Kuinka moni aseksuaali on kokeillut seksiä?

nainennn21v.

Otsikkoon saa vastata. Kuinka moni on tarvinnut sen kokeilun, jotta on voinut varmistaa olevansa aseksuaali?

Olen aina kokenut olevani jotenkin erilainen mitä seksuaalisuuteen tulee, ja pari vuotta sitten älysin olevani ainakin jollakin tasolla aseksuaali. Tällä hetkellä seurustelen miehen kanssa ja seksiä on harrastettu, mutta en sitä oikeastaan haluaisi enää ollenkaan. Läheisyys ja hellittely ym. on ihanaa, mutta itse seksi ei saa aikaan mitään tunteita. Eikä pussailukaan. En usko sen riippuvan henkilöstäkään. Seksi ei edes nykyään ällötä vaan on vain sellainen "harmaa alue", jota en tarvitsisi elämääni ollenkaan.

Onko täällä muita aseksuaaleja, jotka harrastavat seksiä vain kumppania miellyttääkseen? Onko suhde tuhoontuomittu, jos ajatuksena seksitön suhde olisi ideaali, mutta kumppani on kuitenkin aika seksuaalinen?

pps. Missä tapaisi muita aseksuaaleja?! Homo-ja lesbobaarien tavoin pitäisi olla aseksuaaleille suunnattu baari tmv.!

8

379

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Acce

      En ole enkä oikeastaan haluakaan kokeilla ihan vain kokeilun takia. Myöskään itsetyydytyksestä en ole saanut mitään irti, aivan kuin piuhat ois poikki aivojen ja sukupuolielinten välillä. En koe tarvitsevani mitään kertapanoa todistaakseni itselleni ja muille olevani aseksuaali.

      Eiköhän aika monessa heterosuhteessakin homma mene tuohon, ettei naista kiinnosta seksi mutta tulee silti lahnattua miestä miellyttääkseen. Toimisko teillä ns. avoin suhde, että kumppanisi saisi hakea seksiä muualta, kunhan huolehtii taudittomuudesta ja pystytte asiasta keskustelemaan ilman mustasukkaisuutta?

    • yli30veeN

      Olen harrastanut seksiä aktiivisesti ollessani parisuhteessa ja pidin siitä. Mutta se oli enemmän sellaista että halusi olla haluttu, itsetyydytyksen korviketta, rentoutusta, orgasmikeskeistä... No en kyllä tiedä millaista sen "pitäisi" olla. Virallisen mittapuun mukaan olen kai neitsyt, koska penetraatiota en harrasta. Minulla on aina ollut libidoa, mutta suuntautumiseni oli aina ollut jotenkin epäselvä kun mietin että kenen kanssa haluaisin olla. Kun ihastuin niin en osannut kuvitellakaan seksiä ihastuksen kanssa ja ajatus seksistä olisi ollut melko turn off. Sain tietää aseksuaalisuuden olemassaolosta vasta muutama vuosi sitten. Tajusin etten tunne seksuaalista vetovoimaa ketään kohtaan, vaikka ihastun ja rakastun. Nykyään tiedostan selkeämmin sen etten oikeasti halua seksiä kenenkään kanssa. Aseksuaalit.net -sivun kautta järjestetään kai miittejä, mutta itse en saa aikaiseksi lähdettyä sellaisiin tapaamisiin, koska en ole kovin ulospäin kääntynyt.

      • kiitos vastauksestanne

        heräsi kysymyksiä. asia kait uusi, niin etenemme hapuillen

        keskustelun aloittelijalle: saatko orgasmia?

        kaikille:

        mikä on suhtautumisenne maistruaatioon ja kehon eritteisiin?

        ihmettelin itse aina väliä, tapaa naisen, joka on täysin kuin sulkeutunut, välinpitämätön ja kylmä. Itse harrastan horoskooppia, niin voiko kysyä, että onko aseksuaalien keskuudessa sellaisia zodiac merkkeja kuin skorpiooni ja rapu?

        Olisi kiva tietää, mikä on yleisin ja toiseksi ja kolmanneksi yleisin zodiak merkki aseksuaalien keskuudessa, jos aseksuaalinen seura haluaisi kertoa.

        toinen kysymys on filosofinen: jos on seksittä pitkään, niin kehon energiat kasvavat. Sitä kutsutaan kundaliini energiaksi intiassa. kundaliini energia eli seksuaalienergia on elämän voima ja esim. on väitetty että nerokkuus kumpuaa siitä (gopi krishna). miten suhtaudutte siihen?

        kolmas kysymys: mikä on teille kaikkein tärkeintä elämässä ja oletteko onnellisia?

        onko aseksuaalisuus pysyvä tila vai välivaihe, kenties lepovaihe vai jokin muu?


    • Asek.m

      Suosittelen selaamaan netin forumeja. Itse luin ensin suomalaisen aseksuaaliforumin juttuja läpi, mutta se oli aika hiljainen. Sen sijaan kansainvälinen AVEN-forumi oli vilkas, ja löysin sieltä paljon vastauksia.

      Kuten sen, että jokainen on yksilöllinen myös omassa aseksuaalisuudessaan. On ihmisiä, jotka kykenevät seksiin ja jopa haluavat sitä - mutta vain yhden tietyn ihmisen kanssa, ja sekin voi tapahtua vuosien päästä. Eli se miksi itseään nimittää ja mitä haluaa tehdä, on itsestään kiinni.

      Itse tajusin olevani aseksuaali vasta kun olin ekassa parisuhteessa ja ekan kerran sängyssä. Vähän hankalalta se tuntui. Ja jossain vaiheessa exä valitteli sitä, etten ole intohimoinen. En vain osannut olla. Seksi tuntui vastenmieliseltä vaikka kuinka yritin. Lopulta luin asiasta ja mietin pitkään, ja totesin olevani aseksuaali, ja että se on ihan okei. Yhä olen utelias kokeilemaan jonkun mielenkiintoisen kanssa, mutta voi olla ettei kokeilua enempää tule tapahtumaan. Ja sekin, että pään sisällä ajatuksena jokin voi tuntua ihan ok:lta, mutta kun on todellinen tilanne päällä, tajuaa, ettei sitä haluakaan.

      Livenä en ole muita aseksuaaleja tavannut. Meitä on niin vähän.

    • Minttunenn

      Onhan sitä tullut muutaman kerran kokeiltua. Seksiä kun on aina nuorelle naiselle niin helposti tarjolla. Sellaista väkinäistä nyhjäystä se on ollut. Ei tunnu miltään, mutta ei pahemmin ällötäkään.

    • sitä tätä

      Hei!

      Kanssa-aseksuaali täälläkin. En ole koskaan ollut edes parisuhteessa, joten ei ole tullut harrastettua seksiäkään. Haluaisin kyllä löytää jonkun tärkeän ihmisen, mutta se tuntuu olevan hieman hankalaa näin introvertille henkilölle. En ole mikään baariperhonen ja kaiken lisäksi seksinkaipuuni on no... olematon. Tavallinen vanillaseksi ei ikipäivänä riittäisi minulle (luultavasti kyllästyisin), vaan mukana tulisi olla vähintäänkin jonkinlainen älyllinen komponentti, jotta asia tuntuisi edes jotenkin merkitykselliseltä/jännitteelliseltä/tavoitteelliselta. Hieman kinkympi suhde (seksitön?) sopisi minulle, jos kumppani olisi kovin läheisyydenkaipuinen ja toivoisi suhteeseen jotain sellaista, joka selkeästi erottaisi sen "pelkästä" ystävyyssuhteesta. : )

      Hassulle kyselijälle tiedoksi, että olen tähtityypiltäni kalat. Kundaliinienergioista en tiedä mitään. /Menstruaatio/ vain tapahtuu, halusi tai ei. Elämässä minulle on tärkeää perhe, erilaiset harrastukset ja oma koti. Olen aika onnellinen omalla tavallani. Elämä ei varmaankaan ole kellekään mitään ruusuilla tanssimista, harrasti seksiä tai ei.

      Mikä pysyvyyteen tulee, olen varmastikin aseksuaali hamaan loppuun. Tunnistin itseni aseksuaaliksi jo varhaisessa nuoruusiässä - itse asiassa jo ennen kuin edes tunsin koko termiä. Aloin pohtia asiaa siinä vaiheessa, kun ympärillä tuttavat ihastuivat, rakastuivat ja muodostivat seurustelusuhteita. Minä en. Edelleenkään en tiedä edes omaa "suuntautumistani" (jos sitä onkaan), liioin olen koskaan ollut edes ihastunut kehenkään. En näe muita ihmisiä seksikkäinä, mutta älykkyyttä, miellyttävyyttä ja hyvää keskustelutaitoa osaan arvostaa.

    • Anonyymi

      En ole ikinä harrastanut seksiä. Periaatteessa se minua kiinnostaa biologisesta näkökulmasta, mutta mielestäni se ei vain ole kaiken suhteeseen liittyvän vaivan arvoista. Yhden yön jutut taas ei ole mun juttu. Joten käytännössä on jäänyt kokematta, kun ei ole löytynyt sitoutumishaluista kumppania, joka kuitenkin ymmärtäisi aseksuaalisuuteni eikä tarvitsisi seksuaalista vetovoimaa kokevaa kumppania. Toisaalta on myös se näkökulma, että mitä sitten kun olen sitä kokeillut ja uteliaisuuteni tyydyttänyt? Mulla ei ole mitään suurta intohimoa seksin harrastamista kohtaan. Jos kumppani haluaisi sitä aina vaan lisää, niin suhde voisi muuttua rasittavaksi.

    • Anonyymi

      Olen mies ja umpihomo.
      "Erityinen ystäväni" on mies, täysin aseksuaali.
      Suhteemme on omituinen, hän ei ole koskaan aloitteellinen, minä olen.
      Hän on sanonut aivan suoraan että jos minä haluan seksiä, hän auttaa asiassa.
      Hän antaa minulle suuseksiä, ja anaaliseksiä. Sekä masturboi minua.
      Minulle ei tulisi mieleenkään tehdä hänelle mitään väkisin.
      Mutta hän on verrattavissa Pumpattavaan Paavoon.
      Olen kysynyt suoraan ettei hän tunne mitään hyväksikäytön tunteita, ja vastaus on selkeä: "luuletko että antaisin sinun tehdä niin?"

      Kaveri on ainoa ystävä jonka kanssa voisin lähteä maailmanympäri matkalle, niin vahva on meillä kaveruus.

    Ketjusta on poistettu 13 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      169
      3090
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2101
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2044
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1875
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      71
      1583
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      26
      1336
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1242
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1231
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      34
      1201
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1188
    Aihe