Peugeot 206 taka-akseli

Tom Collins

Mistä huomaa, että Peugeot 206:n taka-akseli on hajoamaisillaan ja miten se hajoaa?

Olen ymmärtänyt, että kyseinen kohta on ko. automallin heikko kohta. En omista vielä Peugeottia, mutta hankinta on harkinnassa.

23

13034

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • zsrxdtcgybjhn

      Jos auton renkaat näyttää takaa tällaisilta /----\

      Tai... jos ajaessa taka-akseli kolisee

      Tai... jos auton takarengas ylösnostettaessa liikkuu vapaasti, suuntaan johon sen ei kuuluisi liikkua

      • P.Ö.S.Ö

        Meillä ei mitään noista oireista eikä korjaamokaan löytänyt välyksiä.
        Takapää vain tuntui vähän levottomalta liukkaalla ajettaessa.
        Tuntui seilaavan vähän puolelta toiselle.

        Purin akselin, laakerit ja akselitapit ruosteessa ja kuluneet piloille. Suomeksi sanottuna paskana.
        Vaihdoin tarvittavat osat, taka-akseli paikoilleen ja nelipyöräsuuntaukseen ja hyvä tuli.
        Sekä rasvanipat akseliputkeen ja putki täyteen rasvaa jottei vesi enää pääse tekemään tuhojaan.

        2004 vuosimallia oleva 206 vähän yli 100tkm ajettu ja taka-akseli rikki.
        Turha kuvitellakkaan jotta taka-akseli olisi enää kunnossa jos ikää lähelle kymmenen vuotta jos ei ole rasvanippoja asennettu.

        Sama vika oli myös 306:n taka-akselissa. Kaikki ruosteessa ja rikki.


      • Anonyymi

        Nelipyöräsuuntaus turha, kun säätää ei voi takapyörien asentoo mitenkään noissa


    • 2061.6exonneks!!!

      Vielä kannattaa ymmärtää: ei mihinkään pösöön kannata sekaantua, mutta jos haastetta ja remonttia haluaa...eihän se kunnostettu taka-akseli maksa kuin 600eur ja asennus päälle jos ei ite osaa, ja em osa ei tosiaankaan ainut joka pösössä hajoaa...

      • psa kuski

        Pösöissä hajoaa ihan samat kuluvat osat ku joka ikises muuskin autos et turha yleistää. Kyllähän ne autot hajoaaki jos niitä ei huolla. Esim ton pösöön taka-akselinki ku voitelis kerran vuodes ni ei varmaa hajoais.


      • 407+accord
        psa kuski kirjoitti:

        Pösöissä hajoaa ihan samat kuluvat osat ku joka ikises muuskin autos et turha yleistää. Kyllähän ne autot hajoaaki jos niitä ei huolla. Esim ton pösöön taka-akselinki ku voitelis kerran vuodes ni ei varmaa hajoais.

        Mistäs se voidellaan taka-akseli ? kun ei tehtaalla nippoja ole laitettu.., vaimolla 407 2.0 olympia -06 120tkm ajettu: vetoakselit vaihdettu, pyörälaakerit alapallonivel hässäkkä pari kertaa lämppäri pari kertaa, ilmastoinnin kompura, lämppärin kenno kertaalleen..yms, vaimo vaan tykkää pösöstä: eihän se toimi kummoisesti mutta muuten hyvä..sanoi...itellä accord -04 310tkm nyt mittarissa ja ei siihen mitään em ole tarvinnut vaihtaa..ajovalolamppuja menee tiheään ja jarrulevyt ja palat pitänyt uusia, 190tkm aikana mitä ittellä ollut. ja ajolleen parempi kuin pösö: pösö oikein vikura sivutuulella ja herkkä asfaltille ja voimansiirto vonkuu kuin mossessa !!!, honda tosin äänekäs renkaista, siinä pööösönen parempi mutta ne muut pösön ulinat...


      • sitroen.
        407+accord kirjoitti:

        Mistäs se voidellaan taka-akseli ? kun ei tehtaalla nippoja ole laitettu.., vaimolla 407 2.0 olympia -06 120tkm ajettu: vetoakselit vaihdettu, pyörälaakerit alapallonivel hässäkkä pari kertaa lämppäri pari kertaa, ilmastoinnin kompura, lämppärin kenno kertaalleen..yms, vaimo vaan tykkää pösöstä: eihän se toimi kummoisesti mutta muuten hyvä..sanoi...itellä accord -04 310tkm nyt mittarissa ja ei siihen mitään em ole tarvinnut vaihtaa..ajovalolamppuja menee tiheään ja jarrulevyt ja palat pitänyt uusia, 190tkm aikana mitä ittellä ollut. ja ajolleen parempi kuin pösö: pösö oikein vikura sivutuulella ja herkkä asfaltille ja voimansiirto vonkuu kuin mossessa !!!, honda tosin äänekäs renkaista, siinä pööösönen parempi mutta ne muut pösön ulinat...

        Kokemuksia 205:stä mutta tuskin on isoa eroa:
        Siihen taka-akselin voiteluun pitää asentaa 2 kpl rasvanippoja. Kestää noin 15 minuuttia (kyllä, kellotin itse!) ja sitten olen syksyllä ja leväällä rasvannut. Hyvin on kestänyt, kummallakin autolla ikää 25 v ja kilometrejä 480 000 ja 190 000.
        Etupyöränlaakerit ovat kulutustavaraa kelvottoman suunnittelun takia. Ei ole stefoja... 'Alapallonivelet tosiaan kestää sen pari vuotta kerrallaan. Kaikki muu sitten onkin melkein ikuista, ajovalolamputkin lienee jo yli 10 v vanhoja. Ne alennetulla jännitteellä toimimivat päivävalot on maksaneet hintansa moninkertaisesti...


      • vhooo
        sitroen. kirjoitti:

        Kokemuksia 205:stä mutta tuskin on isoa eroa:
        Siihen taka-akselin voiteluun pitää asentaa 2 kpl rasvanippoja. Kestää noin 15 minuuttia (kyllä, kellotin itse!) ja sitten olen syksyllä ja leväällä rasvannut. Hyvin on kestänyt, kummallakin autolla ikää 25 v ja kilometrejä 480 000 ja 190 000.
        Etupyöränlaakerit ovat kulutustavaraa kelvottoman suunnittelun takia. Ei ole stefoja... 'Alapallonivelet tosiaan kestää sen pari vuotta kerrallaan. Kaikki muu sitten onkin melkein ikuista, ajovalolamputkin lienee jo yli 10 v vanhoja. Ne alennetulla jännitteellä toimimivat päivävalot on maksaneet hintansa moninkertaisesti...

        Niin pösö maatalouskone...pitää rasvata aina kun lähtee liikenteeseen..: olin aikoinaan veholla hommissa sitikka huollossa silloin kun xu moottorit poksahteli pakkasilla...ranskaan lähetettiin viestiä: omistajan huoltokirjaan merkintä: viimasuojaa käytettävä pakkasilla ja kehoitus laittaa nipat akseliin ja eristää huohotinletkut jo tehtaalla pohjoismaihin: vastasivat että ei.., em antaa huonon laatukuvan tuotteestamme !!!!! taisi pojat vastata että on se huono laatu jo todettu mutta em korjauksilla ala-arvoinen psa tuote pikkuisen paranee...!!!


      • sitroen.
        vhooo kirjoitti:

        Niin pösö maatalouskone...pitää rasvata aina kun lähtee liikenteeseen..: olin aikoinaan veholla hommissa sitikka huollossa silloin kun xu moottorit poksahteli pakkasilla...ranskaan lähetettiin viestiä: omistajan huoltokirjaan merkintä: viimasuojaa käytettävä pakkasilla ja kehoitus laittaa nipat akseliin ja eristää huohotinletkut jo tehtaalla pohjoismaihin: vastasivat että ei.., em antaa huonon laatukuvan tuotteestamme !!!!! taisi pojat vastata että on se huono laatu jo todettu mutta em korjauksilla ala-arvoinen psa tuote pikkuisen paranee...!!!

        Oliko se XU -moottori se kyljellään oleva?
        Oli minulla Citroén Visassa. Kerran meni nesteet öljyihin ja tuli remontti. Ja toinen remontti kun oli liian suuri puristussuhde Suomen korkeaoktaaniselle bensalle. Nakutti aina...
        Viimasuoja oli, letkueristyksiä ei.
        Nyt on kokemusta TU3 -moottorista 660 000 km. Muuten OK, mutta jakohihnan vaihtoväli on lyhyt, 60 000 km. Ja kauneusvirheenä tihkuu vähän moottoriöljyä jäähdytysjärjestelmään. Ja vanhemmuuten venttiilinohjarien kumit alkaa päästää öljyä moottoriin, syö öljyä. Muuten yksi parhaista moottoreista.

        Se taka-akselin neulalaakerien rasvaus on jäänyt tehtaalla kesken suunnittelun. Nipat pitää ehdottomasti laittaa ja rasvata pari kertaa vuodessa.

        Muutenkin Citroénin ja Peugeotin varaosahuolto on per_seestä. Eivät alustanumeron perusteella löydä oikeaa varaosaa kuten (melkein?) kaikkialla muualla! Varaosaliike Kai Knuutila löysi ja sanoi, että samalla lailla ne löytyy näistä kuin muistakin merkeistä ja että on vain maahantuojien laiskuutta etteivät muka osaa. Valitettavasti Kai Knuutila lopetti vajaa 10 v sitten eikä uutta ole tietääkseni tullut tilalle.
        Kai knuutila muuten alustanumerosta selvitti, milloin minun autoni on tehty. Pösön merkkiliikkeessä ihmettelivät kun eivät kuulemma itsekään sellaista tietoa löydä. Niin että paljon olisi parantamisen varaa heillä!


      • Anonyymi
        psa kuski kirjoitti:

        Pösöissä hajoaa ihan samat kuluvat osat ku joka ikises muuskin autos et turha yleistää. Kyllähän ne autot hajoaaki jos niitä ei huolla. Esim ton pösöön taka-akselinki ku voitelis kerran vuodes ni ei varmaa hajoais.

        Eipä se öljynvaihto vaikuta noihin tyyppivikoihin.
        Voit huoltaa vaikka joka pv mutta taka akseli silti hajoaa joskus.


      • Anonyymi
        sitroen. kirjoitti:

        Kokemuksia 205:stä mutta tuskin on isoa eroa:
        Siihen taka-akselin voiteluun pitää asentaa 2 kpl rasvanippoja. Kestää noin 15 minuuttia (kyllä, kellotin itse!) ja sitten olen syksyllä ja leväällä rasvannut. Hyvin on kestänyt, kummallakin autolla ikää 25 v ja kilometrejä 480 000 ja 190 000.
        Etupyöränlaakerit ovat kulutustavaraa kelvottoman suunnittelun takia. Ei ole stefoja... 'Alapallonivelet tosiaan kestää sen pari vuotta kerrallaan. Kaikki muu sitten onkin melkein ikuista, ajovalolamputkin lienee jo yli 10 v vanhoja. Ne alennetulla jännitteellä toimimivat päivävalot on maksaneet hintansa moninkertaisesti...

        Kyllä mese on paras.


      • Anonyymi

        Takaaselissa ei alunperin ei oo rasvanippoja, jos mahdollisesti nipat voi laittaa sen jälkee rasvaa rasvaaaa, kaikki ranskalaiset samanlaisia🤧


    • älä nyt viitsi

      ryhdy satuja kertomaan ei niitä kukaan usko.

    • Älä nyt hyvä ihminen osta Ranskis pommia ! Jos ostat lyöt kätesi paskaan ja syvälle!

      • Anonyymi

        Ei missään nimessä pösöä. Osta Toyota. Toyotat ovat lähes iluisia. Niissä ei koskaan ole vikoja ja ne eivät ruostu, kuten ranskalaisilla on tapana.


    • Stebu

      Itsellä 206 vuosimalli 2012 kakkos autona. Ajettu 52.000 km. Katsastettu 5 kk sitten. Silloin ei mitään huomattu. Kaksi kuukautta sitten alkoi tuntua tärinöitä takapyörällä vähän kuin pyörän pultit olisivat löysät. Luulin, että ongelma on vain päässä. Viime viikolla alkoi tuntua, että tilanne pahennee. Kuulee pammausääntää töyssillä ja tuntuu välillä kovia tärinöitä jos tien pinta on huono. Vein korjaamolle. He eivät itse huomanneet mitään. Piti vielä näyttää heille, että takapyörä heiluu kun tarttuu siihen. Nopea Nettietsintä sekä suomeksi että ranskaksi kertoo, että vika on tunntettu ja laaja tyyppivika. Vein äsken asiani maahantuojalle. Kerron myöhemmin miten edetään.

      • Anonyymi

        Mulla oli 206 1,4hdi 05 . Uutena ostin ajoin 175tkm. Viimeisellä katsastuskerralla oli toinen ulompi raidetangon pää väljä. Myös jarrulevyt ja palat vaihdettiin eteen. Ei taka-akselivikaa. Ei mitään muita korjauksia huoltojen lisäksi. Sähkövikoja riitti kun H7 ajovalopolttimo kesti keskimäärin 17tkm.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla oli 206 1,4hdi 05 . Uutena ostin ajoin 175tkm. Viimeisellä katsastuskerralla oli toinen ulompi raidetangon pää väljä. Myös jarrulevyt ja palat vaihdettiin eteen. Ei taka-akselivikaa. Ei mitään muita korjauksia huoltojen lisäksi. Sähkövikoja riitti kun H7 ajovalopolttimo kesti keskimäärin 17tkm.

        "Sähkövikoja riitti kun H7 ajovalopolttimo kesti keskimäärin 17tkm."

        Ostit merkkilamppuja, oletan.

        Mitä halvempaa tokmanni/biltema polttimoa löytää, sen paremmin ne kestää.

        Mullakin meni useampia vuodessa kunnes keksin ostaa noita halpiksia, nyt on mennyt varmaan pari vuotta ettei ole tarvinut vaihtaa.

        Salaisuus on siinä, että siinä halpiksessa on paksumpi hehkulanka, ehkä 5% heikompi valoteho mutta kestävyys on 500%.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Sähkövikoja riitti kun H7 ajovalopolttimo kesti keskimäärin 17tkm."

        Ostit merkkilamppuja, oletan.

        Mitä halvempaa tokmanni/biltema polttimoa löytää, sen paremmin ne kestää.

        Mullakin meni useampia vuodessa kunnes keksin ostaa noita halpiksia, nyt on mennyt varmaan pari vuotta ettei ole tarvinut vaihtaa.

        Salaisuus on siinä, että siinä halpiksessa on paksumpi hehkulanka, ehkä 5% heikompi valoteho mutta kestävyys on 500%.

        Oletat väärin , ostin motonetin halvimpia alle 2€ kappale. Onneksi helppo vaihtaa parissa minuutissa molemmat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletat väärin , ostin motonetin halvimpia alle 2€ kappale. Onneksi helppo vaihtaa parissa minuutissa molemmat.

        Okei, motonetin halpiksia en ole koskaan kokeillut, joten... voiko olla että halpiksissakin on eroja vielä keskenään.

        Tai sitten selitys voi olla latausjännitteiden erossa.


    • nipa58

      Taka-akselivikaa ehkäistiin rasvanipoilla jo minun vm,-89 Pösö 405 SRi:säni. Eikö sitä opittu valmistamaan kunnolla kun samaa vikaa pn vielä 2000-luvun puolivälin Pösöissä?

    • Anonyymi

      rekisteriotteesta

    • Anonyymi

      Peugeot 206 taka-akselin korjaus.Laakeritappi ja laakerit 67 e postikuluineen.Kierre-tangolla lähtee irti ja kiinni.Ei tarvitse tiputtaa akselia pois.Nyt on tehty.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tukalaa kuumuutta

      Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      43
      2987
    2. Ensi kesänä

      Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      60
      2879
    3. Sinä, ihastukseni

      Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      42
      2347
    4. Tiedät ettei tule toimimaan.

      Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      31
      1843
    5. Okei, myönnetään,

      Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      25
      1699
    6. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

      Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      72
      1634
    7. Onko kaivatullasi

      himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1576
    8. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

      En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      36
      1236
    9. Mihin hävisi

      Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      77
      1235
    10. Lähtikö korvat

      puhtaaksi vaikusta?
      Tuusniemi
      79
      1060
    Aihe