ei siitä Syviksen tanssireissustakaan mitään tullut.
Olen jämähtänyt jotenkin siihen uomaan,jonka omaishoitajuus minulle antoi.
Olen elävänleski,en niin eläväinen.
Akupunktiolekurini antoi minulle toivoa,kun kysyin voinko alkaa elämään omaa elämääni,vai pitääkö istua kädet raamatunpäällä,niin hän sanoi,tottakai voit,ota vastaan elämänhaasteet ja elä täysillä.
Hän kaiketi oletti että ne elämänhaasteet kulkevat tohon pihapiiriin,kun ainoa ulospäinsuuntautuvuus on mummotaksi joka toinen viikko.
Toi omaishoitajuus on jämähtänyt päälle,olisipa näppäin jolla saisin elämäni taas raiteilleen.
Täällä on kaalikääryleitä väännetty ja käyty kaupassa,hyvä niin,mutta elämä se on tärkeintä,ei jätetä sitä elämättä.
Se omin mitä minulla on,elän vain näiden seinien sisällä,ama
aman elämä laahaa,
33
155
Vastaukset
- vertaisia löytänyt
Ei Raamattu elämästä ja ilosta kiellä, ja voisit vaikka seurakunnasta löytää seuraa. Ei maksa mitään ja tavallisia ihmisiä sielläkin on, ehkä saisit vertaistukeakin. Ei tanssi syntiä ole mutta ei nuo lavat oikein ikäihmisiä varten ole.
Aivan hyvä neuvvo,jos olisin neuvvoton.Olen omatoiminen ja haasteita otan vastaan.Se raamattu ei auennut aikoinaan,kun 22v poikani teki itsarin,paraspsygologia ja psygologia yleensä kuljetti minua yli sen synkän virran
Seurakuntatyö on kauaskantoista,olin aikoinaan siinä mukana.
Kirkko on etääntynyt veronmaksajista,nämä päiviräsäset ovat tehneet hallaa kirkollisverojen maksajille.
Siis jos olet jonkun puolesta,niin olet toista vastaan,näin ajatellen jatkan elämääni
Hoi hoi Ama. Sinulla on oikeus tuttuun vesialueeseen, on vene ja kalastustarvikkeita. Minullakin merikelpoinen avovene joen korkealla töyräällä.
Saisin isolla vaivalla veneen, jossa olisi pientä laittoa, vesille. Yksi katiska tuolla tontin perällä on, varmaan jo laho aina ulkona lojunut.
Merkitön, luvaton pyydys poistettaisiin. Siksi annan veneen olla kumollaan. Kipaisen 10 minsassa taajaman harkkomatalaan kalahyllyyn katselemaan jotain sopivaa.
Ihmiset kirjoittavat, ettei muutaman asteen viileneminen mitään vaikuta kun sen talon rakenteisiin on varastoitunut lämpöä; tarvitaan useampi viileä päivä sisätilojen viilentämiseksi.
Arla Ingmanin kahvijogurtti on oiva välipala. Muistan ne wanhat hyvät ajat kun oli vielä itsenäinen Ingman ja sen huikeen hyvä lakkajogurtti. Mitä lie ollut 1970 lukua.
Niin hyvää ja tanakkaa, että kaffelusikka ehkä pysyi pystyssä kun sen tuohon jumalten jälkiruokaan tökkäsi.
Kello 15 lyönyt on. On aika löntystää taajamaan katselemaan huomiseksi sunnuntapäiväksi jotain maarua täyttävää.Sinun kauskantoiset ajatelmasi kantavat minua,jopa pientä näläntunnetta kestäen,hamaan huomiseen.
Olet kannustava,ihana myötäkulkija,sun kelkassa huolet puolittuu,kiitollisena ama
Olen ikuinen ruikuttaja palstalla,kaiketi noi lapsuudentraumat ovat jättäneet oman vajavaisuuden elämääni,tiedä häntä?
Omaleimaisuus on meille tärkeää,mutta omanitsensä tuominen palstalle pelkkänä sijaiskärsijänä ei ole enää tervejärkistä,sen huomaan itsekinrituliini_38 kirjoitti:
Sinun kauskantoiset ajatelmasi kantavat minua,jopa pientä näläntunnetta kestäen,hamaan huomiseen.
Olet kannustava,ihana myötäkulkija,sun kelkassa huolet puolittuu,kiitollisena ama
Olen ikuinen ruikuttaja palstalla,kaiketi noi lapsuudentraumat ovat jättäneet oman vajavaisuuden elämääni,tiedä häntä?
Omaleimaisuus on meille tärkeää,mutta omanitsensä tuominen palstalle pelkkänä sijaiskärsijänä ei ole enää tervejärkistä,sen huomaan itsekinJos minä olen selvinnut elämään omana itsenäni kun jäin Leskeksi 38 v ja silmätikkuna---- mieheni kaikki tunsi -
Ja jo tanssikaverikin esitteli minut kaverilleen --että tämä on sen R'''o L****n leski -- Ei minua pidetty minään --oli vaan kiva esitellä - Voi kun kärsin monta vuotta -
5v mies oli ennenkuolemaansa sairas -- Viimeiset vuodet työkyvytön .
Lääkärit eivät olleet silloin niinkun nyt auttamassa ihmistä niissä sairauksissa .
Sairas eläkkeellekkin pääsi vasta viimeisenä vuotena -
Pidettiin työpaikallaan puhelinvastaajana. Ei palokunnassa olla puolikuntoisena --hyvä kun sai olla työssä -- mutta aatelkaa millaista oli Ennen hyvä kuntoisen monen kertaisen Suomen mestarin ---ja maajoukkue edustajasta tuntui -- Ei sitä moni uskonut , kun hän oli päälisin puolin terveen näköinen --ja paikkakunnan komein mies
Sitten kun hän kuoli surin sitä niin että itsekkin meinasin sairastua --- Lapset sitten huomasivat että ei ole hyvä pysyä kotona ,siittä olikin 2 v kun sitten Äitienpäivänä lähdin ja saatille tulikin (puoli väkisin ) hyvä tanssittaja mukava seuramies . Siinä sitten menikin mukavasti 5v seurustellessa .
Kyllähän tätä täältä tulis jatkoakin --- Mutta joskus toiste.
Ama ota nyt vaan se sinun elämänhalusi , ja hae seuraa .
Niitä on vapaitakin miehiä ---tai muuten mukavaa seuraa vaikka pariskuntienkin kanssa -- ei se sinne kotio tule --ULOS ja hae kalakaveri kun sinulle on se kiva maapaikkakin .ullamirjami kirjoitti:
Jos minä olen selvinnut elämään omana itsenäni kun jäin Leskeksi 38 v ja silmätikkuna---- mieheni kaikki tunsi -
Ja jo tanssikaverikin esitteli minut kaverilleen --että tämä on sen R'''o L****n leski -- Ei minua pidetty minään --oli vaan kiva esitellä - Voi kun kärsin monta vuotta -
5v mies oli ennenkuolemaansa sairas -- Viimeiset vuodet työkyvytön .
Lääkärit eivät olleet silloin niinkun nyt auttamassa ihmistä niissä sairauksissa .
Sairas eläkkeellekkin pääsi vasta viimeisenä vuotena -
Pidettiin työpaikallaan puhelinvastaajana. Ei palokunnassa olla puolikuntoisena --hyvä kun sai olla työssä -- mutta aatelkaa millaista oli Ennen hyvä kuntoisen monen kertaisen Suomen mestarin ---ja maajoukkue edustajasta tuntui -- Ei sitä moni uskonut , kun hän oli päälisin puolin terveen näköinen --ja paikkakunnan komein mies
Sitten kun hän kuoli surin sitä niin että itsekkin meinasin sairastua --- Lapset sitten huomasivat että ei ole hyvä pysyä kotona ,siittä olikin 2 v kun sitten Äitienpäivänä lähdin ja saatille tulikin (puoli väkisin ) hyvä tanssittaja mukava seuramies . Siinä sitten menikin mukavasti 5v seurustellessa .
Kyllähän tätä täältä tulis jatkoakin --- Mutta joskus toiste.
Ama ota nyt vaan se sinun elämänhalusi , ja hae seuraa .
Niitä on vapaitakin miehiä ---tai muuten mukavaa seuraa vaikka pariskuntienkin kanssa -- ei se sinne kotio tule --ULOS ja hae kalakaveri kun sinulle on se kiva maapaikkakin .Ihan itkua väänsin,meitin molenpien puolesta.Olet jotenkin kuin oma sisko,kun oot sieltä mansesta lähtösin.
Elämäsi sivuaa minua,olet selviytyjä,olet vahva,elämänmyönteinen ihminen olet minulle ystävä ylitse muiden.
Sinä ja Jerry,kaiketi hän hyvin voi,ovat mielenkiintoni kohteina,minulla kaksi koiraa ja neljä kissaa.rituliini_38 kirjoitti:
Ihan itkua väänsin,meitin molenpien puolesta.Olet jotenkin kuin oma sisko,kun oot sieltä mansesta lähtösin.
Elämäsi sivuaa minua,olet selviytyjä,olet vahva,elämänmyönteinen ihminen olet minulle ystävä ylitse muiden.
Sinä ja Jerry,kaiketi hän hyvin voi,ovat mielenkiintoni kohteina,minulla kaksi koiraa ja neljä kissaa.Se --sanompa nyt näin että Hän Jerrycottoni tuli minun elämääni kun poikani pelkäs että eläkkeelle jäädessä riehaannun hakeen "jonkinlaisen " toisenlaisen kumppanin
Olen sellainen että en viihdy jatkuvaa kotielämääkään --olen kerinnyt paljon , juuri siksi --ja mukavaa on ollut .
Itseäni en ole antanut kenenkään "hallita " mitä nyt sitten tämä Jerry on sellanen pikku Määräilijä.
Kiitos Rituliini niistä lämpimistä sanoista -- Jos olisimme lähempänä (asuttais)
varmaankin olisimme jo tavannetkin Livenä.
Joku tuhma taas näkee tässäkin jotain , kais ymmärrät .
Ystävyys tulee vaan ihmistenkesken joilla on ollut jotain yhteisiä kokemuksia .
Se vaatii sitä Sympatiaa -- jos hianosti sanotaan ,nääs -ullamirjami kirjoitti:
Se --sanompa nyt näin että Hän Jerrycottoni tuli minun elämääni kun poikani pelkäs että eläkkeelle jäädessä riehaannun hakeen "jonkinlaisen " toisenlaisen kumppanin
Olen sellainen että en viihdy jatkuvaa kotielämääkään --olen kerinnyt paljon , juuri siksi --ja mukavaa on ollut .
Itseäni en ole antanut kenenkään "hallita " mitä nyt sitten tämä Jerry on sellanen pikku Määräilijä.
Kiitos Rituliini niistä lämpimistä sanoista -- Jos olisimme lähempänä (asuttais)
varmaankin olisimme jo tavannetkin Livenä.
Joku tuhma taas näkee tässäkin jotain , kais ymmärrät .
Ystävyys tulee vaan ihmistenkesken joilla on ollut jotain yhteisiä kokemuksia .
Se vaatii sitä Sympatiaa -- jos hianosti sanotaan ,nääs -Olet niin hengenheimolainen,että pois risut ja männynkävyt.
Ihmettelen sinun energiaasi ja että olet sulan hattuusi joutunut hakemaan sieltä Ruottinpuolelta.Olet ihminen ylitse muiden,korulauseeton,niinkuin suomalaiset ja manselaiset yleensä.Lauri Viita puki sen tehdasyhteisön ja varsinkin sen työssäkäyvät Äidit,kunniaan,joka heille oli itsestäänsevyys.rituliini_38 kirjoitti:
Olet niin hengenheimolainen,että pois risut ja männynkävyt.
Ihmettelen sinun energiaasi ja että olet sulan hattuusi joutunut hakemaan sieltä Ruottinpuolelta.Olet ihminen ylitse muiden,korulauseeton,niinkuin suomalaiset ja manselaiset yleensä.Lauri Viita puki sen tehdasyhteisön ja varsinkin sen työssäkäyvät Äidit,kunniaan,joka heille oli itsestäänsevyys.Näin se vain istuu tämä manselaiuus,minulle soitti juuri,no ei sillä väliä,tuttava mansesta,ja kuljimme hämistä muisteloiissa,sain tuntea olevani ihminen
rituliini_38 kirjoitti:
Näin se vain istuu tämä manselaiuus,minulle soitti juuri,no ei sillä väliä,tuttava mansesta,ja kuljimme hämistä muisteloiissa,sain tuntea olevani ihminen
Siinä näet, ritu, et ole yksin vaan elämäntilannettasi seurataan ystävällisessä hengessä.
Kirjoitit lapsuutesi traumoista. Tuollaisista on jäänyt jäljet tänne minun palstakirjoitteluunikin ja kirjan voisin kirjoittaa luettavaksi.
Älä menetä toivoasi, vaan ponnistele eteenpäin!Ruuneperi kirjoitti:
Siinä näet, ritu, et ole yksin vaan elämäntilannettasi seurataan ystävällisessä hengessä.
Kirjoitit lapsuutesi traumoista. Tuollaisista on jäänyt jäljet tänne minun palstakirjoitteluunikin ja kirjan voisin kirjoittaa luettavaksi.
Älä menetä toivoasi, vaan ponnistele eteenpäin!Nyt tuli niin hyvä mieli,että jaksan huomisen yli.Entinen ystävä soitti mansesta ja lupas tulla autteleen.
Ei tämä yksinhuoltajuus hääppöstä ole kaksi koiraa ja neljä kissaa.Kiitos Ruune,niistä lapsuuden aikaisista en haluais edes muistella,
Joskus ihmettelen,että olenko ehjä ihminen,traumatisoinnista eheytynyt ja nainen vielä,vai olenko?- u.m ****
rituliini_38 kirjoitti:
Nyt tuli niin hyvä mieli,että jaksan huomisen yli.Entinen ystävä soitti mansesta ja lupas tulla autteleen.
Ei tämä yksinhuoltajuus hääppöstä ole kaksi koiraa ja neljä kissaa.Kiitos Ruune,niistä lapsuuden aikaisista en haluais edes muistella,
Joskus ihmettelen,että olenko ehjä ihminen,traumatisoinnista eheytynyt ja nainen vielä,vai olenko?Täälä jo ajattelin mennä kanssa nukkumaan --katselin sen TV: näytelmän jo toisen kerran Musta jää .-- On se kanssa hyvä kertomus kuinka elämä voi olla kamalaa .
Kyllä tosi elämässäkin on -- sellaistakin, että tapahtuman jälken menee jopa muisti - Minulle on käynyt niin .
Mutta onneksi se ei ollut pysyvää . ja olinkin sillon vielä nuori
Sillon ei annettu minkäänlaista jälkihoitoa --nyt saa jos on halua
Suruun ei auttanut muutakun aika .
Näinhän on suruun auttaa vain aika.Olen omaa surutyötäni tehnyt,vaikka mieheni elää vielä,siis omissa lapsuudenaikaisissa muistoissaan.Hänellä on ihana kodinomainen huone,omine klaffipiironkeineen,vain Alzheimer sulkee kanssakäymisen,on se niin väärin,menettää ihminen läheinen,tuonpuoleiseen elävänä
- uzma41
Surutyota minakin tein mieheni sairast iAlzheimerina,yhdessa elettiin ja yritin jakaa hanen muistojaan,kolmekuukautta sitten nukkui pois ja ikava on suuri sita alkuperaista rakastamaani miesta,kuolema on niin lopullista ja se helpottaakin muistot jaa.
Yritan uutta elamaa uusissa olosuhteissa taalla tyttareni luona USA:ssa,helppoa ei ole,ika,kulkuyhteydet,vierasmaa ja tavat,mutta yrittaa taytyy
Olen seuraillut viestejasi,oli vaikeeta paasta sisaan palstalle onnistuukohan tama.
nauti kauniista kesasta ja niista pienistakin iloista,jaksamista sinulle. uzma41 kirjoitti:
Surutyota minakin tein mieheni sairast iAlzheimerina,yhdessa elettiin ja yritin jakaa hanen muistojaan,kolmekuukautta sitten nukkui pois ja ikava on suuri sita alkuperaista rakastamaani miesta,kuolema on niin lopullista ja se helpottaakin muistot jaa.
Yritan uutta elamaa uusissa olosuhteissa taalla tyttareni luona USA:ssa,helppoa ei ole,ika,kulkuyhteydet,vierasmaa ja tavat,mutta yrittaa taytyy
Olen seuraillut viestejasi,oli vaikeeta paasta sisaan palstalle onnistuukohan tama.
nauti kauniista kesasta ja niista pienistakin iloista,jaksamista sinulle.Voi uzma41,sinähän kirjoittelit paljon aikoinaan ja mielenkiinnolla seurasin elämääsi.
Kiitos yhteydenotosta,oli todella suuri ilo kuulla,kuinka elämä on kuljettanut sinua.
Otanosaa miehesi poismenon johdosta,muistot kultaavat menetyksen ajanoloon.
Kyllä sinä sopeudut sinne USA:aan,olet kansainvälinen ihminen ja maailmaa nähnyt,siellä koti,missä sydän.
Kaikkea hyvää elämääsi ja kiitos sinulle,haleja ja rutistuksia,olet minulle tärkeä
- *Kukkahame*
Anopillani oli sanonta joka tähänkin käy.
'Joka härjällä ajaa se härjästä puhuu', käy se tähänkin enkä tarkoita pahaa vaan ajankohtaisena muutoksena sinulla on jos jonkinlaisia tuntemuksia ja siinä lisäksi myös hyvät kokemukset.
Ristiriitaiset ajatukset teinkö oikein, teinkö väärin polveilee ajatuksissasi se on sitä ero työtä joka on sanotaanko lopullinen, mutta hän on olemassa ja häntä hoidetaan älä murehdi.
Parempi vain puhua ulos kaikki, tapaus on tuore ja elämässäsi uusi ratkaiseva muutos ja lopullinen 'ero' puolisosta.
Jokainen meistä ikääntyy voimat vähenee ja yksin toisen hoitaminen uuvuttaa aina hoitajan, tunteesi ja ajatuksesi pyörii asian ympärillä, mutta joku päivä sinä
saat asian järjestykseen ja olosi paranee.
Jaksat käydä tervehtimässä häntä ja vaihtaa kuulumisia.
Tällaisia ajatuksia tuli omista kokemuksistani mieleen aika on todellinen lääke ainakin se armahtaa vain muistot säilyy ja niitä me kaikki tarvitaan.Toi on niin hyvä toi anoppisi vertaus Kukkahame,että ei paremmasta väliä.
Minun elämäni on todella tapahtumaköyhää,joten samoja asiota joudun pyörittelemään päivästä toiseen.
Kaikki on ihanasti rampallaan,nyt tosin tulee "remonttireiska"Tampereelta,joten saan edes ton asuntovaunu/teraasikompleksin viimeinkin valmiiksi ja rakennusluvan kuntoon.
Tämä elämän kunttoonsaattaminen,kaiketi tapahtuu vain elämällä.Haasteita ei enää pysty paljoa vastaanottamaan,se on vain päivä kerrallaan eteenpäin junnaamista.
Noi kuumat ilmat ovat vieneet mehut ja töitä rästissä vaikka kuinkapaljon.Eipä tämä maailma valmiiksi tule,vaikka kuinka yrittäisi,tehkööt nuoremmat loput
- kuapo
Syviksellähän on hyvin eri-ikäistä joukkoa, joten kyllä sinne kannattaa mennä.
Tulee joskus käydyksi siellä. Aina on mukavaa seuraa löytynyt. - kinnostunu --
Missä tämä " syvis " sijaitsee , siis millä paikkakunnalla ?
Tulipas hyvä kappale radiosta ja vielä Irviniä Maailma on kaunis,ei mikään renkutus,ihana kerronnallinen tarina.
Niin siitä Syvästälahdesta,jollei mene mainoksen puolelle,se on Kangasniemellä ja bussi tulee Mikkelistä ainakin ja tanssien päätyttyä lähtee takas.
Siellä on vielä tansseja lauantaisin syyskuun puolelle,että tervetuloa
Mieheni elää suosionsahuipulla,mummoja on joka sormelle.Hän on aina niin "putsplank",kun käyn viemässä namuja ja herkkuja ja mummot lupaa pitää Aarresta hyvää huolta.
Ei hän enää kotia muistakkaan,eikä minua tunne,joten se puoli tuo hyvänmielen.- olitko naimassa?
rituliini_38 kirjoitti:
Tulipas hyvä kappale radiosta ja vielä Irviniä Maailma on kaunis,ei mikään renkutus,ihana kerronnallinen tarina.
Niin siitä Syvästälahdesta,jollei mene mainoksen puolelle,se on Kangasniemellä ja bussi tulee Mikkelistä ainakin ja tanssien päätyttyä lähtee takas.
Siellä on vielä tansseja lauantaisin syyskuun puolelle,että tervetuloa
Mieheni elää suosionsahuipulla,mummoja on joka sormelle.Hän on aina niin "putsplank",kun käyn viemässä namuja ja herkkuja ja mummot lupaa pitää Aarresta hyvää huolta.
Ei hän enää kotia muistakkaan,eikä minua tunne,joten se puoli tuo hyvänmielen.rituliini
Muistan, kun lapsillani oli aluksi aivan surkeat hoitopaikat yksityisillä ja itkua väänsivät, kun sain vihdoinkin kunnallisen päivähoidon.
Hakiessani heidät illalla sieltä kotiin, niin vanhempi totesi: "Äiti, mä en tiennyt, miten hyvän hoitopaikan olit saanut"!
Uskoisin, että miehesi kiittäisi myös sinua, jos muistaisi, ketä kiittää? Onneksi hänellä on edes hetken hauskaa, jos muistaa sitäkään, miksi?
Mutta nyt älä hoppuile itse, koska juurihan olet saanut taas sen "itsemääräämis" oikeuden ja kaikki ei tapahdu hetkessä, ainakaa tässä iässä.
Joskus itse nuorempana (40 )suunnittelin, että heti lähden johonkin, kun mieheni taas lähtee matka(rakastaja)reissuun, mutta "paskanmarjat", en keksinyt mitään ja ne muutamat, jotka keksin, oli täys fiaskoja, yhden illan panotarjouksia! Hyi! Nekin meno haaveet loppuivat.
Jotain yhteistä meillä on.
Olemme "elävän leskiä", mutta jokin eroavaisuus meillä on. Molemmilla on lapsia ja lapsenlapsia, joita tapaamme "kukamitenkin".
Sinä kaipaat seuraa ja virikkeitä, kun minä taas viihdyn yksin, ainakin sen jälkeen, kun olen ollut lapseni perheen luona!! S I L I T T Ä M Ä S S Ä pyykkejä, jotka kaikki heitetään kertakäytön jälkeen myttyrälle??
Naapurisani on ikäisiäni ukkoja, jotka "arpovat", kenen "heila" olen milloinkin?
Joku on iki kiitollinen, jos moikkaan häntä, ollessani pois muutaman päivän, mutta jo seuraava kysymys häneltä saa "inhoni äärimmilleen", koska hän kysyy "missä olit"? ja se kysymys sisältää uuden utelun? olitko naimassa? kirjoitti:
rituliini
Muistan, kun lapsillani oli aluksi aivan surkeat hoitopaikat yksityisillä ja itkua väänsivät, kun sain vihdoinkin kunnallisen päivähoidon.
Hakiessani heidät illalla sieltä kotiin, niin vanhempi totesi: "Äiti, mä en tiennyt, miten hyvän hoitopaikan olit saanut"!
Uskoisin, että miehesi kiittäisi myös sinua, jos muistaisi, ketä kiittää? Onneksi hänellä on edes hetken hauskaa, jos muistaa sitäkään, miksi?
Mutta nyt älä hoppuile itse, koska juurihan olet saanut taas sen "itsemääräämis" oikeuden ja kaikki ei tapahdu hetkessä, ainakaa tässä iässä.
Joskus itse nuorempana (40 )suunnittelin, että heti lähden johonkin, kun mieheni taas lähtee matka(rakastaja)reissuun, mutta "paskanmarjat", en keksinyt mitään ja ne muutamat, jotka keksin, oli täys fiaskoja, yhden illan panotarjouksia! Hyi! Nekin meno haaveet loppuivat.
Jotain yhteistä meillä on.
Olemme "elävän leskiä", mutta jokin eroavaisuus meillä on. Molemmilla on lapsia ja lapsenlapsia, joita tapaamme "kukamitenkin".
Sinä kaipaat seuraa ja virikkeitä, kun minä taas viihdyn yksin, ainakin sen jälkeen, kun olen ollut lapseni perheen luona!! S I L I T T Ä M Ä S S Ä pyykkejä, jotka kaikki heitetään kertakäytön jälkeen myttyrälle??
Naapurisani on ikäisiäni ukkoja, jotka "arpovat", kenen "heila" olen milloinkin?
Joku on iki kiitollinen, jos moikkaan häntä, ollessani pois muutaman päivän, mutta jo seuraava kysymys häneltä saa "inhoni äärimmilleen", koska hän kysyy "missä olit"? ja se kysymys sisältää uuden utelun?Jaa,että mitä,missä,milloin olin silloin?
Minulle tulee remonttireiska,ei mitään rattopoikaa.
Pistäppä nyt silittäen ja jätä ne huolet Leelialle.
Taidankin muuttaa sinne suunalle,kun sinulla noita sulhasia on noinkin monta,kaiketi niistä liikenis yksi hyvälle ystävällekin.rituliini_38 kirjoitti:
Jaa,että mitä,missä,milloin olin silloin?
Minulle tulee remonttireiska,ei mitään rattopoikaa.
Pistäppä nyt silittäen ja jätä ne huolet Leelialle.
Taidankin muuttaa sinne suunalle,kun sinulla noita sulhasia on noinkin monta,kaiketi niistä liikenis yksi hyvälle ystävällekin.Onhan vilkas aamupäivä minulla taas, kaikenlaisissa juoksuissa, apteekista Terveystaloon, johon kyllä heltisi ajanvaraus. Ali Hassan Care,...ähs kutsuin siellä jo Ali Ba'baksi, jolloin Irakilainen symppis tohtori ratkes päivän nauruunsa. Leikkautin pienen kasvaimen käsivarrestani, paikallispuudutuksella, ja 6 tikkiä pitää nyt leikkaushaavan kiinni. Oikein oli mukava ja huumorintajuinen lekuri, sanoi: Olet hyvä kaveri:D
Siinä kyselin mitä mieltä on Obaman toimista maassaan,...vallasta sano on vain kyse,..uskonnolla ei mitään sijaa taisteluissa.
Ihanaa kun pääsin kotioloihini taas, kahvia sain kyllä toimenpiteen jälkeen, mutta nyt suolaisen tarpeeseen jo ruokaa.
PS. Parin viikon sisään saan koepalan tuloksen, tais olla ikämimmin patteja,..hyvä kun ei nenänpäähän sentään ängenyt! moi
- entinen omaishoitaja
Saman kokenu,
aikoinaan kun vein puolisoni vakituiseen ympärivuorokautiseen hoitoon, toivoin hänelle parasta mahdollista hoitoa,
tauti teki tuhoaan ja lopulta hän poistui tuonpuoleiseen,
hän sai onneksi jo elin aikanaa kauniit enkelit hoitajikseen , siitä hän nautti niinkauan kuin tajunta oli tallessa,
ei kauniit hoitajattaretkaan häntä saaneet terveeksi,
puolisollani oli hyvät hoitajat , he piti hyvää ja hellää huolta hänestä,
loppu oli kauhea,
hirvittävää katsottavaa,
sitä surua ei saa pois sielustani koskaan,
en ikinä olisi halunnu hänelle niin hirvittävää sairautta,
pitkästi toistakymmentä vuotta hän sairasti alzhaimeria,
loppuvaiheen laitoshoidossa, - Rieväkylän mies
Olen omaishoitaja, vasta alkutaipaleella. Joskus olisi kiva vaihtaa mielipiteitä. Kun ympyrät ovat nyt pienentyneet, kontaktit ystäviinkin ovat puolittuneet.
Se on niin tuttua toi ystäväkato,kun Alzheimersairaus tulee perheeseen,luulevatko he sen tarttuvan.
silloinhan niitä ystäviä nimenomaan tarvitsisi.
Sieltä Tampereelta nääs mekin tänne Etelä-Savoon muutimme eläköityneinä.
Omaishoitajilla on myös oma kirjoittelupalsta,siellä on paljon omaishoitajia kaikista ikäryhmistä.- exomaishoituri.
Hei Riäväkylän miäs, vilkaiseppa muistiliitto.fi :n keskustelupalstoja. Sieltä löytyy monenmoisia kertomuksia kokemuksista ja neuvoja omaishoidossa ja muistisairauksista yleensäkin.
- Ute lias
Rituliini ja ullamirjami, hei hei, uteliaisuus heräsi. Mikä on Manse? Mitä on manselaisuus
- ullamirjami****
En osaa vastata --mutta jääkiekkoo on pelattu kauan ja ollaan kans hyviä siinä -- Tehdaskakaupunki , ja viimesenpäälle nääs.
Mansesteri on kai se iso manse -- tuliskoos siittä . - exomahoit Mansesta
ullamirjami**** kirjoitti:
En osaa vastata --mutta jääkiekkoo on pelattu kauan ja ollaan kans hyviä siinä -- Tehdaskakaupunki , ja viimesenpäälle nääs.
Mansesteri on kai se iso manse -- tuliskoos siittä .Noinhan todella on "Ullamirjami", ainakin ollut, sillä esim. Aamulehti uudisoi 2.3.1964 seuraavaa:
Tampere vie jo kolmannen kerran kaikki mitalit jääkiekkoilumme pääsarjassa. (Joukkueina Tappara, Ilves ja TK-V).
Hyvä me! exomahoit Mansesta kirjoitti:
Noinhan todella on "Ullamirjami", ainakin ollut, sillä esim. Aamulehti uudisoi 2.3.1964 seuraavaa:
Tampere vie jo kolmannen kerran kaikki mitalit jääkiekkoilumme pääsarjassa. (Joukkueina Tappara, Ilves ja TK-V).
Hyvä me!Minä olen ihan hullu jääkiekkofani ja ihanaa oli olla siellä rotvallinreunalla.
Kun nuoret voitti Ruottin,anteeksi Ullamirjami,keväällä,niin olihan repäsevää.Peli oli niin jännittävä,että hirveä päänsärky tuli jännityksestä ja sen jälkeen tietty itku,kun Ruotsi saatiin polvilleen ja kultajuhlat olivatkin Suomen ja he joutuivat purkamaan kaikki juhlintaan valmitetut rekvisiitat,hyväSuomen Nuoretrituliini_38 kirjoitti:
Minä olen ihan hullu jääkiekkofani ja ihanaa oli olla siellä rotvallinreunalla.
Kun nuoret voitti Ruottin,anteeksi Ullamirjami,keväällä,niin olihan repäsevää.Peli oli niin jännittävä,että hirveä päänsärky tuli jännityksestä ja sen jälkeen tietty itku,kun Ruotsi saatiin polvilleen ja kultajuhlat olivatkin Suomen ja he joutuivat purkamaan kaikki juhlintaan valmitetut rekvisiitat,hyväSuomen NuoretTämmöstä tää on , Keitin kahvit -- on yö Tai aamuyö Tulee muuten viarotusoireita --kun en illalla keittänyt iltakahveetakaan
En onneksi ole valvonut koskaan -- se oli sillon nuarempana kun tuli valvottua miähen takia -- vartosin koska tulee jatkoilta -- Pelikavereidenkanssa oli mentävä ,kun matsi oli tullut voitettua niin ---muttakun illalla tuli mentyä nukkuun liian aikasin . satoi ja mikäs siinä --pelkäsin että saan lastenlapsista niitten räkätaudin --kävivät kylässä ja koko porukka oli juuri sairastaneet sen .
No ei sentään --
Niinhänse on että Tamperelainen katuu rotvalllliin ja saa pipan silmilleen .
Jääkialkkoo tulee kanssa seurattua .ja kaikki huippuurheilu on kiva katsella.
Koirakin heräs ,mutta meni raattapöyränalle , ihmetteli varmaankin että mikäton mummunkin nyt on kun keskellä yätä naputtelee.
Rituliinille hyvää lauantaita . Kun oliskin eres sauna täälä -- niitä Suomalaisia saunoja kaipaan . Ja järvenrantaa kun pulahtaa sinne saunanjälkeen - Voi niitä muistoja . Hyvä sekin .
Päivä ei kajasta vieläkään
Sanovat TV: säätiarotuksessa että tulee viälä lämpösiä päiviä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1193046
- 1162361
Ripeyttä asiointiin
Ottaa päähän yhden ja saman asiakkaan hitaus kassalla kun yhdellä kädellä nostelee ostoksia kärrystä ja välillä pitelee231976Marinin ahdistelija - "Lemmenkipeä huippuosaaja Lähi-idästä"
Olikin valtamedialle hankala paikka, kun kyseessä olikin "rikastaja" Vähän aikaa sitä voitiin piilotella, mutta pakko ol2401934Mietitkö tosissasi..
..että olisin tullut sinne jonkun muun vuoksi kuin sinun? Ei näinä vuosina tapahtuneet, myös tapahtumatta jääneet, ole41915Anteeksi mies
En vaan osaa kohdata sinua ja olla normaali. En tiedä mikä vaivaa. Samaan aikaan tekee mieli tulla lähelle ja kuitenkin221902Mitä ajattelit hänestä
Ensi kohtaamisesta alkaen? Itsellä pikkuhiljaa syventyi rakkaudeksi vaikka alusta asti ajattelin että hän on samallainen1001596Palstan henkisesti sairaat ja lihavat
Täällä on sairaita, työttömiä ihmisiä kirjoittelemassa joilla ei ole tarkoituksena kuin satuttaa ihmisiä. Jos eksyt pals1051394- 651164
Kysyin kaikilta yhteisiltä tutuilta mielipidettä siitä, että kannattaako sinun kanssa alkaa!
Päätös oli lähestulkoon yksimielinen. Minunkin vaisto antoi vaaranmerkkejä, mutta järkytyin mitä sinusta kuulin. Aluksi1351106