Elämänperussetti,

onko se haettavissa apteekista,niinkuin pillerit yleensä,vai voinmmeko ottaa oman elämämme hallintaan?
Nyt olen risteysasemalla ja odotan joko noutajaa,tai sitä uljasta prinssiä,joka suutelee mnua ja herään Ruususen unesta.

156

710

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • no siittä se alkaa elämä -- niinkun nuorenakin --ollaan samanlaisia loppujenlopuksi --- neitä joitakuita ei se tovo ole loppunut --itse olen samanlainen ,
      Lycka till.

• Kiitos ullamirjami,kun kerroin lapsilleni että ilman velvoitteita aion jatkaa ja nyt kun olen velvoitteista vapaa,niin minun lapsstanii,yksi mukaan luettuna hyväksyi,että jatkan omaa elämääni.
        Nämä lapset eivät ole tästä avioliitosta,joka solmittu vanhuuspäivien varalle,joskus,niin luulin.mutta toi Alzheimer lyöttäytykin mieheni kintereille ja elämä sai uuden suunnan.
        Meillä toi kymmenenvuoden ikäero toi negatiivisia vivahteita elämäämme ja jatkuva mustasukkaisuus eroitti ei rakentanut hteiselämäämme

• Tietenkin otat nyt ja pian itse oma elämäsi hallintaa,elämme täällä vain vähä -aikaa ota ja nauti.
      Tunnet itsesi uudeksi aivan,kun alat elää vapaasti,jos voisin kertoisin omasta kokekemuksesta,vaikeaa näin .avautua."arvaile"

• sori, tätä mieltä

outoa vanhojen ihmisten hourailu uudeta elämästä, kun puoliso on kutsuttu tuonpuoleiseen,
      luulempa ettei tänne jäävä ole piitannu omasta puolisostaan pätkänvertaa elin aikanaan,
      on vain odottanu puolison kuolemaa, että pääsis taas hurraamaan ukkojen perään, huh huh,
      mun puoliso kuoli toistavuotta sitten,
      ei ole tullu mieleenkää lähteä uutta hakemaan,
      olen realisti,
      katon peiliin ja nään siellä vanhan seitenkympisen mummelin, kuka hullu vanhoja akkoja edes huolis, huh huh,
      ikävissäni käyn hatuumalla kukkia kastelemassa,
      harrastan paljon liikuntaa eri muodoissa, ja käsitöitä, ja kaikkea muuta mukavaa
      ei tulis mieleenkää juosta ukkojen perässä enää tässä ijässä,
      lapsenlapset kuolis häpeästä jos mummo alkais sekoileen.

• Eihän tässä msitään vanhusten uudelleensyntymisestä ole kyse,vaan elämästä.Olet kaiketi katkera vanhusten viriyliteetistä,jopa pelkäät omaisuutesi puolesta,näistä omalääkärinikin kertoi.Hallelujaa
        En ole tyrkyllä,toivottavasti mummosi perinnön saat,se kuultaa mielipiteestäsi

• Kyllä toi nyt oli oikei väärin kirjoitettu Niin että Sori vaan täältäkin .
        Mehän eletää niinkauan kun henkipihisee .

• Kaiketi se elämä,oletetusti ei niin auvoista ollut,koska katkeruutesi paistaa kilometrien päähän.
        En minä ole mitään uutta urosta ole hakemassa.
        Jospa arvoisa kirjoittelija pysähtyisi edes lukemaan aloituksen.
        Kuinka monta vuotta sinä olet ollut omaishoitjana?Viestintuojaa ei kannata alasampua,jollei tunne taustoja.

Olet katkera,en tiedä minkätähden,en ole sinulta perintöä viemässä

• Onneksi minun ei ole tarvis katsoa sinun peiliisi.Omastani nään
        sopusuhtaisen hoikahkon naisihmisen.Lääkärini sanoi olet hyvä kroppainen nainen,nauti ja elä.Et voi tehdä enempää miehesi hyväksi.
        En yritäkään juosta miesten perässä,sillä juoksemalla en enää miestä kiinni saa,mutta omaa viehätysvoimaani käyttäen sen aion tehdä.

Menopaussista viis,nauttikaamme siis..

• satakuustoista

Ei niitä kaikkia asioita tarvi kertoa edes lähisukulaisille.
      Mitä olisi arki ilman salaisuuksia, tyhjä.
      Elämä antaa ja elämälle annetaan.
      Kun se ihminen sattuu kohdalle se on lahja.

En kyllä sano että jokaiselle käy näin, mutta kun ja jos!

• Eetu rit

Meillä jokaisella on erilaiset elämän kokemukset,kyllä täytyy olla ahdasmielisiä joukossa--TYMPII TUO,,--On mielestäni seonnut,kun täytyy joka nurkaan tulla haukkumaan ja inisemään,puristaa sinua raukka joku vaate mene osta isompi pipo edes,että pysyisit omilla tonteilla,kun toisten elämään sekoilet.

• Eihän meillä ole edes vainajaa??
      Ja perinnönjakoa jo suoritetaan,hävetkää olemattomat sukulaiset

• Omalääkärini,jolle avauduin.kertoi että voin alkaa elää elämääni ja omaishoitajana olen tehnyt voitavani.Tuntuu kuin palstaleiset vaatisivat enemmän,kuka teistä eli päivääkään todellista elämäänILuojankiitos,kun mieheni sai raivarin,se tapahtui terveyskeskuksessa. ja hänet taltuttivat ammattilaiset.
      Tämä etenevä Alheimer ei tunnu olevan kaikkien tietopankissa,joten ei siitä sen enempää

• ent.omsishoitaja.

sattuipa kalikka juuri oikeaan kinttuun,
      kun mummot on noin ärhäkkäänä täällä , kun yksi on uskaltanu arvostella vanhojen mummojen höperyyttä,
      totuus on kuitenki,
      itse olen ollu omaishoitajana yli kymmenen vuotta alzhaimeria sairastavlle puolisolleni,
      -- tauti oli kammottava, vaikea, hirvittävää seurattavaa sairaan kannalta,
      hänen kärsimyksensä oli sanoin kuvaamatonta,
      sydämmeni itkee vieläki hänen poismenosa johdosta,
      tietenki kuolema oli hyvä siinä mielessä että kärsimykset häneltä loppui,
      mutta ikuinen kärsimys jäi mun sydämmeeni , sitä ei pyyhi mikään eikä kukaan koskaan pois,
      olen itse pirteä hyvin liikunallinen ihminen,
      ei tulis mieleenkää enää ukkojen perään vinkua ja haaveilla omasta ihanasa elämästä niinkuin täällä jotkut tuntuu haaveilevan että v i h d o i n pääsis elämään omaa elämää, ( on varmaan avioliittoki ollu vieraissa juoksua )
      --- minä elän omaa elämääni juuri nytki, nautin terveydestäni , voin matkustella ja ajella autolla ympäri suomea,
      minulla on paljon harrastuksia,
      mutta uutta ukokka en haaveile, semmosta ei löytyiskää mistään, kaikki yli seitenkympiset on jo sairaita, niistä ei olisi mitään iloa, joutuisin taas omaishoitajaksi,
      nyt en enää jaksais uutta omahoitaja urakkaa edes haaveilla,
      hyvä kun jaksan pitää omasta terveydestäni huolta,
      mistä ihmeestä joku tuolla keksi että pelkään omaisuuteni puolesta,
      -- että menetäisin sen jos seurustelisin jonkun kanssa hah hahh haaa,
      ei ole tullu mieleenkää edes se,
      olen omavarinen en kenestäkää riippuvainen , en kelasta, enkä muustakaan täällä yhteiskunnassa.
      pidän höppänänä niitä ihmisiä jotka vielä ukkojen perään vinkuu,
      --- näin niitä höpöjä aivan liikaa vanusten taloissa, niillä oli kakat housissa, tai sitten pylly paljaana, juoksivat rollaatorin kanssa pitkin käytäviä, ja ruokasaliinki niitä näuytti tulevan, suu vaahdossa, pylly paljaana,
      --- sitä elämää en tahdo itselleni , mieluummin kuolen saappaat jalssa terveenä,
      pitääkää ittenne terveenä,
      toisten mollaaminen on turhaa.
      rituliinille sanon, sen kauhean kärsimyksen olen kokenu aivan omakohtaisesti, eniten suren sairasta puolisonai sillä hänen kärsimyksensä oli sanoin kuvaamattoman hirveetä.
      minä terveenä ihmisenä sentään saatoin kuntoilla ja pitää itsestäni huolta,
      mutta sairas puolisoni ei siihen enää pystyny,

• ent.omaishoitaja pudottaa aika rankkaa tekstiä vieraissakäynnistä.Toi mielipide täyttää jo kunnianloukkauksen kritteerit.
        Metallin työympäristö jossa työskentelin hydrauliikka/pneumatiikka kokooja/asentajana oli miesvoittoinen 90%oli miehiä,nuoria salskeita perheenisiä.
        Olin heille äitihahmo,en heitä himoinnut enkä vokotellut.

Toi katkeruus joka sinua jäytää,kuluttaa voimavarojasi,elä ja anna toistenkin elää.
        Ei katkeruus ja toisten kanssasisarten,omaishoitajien syyttely ole enää tervejärkistä,hae apua sururyhmästä tai vapaaehtoistyöstä.

• ent. omaishoitaja --
        rituliini_38 kirjoitti:

ent.omaishoitaja pudottaa aika rankkaa tekstiä vieraissakäynnistä.Toi mielipide täyttää jo kunnianloukkauksen kritteerit.
        Metallin työympäristö jossa työskentelin hydrauliikka/pneumatiikka kokooja/asentajana oli miesvoittoinen 90%oli miehiä,nuoria salskeita perheenisiä.
        Olin heille äitihahmo,en heitä himoinnut enkä vokotellut.

Toi katkeruus joka sinua jäytää,kuluttaa voimavarojasi,elä ja anna toistenkin elää.
        Ei katkeruus ja toisten kanssasisarten,omaishoitajien syyttely ole enää tervejärkistä,hae apua sururyhmästä tai vapaaehtoistyöstä.

rituliini =

kuka sanoi että olen katkera ??? minä en sanonu,

sinä sen sanoit,

surullinen olen , kaipaa omaa puolisoa niiltä ajoilat kun hän oli terve, komee, hurmaava,
        matkustelimme ympäri maailmaa,

sairaus tuli väliin ja vei puolisoni pois, sitä kesti pitkästi yli kymmenen vuotta,
        alussa sairautta meillä oli vielä monta hyvää yhteistä vuotta omaishoitajana,
        --- matustimme sairaan puolison kanssa vielä ulkomailla, lopulta seki tuli liian vaikeaksi hänen kanssaan,
        --- lopulta kaikki muuttui kuoleman lähiseksi olotilaksi,
        kaikkein surullisinta oli hänen suuri kärsimyksensä,
        sitä suren varmasti loppuelämäni ajan,

olen nähny senki kuinka vaimo ei piitannu puolisonsa sairaudesta yhtään mitään, eikä ollu apuna viemässä sairaalaan kun puoliso oli vakavasti saira, lopulta sairas kuoli kotiin , apu tuli liian myöhään,
        naisia on monenlaisia,
        niitä jotka oikeesti rakastaa puolisoaan, ja niitä jotka vain hyötyäkseen odottaa toisen kuolemaa.

• ent. omaishoitaja -- kirjoitti:

rituliini =

kuka sanoi että olen katkera ??? minä en sanonu,

sinä sen sanoit,

surullinen olen , kaipaa omaa puolisoa niiltä ajoilat kun hän oli terve, komee, hurmaava,
        matkustelimme ympäri maailmaa,

sairaus tuli väliin ja vei puolisoni pois, sitä kesti pitkästi yli kymmenen vuotta,
        alussa sairautta meillä oli vielä monta hyvää yhteistä vuotta omaishoitajana,
        --- matustimme sairaan puolison kanssa vielä ulkomailla, lopulta seki tuli liian vaikeaksi hänen kanssaan,
        --- lopulta kaikki muuttui kuoleman lähiseksi olotilaksi,
        kaikkein surullisinta oli hänen suuri kärsimyksensä,
        sitä suren varmasti loppuelämäni ajan,

olen nähny senki kuinka vaimo ei piitannu puolisonsa sairaudesta yhtään mitään, eikä ollu apuna viemässä sairaalaan kun puoliso oli vakavasti saira, lopulta sairas kuoli kotiin , apu tuli liian myöhään,
        naisia on monenlaisia,
        niitä jotka oikeesti rakastaa puolisoaan, ja niitä jotka vain hyötyäkseen odottaa toisen kuolemaa.

Mikä ihmeen naistenvihaaja olet jos hameet päällä taivallat,siis oletetusti nainen,vai oletko kaksineuvoinen,omaat molemmat sukupuolet.
        Toi lukihäiriö on niin tuttua tällä palstalla ja sopii tietylle henkilölle.
        Minkätähden sinä jatkuvasti syyllistät omaishoitajia ja yrität tehdä itsestäsi jotain Kallekulkevaista maailmanmatkaajaa?.
        Olisiko tämä osittain sen fantasiamaailmantuotetta jossa elät?

Naisvihasi paistaa kilometrien päähän,haluatko kertoa huolesi Leelialle,jotain on kyllä pahasti pielessä siellä sinun pikkuruisessa päässäsi?

• totuus kirvelee
        rituliini_38 kirjoitti:

Mikä ihmeen naistenvihaaja olet jos hameet päällä taivallat,siis oletetusti nainen,vai oletko kaksineuvoinen,omaat molemmat sukupuolet.
        Toi lukihäiriö on niin tuttua tällä palstalla ja sopii tietylle henkilölle.
        Minkätähden sinä jatkuvasti syyllistät omaishoitajia ja yrität tehdä itsestäsi jotain Kallekulkevaista maailmanmatkaajaa?.
        Olisiko tämä osittain sen fantasiamaailmantuotetta jossa elät?

Naisvihasi paistaa kilometrien päähän,haluatko kertoa huolesi Leelialle,jotain on kyllä pahasti pielessä siellä sinun pikkuruisessa päässäsi?

ritu 38

nainen on susi toiselle naiselle, varo ,

" se koira älähtää johon kalika kalahtaa "

se pitää paikkansa vanhanaki kun miehistä on kysymys,

• totuus kirvelee kirjoitti:

ritu 38

nainen on susi toiselle naiselle, varo ,

" se koira älähtää johon kalika kalahtaa "

se pitää paikkansa vanhanaki kun miehistä on kysymys,

Sen minä olen kokenut,ja naisvaltaisen alan puotipuksuna jätin taakseni ja metalliin rasvakouraksi hankkiuduin.
        En ole keneltäkään mitään viemässä,mitä miehiin tulee.
        Ensimmäistäkään ei ole pihapiiriini ilmaantunut,joten vienti ei nyt jostain syystä vedä.Esko Aho taas aikoinaan kertoi,että vienti vetää,ei mitään hätää

• onniminni

inäkin päätin, että miehet elämässäni kuuluvat muistoihin. Ne kaksi, jotka minulla on ollut, saivat lähteä nopeasti. Toinen oli matkalla töihin, toinen oli saanut suureen urakan päätökseen.Minulle riittää satunnaiset kohtaamiset. Tänäänkin juttelin naapurin ja metsäkoneurakoitsijan kanssa ihan virallisia asioita. Toisen omat eivät ole kuuluneet elämääni.

• hyvt ohjeet saatu

Valitse sinäkin tantsuista itsellesi paljon nuorempi POIKAMIESja ei kun sammakko asentoon !

• Rieväkylän mies

Aina voi ajatella näinkin: uusi päivä, siis huominenkin, voi muuttaa kaiken. Koskaan ihminen ei saa menettää toivoaan! Toivoa pitää olla jäljellä viimeiseen asti. Olen fatalisti. Onni tulee, jos on tullakseen.

Uusi ihmissuhde? Ei se ikää katso. Kukapa olisi sille vastahankaan? Ikäihmisetkin saavaat haaveilla senioriprinssin tai senoriprinsessan läheisyydestä. Jos on elämää, on vielä toivoakin!

Ajatukset ja haaveet ovat vapaita. Niitä ei kukaan ulkopuoinen voi kahlita

• Nythän nappas,että manselainen tuo esiin ajatelmani huomisesta,olen kulkenut sumunsokaisemin silmin.
        Olen kulkenut aivan väärää kastaa,vaikka Härmälässä asuinkin aikoinaan.Rantaperkiö ja Valmet,elämän avaimet
        Toi Rieväkylä palautti kaikki ihanat muistot

• *Kukkahame*

Ollaan kaikki oman elämän eläjiä, yksin taI kaksin eletään ja jokainen päivä.
      Itse pidän siitä mitä minulla on enkä tuputa kenellekään oppejani tai kokemuksiani ne ovat minun elettyä elämää sekä huonot että hyvät ajat, ja huonot olen unohtanut ;-).

Olen tavattoman kiitollinen ystävistäni ''sisärengas'' on toiminut kauan, pitänee oikein seuraavassa tapaamisessa kysyä kauanko ja kuka muistaa.
      Selvittelemme tekemisemme ja kerromme onnistumiset onhan niitä kun 4 viikon välein istahdamme, nyt kesällä onkin erään koulun ruokasali ollut lainassa ja yhteisvoimin puhdistamme jälkemme. Taas alkaa vuoroin jokaisen koti olla ''sisärenkaan'' käytössä, tuntuu vaihtelulta taas sekin.

Paljon olemme saaneet toinen toisiltamme ja mikä tärkeintä, on rehellisyys ja ystävyys, autamme toisiamme käsitöissä jos halutaan, käymme kaupoissa ja joskus ruokailemme pienemmällä porukalla.

Vapaata löytyy omaan elämään ja siinä sivussa kuin kylkiäisinä rakkauskin kukoistaa sekä parisuhteessa että avoliitoissa, kaikkea löytyy kaikkia tarvitaan.
      Ikä ei ole este mitenkään päin toinen on joka tapauksessa nuorempi toinen vanhempi, eikä laki sano kumpi on kumpi.
      Vapaus valita tässä iässä yksinkö vai kaksin, vaiko silloin tällöin kaksin, toiksinaan yksin.
      Kun toinen on matkoilla voi hymyillä vaikka ohikulkijoille, se on siinä.

Kukkanen kuolee jos sitä ei kastella ja rakasteta, niin se käy ihmisen elämäkin happamaksi ilman minkäänlaista seuraa.

On paljon myös niitä jotka nauttivat olla yksin, heillä on sellaiset harrastuksetkin joihin keskitytään ja viihdytään parhaiten, onni on sanomattoman monisärmäinen asia ja pienestä kiinni.

Anna Onnin tulla ja tunnin olla....

• niimpä niin

Eikö tuo nyt itsestään selvää, että ystäviä jokainen tarvii ja niistä pitää kiinni. Ja keltään ei tarvii lupia kysellä ei ainakaan palstalaisilta. Avioon mennessä ikä ja miellyttävä olemus ratkaisee, ikäihmisillä hyvä kun on joku kaveri yksinäisyyttä jakamassa. Saa olla samaa tai eri sukupuolta, ei se seksi niin suuria enää merkitse. Eiköhän ne suurimmat tunteet ole jo sen aviopuolison kanssa koettu. Joku tyytyy tunnin onneen, joku tarvii rakkaan kultansa koko ajan lähelleen. Niin aina ja onneks ei ole minun onni ihan pienestä kiinni.

• Olipa realistinen mielipide,niimpä niin ja todella tilaa antava.
        Nykyiset vanhukset ovat valveutuneita,henkisesti vireitä ja hyväkuntoisia.
        Kuka sen määrää,saako olla kaveri,toveri,vai vallan petikaveri.
        Ei kai toisen onni ole omasta onnellisuudesta pois.

Minulla lapset asuvat satojen kilometrien päässä ja ei nykyisin täällä maalla enää käydä "kylässä"niinkuin ennenvanhaan oli tapana.
        Ihmiset ovat koteloituneet jopa erakoituneet,ei haluta olla kontaktissa naapuriin,kun on töllöt ja tietsikat joiden kanssa seukataan.
        Ollaan äimänkäkenä,kun tapahtuukin perhedraama naapurissa, tuskin naapuria edes tunnettiin.

Nämä mielipiteet,joissa vallan typeryksen ja huuruntittelin sain jätän omaanarvoonsa.Tämä lukihäiriöinen kirjoitus ei olekkaan mummelin koneelta,vaikka ensin niin luulin,
        Kaiketi loppupäässä olevat viittaukset,johtavat sylttytehtaalle.

Oli miten oli,nautitaan toisen ihmisen läheisyydestä ja annetaan onnin tulla ja tunnin olla,kiitos
        *Kukkahame*,ovalluksesta,

• niin niin

Minusta taas tuo Anna-Onni on huuli!
      Ainakin minua hymyilytti.

Kaikkihan on itsestään selvää.
      Ei se hapatus vaan toinen toistamme tukien.

• no hehheh

Omille jutuilles hymyilet. Hapatus on kukkiksen tavaramerkki, sitä muille tarjoilee mennen tullen.

• erkki rit
        no hehheh kirjoitti:

Omille jutuilles hymyilet. Hapatus on kukkiksen tavaramerkki, sitä muille tarjoilee mennen tullen.

Oikea nimi kukkikselleHAPATUS nappiin meni, ihanaa keksitty.

• 121314

Mikä onkaan sinun perussetti.

Kerro ihan esimerkki kun sitä tässä tarvitaan .

• hessu hopo

Älävälitä nämä saavat isämeidän rukouksestakin pilkat esiin.

Tuntuu kuin alottajan asia jää syrjään näiltä vähättelijöiltä, kateudeks sitä nimitetään

• toope ankka

Älä sinä hapatus kateellisuuttas muille tuputa, sinusta se paistaa kauas ja HAISEE. aloittaja on ihan ok.

• KÄRPÄNEN KATOSSA.
        toope ankka kirjoitti:

Älä sinä hapatus kateellisuuttas muille tuputa, sinusta se paistaa kauas ja HAISEE. aloittaja on ihan ok.

Virolaiset vipeltää HAPATUKSEN TYKÖNÄ, PATJAT PÖLISEE,.

• Sinun mielipiteesi "hassu hopo"nostaisin parhaimmaksi mielipideilmaisuksi pitkiin aikoihin.
        Olen itsekin realisti,en haihattelija.Mielipiteesi hukkui jotenkin,kun palsta eteni niin vilkkaasti,joten anteeksi

• http://www.äkäslompo

Kauan eläköön maskottimme HAJU!

iLMAN HÄNTÄÄÄ, olisi elämämme niiiiiiiin tyhjää, tuntuu vain että muutamat käyttävät sitä kilpenä, no, sehän on väärin, eikös ookkii?

• Loppukaneetiksi sopisi Irvin Goodmanin Elämä on kaunis,jos joku voisi nostaa sen levylautaselle,kiitos

• ja mielen vapaus
        rituliini_38 kirjoitti:

Loppukaneetiksi sopisi Irvin Goodmanin Elämä on kaunis,jos joku voisi nostaa sen levylautaselle,kiitos

Elämä on kaunis ja hyvä elää sille, jolla on aikaa ja tilaa unelmille ja mielen vapaus, ja mielen vapaus...
        Niinpä.

• ja mielen vapaus kirjoitti:

Elämä on kaunis ja hyvä elää sille, jolla on aikaa ja tilaa unelmille ja mielen vapaus, ja mielen vapaus...
        Niinpä.

Toi mielen vapaus joskus puuttuu mielipiteistä,meidät asetetaan tiettyyn muottiin ja jolemme ole muotinmuotoisia,niin siitäkös syntyykin mielipiteiden ristiriitaisuus,osa näkee muotissa olevan yksilön heidän ajatelmiensa mukaisena,mutta osa näkee hänet pelkkänä pröystäilijänä jopa turhimona,toi sana jostain vain ryöpsähti,mutta hyvä,että saadaan sekin tänne esille,siis turhimo

• *Kukkahame*
      • Kiitos Kukkis,ihan oikea kappale,kuulin sen eräänä päivänä ja nimen muistin väärin.Harvinaisen puhuttelevat sanat,eikä mikään renkutus.Ihan kyynelehtiä piti,meidän hääkuvamme on tietokonepöydän yläpuolella,kyllä tänäaamuna taas ajatukset viivähtivät hymyilevässä kaverissa,joka Härmälänkirkossa sanoi Tahdon lähes 29vuotta sitten.

Nåin se elämä meitä kuljettaa,nyt minä vielä muistan,hän ei.
        Kaiken muun voi elämä ja sairaus viedä,muistoja ei

• rituliini_38 kirjoitti:

Kiitos Kukkis,ihan oikea kappale,kuulin sen eräänä päivänä ja nimen muistin väärin.Harvinaisen puhuttelevat sanat,eikä mikään renkutus.Ihan kyynelehtiä piti,meidän hääkuvamme on tietokonepöydän yläpuolella,kyllä tänäaamuna taas ajatukset viivähtivät hymyilevässä kaverissa,joka Härmälänkirkossa sanoi Tahdon lähes 29vuotta sitten.

Nåin se elämä meitä kuljettaa,nyt minä vielä muistan,hän ei.
        Kaiken muun voi elämä ja sairaus viedä,muistoja ei

En minä saa sitä miestä takaisin,vaikka kuinka haluaisin ja tottakai haluaisin.En minä ole sairastunut vielä ainakaan muistisairauteen,minkätähden minun pitäisi kärsiä ja kädetristissä odottaa hänen kuolemaansa,kun voin elää.

Minusta on julmaa tuomita molemmat ristille,jos vain toinen on syyllinen,siis sairas.
        Täällä keskustelupalstalla näin tehdään,jury täällä jyrää ja inhimillisyys on kaukana,varsinkin kun naisesta on kyse.
        Roviolla on poltettu monta viatonta naista Jean Dark heistä kuuluisin,nimi ei oikein kirjoitettu

En minä saa sitä miestä takaisin,vaikka kuinka haluaisin ja tottakai haluaisin.En minä ole sairastunut vielä ainakaan muistisairauteen,minkätähden minun pitäisi kärsiä ja kädetristissä odottaa hänen kuolemaansa,kun voin elää.

Minusta on julmaa tuomita molemmat ristille,jos vain toinen on syyllinen,siis sairas.
        Täällä keskustelupalstalla näin tehdään,jury täällä jyrää ja inhimillisyys on kaukana,varsinkin kun naisesta on kyse.
        Roviolla on poltettu monta viatonta naista Jean Dark heistä kuuluisin,nimi ei oikein kirjoitettu

Omaishoitajuudesta palautuminen näkyy kaiketi kirjoitusvimmana,sen huomaan itsekin.Kirjoitan itseäni eheäksi,kai se sitä on.
        Vanhustenhoitaja tyttäreni sanoi yhtenä päivänä,kun hänelle soitin,äiti,sinähän naurat,olet paranemaan päin.
        Paluu sieltä syvistä vesistä,ei ole ollut todellakaan helppoa,joten toivoisin,ettei näitä alistavia kannanottoja ja kirjoitelmia syytöksineen esitettäsi palstalla.

Omaishoitajat ovat yhteiskuntamme selkäranka,jos se murtuu niin olemme todella lirissä.
        Omaishoitajat tekevät pyyteetöntä työtä,jopa oman terveytensä kustannuksella.Se minimaallinen korvaus,jonka jokainen omaishoitaja joutuu vielä vähäisillä voimillaan taistelemaan,on todella alaarvoinen.

Omaishoitajuus ei ole velvoite omaisille,kunnille sensijaan se on.

• Tämä on sitä aidointa amaa,istua ja kuunella hiljaisuutta rantalaiturilla,joskus aamuisin kun matoongelle porhallan utuiselle järvelle,säälin teitä,joilta puuttu tämä mahdollisuus.

Tämä on sitä aidointa amaa,istua ja kuunella hiljaisuutta rantalaiturilla,joskus aamuisin kun matoongelle porhallan utuiselle järvelle,säälin teitä,joilta puuttu tämä mahdollisuus.

Kuulitko uutisista miten arvokkaan työn ja omaishoitajat tekevät yhteiskunnan hyväksi. En nyt lähde arvioimaan summaa, mutta tiedän sen olevan "miljardiluokkaa".

Oikea summa saadaan todennäköisesti niin, että verrataan niitä menoja, joita yhteiskunnalle kohdistuu omaishoidosta verrattuna laitoshoitoon.

Edellisen kirjoitin vain saadaksesi tietää tekemäsi työn arvosta edes jotakin.

Mieleeni juolahtanutta:

Sanoit jossain viestissä olevasi "jätkä".Mikä olisi naispuolinen vastine? Akka tai ämmä ei ainakaan, keski-ikäinen miehen työtä tekevä nainen on liian pitkä.

• Ruuneperi kirjoitti:

Kuulitko uutisista miten arvokkaan työn ja omaishoitajat tekevät yhteiskunnan hyväksi. En nyt lähde arvioimaan summaa, mutta tiedän sen olevan "miljardiluokkaa".

Oikea summa saadaan todennäköisesti niin, että verrataan niitä menoja, joita yhteiskunnalle kohdistuu omaishoidosta verrattuna laitoshoitoon.

Edellisen kirjoitin vain saadaksesi tietää tekemäsi työn arvosta edes jotakin.

Mieleeni juolahtanutta:

Sanoit jossain viestissä olevasi "jätkä".Mikä olisi naispuolinen vastine? Akka tai ämmä ei ainakaan, keski-ikäinen miehen työtä tekevä nainen on liian pitkä.

Minä olin Valmetilla miestyöyhteisössä vain hyvä jätkä,siis minä tein viidennenpalkkaluokantöitä,saamatta kuitenkaan miesten palkaa,koska ne munat puuttui,munalisä jäi saamatta.

Kyllä omaishoitajat ovat nykyajanlottia,lähes palkatonta työtä tekevät yhteiskunnan hyväksi.
        Kunnat käyttävät tätä orjatyövoimaa härskisti hyväkseen.

Minun kohdaltani se on onneksi loppu.Mieheni sai täydenpalvelun asunnon,mutta taistelu oli yllättävän rankkaa.
        Onneksi tyttäreni ammattiihminen auttoi.Nyt kerään kokoon itseäni ja alan elää omaa elämääni

• 21 + 3

Lällärikamaa on tuo esitys!

• Kunnan hitaus

En ole omaishoitaja. Olen seurannut sinun kirjoituksiasi pitkään.
      Todella arvostan omaishoitajia korkealle!

• Voi kamala,näin ei saisi tapahtua.Mieheni sai tämän paikan,kun tyttäreni lähihoitaja painosti ja mieheni sai raivokohtauksen onneksi terveyskeskuksessa,ei täällä kotona.
        Neurologille aika olisi pitänyt saada jo tammikuussa,soitin toukokuussa,että hoidokki harhainen,ei nuku agressiivinen,että neurologille pitäis päästä,apteekista unilääkettä käski tämä kunnanjohtajanrouva hakemaan,kunnes tyttäreni soitti sinne.
        Pahin oli jo silloin kerennyt tapahtumaan.mieheni kävi parin potilaan raiveleihin ja hoitajia ajoi takaa,kysyen senjälkeen kun hänet oli taltutettu,montako tapoin.

Nämä kuntien säästötoimet ovat uhka potilasturvallisuudelle,mutta tämä keskustalainen kunta viisveisaa,kun maataloustuet vain tulee täysmääräisinä.

Otan osaa äitisi poismenonjohdosta,älä syytä itseäsi.
        Sinä olet tehnyt kaikkesi.Ei me hitaille yhteiskunnanrattaille mitään mahdeta,eikä varsinkaan pyrökratialle,voimia sinulle

Voi kamala,näin ei saisi tapahtua.Mieheni sai tämän paikan,kun tyttäreni lähihoitaja painosti ja mieheni sai raivokohtauksen onneksi terveyskeskuksessa,ei täällä kotona.
        Neurologille aika olisi pitänyt saada jo tammikuussa,soitin toukokuussa,että hoidokki harhainen,ei nuku agressiivinen,että neurologille pitäis päästä,apteekista unilääkettä käski tämä kunnanjohtajanrouva hakemaan,kunnes tyttäreni soitti sinne.
        Pahin oli jo silloin kerennyt tapahtumaan.mieheni kävi parin potilaan raiveleihin ja hoitajia ajoi takaa,kysyen senjälkeen kun hänet oli taltutettu,montako tapoin.

Nämä kuntien säästötoimet ovat uhka potilasturvallisuudelle,mutta tämä keskustalainen kunta viisveisaa,kun maataloustuet vain tulee täysmääräisinä.

Otan osaa äitisi poismenonjohdosta,älä syytä itseäsi.
        Sinä olet tehnyt kaikkesi.Ei me hitaille yhteiskunnanrattaille mitään mahdeta,eikä varsinkaan pyrökratialle,voimia sinulle

Tässä valvotessani luin näitä kirjoituksia mitä olet saanut --ja onneksi on myös ihmisiä jotka ymmärtää , että sinä tarvitset paljon ymmärtäviä ystäviä . Tai jos omistais sellaisen tosi ystävän jonka kanssa vois jutella menneitä ja tulevaa.
        Mutta kun nitää ei niinvaan saakkaan tällaiset jotka emme aikonamme istuneet kylissä -- ei ole ollut aikaa --ainakaan minulla . Ystäväkin on hankittava -- vai tuleeko se niinkun "vahinkossa" niin että sitten joskus huomaa , vahinko vaan että minun ystävä jäi sinne Tampereelle sillon v 1985 kun muutin lasteni takia tänne ruotsiin

Ja itse olen kanssa tehnyt työtä miesporukassa -- Isoissa tehtaissakain nuorempana oli oma työ ja ei ollut paljon aikaa kahvitunnillakaan istua rupattelemassa naisporukassa
        Kun tulin tänne oli työkavereina Maahanmuuttajia ja hyviä työnsä osaavia käsityöläisiä . Tämä ammatti on harvinaista saada tekiöitä näistä maita missä nuoret eivät enään osaa ja eikä ole haluakaan opetella
        .Oli vammasia joittekka oli saatava henk. koh apua --- Jalkineita ja proteesia

Nainen ei ollut heille työkaverina tuttua ---. oli taisteltava ja tietää oma paikkansa siinä porukassa . ja sen he oppivat siinä 15 vuoden aikana kun heidän kanssaan työskentelin.

Tällainen rikas elämä on ollut tärkeää --on ollut pakko tulla omillaan toimeen . Ja se on meissä eikö vaan Rituli .

Nyt päivä valkeneekin jo . Taidan mennä tekeen aamupalaa ja sitten Jerryn kanssa lenkille -- hyvää päivänjatkoo .

• ullamirjami kirjoitti:

Tässä valvotessani luin näitä kirjoituksia mitä olet saanut --ja onneksi on myös ihmisiä jotka ymmärtää , että sinä tarvitset paljon ymmärtäviä ystäviä . Tai jos omistais sellaisen tosi ystävän jonka kanssa vois jutella menneitä ja tulevaa.
        Mutta kun nitää ei niinvaan saakkaan tällaiset jotka emme aikonamme istuneet kylissä -- ei ole ollut aikaa --ainakaan minulla . Ystäväkin on hankittava -- vai tuleeko se niinkun "vahinkossa" niin että sitten joskus huomaa , vahinko vaan että minun ystävä jäi sinne Tampereelle sillon v 1985 kun muutin lasteni takia tänne ruotsiin

Ja itse olen kanssa tehnyt työtä miesporukassa -- Isoissa tehtaissakain nuorempana oli oma työ ja ei ollut paljon aikaa kahvitunnillakaan istua rupattelemassa naisporukassa
        Kun tulin tänne oli työkavereina Maahanmuuttajia ja hyviä työnsä osaavia käsityöläisiä . Tämä ammatti on harvinaista saada tekiöitä näistä maita missä nuoret eivät enään osaa ja eikä ole haluakaan opetella
        .Oli vammasia joittekka oli saatava henk. koh apua --- Jalkineita ja proteesia

Nainen ei ollut heille työkaverina tuttua ---. oli taisteltava ja tietää oma paikkansa siinä porukassa . ja sen he oppivat siinä 15 vuoden aikana kun heidän kanssaan työskentelin.

Tällainen rikas elämä on ollut tärkeää --on ollut pakko tulla omillaan toimeen . Ja se on meissä eikö vaan Rituli .

Nyt päivä valkeneekin jo . Taidan mennä tekeen aamupalaa ja sitten Jerryn kanssa lenkille -- hyvää päivänjatkoo .

Eläpä hättäele,minä soitin entiselle asuinkunnalleni Lievestuoreelle ja pari entistä hyvää ystävääni lupasivat tulla vierailulle.Jospa se siitä alkaisi tämä eteenpäin ponnistelu.

Tanssikyytiäkin kyselin Syvässälahdessa Tuure Kilpeläinen,joten saattaa olla että saan vielä nojata hyvältä tuoksuvaan mieheen tänä iltana,jollei seinäkoristeeksi jätetä.

Eläpä hättäele,minä soitin entiselle asuinkunnalleni Lievestuoreelle ja pari entistä hyvää ystävääni lupasivat tulla vierailulle.Jospa se siitä alkaisi tämä eteenpäin ponnistelu.

Tanssikyytiäkin kyselin Syvässälahdessa Tuure Kilpeläinen,joten saattaa olla että saan vielä nojata hyvältä tuoksuvaan mieheen tänä iltana,jollei seinäkoristeeksi jätetä.

Hyvä rituliini .
        Toivottavasti on hyviä tanssimaankin -- tuoksusta puhumattakaan :=)
        Voi kun muistan niitä aikoja kaihoten -- olin kova tanssimaan ja hakioita riitti .
        Tanssinut olen kansantanssiakin -- on eteläpohjalainen pukukin - isä oli peräseinäjoelta .
        Kivaa lauantaita sinulle .

• hampuusi man
        rituliini_38 kirjoitti:

Lykkyä tykö, toki Rituliini. Onnistunut tanssiais-ilta kantaa pitkälle pimenevään syksyyn.
        Tuokin olisi tärkeää, että tanssikavaljeeri olisi suht koht selvin päin, huolehtisi hygieniastaan ja rennosta pukeutumisestaan.
        Osaisi vielä hyvin tanssiakin - taito, joka minulta on miehenä jäänyt hankkimatta. Siis elämähän on silloin jäänyt pahasti paitsioon.

• hampuusi man kirjoitti:

Lykkyä tykö, toki Rituliini. Onnistunut tanssiais-ilta kantaa pitkälle pimenevään syksyyn.
        Tuokin olisi tärkeää, että tanssikavaljeeri olisi suht koht selvin päin, huolehtisi hygieniastaan ja rennosta pukeutumisestaan.
        Osaisi vielä hyvin tanssiakin - taito, joka minulta on miehenä jäänyt hankkimatta. Siis elämähän on silloin jäänyt pahasti paitsioon.

Eipä sillä tanssireissulla paljoa kengänpohjat kulunu.
        En päässy lähellekään miestä,mutta se että läksin täältä korvesta,on jo puoli voittoa.

Eihän siellä ollut yhtään tuttua ihmistä,olin kuin orpopiru helvetissä.
        Seuraavalla kerralla täytyy viedä kakslahkeinen mukanaan ja vaikka perikin,niin suosio vois olla toista luokkaa...
        Ei me tätä tappiota jäädä suremaan,vaan otetaan tämä hyvänä opetuksena,näin ajattelee ama

• --------------------

rituliinille voi kerta ikävän totuuden

ikääntyny nainen ei enää herätä suurempaa mielenkiintoa ainoassakaan miehessä seksuaalisessa mielessä,
      voit varautua pitkään yksinäiseen vanhuuteen,
      --- se jos olet nuorempana löytäny hyvän ystävä joka on pitäny kymmeniä vuosia yhteyttä
      tämmösessä tapauksessa voi syntyä vielä jotain yhteistä, MUTTA se on hyvin hyvin hyvin harvinaista,

se vapuden hurma ja höhöäminen nyt katoaa kummasti tyhjyyteen ja piiiiittkäään yksinäiseen elämään,

nyt kannattaski alkaa harastamaan jotain mielekästä joka antaa sielulle sisältöä,

miesten perässä vanhan ihmisen on aivan turha juosta, siitä saa vain pahan mielen itselleen ja varsiki toisille jos toisten avio ukoihin alkaa kiinittää liikaa huomiota,

• kössi ,,,,,,,

tuohon voi lisätä nyt tulet huomaamaan oman puolison suuren arvon, kuinka tärkeä ihminen oikeesti on ollu elämässäsi,
        nyt et häntä enää takasi saa, hän on pois menossa sinne josta paluuta ei ole,

• kuulehan nyt ajatusviiva,jos joku vielä harrastaa enemmän,kuin minä,niin hyvä on.
        Minulla on rantatila jota remppaan,kalastan,teen puutarhatöitä,kudon mattoa,teen muitakin käsitöitä,on kaksi koiraa joden kanssa on omat harrastukset,neljä kissaa vaativat osansa.
        Pyöräilen,marjastan,sienestän ja mitä vielä.
        Kyllä olen vakaasti aikonut alkaa elämään,mutta toisten mielestä sekin on virheliike.
        Jospa se jossain vaiheessa kääntyy,että miehet juoksevat minun perässäni,enkä minä heidän.
        Naimisissa olevat olen jättänyt rauhaan,kyllä vapaita miehiä on pilvinpimein,älä suotta kanna huolta siskosta,kyllä sisko pärjää

• kössi ,,,,,,, kirjoitti:

tuohon voi lisätä nyt tulet huomaamaan oman puolison suuren arvon, kuinka tärkeä ihminen oikeesti on ollu elämässäsi,
        nyt et häntä enää takasi saa, hän on pois menossa sinne josta paluuta ei ole,

Tottakai miestäni arvostan jo nyt,mitä toi nyt on olevinaan.
        Hän on 85vuotias virkeä pappa,muistisairaus vie hänet.Hän on hyväkuntoinen fyysisti,tyttäreni(vanhustenhoitaja)sanoi tuskin Aarre joutuu petipotilaana kauaa olemaan,koska hän on niin kulkevainen.
        Lähes päivittäin poraan ja silittelen hääkuvassa oleva miestäni ja sanon itselleni,minkätähden meille kävi näin.

Osa mielipiteiden esiintuojista haluaa kaiketi,että sairastutan itseni,kenen hyöty se olisi.Minulla on lapset,olen isoisomummo,en muumioksi aio jäädä,että se siitä.
        Minä teen omat elämänmyönteiset ratkaisuni,siihen minulla kaiketi oikeus.
        Elämällä toisten elämää,oma elämä jää elämättä

• Herttileijaa,enhän minä niitä kaikkia tyrkylletulevia edes ole kerennyt testaamaankaan.
        Jos sinä elät naisen puutteessa,niin se on sun päänsärkys.
        Kaikkihan sen huomaa,että olet maskuliini,et feminiini.
        Opettele edes kirjoittamaan oikeinkirjoitusta ja tule jakelemaan siveysoppiasi senjälkeen

• 21 - 3

Ei asiantila aivan niin lohduton ole,kuin viivoitteleva nimimerkki väittää.
        ehkä hän kuvaa omaa kohtaloaan.

• 21 - 3 kirjoitti:

Ei asiantila aivan niin lohduton ole,kuin viivoitteleva nimimerkki väittää.
        ehkä hän kuvaa omaa kohtaloaan.

Kaiketi niin,nykyajan seniorit ovat niin viriiliä porukkaa,että ajatusviivalla ei nähtävästi ole hajuakaan todellisuudesta,mutta omamielipide vain täytyi heittää kehiin,kiitos siitä.
        Eihän meidän mitään airasamuleita tarvitse olla,mutta omasta kunnostaan huolehtiminen,oli se liikunta minkäsuuntaista tahansa ja vaikka ukkojen perässä juoksua,akankantoa ta seksiä,niin hällä väliä.

Toi iänikuinen urputtaminen,että nyt sinun täytyy elää sitä elämää ja niillä ehdoilla joilla minä elän tätä nykyistäni,ajatus on jo jäänyt viime vuosituhannelle.

Luojankiitos täällä on suurinosa vielä tervejärkisiä ja ajattelevia lähimmäisiä,kaiketi amakin kuuluu heihin

• Sivusta seurannut

Opettavaista on ollut seurata sivusta palstaa.

Olen oppinut, kun yli kymmenen vuotta olen lueskellu näitä, miltä ilmansuunnalta sairaimmat ja vihaisimmat tulevat.

• Jospa "sivusta seurannut"kertoisi meille kaikille sen ilmansuunnan.En minä ole vihainen,säälitää vain noiden ihmisten elämänkatsomukset,ihminen voi muuttaa vain itseään

Jospa "sivusta seurannut"kertoisi meille kaikille sen ilmansuunnan.En minä ole vihainen,säälitää vain noiden ihmisten elämänkatsomukset,ihminen voi muuttaa vain itseään

Mukavaa on seurata elämääsi noiden "kerrontojesi" kautta.

Voisiko rouva plantaashin omistaja kertoa tilustensa määrän. En minä mistään ahneudesta tai tarkoitusmielessä kysy, kysyn ihan uteliaisuudesta.

Minäkin olen maalainen ja järven rannalla kasvanut. Voisinko tulla onkimaan ahvenia ja paistamaan särkeä?

Sopoivaa sunnuntaita!

• A.M.

Samoin, kyllä on suunta selvinnyt varmaan kaikille

ja olemme huomaneet miehen kanssa että aina välillä ne uhkaavat poliisilla toisiaan
        ja nytkin oli tänään Kahvipirtissä tuon Pilmarin uhkaus Anlisalle
        lupasi maanantaina poliisille ilmoittaa hänestä.

• Sellaisia +tällaisia

Piiritetty mies uhkaili poliiseja käynnissä olevalla moottorisahalla Lieksassa Pohjois-Karjalassa lauantaina.

Asuntoonsa Viekijärvellä lukittautunut mies saatiin lopulta otettua kiinni poliisikoiran avulla.

Ennen piiritystä miehen epäillään käyneen vahingoittamassa omaisuutta moottorisahalla, minkä jälkeen hän uhkasi poliisipartiota puukolla.

Asuntonsa ovelta mies kävi uhkailemassa poliiseja moottorisahan ja puukon lisäksi kirveellä.

Kiinni otetun epäillään syyllistyneen muun muassa virkamiehen väkivaltaiseen vastustamiseen.

STT

• lännessä tapahtunutta
        Sellaisia +tällaisia kirjoitti:

Piiritetty mies uhkaili poliiseja käynnissä olevalla moottorisahalla Lieksassa Pohjois-Karjalassa lauantaina.

Asuntoonsa Viekijärvellä lukittautunut mies saatiin lopulta otettua kiinni poliisikoiran avulla.

Ennen piiritystä miehen epäillään käyneen vahingoittamassa omaisuutta moottorisahalla, minkä jälkeen hän uhkasi poliisipartiota puukolla.

Asuntonsa ovelta mies kävi uhkailemassa poliiseja moottorisahan ja puukon lisäksi kirveellä.

Kiinni otetun epäillään syyllistyneen muun muassa virkamiehen väkivaltaiseen vastustamiseen.

STT

Mistäs ne häjyt oli kotosin ? Missäs se Ulvila, entäs missä ne karmeat koulumurhat on tehty ?

• kauhanvarsi
        lännessä tapahtunutta kirjoitti:

Mistäs ne häjyt oli kotosin ? Missäs se Ulvila, entäs missä ne karmeat koulumurhat on tehty ?

Rannanjärvetkin nykyään rauhallista sakkia. Eräs heistä suoraan alenevassa polvessa nautiskeli jäätelötötteröään marketin varjoisalla seinustalla.
        Isotaloa enkä ketään Pukkila nimistä en nähnyt.

• Ruuneperi kirjoitti:

Mukavaa on seurata elämääsi noiden "kerrontojesi" kautta.

Voisiko rouva plantaashin omistaja kertoa tilustensa määrän. En minä mistään ahneudesta tai tarkoitusmielessä kysy, kysyn ihan uteliaisuudesta.

Minäkin olen maalainen ja järven rannalla kasvanut. Voisinko tulla onkimaan ahvenia ja paistamaan särkeä?

Sopoivaa sunnuntaita!

No kyllä pari varista mahtuu hyvin raakkumaan samanaikaisesti tälle tilalle,neljätoista hehtaaria myin tota risukkoa ja ostin sen Nokian yksiön,laske siitä paljonko jäi jäljelle.

No kyllä pari varista mahtuu hyvin raakkumaan samanaikaisesti tälle tilalle,neljätoista hehtaaria myin tota risukkoa ja ostin sen Nokian yksiön,laske siitä paljonko jäi jäljelle.

Anteeksi nyt uteliaisuuteni! Jotain vaan kysyin ikäänkuin asiaan liittyen. Ei tila järven rannalla olemikä tahansa pikkuasia. Onnea vaan tuleville päiville!

Se kainuulainen "instrumenttijuttu" meni suurin piirtein näin. Jätkäporukassa kehuskelemaan kellä on suurin s e.
        Heikkinen kuunteli vaitonaisena toisten kuvauksia.

- Kyllä 11 varista mahtuu minun värkilleni vierekkäin kun tiiviisti istuvat.
        - Nyt kyllä Kalle päästelet omiasi, ei sellaista ole kellään.
        - No kyllä sen yhennentoista vareksen toinen jalka hiukan tyhjää haroi.

• Ruuneperi kirjoitti:

Anteeksi nyt uteliaisuuteni! Jotain vaan kysyin ikäänkuin asiaan liittyen. Ei tila järven rannalla olemikä tahansa pikkuasia. Onnea vaan tuleville päiville!

No ei tietenkään,ei tässä enää ole kuin pari hehtaaria,olen myynyt rahanpuutteessa.Rantaviivaa on 250m,joten oma rauha tässä tontilla jokseenkin vallitsee.

Olen nyt tienhaarassa,joten valintoja joudun tekemään.
        Entiset ystäväni ihmettelevät,yhäkö sinä siellä korvessa asut,
        kaiketi olen jo niin erkoitunut,etten osaisi lähiössä edes asua.
        Onneksi minulla on tämä netti ja te ystävät olette siellä napinpainalluksen ulottuvilla.

Ja kiitos vielä kerran,että jaksoitte minua,kun olin todella pohjalla siinä hoitajuudessani,jospa se tästä lähtis elämä vielä normaali urilleen

• capt.cöpenick kirjoitti:

Se kainuulainen "instrumenttijuttu" meni suurin piirtein näin. Jätkäporukassa kehuskelemaan kellä on suurin s e.
        Heikkinen kuunteli vaitonaisena toisten kuvauksia.

- Kyllä 11 varista mahtuu minun värkilleni vierekkäin kun tiiviisti istuvat.
        - Nyt kyllä Kalle päästelet omiasi, ei sellaista ole kellään.
        - No kyllä sen yhennentoista vareksen toinen jalka hiukan tyhjää haroi.

Nyt kyllä pääs hörönauru,huh huh.Voi taivaanvallat ja talikynttilät.Älä kerro mulle tollasia juttuja,kun miestä ei ole lähimaillakaan

Nyt kyllä pääs hörönauru,huh huh.Voi taivaanvallat ja talikynttilät.Älä kerro mulle tollasia juttuja,kun miestä ei ole lähimaillakaan

En ole ikinä kuullu noin hyvää juttua.
        Täällä kertoivat eräästä miestenmieleisestä naisihmisestä,kun kateelliset naapurinrouvat olivat ihmetelleet,kuinka sinä noita miehiä saat,vaikka et ole edes minkään näköinen,johon tämä nainen vastasi.huonommankin näköisessä repussa voi olla hyvät eväät

• Vihaisimmat ja hyök-

käävimmät tulevat 14 vuoden kokemuksella sanottuna idästä kaikki.
        Sieltä on myös evakko Haju sukujuuriltaan peräisin.

• Vihaisimmat ja hyök- kirjoitti:

käävimmät tulevat 14 vuoden kokemuksella sanottuna idästä kaikki.
        Sieltä on myös evakko Haju sukujuuriltaan peräisin.

Hajuko evakko,toi oli minulle uusinta uutta,nyt tajuan kaikki ja tämä hameellinen hajukin,joka minut aikoinaan runoili suohon.
        Kiitos sinulle ystävä,nyt amalla sytytti.
        He ovat samaapataa ja sillei,kyllä evakko,evakon tuntee,no siihen rekkeen en menis,vaikka Eki Liikanen niin hauskasti asian tuo julki,hyvää kuuntelumusaa,että jos joku avittais..

• rituliini- 38

OI - ihanaa, tervetuloa vaan
      täällä on pesä kuumana, vosimme kuumentaa ja paistaa nakkia, vaikka hauduttaakki,
      muuta mukavaaki keksitään, vaikka onkimista, jos heti ei nappaa, onhan meillä aikaa
      --- vielä
      kahdeksnkympinen villitys saa kummia aikaan,

• havumetsien mies

Tuollaista elämänuskoa ja huumorintajua toivoisi meille kaikille.
        Ei 70 -ikäisenkään pitäisi jäädä laakereilleen lepäilemään.

• havumetsien mies kirjoitti:

Tuollaista elämänuskoa ja huumorintajua toivoisi meille kaikille.
        Ei 70 -ikäisenkään pitäisi jäädä laakereilleen lepäilemään.

Sinun mielipiteesi ovat aina olleet palstaa eteenpäin vieviä,tavallaan palstan suola,siis säilyvää,arvotettavaa ja helposti ymmärrettvää,kiitos
        Minut toi omaishoitajuus veti niin pohjamutiin,että en aina tiennyt olinko menossa kohteesta A kohteeseen B vai tulossa.
        Ei niin pahaa vihamiestä,että soisin hänelle saman kohtalon.

Nyt kirjoittamalla yritän eheyttä itseäni,ei sekään ota potkua,kun joku näkee minussa jopa miestennielijän,uskottoman aviovaimon,jopa heitteillejättökin mieheni suhteen ja mitä kaikkea on tullutkaan esille.
        Minä vain oletin,että voin olla oma itseni ja minun henkilökohtainen elämäni myös,jota aion jatkaa ihan omaan suuntaani piste,näin amamaisesti eteenpäin

• Ramoona*

Vaikka jollekin laakeriseppeleitä olisi kertynytkin, eivät ne varmaankaan edes hyvää lepoalustaa anna, hapristuneita murenevia käppyröitä. Minäkin olen yhden laakeriseppeleen saanut, kun uimamaisterin tutkinnon suoritin, taisi olla hopeapajua kunnan uimarannalta.

Ama , kerroit että lavalla esiintyi Tuure Kilpeläinen...eikös hän tehnyt vaikutusta ?
      Hän on mielestäni hieno artisti, sanoitukset elävää elämää, totta herkkyydessään ja karuudessaan. Mielestäni aikamoinen komistuskin ;).

Voisit pitää tästä laulusta "Tahtoisin, tahtoisin". Mitä kaikkea tahtoisimmekaan aikaansaada, antaa ja saada, ja saatuamme on niin vaikea luopua. Rakkaasta ihmisestä luopuminen tekee hirveän kipeää, itse en edes niitä vaikeimpia luopumisia ole joutunut kokemaan. Irti täytyy vaan päästää, kun se aika koittaa, väistämättä.

Tämän laulun myötä tahdon ojentaa Sinulle tuon sini-puna-oranssin heleän kukkakimpun , sen jokainen kukka tuokoon ilon pilkkeitä.

http://www.youtube.com/watch?v=P5UBHvhs-Y4

• Tää oli just sitä mitä minä tarvitsin,olen Tuure Kilpeläisen fanittaja ollut siitä saakka,kun kuulin häntä Linnanjuhlien jatkopaikassa ensi kertaa.Hänen musikkinsa kolahti heti.
        Sanoitukset,niinkuin Ystävänpäivä ovat sitä elämänfilosofiaa,
        joka myös kantaa.
        Tämä kertomus osuu,kuin nyrkki silmään tähän päivään,kun kaikki on ihanasti rempallaan,koko eletty elämä,
        ja tulevaisuus hakusassa.

Kiitos Ramoona* levyvalinta oli täydellinen

• mies ja omaishoitaja

Tämä kaikki on aiheuttanut outoja tuntemuksia. Aloittaessani nyt omaishoitajana, pohdin jatkuvasti, onko minulla enää omaa elämää? Omaa aikaa?

Pidän arvokkaana asiana sitä, että saan olla ja vielä pystyn, omine rajoituksinenikin, olemaan puolisoni omaishoitaja. Hoidan siihen asti, jonne voimia riittää. Se sitoumus on itselleni yhtä tärkeä kuin elämäkin.

Mitä edessä olevat vuodet tuovat? Itselläni on kuitenin vielä elämisen jano. Valtava elämän jano.

• ymmärtäen

Eihän se ole pois vaimoltasi, jos elämänjanosi tyydytät. Jaksat paremmin häntäkin hoitaa, jos sinunkin tarpeesi täyttyvät.

• Elämänhalu ja jano ovat normaaleja tunnetiloja,jollei niitä olisi niin asiat olisiva todella huonosti.Emmehän me ole sitä muistisairautta saaneet,tai mikä muu sairaus onkaan kysymyksessä.
        Kyllä oman elämän eläminen on yhtä tärkeää,kuin hoidokistamme huolehtiminen.

Monet hautaavat vielä omanelämänsä puolisonsa mukana hautaan,se on hyvin valitettavaa.
        Jolleivat kaikki tee niin,niin sitten ollaan arvostelemasssa,ettei se sovi että omaishoitaja jatkaa normaalia elämäänsä.
        Tässä ketjussa se tulee niinhyvin esille.

• Vaimostaan huolehtiva mies saa yleensä sympatiat ja hänen seksuaalinen tarve on ihan yes.
        Sen tyydyttämiseen yhtyy koko mummokuoro.
        Auta armias,kun kerron että kuudentoistavuoden selibaatin aion rikkoa,vain olemalla nainen,niin olin jo petturi lähestulkoon koko avioliittomme ajan,epäreilua

• sori kun kerroin -

yhden kokemuksen omaishoitajan työstä.

mies ja omaishoitaja :

Ikävä kyllä omaishoitajan työ on hyvin raskas vuosia kestävä työrupeama,
      Aikoinaan minäki, kun olin pirteä ja terve, ajattelin että minä kyllä hoidan oman rakaan puolison itse hautaan asti,
      siinä meniki noin kuusivuotta hyvin,
      mutta sitten tuli valtava yllätys, kuolema kolkuttikin minun itseni ovelle, sai äkillisen sydän inhfarktin,
      jouduin heti leikkauspöydälle, suoritettiin suuri ohitusleikkaus,
      puoliso jouti laitoshoitoon siksiaikaa että toivun leikkauksesta,
      mutta sitä rumpaa en enään jaksanukkaa koska puolison kunto huononi kokoajan , joten hän pääsi lopulta kokonaan ympärivuorokautiseen hoitoon laitokseen,
      kävin häntä katsomassa päivittäin,
      ihanat hoitajat osasivat suhtautua asiaa ihanasti minuaki tukjien, ja puolisosta pitivät hyvää huolta,
      yksi kaunis hoitaja kertoi oman tarinansa,
      sanoi että hänen isänsä oli myös alkanu hänen äidilleen omaishitajaksi,
      mutta sille oli käyny just samoin kuin minulle, oli saanu sydänkohtauksen, mutta sillä seurauksella ettei ollu ehditty auttaa ajoissa, joten hänen pirteä isänsä kuoliki paljon ennen kuin hänen äitinsä,
      hän mainitsi että hyvin usein kuolee omaishoitaja ennemmin kuin hoidettava dementikko,
      dementikko voi elää vielä vuosikausia jopa kymmenen vuotta pitempään
      kuin omaishoitaja,
      en sua pelottele,
      mutta sinun kannattaa pitää omasta terveydestäsi hyvää huolta ja ottaa yhteiskunalta hoitoapua jotta itse et kuolisi liian aikaisin,
      sillä omaishoitajan työ on usein liian raskata vanhalle puolisolle,

• prinssi toimelias

Juu. Kyllä apteekki auttaa.

Kävin tänään hakemassa 3kk:n perussetin.
      Testot ja eturauhasen kahdet pillerit.

Ruususeni asustelee kanssani.

• Eilinen päivä oli yllätyksiä täynnä,tyttäreni soitti pidä koirat kiinni siellä päin on karhuja liikenteessä,ja melkein samassa ovelle koputettiin ja tyttäreni ryöpsähti syliini.Itkin halasin ja taas itkin.

Se ihana yllätysten tuoma jälleennäkeminen oli jotain joka kosketti sisintäni todella syvältä.
        Hän kokki,toi ja laittoi ihanat ruuat,sain ruusuja joten aman elämä lähes täysin hallinnassa

• pirteä mummeli

prinssi toimelias

Kaikkea hyvää elämääsi,
        nautikaa toisistanne nyt niin kauan kuin vielä voitte, niin minäki tein oman sairaan puolison kanssa niin kauan kuin se oli mahdollista,
        me istuttiin aina vierekkäin sohvalla ja katseltiin TV:tä hän hiero jalkojani, ja minä sain kyhnyttää hänen kainalossaan
        molemmat annoimme toisille lämpöä ja raukkuden ihanaa tunnetta toisillemme, kunnes puolison vointi huononi niin paljon että hän joutui laitoshoitoon,
        nyt yksin kuljen hänen haudallaan kastelemassa kauniita kukkia , tulipunaiset ruusut kukkiin kauneimillaan, kunnes ensimmäiset pakkasyöt ne vie,
        luoja meitä auttakoon tällä viimeisellä elon taipaleella.

Eilinen päivä oli yllätyksiä täynnä,tyttäreni soitti pidä koirat kiinni siellä päin on karhuja liikenteessä,ja melkein samassa ovelle koputettiin ja tyttäreni ryöpsähti syliini.Itkin halasin ja taas itkin.

Se ihana yllätysten tuoma jälleennäkeminen oli jotain joka kosketti sisintäni todella syvältä.
        Hän kokki,toi ja laittoi ihanat ruuat,sain ruusuja joten aman elämä lähes täysin hallinnassa

Niin se on että me joilla on hyvät välit lapsiimme , on aina joskus onneksi harvoin tarvinnut (mimä myös) vastalahjaksi synpatiaa ja läheisyyttä .
        Sinulla tuntuu myös olevan syhteet reirassa . Ollaan siittä onnellisia.
        Joku on kirjoittanut Viimeiseksi joka ei ole kivaa luettavaa -- Päivämäärä on

19/8 2014 klo 11:15 Arvostelun ---- Kirjoittajan nim: 21 3 ----- Sen jälkeen ei ole kukaan päässyt jatkamaan sinun Rituliini avaukseesi ---Elämänperusetti.

• 21 3

Samoilla linjoilla ollaan aloittajan kanssa.
      Jos puoliso karttaa yhteiselämää tai ei pysty siihen, on täysi syy ja oikeus etsiä sille vastinetta muualta.
      Vierivä kivi ei sammaloidu.
      Etsivä löytää, sanotaan.

• Siinä olen kanssasi samaa mieltä.Kuudentoistavuoden selibaatille sanon hyvästit heti,kun sopiva uros osuu kohdalle,
        ja moraalinvartijoista viis veisaan.En ole himoinnut lähimmäiseni puolisoa,en karjaa,joten näillä eväillä jatkan valloitusretkeäni.

Se on pöyristyttävää,kuinka täällä aletaan kasaamaan jo hiiliä polttoroviolle ja jeesustelemaan,olaan niin siveellistäporukaa,että enkelit peräreiästä kurkkii,hyi helvetti.

Seksuaalisuus on yksi vieteistämme,jota meillä on oikeus tyydyttää terveeltä pohjalta.
        Uskovaisilla sitä sairasta suuntautumista on ollut kauttaaikojen,on omia lapsia ja pikkupoikia käytetty hyväksi ja tämäkö on sitä moraalia,hyi,hyi.
        Suu vaahdossa täällä paasataan sivustolla ja ollaan niin moraalinvartijoita,että ihan yököttää.

• Sen nerran sanon minäkin ,että Et ole ainakaan laupia samarialaisenkaltainen -- Tai olet vallan Ihmisvihaaja pahasta päästä.
      Kuinka on oman itsesi laita - Oletko tosi uskossa ja minkälaisessa . niitäkin on enemmän kun osaan lakea.

Mikse tulet kateudessasi tänne rdes lukemaan .

Sanonkin sinun HYIIIIII ja häpee - Löydä isellesi jokin apu ettet saastuta tätä meidän vanhusten loppuelämää noilla epäinhimillisillä Huudahduksillasi
      Hyi minkälaisia ihmisiä voi olla ..pahaamieltä kylvämässä - ja vielä jossain uskossa -- ((((( saatanallisessa varmaanki -))))) !!!!!

• meitä on moneksi

Olin avioliitossa, nuoruudenrakkauteni kanssa,
        rakastimme toisiamme niin myötä kuin vastamäessä,
        noudatimme vihkikaavaa,
        jossa sanottiin
        kunnes kuolema teidät erottaa,
        OMA PUOLISO OLI KAIKKENI koko yhteisen elämän ajan,
        hänta arvostin kaikkien muitten miesten yläpuolelle,
        eikä sureva leski noin vain voi yhtäkkiä alkaa juoksemaan miesten perässä,
        en ainakaa minä, suorastaan juksen karkuun jos joku ehdottaa jotain läheisempää,
        en tiedä pystynkö enää koskaan muodostamaan seksuaalista suhdetta kehenkää,
        sillä ikä jo yksinään on este moiseen touhuun,
        OLEN REALISTI siinäki asiassa,
        sen verraan vielä olen omassa puolisossani kiinni,
        kokisin olevani uskoton jos hankkisin uuden miehen rinnalleni,
        ja mun aikuiset lapsetki on ovat osottaneet mustasukkaisuuttaan heti jos joku tuttu on soittanu ( kysyvät kuka se oli )
        ei se elämä kaikilla on " kevytkenkäistä, piitaamatonta huseeraamista ikuista nuorruuta elämistä "
        silla yli seitenkymppinen on taatusti vanhus, ja oikeesti naurettava ilmiö jos juoksee kuin nuoret tytät ukojen perässä,
        SORI jos tuotin pettymyksen ihmisenä olemisestani,
        jos jumala suo ja tuo tielleni uuden ihmisen, hän tulee olemaan mun omani samoin kuin oli oma puoliso elämässäni.
        meillä ei harrastettais jakorasian elämää, se kuuluu ateisteille,

• meitä on moneksi kirjoitti:

noudatimme vihkikaavaa,
        jossa sanottiin
        en ainakaa minä, suorastaan juksen karkuun jos joku ehdottaa jotain läheisempää,
        ja mun aikuiset lapsetki on ovat osottaneet mustasukkaisuuttaan heti jos joku tuttu on soittanu ( kysyvät kuka se oli )
        ei se elämä kaikilla on " kevytkenkäistä, piitaamatonta huseeraamista ikuista nuorruuta elämistä "
        silla yli seitenkymppinen on taatusti vanhus, ja oikeesti naurettava ilmiö jos juoksee kuin nuoret tytät ukojen perässä,
        jos jumala suo ja tuo tielleni uuden ihmisen, hän tulee olemaan mun omani samoin kuin oli oma puoliso elämässäni.

Tässä on nyt vähän käynyt,niinkuin entisen miehen Ameriikanmatkassa.Hän kertoili että minun on alkanut tehdä mieli Ameriikkaan,no oletko sinä siellä aikaisemmin käynyt,
        en ole,mutta mieli on tehnyt aikasemminkin.

Mitään uutta "ukkoa"ei ole,enkä ole miestäni pettänyt.
        Ja jos sellainen tielleni tupsahtaa,luoja siunaa ja varjele,etten tälle palstalle tule sitä kertomaan.
        Kyllä se niin on,että ihminen on ihmiselle susi,varsinkin nainen,säälittävää

noudatimme vihkikaavaa,
        jossa sanottiin

Se on sun päänsärkys,mitä omalla loppuelämälläsi teet,mutta älä ala jeesustella ja muita syytellä,jos he elävät omaksi katsomallaan tavalla tämän loppupätkän.
        Meille on valintoja annettu,eikä se sinun elämäsi niin auvoista taida olla,koska noin katkera olet,kateus paistaa kirjoitelmastasi.
        Ei siinä sinun "jakorasiasi"kulu jos naapurissa lemmitään.

• kukanenki taaplaa-
        rituliini_38 kirjoitti:

Se on sun päänsärkys,mitä omalla loppuelämälläsi teet,mutta älä ala jeesustella ja muita syytellä,jos he elävät omaksi katsomallaan tavalla tämän loppupätkän.
        Meille on valintoja annettu,eikä se sinun elämäsi niin auvoista taida olla,koska noin katkera olet,kateus paistaa kirjoitelmastasi.
        Ei siinä sinun "jakorasiasi"kulu jos naapurissa lemmitään.

tyylillään--

Omapa on häpeäsi,
        hyvin olet tuonu luonteesi ja persoonalisuutesi esille kirjoituksissasi,
        puolisollasi ei varmasti ole ollu helppoa sun kanssa elämän taipaleella.

• kukanenki taaplaa- kirjoitti:

tyylillään--

Omapa on häpeäsi,
        hyvin olet tuonu luonteesi ja persoonalisuutesi esille kirjoituksissasi,
        puolisollasi ei varmasti ole ollu helppoa sun kanssa elämän taipaleella.

Jospa sinä" jatkuvariesa"kävisit siellä vanhainkodilla kyselemässä,jos asia sinulle jollainlailla kuuluu,että olenko lunastanut paikkani lähes kolmenkymmenen vuoden avioliitossa.
        Toi on niin sairasta,että jatkuvasti roikut ketjussa ja yrität myrkyttää kaikki mielipiteet.
        Kerrohan mitä sinä tästä kaikesta saat?Missä se hyvänolontuntu,kun saa loukata toista,eniten tuntuu?

Jospa hän sai minulta niin huonoa kohtelua,että keksi itse sairastua Alzheimeriin kahdeksan vuotta sitten,so what?

noudatimme vihkikaavaa,
        jossa sanottiin

Jotenkin vain toi yhtäläisyys koskettaa moraalinsaarnaajaa,siis älä elä niin kuin minä saarnaan,vaan elä,kuin minäkin olen elänyt?
        Hän jopa syytti minua mieheni Alzheimerista,koska olin niin huono aviopuoliso ja nyt hän syyttää,että riitelen olemattomien naapureideni kanssa,kuinka pitkälle palstakiusaaminen voi mennä?
        Suvussa on varatuomari,joten eivät olis ensimmäiset käräjät,joita saitilla käydään.
        Meillä on kunnianloukkauslaki,joka koskee meitä kaikkia,joten toi ullamirjamiin ja minuun kohdennettu syyte ei ole vanhentunut?

• Olisihan se kiva, jos jonkun naisihmisen vielä löytäisi tätä murheiden laaksoa kartoittamaan. Niin, että hymyillään!

• 21 .3

Tässä ketjussa näkyy kyllä muutmaan kertaan toteutuvan vanha sananlasku:
      Se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa.

• mustan makkaran syöj

Aivan, noin on. Ketjusta löytyy kyllä ulkokullattuja, jotka ovat valmit heittämään ensimmäisen kiven.

• tämän kerran vain

Ketjusta löytyy myös katkeroituneita kannanottoja, kiukunpuskassa kirjoitettuja, hiukan panee miettimään millainen nainen tai mies kirjoittaja sitten livenä olisi.
      Ei tee mieli lähempään tuttavuuteen kiukuttelijoiden kanssa, kyllä 70 ikäisen luulisi osaavan suurimmat kiukkunsa purkaa muutoin kuin muille kirjoittajille, puolin ja toisin. Kun toinen sanoo pahasti, niin siihen toinenkin vastaa, ajattelematta sen enenpää ja sotkuinen ketju on valmis lukijoiden hyödynnettäväksi.
      Niin, selvisikö se tuo asia lopulta?

• O>>>><<<<O

Kun täällä kiukuttelijoiden seurassa kirijottellee niin tuntuu että seura tekkee kaltaiseksee yhren sun toisenkin, vai mitä arveletten. Onneksi on muutama vahva tyyppi jonka kohoralla tuo ei pie paikkansa, luojan kiitos. Sen takkia tätä palstaa viittii käyrä lukemassa.

• Olen ketjun aloittanut,siis vedän ja vastailen,en kaikkea kuittaa.
        Mielestäni ketju edennyt mallikkaasti,jollei oteta huomioon ylilyöntejä,jotka kohdistuvat mielipiteisiin,etten halua jäädä muumioksi,vaan eteenpäin elävänmieli.

Omaishoitajuudelleni onnellisenpäätöksen saaneena yritin kertoa tälle seurakunnalle,kokemukseni,miltä minusta nyt tuntuu,kun sen myllynkiven sai kaulaltani pois ja mieheni valvottuun täyspainoiseen kodinomaiseen hoitoon.

No eihän se tälle seurakunnalle sopinut,että entinen omaishoitaja henkäisee helpotuksesta ja alkaa elää.
        Kuka teistä pystyy elämään näiden raamien sisällä,jotka tämä palsta antaa?
        En minä,eikä varmaankaan moni muukaan.
        Häkkiinsuljettua elämää oli lapsuus ja häkkiinsuljetuksi olin joutua saitilla,joten nyt pyrähdän lentoon,en enää kestä tätä,joten pärjäilkää ama

Olen ketjun aloittanut,siis vedän ja vastailen,en kaikkea kuittaa.
        Mielestäni ketju edennyt mallikkaasti,jollei oteta huomioon ylilyöntejä,jotka kohdistuvat mielipiteisiin,etten halua jäädä muumioksi,vaan eteenpäin elävänmieli.

Omaishoitajuudelleni onnellisenpäätöksen saaneena yritin kertoa tälle seurakunnalle,kokemukseni,miltä minusta nyt tuntuu,kun sen myllynkiven sai kaulaltani pois ja mieheni valvottuun täyspainoiseen kodinomaiseen hoitoon.

No eihän se tälle seurakunnalle sopinut,että entinen omaishoitaja henkäisee helpotuksesta ja alkaa elää.
        Kuka teistä pystyy elämään näiden raamien sisällä,jotka tämä palsta antaa?
        En minä,eikä varmaankaan moni muukaan.
        Häkkiinsuljettua elämää oli lapsuus ja häkkiinsuljetuksi olin joutua saitilla,joten nyt pyrähdän lentoon,en enää kestä tätä,joten pärjäilkää ama

Muista kuitenkin, että suurin osa ymmärtää vaikeutesi.Kyllä sinuakin palstalla tarvitaan

• Ruuneperi kirjoitti:

Muista kuitenkin, että suurin osa ymmärtää vaikeutesi.Kyllä sinuakin palstalla tarvitaan

En aio palstalta lähteä siivilleni,vain tältä aloiitamaltani sivulta.
        Kiitän teitä kaikkia mukanaolleita,tein ihanan matkan kanssanne ja mielipiteenne ja varsinkin musiikki kantavat minua.
        Tunnen olevani osa taas tätä yhteisöä,kun olen saanut elämänhaluni takaisin,kiitollisena ama

• joku vaan
        O>>>><<<<O kirjoitti:

Kun täällä kiukuttelijoiden seurassa kirijottellee niin tuntuu että seura tekkee kaltaiseksee yhren sun toisenkin, vai mitä arveletten. Onneksi on muutama vahva tyyppi jonka kohoralla tuo ei pie paikkansa, luojan kiitos. Sen takkia tätä palstaa viittii käyrä lukemassa.

O>>>>>O

Kun palstalla kirjoitetaan ja halutaan pysyä piilossa, silloin kirjoitetaan juuri kuin yllä oleva on kirjoittanut, muka murteella, kirjoituksen olematta kuitenkaan mitään murretta, monen murteen sanoja muutamassa lauseessa.

"Puhu kunnolla, vaikk'et saa kun sanan päivässä"; sanoi äiti lapsellensa joka oli asunut pari kuukautta ulkomailla ja nyt puhui "kieliä".

• vm. 39

Miksi tuomita ihminen, joka pyrkii löytämään elämäänsä ja luomaan varmaan jonkun muunkin elämään iloa aiheuttamatta vahinkoa kenellekään?

Siinä on ollut temmellyskentää kaiken maailman hapannaamoille, ilonpilaajille, kadehtijoille ja tekopyhille, jotka pyrkivät olemaan tuomareina.

Aloittajalle on pakko toivottaa menestystä aloittamallaan polulla. Siinä on esimerkkiä muillekin. Varmaan joku herää noudattamaankin sitä. Vierivä kivi ei sammaloidu.

Noita sammaloituneita höppänöitä täällä kyllä näkyy.

• Tämä mielipide kantaa minua todella.Kävin eilen miestäni tapaamassa,hänen ulkoisenkuoren pystyin jollainlailla särkemään,hänen sydäntään en päässyt lähelle.

Olin hänelle täysin vieras henkilö.Se tunneskaala joka työntää minua olommaksi ja ulommaksi siitä rakkaasta henkilöstä on todella kiduttavaa.

Tämä ristillenaulituntie on vain osa sitä kärsitysnäytelmää,jota omaishoitajat joutuvat läpikäymään.
        Kiitos sinulle,joka kannoit ristiäni,kiitollisena ama

• muuan köriläs-

pysyhän housuissasi silti,

Joo kuhan ei suu vaahdossa pylly paljaana tule kaupungilla rollaattorin kanssa vastaan niin hyvä jos siivet kantaa kauemmas kuin oman napansa ympäristöön,
      noita mummoja näin aikoinaan palvelutalossa kun kävin puolisoani kattomassa,
      näky oli kammottava,
      vanhuus ku sekottaa monen pään ja alkaa kuvittelemaan ittestään liikoja,
      muuanki mummo luuli olevansa koko pihan ainoa omistaja,
      sen tytär ( vanhus seki ) omaishoitajana kävi kaikki naapurin miehet tyytyttämässä,
      ( ainaki yritti ) heh
      on näitä viihdyttäjiä elämän pitkässä juoksussa tullu nähtyä aivan tarpeeksi.
      kahdeksankymmpisten villittys joillaki vie kaikki estot ja normi käytöksen

• jakolasku

Parempi kuvitella vähän liikoja kun liian vähän. Vaatimattomuus kun ei kovasti kaunista.

Ei vanhuus päätä sekoita vaan muistisairaus.

Joo meilläkin ukko käy alasti uimassa hotellin laiturilta, eilenkin se saakeli oli taas sen tehnyt. Mies on iäkäs reipas ukkeli. Ikäisekseen melkoinen menijä.

Aman ketjut on olleet sangen antoisia, elämää "juoksuhaudassa", mielenkiintoisia. Erinomaista uutta elämää Amalle!

• camelimies
        jakolasku kirjoitti:

Parempi kuvitella vähän liikoja kun liian vähän. Vaatimattomuus kun ei kovasti kaunista.

Ei vanhuus päätä sekoita vaan muistisairaus.

Joo meilläkin ukko käy alasti uimassa hotellin laiturilta, eilenkin se saakeli oli taas sen tehnyt. Mies on iäkäs reipas ukkeli. Ikäisekseen melkoinen menijä.

Aman ketjut on olleet sangen antoisia, elämää "juoksuhaudassa", mielenkiintoisia. Erinomaista uutta elämää Amalle!

jakolasku

Samaa mieltä. Reaalisuus näillä kymmenillä enemmän sytyttää kuin unelmamaailman kuvailuhöttö.
        Aman elämä on ollut kuvauksiensa perusteella kovaa pienestä asti. Paljon heplommissa olosuhteissa eläneitä on suistunut elämän polulta.

• Onko aivan pakko päteä ja sekoilla palstalla ja ne
        gatiivisesti luoda palstalle sun sairaat mielipiteet.
        Toi on niin alaarvoista,kaiketi kaikki inkkarit ei ole sinunkaan kanootissa ja kaikki kerrokset asuttuina,niinkuin nykynuoriso asian ilmaisisee.
        Toi raukkamaisuus,että heitetään herjaa yli aidan,eikä uskalleta tulla pihapiiriin,siis face to face on niin alaarvoista,että en edes kommentoi

• camelimies kirjoitti:

jakolasku

Samaa mieltä. Reaalisuus näillä kymmenillä enemmän sytyttää kuin unelmamaailman kuvailuhöttö.
        Aman elämä on ollut kuvauksiensa perusteella kovaa pienestä asti. Paljon heplommissa olosuhteissa eläneitä on suistunut elämän polulta.

Todella,olen sitä itsekin ihmetellyt,että olen lähes tervejärkinen,kaiken kaaoksen ja kokemani jälkeen.
        Lapsuuden lähes insesti,poikani itsari ja epäonnistuneet avioliitot,yksinhuoltajuus.

Ei kukaan niin sairas voi olla,että elämääni kadetii??

• havumetsien mies

Herää kysymys, mistä monen ketjuun kirjoittaneen katkeruus ja aivan ilmeinen kateellisuus johtuvat.
      Ketjun aloittajan rohkeus on ihailtavaa, kun hän on halunnut tuoda asiansa keskusteluun tänne tietäen, että kaikki eivät asiasta lukiessaan tule silittämään myötäkarvaan.
      Meitä on moneen junaan. Jotkut jäävät asemallekin.

• rituliini ihmettelee elämän perussettiä. Asia on meidän jokaisen kohdalta erilainen ja siinä riittääkin pohdittavaa

• rituliini ihmettelee elämän perussettiä. Asia on meidän jokaisen kohdalta erilainen ja siinä riittääkin pohdittavaa

• Nämä katkeroituneet kirjoitukset ovat tämän "moninicin",hän on käynyt jatkuvasti profiilsivuillani viimeaikoina,joten jätän ne täysin omaanarvoonsa,tai paremminkin arvottomuuteensa.
        Jostain kummansyystä hänestä huokuu valtava naisviha,tai sitten ketju saanut liikaa huomiota.
        En ole ainakaan yksinpuhelua joutunut harrastamaan,psykologisesti vaikeasti ratkaistavissa oleva ongelma??

• havumetsien mies
        rituliini_38 kirjoitti:

Nämä katkeroituneet kirjoitukset ovat tämän "moninicin",hän on käynyt jatkuvasti profiilsivuillani viimeaikoina,joten jätän ne täysin omaanarvoonsa,tai paremminkin arvottomuuteensa.
        Jostain kummansyystä hänestä huokuu valtava naisviha,tai sitten ketju saanut liikaa huomiota.
        En ole ainakaan yksinpuhelua joutunut harrastamaan,psykologisesti vaikeasti ratkaistavissa oleva ongelma??

Ihmisillä on heidän elämäntilanteestaan johtuen pakostakin erilaisia näkemyksiä asioista, joista tässä ketjussa on puhe. Joku tuo niitä ilmi vähän räiskyen.
        On ymmärretävää, että ketju on saanut osakseen huomiota. Se on saanut sitä ihan ansaitusti.
        Kyllä vanhakin nainen osaa muuten kateellinen olla.

• uskon minäkin
        havumetsien mies kirjoitti:

Ihmisillä on heidän elämäntilanteestaan johtuen pakostakin erilaisia näkemyksiä asioista, joista tässä ketjussa on puhe. Joku tuo niitä ilmi vähän räiskyen.
        On ymmärretävää, että ketju on saanut osakseen huomiota. Se on saanut sitä ihan ansaitusti.
        Kyllä vanhakin nainen osaa muuten kateellinen olla.

Näin minäkin luulen, että täällä kade ja ahdaskatseinen nainen pahimpia pistelee . Voi sellaisia olla useampikin, tuskin haju aina asialla.

• Olihan se rohkea veto,mutta psykologiia paljon lukeneena,en opiskelleeneena,niin luulin nykyihmisen jo tulleen sieltä perustiedon ulottumattomuudesta nykyilmoille ja kanavoituvan tähän nykyyhteeiskuntaan,mutta erehdyin,niitä asemalle jääneitä on todellakin ja sen huomaan ama

• Vieläkö linkki on voimisaan kun minun koneellani ei tule ajankohtaiset kirjoitukset ollenkaan muttakun että kirjoitan uuden

• Toi avaus tuli nyt heitettyä etteriin akupungitolekurissa käynnin jälkeen.Keskustelimme ja hän sanoi,että noi sun jänniytystilasi johtuvat patouneista ihmissuhteista.Hän on ollut omalääkärini ja hän on lääkäri joka hoitaa myös sielua.Hänellä on henkistä pääomaa ja hän tuntee mieheni ja minut.

Olen onnekas,että näitä maalaislääkäreitä,ymmärtäviä ja todella potilasystävällisiä vielä löytyy,kiitollisena ama

Toi avaus tuli nyt heitettyä etteriin akupungitolekurissa käynnin jälkeen.Keskustelimme ja hän sanoi,että noi sun jänniytystilasi johtuvat patouneista ihmissuhteista.Hän on ollut omalääkärini ja hän on lääkäri joka hoitaa myös sielua.Hänellä on henkistä pääomaa ja hän tuntee mieheni ja minut.

Olen onnekas,että näitä maalaislääkäreitä,ymmärtäviä ja todella potilasystävällisiä vielä löytyy,kiitollisena ama

Olen ensimmäistä kertaa käyttänyt akupunktiota vajaat kaksikymmentä vuotta sitten vaikka kiinnostukseni jo heräsi luonnonmukaisiin hoitoihin vähän yli kaksikymppisenä.

Helsingissä olen käynyt muutamia kertoja Yulan Niu nimisen kiinalaisen tohtorin luona Runebergin kadulla. Yulan Niu`n ex- mies on myös tohtori joka pitää vastaanottoa Helsingissä.

Olen todella tyytyväinen kun olen löytänyt kokonaisvaltaiset akupunktiohoidot.

• mies 73v
        rituliini_38 kirjoitti:

Toi avaus tuli nyt heitettyä etteriin akupungitolekurissa käynnin jälkeen.Keskustelimme ja hän sanoi,että noi sun jänniytystilasi johtuvat patouneista ihmissuhteista.Hän on ollut omalääkärini ja hän on lääkäri joka hoitaa myös sielua.Hänellä on henkistä pääomaa ja hän tuntee mieheni ja minut.

Oletko ollut tri Kiminkisen vastaanotolla Ama? Yleislääkäri tri K on mutta onhan hänellä näkemystä ihmisen psyykenkin asioihin.
        Luin tuölta jostakin, että apteekista saa vermeitä, joilla pystyy mittaamaan kehon oikean happamuustason.
        Luulisi olevan niin päin, että ne on kohillaan kun olo tuntuu hyvältä. Luovuin tosta happamuusmittauksesta kokonaan.
        Elämänperussetti lie paikoillaan kun on terveyttä on vielä jälellä sen verran, että voi joskus elämästä nauttia

• sishill kirjoitti:

Olen ensimmäistä kertaa käyttänyt akupunktiota vajaat kaksikymmentä vuotta sitten vaikka kiinnostukseni jo heräsi luonnonmukaisiin hoitoihin vähän yli kaksikymppisenä.

Helsingissä olen käynyt muutamia kertoja Yulan Niu nimisen kiinalaisen tohtorin luona Runebergin kadulla. Yulan Niu`n ex- mies on myös tohtori joka pitää vastaanottoa Helsingissä.

Olen todella tyytyväinen kun olen löytänyt kokonaisvaltaiset akupunktiohoidot.

Olen asunut Ruuneberginkadulla suomalaista kauppakorkeakoulua vastapäätä,jolloin kävin Töölön Yhteislyskää.

Kyllä minulla niin ihana maalaislääkäri,hän Kiminkisen peittoaa mennentullen.
        Akupunktio on todella voimaannuttava hoitomuoto.
        Minulla oli limapussintulehdus olkapäässä ja olin valvonut kipuillen
        ja kortisonia saanut,mutta kun sain akua,niin jopa helpotti.

Nyt taitaa mennä mainostamiseksi,joten pakko lopettaa,joten palaillaan ja kiitos teille myötäkulkijat,teette elämästäni elämisenarvoisen jatkumon,kiitollisena ama

• mies 73v kirjoitti:

Oletko ollut tri Kiminkisen vastaanotolla Ama? Yleislääkäri tri K on mutta onhan hänellä näkemystä ihmisen psyykenkin asioihin.
        Luin tuölta jostakin, että apteekista saa vermeitä, joilla pystyy mittaamaan kehon oikean happamuustason.
        Luulisi olevan niin päin, että ne on kohillaan kun olo tuntuu hyvältä. Luovuin tosta happamuusmittauksesta kokonaan.
        Elämänperussetti lie paikoillaan kun on terveyttä on vielä jälellä sen verran, että voi joskus elämästä nauttia

Ei lääkärini ole Kiminkinen,hän on täällä Etelä-Savossa.
        Elämänperussettiä yritän koota ja ylläpittää minäkin.
        Kyllä terveyttä on helpompi hoitaa,kuin sairautta ja onhan se halvempaakin.

Liikkukaa hyvät ihmiset,älkää jämähäkö tietokoneelle,ylös ulos ja lenkille

• vm 39
        rituliini_38 kirjoitti:

Ei lääkärini ole Kiminkinen,hän on täällä Etelä-Savossa.
        Elämänperussettiä yritän koota ja ylläpittää minäkin.
        Kyllä terveyttä on helpompi hoitaa,kuin sairautta ja onhan se halvempaakin.

Liikkukaa hyvät ihmiset,älkää jämähäkö tietokoneelle,ylös ulos ja lenkille

Tuo viimeinen ohje on kieltämättä hyvin asiallinen. ja varteenotettava. Sopii hyvin muutenkin tämän ketjun sisältöön, joka on herättänyt monella ajatuksia oman elämänsettinsä muuttamiseksi.

• vm 39 kirjoitti:

Tuo viimeinen ohje on kieltämättä hyvin asiallinen. ja varteenotettava. Sopii hyvin muutenkin tämän ketjun sisältöön, joka on herättänyt monella ajatuksia oman elämänsettinsä muuttamiseksi.

Niin elämänperussetti,siinä onkin pohdittavaa.Olemme oman onnemme seppiä,mutta jos taommekin kylmää rautaa ja emme saa kontaktia läheiseen ihmissuhteeseen,miten silloin edetä.
        Alistua,hylätä,kulkea ja etsiä vain joku joka ymmärtää.
        Nämä ovat niitä elämää suurenpia kysymyksiä.
        Niitä ama jää miettimään

• Olisimpa prinssi

• Ihan tavalliset miehet minua ovat suudelleet,ettei siinä prinssi tarvitse olla,tervetuloa vaan taloon,talo näkyy tielle.

Eilen kumisaapas alkoi vuotaa ja keskusyksikkö sippas,joten vastoinkäymisiä taas aman elämä pullollaan.
        Ehkä suuteleminen vois hieman helpottaa tilannetta

• Tämä koko ketju on ollut minulle niin hyvä purkautumiskeino,patoutumisista että tunnen suurta helpotusta,kun tuli alunalkaen avattua sydämmensä.Kuonat poistuivat minulta,mutta kaunat mahdollisesti jäivä kytemään joidenkin kirjoittelijoiden mieliin.

Ei sitä uljasta prinssiä ole näkynyt,joten ama lähtee katiskoita kokemaan ja Jämsänäijälle,joka nykyisin ainoa poikakaverini,särkiä onkimaan,kiitollisena ama

• suu3

kalaonnea ja muutakin!

• Voi kiitos,kuinka toi lähestyminen antaa uutta potkua huomiseen,olet ihana olet läheinen joka välittää kiitollisena ama

• PAITSIOON LAITOIN AJAT SITTEN
      Sekös teitä sieppaa kun pyysin kanoilta anteeksi huonoa vertaustani.
      Olet tuon mirjaullamin kanssa inhokkeja häirintänne takia.
      TANDEM35 lienee Kain uusin nikki.

• Anteeksi nyt herra Pilmari,mutta minä en ole koskaan teidän arvoisalle mielipiteellenne kampoihin laittanut,ja teidän arvoisa mielipitteenne on nyt rekisteröity,joten leppoisia unimaailmoita ja kiitos kun arvoitettuna henkilönä osallistuit keskusteluun,kiitollisena ama

• havumetsien mies

Vierivä kivi ei sammaloidu.
      Pyritäänpä ketjun aloittajan tapaan pysymään vireinä niin henkisesti kuin ruumiillisestikin.
      Sammaloituneet kivet jääkööt paikoilleen, kunhan ei vain kompastella niihin..

• Toi on kyllä niin hyvä kehoitus pidetään kehostamme huolta,näin jaksamme pimeän kaamosajankin taivaltaa uuteen kevääseen.

Kävin parinapäivänä miestäni katsomass,kun sain kyydin kotiovelta.
        Hän kyseli moneenkertaan kuka mahdan olla,kerrottuani hänelle,olen vaimosi.
        Hän oli kuin kysymysmerkki,kaiketi oivalti,että järki otettu ja akka annettu tilalle.
        Vihkikuvan hän oli piilottanut klaffipiironkinsa laatikkoon,joten kaiketi hän haluaa olla poikamiehenä siellä mummopopulaatiossa.
        Vierailuni saavat hänet agressiiviseksi,kun hän ei pääse sieltä ulos,hyvä ei mikään

• 21 - 3
        rituliini_38 kirjoitti:

Toi on kyllä niin hyvä kehoitus pidetään kehostamme huolta,näin jaksamme pimeän kaamosajankin taivaltaa uuteen kevääseen.

Kävin parinapäivänä miestäni katsomass,kun sain kyydin kotiovelta.
        Hän kyseli moneenkertaan kuka mahdan olla,kerrottuani hänelle,olen vaimosi.
        Hän oli kuin kysymysmerkki,kaiketi oivalti,että järki otettu ja akka annettu tilalle.
        Vihkikuvan hän oli piilottanut klaffipiironkinsa laatikkoon,joten kaiketi hän haluaa olla poikamiehenä siellä mummopopulaatiossa.
        Vierailuni saavat hänet agressiiviseksi,kun hän ei pääse sieltä ulos,hyvä ei mikään

Parasta olla häiritsemättä sitä ja antaa sen olla yksinään omissa sielunmaisemissaan..

Nauti itse siitä maailmasta, jonka pystyt avaamaan itsellesi.

• Viimeyönä minun perusetti tuli uniin .
      Ja huonon yön nuktuuani ,ajattelin että ei kannata kun se unikin oli ihankun elätystä elämästä . Viimeiset vuodet Suomessa tuli kai uniin . Kun hain ensimmäistä kertaa elämässäni vieraasta talosta itselleni kattoa päänipäälle. Siinä unessa pakkasin matkalaukkuja ja kaikki ei millään mahtuneet mukaan . Ihan, kuntosi elämäntilanteessani ,kun lähdin Omasta rakentamastani kodista .
      Tänne olen saanut kaikkein rakkaimmat esineet ja muistot .
      Ne tuntuu riittävän
      Ja sitä ROINAA kertyy väkisinkin mukaan

Eilen ostin Mehulingon ja kokeilin . porkkanaa ja omenaa --oli liian hyvää , kun join sitä täysmehua --niin että sitten nyt yöllä tuli pissattua varmaanin montalitraa.
      No --menee pissajutuiks-
      Se uni tuli varmaankin siittä ,että tyttären poika jolla on jo kaksi kouluikäistä lasta . Hän toi lasten housuja, että korjaan , ne on ihan hyviä kunhan paikkaan varkkujen polvia - Ja juttelimme niitä entisaikoja --hän halus tietää kuinka minä olen tullut tänne Ruotsiin ,hän on syntynyt 4v ennen ja ei muista sitä .
      Hän kyllä on saanut tietää että hänen Äiti sai periä isänsä .
      Onhan se ihan hyvä kun on mielenkiintoa kuunnella meitä joilla on vielä mahdollisuus kertoa .
      Oma Äiti kertoi sillon ,kun oli minunikäiseni aina sitä samaa tarinaa .

Vaikka , siltä nyt tuntuu , vanhojen muistelusta menee vaan unikin .. tiämmä ,

• Jaha päivä onkin taas hyvällä alulla . ja aamukahveet juotu .
        Jerrycottonu koisaa minun petissä -- on tullut kanssa vanhaks -- ennen jo klo 6 oli mentävä aamulenkille .
        Mutta alanpa paikkaan niitä housuja , Hyvää päivänjatkoo Ja Chatissa tavataan ..jos kiinnostaa -- ollaan sielä Teranssilla Toivottuja kuuntelemassa .

• On se ollut sinulle melkoinen elämänmuutos,kun kapsäkkisi pakkasit ja sinne Ruottinmaalle muutit,olet olut rohkea tyttö.
      Ei se mikään ihme ole vaikka uniinkin tulee,se on ollut huikeaveto aikoinaan.
      Opetella uusi kieli ja uudet maantavat,kyllä ruotsalaisilla on erilainen elämäntyyli,kuin meillä suomalaisilla,ei siitä mihinkään pääse.

Minä näen aina remonttiunta,ostan vanhan huonokuntoisen rakennuksen ja alan rempata.Se kertoo tästä elämäntilanteestani,jota ei niinvain muuteta,eikä sitä prinssiäkään ole näkynyt,turha uskoa satuihin,pettyy pahemmankerran.

Kunta rosvos kaikki mun rahani,eivät sais minun tiliin koskea,mutta kaiketi informaatio ei siellä vanhainkodilla oikein kulje ja kuussataa liikaa laskuttivat kerralla.
      Miehelle pitäis jäähä käyttörahaa,muttei sitä jäänyt minullekaan.
      Eilen sain kolmekilosen hauen ja tatteja metsästä ja tänään pitäs raapasta puolukoita,joten luomuruuissa se ama on viimeajat ollut.

Sen huomion olen tehnyt,että parempi miehelleni,kun en mene sekoittamaan hänen päätään enempää,koska ei muista niin ei muista.
      Aman perussetti on nyt levällään kuin Jokisen eväät viinakaupanrappusilla,mutta eihän me siitä välitetä

• Olen onnellinen sinun optimisesta luonteesta,ehkä me kaksoset
      pystytään sivua lehdessä tarpeenmukaan kääntämään,minusta se on suuri lahja.
      Aikoinaan minäkin 32v kun vaikeudet tulivat yllättäen eipä ollut,selkoa elämän julmuudesta. 3 pientä lasta ja yht-äkkiä pystyttävä leipää tuomaan iloa tuomaan,enempää en halua muistella. Vuodet on vierineet,tuntuu hyvältä lukea sinun jo elämää oppineen taidon ulos-antiin.
      Nyt syksyn saaliita lähdemme metsästämän,Hyvää viikonloppua kaikille. Ritulle iloa ja onnea.

• Ei sen uudenlehden kääntö niin helppoa ole tässä elämänvaiheessa.
        Olen niinsanottu" elävänleski",eikä kukaan minua edes elätä,siis omillaan toimeentuleva,hääppösesti.
        Remonttireiskat toivottivat antoisaa viikonloppua pariviikkoa sitten kun asuntovaunuremppa tuli valmiiksi,sanoin no sehän vaatii vain sorminäppäryyttä,se omillaan toimeentulo.

Pakko ottaa huumori kyytipojaksi,muuten pää hajoais.
        Ei tässä vielä mitään ole voitettu,taivalta on vielä edessäpäin kukatietää sen määrän.
        Mieheni sairauden pahimmat ajat ovat vielä edessäpäin,mutta teidän kannustuksen myötä,kulku on keveämpää,kiitollisena ama

• havumetsien mies

Vaikeuksien kautta voittoon. Se heijastuu tuostakin puheenvuorosta.

On ilo lukea kirjoituksia, joista ilmenee elämänusko ja pyrkimys parempaan tulevaisuuteen.

Ruikutuksestahan tällä palstalla ei ole puutetta

• Tämä oli kuittaus eletystä elämästä,jolloinka sain esittää mielipiteitäni ama

• Samallaviivalla

Saat sinä esittää nytkin mielipiteitäsi, mutta hyväsy myös erilaiset näkemykset!

• Tottakai hyväksyn,erilaiset mielipittet Samalaaviivalla,mutta kun hyökätään henkilökohtaisesti kimppuun ja aletaan nimitellä,niinkuin ketjussa käykin ilmi.
      Nimiteltiin meitä kahta,Ullamiramia ja minua,joka silloin en edes ollut leski.

Nämä ovat rarskauttavia syytöksia nämä huorittelut?
      Olisin mielenkiinnolla "Samallaviivalla" kanssasi jos henkilökuvasi tulisi esille?
      On niin helppoa laukoa mielipiteitään,kun ei tunne kohdetta sen paremmin kuin asiaa josta mielipiteensä laukoo
      Minä pelaan avoimin kortein,jospa Sinäkin,kasvettuasi aikuiseksi,en varmaankaan ole naapurisi,sillä minun naapurini pelaavat avoimin kortein,kiitollisena,että toit mielipiteesi,sen vähäisenkin julki ama
      Noi peukutukset ovat minulle mysteeri?Pitäskö minun osoittaa suosiota itselleni?
      Kun mielipide ei edes ole luettavaa,niin peukutus kertoo,että tämä muutaman sanan herja,on ylitse lukijakunnan mielipiteiden???
      Aika outoa touhua??No ei se mitään,vaikka Hesassa syntyny,niin ei kaikkea voi ymmärtää??
      jatkojalostunut ama

• Ajatelkaa todella!
      Aikaani omaishoitajana!Tarvitsin tukea ja sieltä pukkaakin,että olen aiheuttanut aivojenrappeumasairauden miehelleni,jopa käymällä vieraissa?

Voi hyvä lähimmäinen,jospa voisin nähdä Sinussa jotain,joka selittää ton hirveän vihan lähimmäistään kohtaan tuntematta ihmistä,tuntematta taustoja?
      Olen kertonut kaiken avoimesti omaishoitajien sivustoilla,että ylipäänsäolen vielä hengissä,kun miehelleni rauhoittavalääkitys myöhästyi ja raivokohtaus onneksi tapahtui terveyskeskuksessa.
      Joka haluaa julkituoda mielipiteitään Alzheimerintaudista lukekoon vähän terveyspalstaa ja senjälkeen voi tuoda niitä syyttäviä mielipiteitään julki.
      Omaishoitaja tekee ympärivuorokautista työtä hoidettavan kanssa ja omatkin voimat ovat todella hiipumassa,,niin nämä sairaat mielipiteet,jos niitä aivolohkoista esiin työntyy vois jättää sinne omaan lokeroonsa.

Olen ollut mieheni puoliso ja ylpeä siitä,en kirjoittajan sairaiden mielikuvien puoliso.
      Jos hänen elämänsä on mennyt ladulle,jossa kokenut haaksirikon,niin voin vain pahoitella.
      ama

• En minä tuonut esille tätä ketjuani,vain ollakseni aloitteellinen,vaan senvuoksi,kuinka meillä yhteenkuuluvuus ja se ihana olkapää on ollut aina minullekin tarjolla.Elämä oli todella silloin eteenpäinryömintää,mutta yritin sitä jatkuvuutta hakea päiviini.
      Sain sitä teiltä,kannustusta,ihanaa musiikkia,tavallaan elin hetkittäin teeidän ihanien kannustusten myötä elämääni.
      Sain oppia myös,ettei kaikilla pilvillä ole sitä hopea reunusta,eikä kaikilla mielipiteillä ole kannustavaa sanottavaa.
      No anteeksi,teiltä kaikilta,en todella tuonut ketjua esille,asettaakseni itseni arvoon,joka ei minulle kuulu.Toin sen sen vuoksi,että tämä samainen henkilö näkee minussaa varmaankin henkilön,joka en todella ole teidän ama

• puheitta-paras

Lainaus ylempää ----(viivalta):rituliinille voi kerta ikävän totuuden

ikääntyny nainen ei enää herätä suurempaa mielenkiintoa ainoassakaan miehessä seksuaalisessa mielessä,
        --- se jos olet nuorempana löytäny hyvän ystävä joka on pitäny kymmeniä vuosia yhteyttä
        tämmösessä tapauksessa voi syntyä vielä jotain yhteistä, MUTTA se on hyvin hyvin hyvin harvinaista, ""
        ja rituliinin vastaus:

"Kyllä olen vakaasti aikonut alkaa elämään,mutta toisten mielestä sekin on virheliike.
        Jospa se jossain vaiheessa kääntyy,että miehet juoksevat minun perässäni,enkä minä heidän.
        Naimisissa olevat olen jättänyt rauhaan,kyllä vapaita miehiä on pilvinpimein,älä suotta kanna huolta siskosta,kyllä sisko pärjää"

Kirjoitukset on siis v-2014 ja nyt on ritukin leski, mutta kuinka se elämä ei oikein luista, kun vieläkin valittelet? Tuo viiva taisi sittenkin olla oikeassa?

Oli siellä muitakin mojovia mielipiteitä, mutta tämä huvitti eniten, että noinkohan se elämä alkaa hymyillä vanhallekin noin miesrintamalla?

• puheitta-paras kirjoitti:

Lainaus ylempää ----(viivalta):rituliinille voi kerta ikävän totuuden

tämmösessä tapauksessa voi syntyä vielä jotain yhteistä, MUTTA se on hyvin hyvin hyvin harvinaista, ""
        ja rituliinin vastaus:

"Kyllä olen vakaasti aikonut alkaa elämään,mutta toisten mielestä sekin on virheliike.
        Naimisissa olevat olen jättänyt rauhaan,kyllä vapaita miehiä on pilvinpimein,älä suotta kanna huolta siskosta,kyllä sisko pärjää"

Kirjoitukset on siis v-2014 ja nyt on ritukin leski, mutta kuinka se elämä ei oikein luista, kun vieläkin valittelet? Tuo viiva taisi sittenkin olla oikeassa?

Oli siellä muitakin mojovia mielipiteitä, mutta tämä huvitti eniten, että noinkohan se elämä alkaa hymyillä vanhallekin noin miesrintamalla?

Ja mikähän olikaan toi Sinun sanomasi?
        Ja kuinka se minun elämääni kuljettaa eteenpäin ja entä Sinun elämääsi? Onko nyt" puheitta-paras" elämä jämähtänyt sinne neljän seinän sisälle liikaa,raitis ilma vois poistaa ton neuroosin?
        Meillä elämässä ja yhteiskunnassa tapuhtuu asioita,ettei yhden kirjoittelijan mielipiteisiin kannata jäädä pitkäksi aikaa suljetulle.
        No toivottavasti lääkkeet löytty ja alat nähdä kevään räntäsateineen.
        Toi neljänseinänsyndrooma ei ole mikään helppo juttu,mutta kaikella ystävyydellä,ala nähdä myö valoa sieltä tunnelin päästä.Ihan oikeesti olen Sinusta huolissani ama

• Rituliinille --ei se eletty elämä ole ollut pahitteeksi -- en valita Ja tästäkin eteenpäin Hellurei ja hellät tunteet -- Täältä Toivoo ullamirjami --Hyvää kevättä -- <!

• Rituliinille --ei se eletty elämä ole ollut pahitteeksi -- en valita Ja tästäkin eteenpäin Hellurei ja hellät tunteet -- Täältä Toivoo ullamirjami --Hyvää kevättä -- <!

• Voi ullamirjami haleja Sinulle.Olen palaamassa Tampereelle ja voin mieheni haudallekin päästä.
        Etkö koskaan ole halunnut alkaa paluumuuttajaksi?Ajattele mitä me voitas tehdä sen kaupungin katuvalle,kun astelisimme hämeensillalla käsikynkkää??
        Voi ullamirjami se olisi vasta elämää ja koskipuistossa joisimme kahvit ja konjamiinit tietty??
        Sitä jään odottamaan ama

• Tannsin sävelmien ilman lukematta....

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      30
      6012
    2. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      14
      4554
    3. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      40
      3267
    4. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      62
      3051
    5. Israel aloitti 3. maailmansodan

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.
      Maailman menoa
      345
      1635
    6. Haluaisin lähettää sulle viestin

Mutta en enää uskalla. Miehelle.
      Ikävä
      71
      1381
    7. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      11
      1378
    8. Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista

Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas
      Ikävä
      86
      1358
    9. Nainen, meidän talossa on säännöt

1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E
      Ikävä
      239
      1282
    10. Miellytänkö sinun silmää?

Varmaan ainakin vähän, jos tykkäät minusta. Siis jos tykkäät.
      Ikävä
      79
      1179
    Aihe