Kahdenlaisia kukkia samassa ruusunoksassa

Jahtikimmo

Ostin keväällä vaimolleni joko äitienpäivänä tai hieman myöhemmin synttärilahjaksi ruusun. Ilmmojen lämmettyä siirsimme sen suurempaan ruukkuun verannalle. Se on kukkinut mukavasti koko kesän, kun olen aina leikannut kuivuvat kukat varsineen pois. Erikoista kukinnassa on, että samassa ruususa on kahdenlaisia kukkia; osa on hennon vaaleanpunaisia ja kerrottuja, osa oranssinpunaisia ja hieman "yksisnkertaisempia". Kaipa siihen on taimivaiheessa vartettu kahta lajiketta, mutta nyt ihmetyttää se, että samassa oksassa on näitä kumpaakin - pinkit kukat ovat kuihtumassa ja uusia oransseja nuppuja on aukeamassa.. Osaako joku selittää.

2

261

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Niinkauniitruusut

      Itse ostin itselleni valkoisen purkkiruusun,joka oli jo kukassa ostettaessa.kun ensimmäiset kukat kuihtuivat,seuraavat oli vihreät,nyt siinä on oranssinpunaiset kukat,ja muutama uusi nuppu,jotka näyttäisi valkoiselle:)Istutin ruusun penkkiin,koska edellisvuotinen tumman punainen ruusu kukkii tosi upeasti,elikkä talvehti hyvin,hieman suojattuna.Värimuunnoksista en osaa sanoa,ihmetellyt olen itsekkin.

    • kesäruusu

      Täällä samoin. Samassa oksassa kahdenvärisiä kukintoja: keltaisia ja vaaleanpunaisia. Ruusu on viime vuotinen äitienpäiväruusu, kesät ulkona, talvella sisällä. Kukki viime marraskuussa uudestaan, leikkasin, lepuutin viileässä, otin maaliskuussa sisään ja keväällä oli täynnä nuppuja, kun siirsin sen kukkapenkkiin ulos. Nyt aloittamassa uutta kukintakierrosta. Kahden värisenä siis. Kuka osaisi selittää erikoisen kahden värin?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      78
      3935
    2. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      201
      3052
    3. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      25
      2990
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2818
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      24
      2774
    6. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2515
    7. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      284
      2367
    8. Kela valvoo lasten tilejä.

      Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
      Yhteiskunta
      224
      2073
    9. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      24
      1977
    10. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      44
      1937
    Aihe