Nettiyhteys ei enää toimi koneessani. Netti kyllä yhdistyy mutta näytöllä lukee 'Yhteys on rajoitettu'. Muilla tietokoneilla netti toimii mainiosti mutta minulla ei. Ennen netti on toiminut normaalisti mutta otin koneeni mukaan mökille ja kun tulin takaisin niin netti ei enää toiminut. Modeemi on merkkiä TeleWell ja koneeni on Acer Aspire E1-571. Ja Sonera on minulla käytössä. Voisiko joku kertoa, mitä minun pitää tehdä?
Viittiskö joku auttaa?
8
161
Vastaukset
Aja Windowsin verkon vianmääritys toiminto.
- tietämätön
Juu olen yrittänyt moneen kertaan mutta ei löydä ongelmaa.
- 1konsti
Voisi kokeilla että klikkaat sitä verkkonne nimeä ja katkaise yhteys. Laita sitten haku uudelleen päälle ja kokeile kysyykö salasanaa.
- tietämätön
Sitäkin olen kokeillut. Kiitos kumminkin avusta:)
- vältä resetointia
vapunen kirjoitti:
Modeemin resetointi?
Vika ei välttämättä ole modeemissa, kun aloittaja kirjoittaa "Muilla tietokoneilla netti toimii mainiosti mutta minulla ei." Eli heillä muut tietokoneet toimivat, mutta hänen tietokoneensa ei.
Resetointia ei suositella, jos ei tiedetä, mitä ollaan tekemässä. Se voi aiheuttaa enemmän ongelmia, jos modeemin asetukset on laittanut joku muu eikä sitten itse osatakaan laittaa niitä kohdalleen. Siis jos on käytössä WLAN, niin ne kuuluisat WPA2 ym...
- mutu-pallox
Asenna siihen semmoinen käyttöjärjestelmä joka on suunniteltu toimimaan verkossa.
- Kättä hanskaan;)
oletko katsonut onko sinulla manualinen vai automaattinen ip-osoite omassa koneessasi. Nyt reititin joko jakaa ositteita tai ei. eipä muista kummin soneralle piti olla.
win7:ssa Käynnistä/ohjauspaneeli/näytä verkon tila ja tehtävät/lähiverkkoyhteys/ominaisuudet
siellä valitse internet protocol version 4(tcp/ipv4) ja klikkaa ominaisuudet.
täällä näet onko yhteys kummin.
Ja sama soneran ohjeilla. http://www5.sonera.fi/ohjeet/Verkkoasetukset/Windows_7
nyt voit laittaa tänne ositteen manuaaliseksi.
Huom. Tässä ei tapahdu vahinkoa voit aina palauttaa asetukset ennalleen.
ip: 192.168.0.13 viimeinen numeropari tarkoittaa laitetta joka voi olla 1-100 välillä, (tämä osoite tulee valita reitittimen mukaan joka sinulla on tellwell.)
aliverkon peite: 255.255.255.0 -jota kone sinulle myös tulee ehdottamaan
oletusyhdistyskäytä:192168.0.254 -tämä on sille tellwell purkille
ensisijainen dns-palvelin: 193.210.19.19 -Palveluntarjoajan netti (tämä on siis soneran)
toissijainen dns-palvelin: 193.210.18.18 -Palveluntarjoajan netti (tämä on siis soneran)
(soneralla on myös kolmas 193.210.19.190) tarkastakaa dns palveluntarjoajan sivuita, sieltä se löytyy
Saat nyt vain kaksi ehdolle yhteyteen mikäli toinen ei vastaa toinen kykeytyy, jne.
hyväksy asetukset. kaikki ikkunat ok/käytä.
verkko- ja jakamiskeskukseen saakka. odota hetki ja vian pitäisi korjaantua.
Samat sävelet käy vaikka olisi langaton yhteys purkkiin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 174096
Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin1842459Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja731597Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o641167Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella231137- 171894
Toivoisin etten jännittäisi
niin kauheasti. Hassua tässä on se, että en varmaan olisi niin ihastunut sinuun, jos et olisi niin älykäs, ja henkisesti42892Junan kylkeen autolla
Miten helevetissä voi ajaa auton junan kylkeen?? Puhelinta hivelöity kenties!!? Koirat vielä kyydissä on käsittämätöntä74863- 104850
Oletko päättänyt
Jo varmasti että ensi vuonna keräät rohkeutesi ja sanot tunteesi vai et? Sitä odottaessa ja toivoessa72810