miten helposti iskee juoppohulluus?

forever alone

Moi. olen 21v nainen ja hieman alkoholisoitunut aloitin 13v suoraan viinalla. Mutta vasta 18v alkoi jatkuva ryyppäys. se alkoi sillä että kavereiden kanssa ulos ja perseet olalle. Sitten aina heräs jostain ihan ihme paikoista eikä muistanu mitään tapahtumia. välillä yltäpäältä veressä jne. sitten kaverit kyllästy touhuuni ja nyt juon vain yksin kotona. Ennen riitti 1 pullo viiniä per ilta, nyt aloitan jo aamupäivällä ja päivän annokset on ehkä 20 yhteensä. pari kolme päivää saattaa mennä ilman, mutta sitten alkaa jo ahdistaa ja pökerryttää liikaa. tahdon kyllä lopettaa mutta pelkään DT:n iskevän. miten helposti se tulee? tarviiko siihen sen 10v vodkapullo päivässä vai voiko iskeä tälläiselle kevyemmällekkin kuluttajalle? en uskalla lopettaa mutten halua mitään nappejakaan (benzoja?) vetämään.

12

1384

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • alkoholipsykoosi

      Delirium tremens on sattumien summa, se voi tulla lyhyenkin putken jälkeen.
      Siihen ei osaa varautua, vaan se hiipii yllättäen.
      Harhat vie mukanaan, eikä itse ymmärrä mikä on homman nimi. Todellisuudentaju vääristyy täysin.

    • Nuori lääkäri

      Ei tossa iässä tule kuin krapulat, voit huoleti lisätä kulutusta.

      • ...

        Olet vain juoppoidiootti


    • dellirium

      Kaksi kertaa ollut. Ensimmäisellä kerralla n. kolmen viikon putkeen jälkeen ensimmäisenä selvänä yönä. Toisella kerralla viikon putken jälkeen kolmantena valvottuna yönä. Sairaalassa diapamia, nesteytystä, unilääkkeitä ja vitamiinipiikki pyllyyn. Parissa päivässä olet taas elävien kirjoissa. Eihän ne kivoja ole sairaalaherätykset kun letkuja menee joka paikkaan ja ei tietoa miksi sinne on joutunut kuin joitakin hämäriä muistikuvia. Ne harhat tuntuvat ihan todellisilta psykoosissa. Toisella kerralla menin ikkunan läpi karkuun toisesta kerroksesta kun luulin että puukkomies on perässä. Yleensä ne määrät putken aikana päivässä ovat iso pullo viinaa ja kaljaa 12-24 tölkkiä.

    • forever alone

      Kiitos vastauksista. Tänään olin jo ihan onnellisena 100% varma lopettamassa juomista tässä sitä taas istutaan kalja kourassa :D ei selvänä elämänin olen ihmisen arvoista elämää. ainakaan minulla. Tulkoon kirroosi ja kuolema. mitä pikemmin sen parempi.

      • yrjöt rinnuksilla

        Sen voin vakuuttaa, että kirroosi ja kuolema ei tule nopeasti eikä kivuttomasti. Paitsi ehkä tapaturmaisesti. Kirroosi on sitäpaitsi vain yksi mahdollisuus; moni muu paikka voi brakata ennen. Eri asia on, jos tosiaan olet 21-vuotias - silloin ei vielä tiedä juomisen huonoista puolista pajon mitään.


    • kokenut -67

      Riippuu henkilöstäl, juoppohulluus ei iske kaikkiin, muttei tänän pidä tuudittautua, sillä se voi iske kehen tahansa. Itse olen juonut yli 20 vuotta ja viime vuodet myös kirkkaita pääosin, koskaan en ole joutunut psykoosiin, onnellinen sattuma. Tosin viime aikoina aina toisinaan huomaan, etten pysty ihan täysin realistisesti ajattelemaan, vaikke mitään harjoja olekaan enkä mihinkään erityisvaikeuksiin olekaan joutunut, mutta joku päässä klikkaa. Se, että tunnistan sen itse ja olen omasta tilanteestani huolissani auttaa minua yrittämään lopettaa juomisen kokonaan. Viinaan kuoleminen ei ole mikään ihan mukava juttu, jos itsensä tappaa tahtoo, on paljon nopeampiakin ja helpompia keinoja olemassa.
      Suosittelen, että lopetat kokonaan juomisen keinolla millä hyvänsä, jos oikeasti et tahdo mielisairaalaan loppuelämäksesi tai elää vielä muutaman kymmentä vuotta.

    • Panolle!!

      Riippuu melkoisen paljon, miten avoin olet ottamaan vastaan vierasta meisseliä. Limpit parit päivässä pitää juoppohulluutta loitolla ja tietysti siihen ryypyt päälle.

    • prian

      ei maailmassa ole mitä niin inhottava ja vastamielista kun humalassaoleva ihminen
      ihan riipumatta kuka hän on....
      ja kohmelon pilkkamisen ei lasketa synniksi.
      hyi olookon!

    • jup

      mors 21 v. olen hienostuneesti laatuviinejä nauttiva herrasmies 58 v. kuvittelin että laatutuotteilla ja herrsmiesmäisesti käyttäytyvällä ihmisellä ei voisi tulla alkoholista haittaa . kyllä tulee . vasta kun ymmärsin eksn deliriumini kohdattuani tajusin että olen alkoholisti ja se johtaa perikatoon terveydellisesti henkisesti ja sosiaalisesti . joten lopeta kun vielä voit . sinulla on vielä kaikki edessäsi . minulla se on takana ja silti kuitenkin yritän lopettaa ..taatakseni ihmisarvoisen lopun . suomessa ei ole sen alhaisempaa kun työttömät puliukot ja puliämmät , jopille voi tehdä mitä vaan . tai oola tekemättä .

    • Asdfh4368

      Otanko nainen yhteyttä oon mies, viina maistuu ja käyn vessassa ahkeraan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1565
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1204
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1036
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      985
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      967
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      892
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      880
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      724
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      670
    Aihe