iki.fi -osoite ja gmail

tyhmä

Yritän lisätä iki.fi -osoitettani gmailiin "lisää toinen omistamasi sähköpostiosoite" -toiminnolla. Kirjoitan iki-osoitteeni "anna muiden sähköpostiosoitteidesi tiedot" -sivulle, mutta en kuitenkaan pääse enää eteenpäin "lähetä viestit smtp-palvelimesi kautta" -sivulta, siellä kysytään smtp-palvelinta, käyttäjänimeä, salasanaa ja porttia. Eli mitä iki-osoitteen omistajan pitäisi laittaa tuohon smtp-palvelin -kohtaan? Vai missä kohtaa tuolla sivulla homma tökkää?

12

3218

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ikikifi
    • tyhmä (edelleen)

Ei valitettavasti ole, tsekkasin jo aiemmin kaikki ikin ja gmailin ohjeet asiasta. Vaiheet sinänsä on selvät, mutta en vaan saa oikeita tietoja kenttiin. Enkä pysty kirjoittamaan esimerkiksi käyttäjätunnustani tai salasanaani kymmeniä kertoja väärin.

• Utt18u

Säädä IKI:n hallintasivulla postilaatikoksi Gmail-osoitteesi niin IKI välittää tulevat postit Gmailiin. Gmailiin säätöihin ei tarvitse koskea.

• tyhmä (yhä vaan)

Välityspuoli on ollut koko ajan kunnossa. Nyt tarkoituksena on lisätä gmailiin toinen sp-osoite (iki), että voin myös vastata sen kautta iki-osoitteella. Oheisessa linkissä ekan plussan takana on hyvät ohjeet, mutta jostain syystä en vain saa hommaa toimimaan...

https://support.google.com/mail/answer/22370?rd=1

• Epätietoinen?

Minulla on tismalleen sama ongelma, onko tähän löytynyt ratkaisua?

• Valaistunut

Joo, ja keksin ratkaisun ihan itse! Ylläolevien linkkien ohjeet pätivät kyllä, mutta ensi piti hoksata tehdä seuraava operaatio: Google-tili -> tietoturva -> tilin käyttöoikeudet -> ota käyttöön vähemmän turvallsiten sovellusten toiminta

Ekana päivänä oli kaikenlaista häikkää ja tilin salasana piti vaihtaa useasti, sen jälkeen kaikki on toiminut mainiosti.

(Ja toista sähköpostiosoitetta lisättäessä päädyin seuraavaan riviin.
      palvelin: smtp.gmail.com
      portti: 465
      protokolla: ssl)

• Epätietoinen?

Kiitos nopeasta vastauksestasi. :)

Sain tämän myös itse juuri toimimaan, kun testasin kaikki mahdolliset ja mahdottomat asiat tietojen määrittämisessä.

• kipsukkalikka

Jostain syystä ei meinaa onnistua minulta millään.
        Sain vasta uuden iki-osoitteen naimisiin menon myötä (vanha siis hienosti käy ja kukkuu, mutta uutta en saa lisättyä uuteen gmail-osoitteeseen sitten millään.

Olisiko kenelläkään ajatuksia, missä voisi olla vika?

google-tilin "vähemmän turvalliset" on käytössä, ylläolevan mukaan:
        palvelin: smtp.gmail.com
        portti: 465
        protokolla: ssl

Kirjautuminen omiin tietoihin iki-sivulla onnistuu ja meilit tulee iki-osoitteen kautta ko. gmailiinkin.

• wertgefefeefefefefefe

Moi, oikea paikka lisätä IKI osoite on -->Accounts and Import --> Send mail as --> Add another email address you own. Niin uskomattomalta kuin se kuulostaa, niin ongelmani oli liian pitkä salasana. Gmail ei hyväksynyt tässä kohdassa 20 merkistä salasanaa. 12 merkkisen se taisi hyväksyä.

• hölmistynyt

Sain juuri itse ratkaistua ongelman yllä kuvatulla tavalla 1,5 vuoden ihmettelyn jälkeen, kiitos!!!
      Minulla ongelmana oli se, että accountin usernameksi tuli jostain syystä väärä osoite, kun yritin korjata tuon ja samalla vaihtaa yllä kuvatut asetukset, sain herjan Authentication Failed jne. Tämän jälkeen mulle tuli gmailiin viesti, että ovat estäneet jonkun tunkeutumisyrityksen. Kun kävin asetuksissa hyväksymässä, että tunkeutuja olin minä, vaihdon kertaalleen google-tilin salasanan ja tein toimenpiteet vielä kertaalleen, homma lähti rokkaamaan!

• Kysymysmerkki__

Saan tällaisen viestin kun yritän lisätä iki.fi osoitteeni gmailiin:
      "Sinun on käytettävä verkkotunnuksen iki.fi SMTP-palvelimia, kun lähetät osoitteella [email protected]. Tämä toiminto ei kuitenkaan ole käytettävissä tilissäsi. Kysy lisätietoja verkkotunnuksen järjestelmänvalvojalta."
      Onko kokemuksia tästä?

• Turbo-Urpo

Tuollainen ei yksinkertaisesti ole madollista.

Lähttäjänä on se tili, ja vain se tili, josta sinä sen vastauksen lähetät, on aivan sama miltä sähkäpostitililtä viesti on tullut tai uudestaan ohjattu. Niin yksinkertaista se on.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet hirvein ihminen kenet olen tavannut.

Olet järkyttävä.
      Ikävä
      121
      2352
    2. Teemu Keskisarja (ps) loisti- ja hurmasi MTV:n tentissä.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kommentti-keskisarja-sekoitti-pakan-suomiareenan-puheenjohtajatentissa/9180380 Kuten
      Maailman menoa
      429
      2193
    3. Sinun ja kaipaamasi törmääminen

Missä sinä haluaisit sen satunnaisen kohtaamisen mieluiten tapahtuvan?
      Ikävä
      98
      1190
    4. Ammuskelua Eliaksenkadulla

Mikä homma? Hirven metsästykseen vielä lähemäs 3kk. Oliko lie puuman metsästystä..?
      Tornio ja Haaparanta
      14
      1003
    5. Haluan sua ihan vtullisen paljon

Kokonaan ja seksuaalisesti. Pää räjähtää kohta
      Ikävä
      45
      839
    6. Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin?

Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin? Shokki!
      Huittinen
      16
      827
    7. Olen pahoillani jos kärsit.

Mutta meidän välejä ei voi korjata. Rakastin sua tiedoksi. Älä tee itelles mitään vaan hae apua.
      Ikävä
      34
      800
    8. Ymmärrätköhän nainen

Etten halua että ottaisit sitä suuhusi. Minusta se on ällöttävää, vaikka kivalta se kai tuntuisi, mutta vain minusta. Mi
      Ikävä
      109
      796
    9. Martina on käynyt puhumassa viisauksia

Iltalehden artikkelissa Martinan viisaudet.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      228
      727
    10. Sinkkujen lapset ja kesäloman pituus

Tuli mieleeni kysyä oletteko huolissanne lasten ja nuorten tulevaisuudesta, tai siitä mitä he nyt joutuvat kokemaan yhte
      Sinkut
      167
      727
    Aihe