Alkaa oleen aika vaikeeta tää elämä...söin kymmenen vuotta sepramia annoksella 20-30mg..nyt vuoden sisällä päässyt 10 mg mutta elämä on yhtä ahdistusta...mikään ei kiinnosta..töissä pakko käydä mutta sekin opamoxin voimin. Ei tää tunnu elämältä..oon täysin erakoitunu..mietin nostanut sepramia takaisin mutta se aiheutti ihan hirveitä hikoiluja ja halut katos eikä oo viäkää palautunut. Onkohan mitään muuta lääkettä mikä ei vie haluja ja aktivoisi elämään..
lopetusoireita vai mitä
7
84
Vastaukset
- artsi7
Rentoutustaito on elin tärkeä kun puhutaan ahdistus/paniikki/masennus. Rentouttavia tekijöitä ovat: liikunta, jooga hengitysharjoitus, ruokavalio, ystävät/kommunikointi, hieronta, saunominen, uiminen, laulaminen, soittaminen, nauraminen, itkeminen, lukeminen, kirjoittaminen, käsityöt, kalastus, puutarhan hoito, uni, matkailu, ruoanlaitto, musiikin kuuntelu jne...kahvi, sokeri, alkoholi minimiin
- samaarataa
Joo mutta kynä ei kiinnosta eikä jaksa yhtään mitään ku pakolla käymään töissä. Ja eipä tuossa nyt oikein vastausta tullut
- artsi7
Kaikki masennuslääkkeet turruttaa. Itellä oli Venlafax, josta oon pääsemässä eroon. Kyl se autto pahimman yli. Opamox on hyvä, mut ei ehkä kannata napsia säännöllisesti. Mua autto eniten liikunta ja jooga. Kyllä sä vähintään kävelylenkille pystyt käymään, jos käyt töissäkin. Aikoinaan olin pari kuukautta saikulla, jonka jälkeen tein puoltapäivää ja nykyään kokopäiväistä. Puhu lääkärin kanssa.
- ap...
Joo mulla on lääkäri pian mutta ei olla sen kans yhtään samalla aaltopituudella. Käyn töissä kun on yhdestä syystä pakko mutta joudun myös syömään opamoxia että jaksan jotenki...muuta sitten en jaksakkaa. Mietin vaan onko tää suunnattoman paha olo vaan vieroitusoireita vai enkö vaan pärjää ilman.. tätäkään en jaksa enkä siis ole viä ees kokonaan lopettanut. Mulle kirjoitettiin venlaa viime syksynä muetten ruvennut syömään.
- artsi7
Mulle tuli virtaa lisää kun oon pudotellu Venlaa. Oon vähentäny todella hitaasti. Vaihda lääkäriä.
- säätiedotus2+14
Johtunee aineista millä olet aivosi pehmittänyt vuosien aikana. Esimerkiksi käyttämäsi SSRI vaikuttaa aivoihin niiden normaaleja luonnollisia välittäjäainetoimintoja muuttamalla. Aivoilla voi kestää todella pitkään (vuosia) korjata aiheutuneita muutoksia (vaurioita) ja monesti aivot eivät pysty enää korjaantumaan entiselleen. Tällöin puhutaan pysyvästä aivovaurioista.
Oireet mistä kärsinet ovat vieroitusoireita, joten varsinaisista pitkäaikaisista tai pysyvistä vaurioista on vielä aikaista sanoa mitään. Merkittävä ahdistuneisuus, apatia, haluttomuus, sekavuus jne. ovat hyvin yleisiä vieroitusoireita, joten siinä suhteessa ei ole mitään uutta tai ihmeellistä. Apaattisuus voi jäädä pysyväksi, mutta ainakin ahdistuneisuus pitäisi ajan kanssa lieventyä. Tietenkin itse apaattisuus ja sekavuuden tunteet voivat itsessään aiheuttaa taas ahdistusta eli ikävä oravanpyörä voi olla ainekäytön lopputulema, jos niin on käyvä. Turha kuitenkaan liikaa sitä tässä kohtaan miettiä, kun kaikille ei niin käy eikä sitä voida ennalta nykylääketieteen osaamisemme puitteissa juurikaan arvioida.
10mg sitalopraamia, joka sinulla on paraikaa käytössä on kuitenkin yhä ihan tuntuva annos, joten ei kannattane odottaa muutosta parempaan ennen kuin olet päässyt kamasta kokonaan eroon ja ollut ainakin vuoden tai useamman kokonaan ilman. Sinne on siis vielä matkaa. - artsi7
Oletko lääkäri vai lukenut noita juttuja jostain 'säätiedotus'?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta445239Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä243440Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2992830Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui562643- 1702312
- 242119
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1261881Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3661845Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881761M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti161391