Viittiskö joku auttaa?

tietämätön

Nettiyhteys ei enää toimi koneessani. Netti kyllä yhdistyy mutta näytöllä lukee 'Yhteys on rajoitettu'. Muilla tietokoneilla netti toimii mainiosti mutta minulla ei. Ennen netti on toiminut normaalisti mutta otin koneeni mukaan mökille ja kun tulin takaisin niin netti ei enää toiminut. Modeemi on merkkiä TeleWell ja koneeni on Acer Aspire E1-571. Ja Sonera on minulla käytössä. Voisiko joku kertoa, mitä minun pitää tehdä?

8

141

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aja Windowsin verkon vianmääritys toiminto.

      • tietämätön

        Juu olen yrittänyt moneen kertaan mutta ei löydä ongelmaa.


    • 1konsti

      Voisi kokeilla että klikkaat sitä verkkonne nimeä ja katkaise yhteys. Laita sitten haku uudelleen päälle ja kokeile kysyykö salasanaa.

      • tietämätön

        Sitäkin olen kokeillut. Kiitos kumminkin avusta:)


      • tietämätön kirjoitti:

        Sitäkin olen kokeillut. Kiitos kumminkin avusta:)

        Modeemin resetointi?


      • vältä resetointia
        vapunen kirjoitti:

        Modeemin resetointi?

        Vika ei välttämättä ole modeemissa, kun aloittaja kirjoittaa "Muilla tietokoneilla netti toimii mainiosti mutta minulla ei." Eli heillä muut tietokoneet toimivat, mutta hänen tietokoneensa ei.

        Resetointia ei suositella, jos ei tiedetä, mitä ollaan tekemässä. Se voi aiheuttaa enemmän ongelmia, jos modeemin asetukset on laittanut joku muu eikä sitten itse osatakaan laittaa niitä kohdalleen. Siis jos on käytössä WLAN, niin ne kuuluisat WPA2 ym...


    • mutu-pallox

      Asenna siihen semmoinen käyttöjärjestelmä joka on suunniteltu toimimaan verkossa.

    • Kättä hanskaan;)

      oletko katsonut onko sinulla manualinen vai automaattinen ip-osoite omassa koneessasi. Nyt reititin joko jakaa ositteita tai ei. eipä muista kummin soneralle piti olla.
      win7:ssa Käynnistä/ohjauspaneeli/näytä verkon tila ja tehtävät/lähiverkkoyhteys/ominaisuudet
      siellä valitse internet protocol version 4(tcp/ipv4) ja klikkaa ominaisuudet.
      täällä näet onko yhteys kummin.
      Ja sama soneran ohjeilla. http://www5.sonera.fi/ohjeet/Verkkoasetukset/Windows_7
      nyt voit laittaa tänne ositteen manuaaliseksi.
      Huom. Tässä ei tapahdu vahinkoa voit aina palauttaa asetukset ennalleen.
      ip: 192.168.0.13 viimeinen numeropari tarkoittaa laitetta joka voi olla 1-100 välillä, (tämä osoite tulee valita reitittimen mukaan joka sinulla on tellwell.)
      aliverkon peite: 255.255.255.0 -jota kone sinulle myös tulee ehdottamaan
      oletusyhdistyskäytä:192168.0.254 -tämä on sille tellwell purkille
      ensisijainen dns-palvelin: 193.210.19.19 -Palveluntarjoajan netti (tämä on siis soneran)
      toissijainen dns-palvelin: 193.210.18.18 -Palveluntarjoajan netti (tämä on siis soneran)
      (soneralla on myös kolmas 193.210.19.190) tarkastakaa dns palveluntarjoajan sivuita, sieltä se löytyy
      Saat nyt vain kaksi ehdolle yhteyteen mikäli toinen ei vastaa toinen kykeytyy, jne.
      hyväksy asetukset. kaikki ikkunat ok/käytä.
      verkko- ja jakamiskeskukseen saakka. odota hetki ja vian pitäisi korjaantua.
      Samat sävelet käy vaikka olisi langaton yhteys purkkiin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      203
      8208
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      42
      4638
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      28
      2240
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      19
      2148
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      28
      1945
    6. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      40
      1825
    7. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1746
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      23
      1736
    9. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1643
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      39
      1458
    Aihe