä saisi kyllä edes vähän kiinnittää huomiota omaan asiakaspalveluunsa.

    Kun samalla ajelulla kävin asioimassa suomalaisissa liikkeissä, palauttamassa ja reklamoimassa, näin kyllä mitä on hyvä ja ystävällinen asiakaspalvelu. Maailma oli täysin eri.

    Enpä taida enää koskaan asioida tässä liikkeessä. Maksan vaikka enemmän, mutta muualle. Onneksi menetykseni oli vain muutamia euroja.

    • Oletko ostanut muuten savuputkia ko.firmasta?


  • On vain yksi kokemus: Huonoa suomea puhuva kaveri vastasi, että katso netistä ja kun en heti ymmärtänyt tilausehtoja, kommentti ole "Voi perkkele!" Kysyin, että kiroileeko hän useinkin asiakkaalle? Vastaus oli: "Kyllä, kyllä, minä olen ajossa nyt...katso netistä" Tämän "asiakaspalevelukokemuksen" ja edeltävien kommenttien vuoksi jätin tilauksen tekemättä. Enkä suosittele muillekaan....

    • vastaa kokemuksiani


    • No tämäpä selittää, olin todella ihmeissäni "asiakaspalvelusta" ja mietin, onko minussa vika. En todellakaan suosittele kyseistä puljua kenellekään. Onkohan tuo myyjämies ainoa omistaja, ihme että myy yhtään mitään.


  • tilaus 12.10-16 ja paketti perillä 19.10-16 ja ihan tilauksen mukainen. OK

  • Itse ostin sieltä kiukaan (Kota Luosto) + saksalaisvalmisteisen kamiinan ja schiedl-kevytpiipun mökille. Piipun lähtöä mietimme kun kokosimme sitä, mutta myyjä vakuutti että kaikki osat ovat siinä ja että lähtö on oikein. No, ihan hyvin pelittänyt kaikki, ei siinä mitään. Suomi huonoa, ja voin kuvitella, että kinkkisessä tilanteessa olisi vähän vaikeaa. Edulliset kaupat tein ja tuotteisiin olen ollut tyytyväinen.

    • Ostin kamiinan Puutulesta. En tilannut vaan ostin varastossa olevan, jonka hain itse Vantaalta. Maksoin käteisellä. Mitään onelmaa ei ollut.
      asiakaspalvelusta sen verran, että ei tullut tunnetta, että tuputetaan tai yritetään väkisin myydä. Eli ihan asiallista. Myyjä toi kamiinan autoon.
      Ehkä en uskaltaisi tilaamalla ostaa.


  • Terve! Juu on kokemuksia. Mitään ei pidä siitä firmasta tilata. Tilasin pellin uunin eteen ja täyttä sutta. En huolinut peltiä ja rahat sain takaisin ilmoittamalla että ellei tule niin jätän rikosilmoituksen. Sitten tuli mutta vieläkään ei ole maksettu kuluttajasuojalain mukaisia matkakorvauksia kun tuote oli täysin vastoin tilausta. En ostaisi mitään tuosta firmasta.

  • No jaa, olen joskus ostanut po liikkeestä tavaraa, koska hinta on ollut alle puolet tukun hinnoista.

    Kysymyksiin sai asiapohjaiset vastaukset ilman hymyä. Muistaakseni myyjä nosti tavarat autoon. Tuotteissa ei ollut mitään vikaa. Kannatti ajaa kauempaa, koska säästö oli melkoinen. Suoritustasoilmoituksissa ei ollut ongelmia.

    Jos tietää mitä ostaa eikä tarvitse ystävällistä palvelua, niin Puutuli on karu liike hintatietoiselle ostajalle.

  • Ei missään nimessä kannata tilata mitään kyseisestä firmasta eikä ainakaan maksaa etukäteen.

  • Erikois suurikokoisia hormiputkia olen tilaamassa. Sivulla isot mainokset 24/7 tilaukset sähköpostiste. Tilasin jo 1.12. sähkopostitse ja luettelin putkimallit heidän omilta sivuiltaan hintojen kera. Lähetin toisen viestin kun ei mitään kuulunut. 5.12. vastaisivat tarkennusta kulmamallin putkeen. Hassua vaikka linkitin saman tekstin mikä heidän omilla sivuilla kuvan yhteydessä on.. No mutta tarklennuksen jälkeen on lähtenyt viestejä 4kpl ja vastausta ei tähänkään päivään mennessä ole tullut eikä tilausta näin ollen saatu eteenpäin. Ja ilmeisesti hyvä niin. Taitaa olla aika aivoton mulkku toisessa päässä. Itsellä alkoi myös jo hermo mennä ja ehkei siksi vastaa enää ollenkaan. Kyllä vittumainen ihminen toisen tunnistaa...

  • Onko uudempia kokemuksia, tuleeko tavara?

  • Puutuli laitetaan aina välillä konkurssiin, jätetään laskut ja verot maksamatta ja perustetaan uusi firma. Viimeisin viritys perustettu 2018. Jokainen voi syyttää vain itseään, jos tällaiseen viritykseen haksahtaa. Kannattaa suosia luotettavia firmoja, joilla on pitkä historia.

  • Meillä sama juttu, myytiin väärän kokoinen osa. Ensin piti odottaa myyjää puolituntia että saapui paikalle. Erittäin töykeä käytös, ei kuittia joten ei voi vaihtaa. En suosittele.

  • Kai teillä on tilauksen yhteydessä tehty viivästymislauseke. Aikoinaan olin skeptinen epäilevä kun tilasimme Iskulta ison keittiön keittiökalusteet. Asentajalta kysyin onko se sitten, ma, ti, ke,to kun on valmista hän sanoi että ei se on ma,ti,ke . Aamusta ma tuli tehtaan lähetys, tarkastin kollit ja kuittasin. Asentaja oli viemässä vanhoja hävitykseen. Viinipullo ostettiin hänelle, asia toimi yli odotusten. Kaikki toimi kun rasvattu! Toimitus juuri Jotin mukaisesti.

  • Minä tilasin tukku hormituotteita heiltä ja pyysin tomitusaikaa. Sitä en ole saanut vaikka sain laskun jossa myös myhästymis-sakko ilmoitettu. Ilmoitin heille ettå haen tuotteet kun ne tulee ja maksan myös silloin , mutta en ole sen koommin kuullut heistä. Tilauksen tein n. 6 viikkoa sitten.... Eli ei kannata maksaa etukäteen mitään , jos sieltä ei koskaan tulekaan mitään tuotteita...!!



    • Anonyymi kirjoitti:

      Keskimatala😀. Huumorinkukka on se kaunein kukka.

      Onko se Sulo Vilén vai kuka, kun saa tilaamaan tällaisilta? Kun sai niin halvalla...


  • Jokainen voi syyttä vain itseään, kun tällaisiin virityksiin sortuu. Hommaavatkohan ne vaimotkin samalla periaatteella?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

  1. Maisa menee naimisiin

    Seiska julkaisi että Maisa menee sittenkin naimisiin. Maisalla olisi nyt vauva ja olisi Jm kanssa naimisissa jos ei keskenmenoa olisi tullut . Olisiko
    127
    5463
  2. Sanni Ovaska In Memoriam

    Silla lailla.. https://www.facebook.com/story.php?story_fbid=2687488814630636&id=100001086306601 Lähi-idästä sotaa, sekasortoa, kuolemaa, nälkää, ka
    Maailman menoa
    75
    981
  3. KORONAVIRUS: 11 milj. asukkaan Wuhan eristetty!

    Kiina on keskeyttänyt Wuhanin kaupungista lähtevän liikenteen. Wuhanin epäillään olevan uuden tappavan koroaviruksen alkulähde. WHO:n mukaan 11 miljo
    Maailman menoa
    129
    942
  4. Toni Nieminen rakastui 7 lapsen yksinhuoltajaan

    ja muutti tämän taloon. https://www.seiska.fi/Uutiset/Jatti-tylysti-ex-vaimonsa-Toni-Nieminen-iski-seitseman-lapsen-yh-aidin-paparazzikuvat
    26
    575
  5. Zoo aloittaa yt't

    Huonolta näyttää.N.20 työntekijää liikaa.Kylmää on kyyti.
    Ähtäri
    21
    395