ASXää ostamassa?

auto ostoon

PItäisi hankkia uusia auto ja olen katsellut näitä citymaastureita.

ASX näyttää kivalta ja hintakin on kohdallaan. Mitä olette pitäneet ASX:stä?

Toiset vaihtoehdot mitä olen katsellut ovat nissan qashqai ja suzuki s-cross. Vaikeaa on valinta, kaikki tuntuvat niin hyviltä muttei sentään kolmeen autoon ole tarvetta tai varaa :)

14

603

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Huijausta

      Halvimman ASX:n toimitusaika on kuusi kuukautta. Suoranaista huijausta että saadaan painettua alkaen-hinta alas. Ostin Juken.

    • asx-kuume

      Minäkin olen keväästä asti "kiusannut" asx myyjää,mutta ostopäätös on tyssännyt multimedianavi-peruutuskamerajärjestelmän puuttumiseen.
      Järjestelmää ei pysty tilaamaan lisävarusteena mitenkään joten ostopäätös jäi tekemättä.Toyotan tuoch&go löytyy rouvan kauppakassista ja samanlainen värkki löytyy myös minun seuraavasta kulkuvälineestä.

      Autohan on muuten ihan kivan oloinen ,mutta tavaratila on hieman ahdas ja nelosen Startissa moitittiin bensakonetta vähän nuhapumpuksi ,mutta meikäläisen käyttöön tuntui ihan riittävältä.

      • Asx2012

        Siis sitä multimedia/ peruutuskameraa ei saa jälkikäteen tilattua vai enää ollenkaan ? Itsellä on parhaiten varustetussa mallissa se vakiona. Silloin parhaan ja toiseksi parhaan varustelutason välinen hinta oli 2000 €, jolla sai peruutuskameran, paremman multimedian subbarilla,nahkaverhoilun penkkeihin, avaimettoman järjestelmän ja sähkökäyttöisen panoraamakaton käytön ainakin. Saattoi kuulua muutakin. Aika erikoista, että varustetasoa laskettaisiin myöhemmin. Lisävarusteina otin vielä metallivärin, vetokoukun, eteen pysäköintisensorit, kiinteän akkulaturin, ruosteeneston sekä lohkolämmittimen sisätilalämmittimellä

        Huolto on yhtä arvokasta kuin muillakin, mutta kampanjoilta hyödyntämällä edullisemmin ainakin usein vuodenvaihteen tienoilla. Viimeksi tuli öljyt ilmatteeksi.

        Olen ollut tyytyväinen autoon, vaikkei ole mikään nopeasti kiihtyvä. Tiesin jo ostaessa, että ei ole hiljaisin auto ääneltään ja myyjä suositteli ruosteenestokäsittelyä, josta olikin hyötyä.

        Vikoja ollut ainoastaan tuo ajoituksenmuunnin. Auton ominaisuus liika lämpö sisätiloissa kunnes tasaantuu. Sisälämpötilan anturi ilmeisesti jalkatilassa ja siten reagoi hitaasti viilennyspyyntöihin.


      • asx-kuume
        Asx2012 kirjoitti:

        Siis sitä multimedia/ peruutuskameraa ei saa jälkikäteen tilattua vai enää ollenkaan ? Itsellä on parhaiten varustetussa mallissa se vakiona. Silloin parhaan ja toiseksi parhaan varustelutason välinen hinta oli 2000 €, jolla sai peruutuskameran, paremman multimedian subbarilla,nahkaverhoilun penkkeihin, avaimettoman järjestelmän ja sähkökäyttöisen panoraamakaton käytön ainakin. Saattoi kuulua muutakin. Aika erikoista, että varustetasoa laskettaisiin myöhemmin. Lisävarusteina otin vielä metallivärin, vetokoukun, eteen pysäköintisensorit, kiinteän akkulaturin, ruosteeneston sekä lohkolämmittimen sisätilalämmittimellä

        Huolto on yhtä arvokasta kuin muillakin, mutta kampanjoilta hyödyntämällä edullisemmin ainakin usein vuodenvaihteen tienoilla. Viimeksi tuli öljyt ilmatteeksi.

        Olen ollut tyytyväinen autoon, vaikkei ole mikään nopeasti kiihtyvä. Tiesin jo ostaessa, että ei ole hiljaisin auto ääneltään ja myyjä suositteli ruosteenestokäsittelyä, josta olikin hyötyä.

        Vikoja ollut ainoastaan tuo ajoituksenmuunnin. Auton ominaisuus liika lämpö sisätiloissa kunnes tasaantuu. Sisälämpötilan anturi ilmeisesti jalkatilassa ja siten reagoi hitaasti viilennyspyyntöihin.

        Löytyy,mutta se hintaero on 4000 € ja mielestäni on turhaa maksaa lasikatosta ja paremmasta äänentoistosta niin isoa hintaeroa.

        Toyotan touch&go löytyy jo keskikimmäisestä varustetasosta lähtien ja kokemusten perusteella se on käytössä erinomainen järjestelmä.Navigointi peruutuskamera ja ajotiedot samassa paketissa.

        Jos asx:n invite versioon saisi vastaavan järjestelmän olisi automalli rekisteröintitilastoissa kymppisakissa ,varsinkin kun koko kesän automallia on myyty kovilla kampanjaeduilla.


    • axssxv

      Moottori on nuhapumppu ja ajossa on meluisa ja kalliit huollot, järkeviä syitä olla ostamatta, tosin hinta laatusuhde on hyvä. Malli on elinkaarensa loppupäässä, joten vaihtohinta voi olla huononlainen koska vaihtoauto kysyntä olematon.

    • asx1

      ei nuo huollot ole sen kalliimpia kuin muutkaan, esim: 15tkm huolto maksoi 170e , malli ei ole vielä elinkaarensa päässä kun ei ole uudesta mallista tietoa,ainakin 2015 menee samannäköisenä kuin nyt.jotain pientä led valoa tulee lisukkeeksi.

      • Ei ne kiihdy muutkaan

        Mikä vika siinä bensiinimoottorissa muka on kun Tekniikan Maailman pikkukatumaasturi vertailussa kiihtyi parhaiten ja kulutti vähiten?


      • Asx2012
        Ei ne kiihdy muutkaan kirjoitti:

        Mikä vika siinä bensiinimoottorissa muka on kun Tekniikan Maailman pikkukatumaasturi vertailussa kiihtyi parhaiten ja kulutti vähiten?

        Joo kulutus on bensamallissa tosi pieni. Vaimon Skoda Ocun kanssa samoissa lukemissa. Tosin maavaraa täällä haja-asutus alueella tarvitaan enemmän kuin Ocussa oli.


    • Mitsu joskus

      Auton vaihto edessä, valitettavasti Mitsu ASX jää pois, ei saa bensamallia automaattina, miksikän ei?
      Nyt on Opel Mokka vahvoilla, siinä on turbokone ja automaatti ja hinta on kohtuullinen.

      • Asx2012

        Itse ihmettelin samaa, olisin ottanut automaattina mielummin. Onko Opelin laatu jo kunnossa. Tutulla taksikuskilla oli edellinen auto Opel, mutta vaihtoi nyt toiseen merkkiin järjettömän huonon laadun vuoksi. Auto mm. Kahden vuoden aikana kulutti käytännössä 2 moottoria loppuun eli myytäessä kolmas kone menossa. Lisäksi paljon muita pikkuvikoja. Voi vaan kuvitella kuinka monta viikkoa auto on pajalla seissyt. Varmaan kustannuksiin on otettu osaa maahantuojan ja valmistajan taholta, mutta silti. Opel on kyllä halpa hankkia, mutta kallis ylläpitää.

        Ottamatta kantaa merkkiin, niin itse pidän nykyään pahempana sitä ajanhukkaa ja vaivaa mikä korjaamokäynneistä tulee ja lisäksi joutuu hommailee sijaisautoa ym. Korjausten ajaksi. Sen takia olenitse tyytyväinen Mitsuu, että sitä ei tarvi turhaa korjaamolle viedä.


    • alkup kirjoittaja

      Auto on tilattu ja talliin tulee uusi qashqai.

      Hyvä tarjous ja pienemmät huoltokustannukset kuin ASXssä.

      • Exnissan

        Otan osaa.


    • Alkup kirjoittaja

      Vastaa vielä sen verran että minkä tahansa näistä kolmesta autosta olisi ottanut. Nissanin myyjällä oli kaikista kovin draivi myydä tuote ja lopulta lisävarusteet sai sellaiseen hintaan että kaupat syntyi siltä istumalta.

      Liike tinki tässä tapauksessa lopulta aika hyvin aika hyvin lienevät silti voittoa tehdä tälläkin kaupalla. Kaksi muuta myyjää ei saa nyt mitään vaivanpalkkaa, näissä jaetaan palkinto vain sille joka saa auton myytyä.

    • 11+6

      Uutta bensamoottoria pukkaa markkinoille,mutta vanhat nuhapumput pitäisi ensin saada myytyä alta pois.
      Kyllähän tällä pikkuturbollakin köröttelee,mutta jos panee kuormaa kyytiin ,niin koeajossa tuntui melko hengettömältä peliltä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      113
      8650
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2605
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      127
      2342
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1976
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1724
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      12
      1534
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1477
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1419
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1292
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      13
      1213
    Aihe