lopetusoireita vai mitä

väsynyt1983

Alkaa oleen aika vaikeeta tää elämä...söin kymmenen vuotta sepramia annoksella 20-30mg..nyt vuoden sisällä päässyt 10 mg mutta elämä on yhtä ahdistusta...mikään ei kiinnosta..töissä pakko käydä mutta sekin opamoxin voimin. Ei tää tunnu elämältä..oon täysin erakoitunu..mietin nostanut sepramia takaisin mutta se aiheutti ihan hirveitä hikoiluja ja halut katos eikä oo viäkää palautunut. Onkohan mitään muuta lääkettä mikä ei vie haluja ja aktivoisi elämään..

7

77

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • artsi7

      Rentoutustaito on elin tärkeä kun puhutaan ahdistus/paniikki/masennus. Rentouttavia tekijöitä ovat: liikunta, jooga hengitysharjoitus, ruokavalio, ystävät/kommunikointi, hieronta, saunominen, uiminen, laulaminen, soittaminen, nauraminen, itkeminen, lukeminen, kirjoittaminen, käsityöt, kalastus, puutarhan hoito, uni, matkailu, ruoanlaitto, musiikin kuuntelu jne...kahvi, sokeri, alkoholi minimiin

      • samaarataa

        Joo mutta kynä ei kiinnosta eikä jaksa yhtään mitään ku pakolla käymään töissä. Ja eipä tuossa nyt oikein vastausta tullut


    • artsi7

      Kaikki masennuslääkkeet turruttaa. Itellä oli Venlafax, josta oon pääsemässä eroon. Kyl se autto pahimman yli. Opamox on hyvä, mut ei ehkä kannata napsia säännöllisesti. Mua autto eniten liikunta ja jooga. Kyllä sä vähintään kävelylenkille pystyt käymään, jos käyt töissäkin. Aikoinaan olin pari kuukautta saikulla, jonka jälkeen tein puoltapäivää ja nykyään kokopäiväistä. Puhu lääkärin kanssa.

      • ap...

        Joo mulla on lääkäri pian mutta ei olla sen kans yhtään samalla aaltopituudella. Käyn töissä kun on yhdestä syystä pakko mutta joudun myös syömään opamoxia että jaksan jotenki...muuta sitten en jaksakkaa. Mietin vaan onko tää suunnattoman paha olo vaan vieroitusoireita vai enkö vaan pärjää ilman.. tätäkään en jaksa enkä siis ole viä ees kokonaan lopettanut. Mulle kirjoitettiin venlaa viime syksynä muetten ruvennut syömään.


    • artsi7

      Mulle tuli virtaa lisää kun oon pudotellu Venlaa. Oon vähentäny todella hitaasti. Vaihda lääkäriä.

    • säätiedotus2+14

      Johtunee aineista millä olet aivosi pehmittänyt vuosien aikana. Esimerkiksi käyttämäsi SSRI vaikuttaa aivoihin niiden normaaleja luonnollisia välittäjäainetoimintoja muuttamalla. Aivoilla voi kestää todella pitkään (vuosia) korjata aiheutuneita muutoksia (vaurioita) ja monesti aivot eivät pysty enää korjaantumaan entiselleen. Tällöin puhutaan pysyvästä aivovaurioista.

      Oireet mistä kärsinet ovat vieroitusoireita, joten varsinaisista pitkäaikaisista tai pysyvistä vaurioista on vielä aikaista sanoa mitään. Merkittävä ahdistuneisuus, apatia, haluttomuus, sekavuus jne. ovat hyvin yleisiä vieroitusoireita, joten siinä suhteessa ei ole mitään uutta tai ihmeellistä. Apaattisuus voi jäädä pysyväksi, mutta ainakin ahdistuneisuus pitäisi ajan kanssa lieventyä. Tietenkin itse apaattisuus ja sekavuuden tunteet voivat itsessään aiheuttaa taas ahdistusta eli ikävä oravanpyörä voi olla ainekäytön lopputulema, jos niin on käyvä. Turha kuitenkaan liikaa sitä tässä kohtaan miettiä, kun kaikille ei niin käy eikä sitä voida ennalta nykylääketieteen osaamisemme puitteissa juurikaan arvioida.

      10mg sitalopraamia, joka sinulla on paraikaa käytössä on kuitenkin yhä ihan tuntuva annos, joten ei kannattane odottaa muutosta parempaan ennen kuin olet päässyt kamasta kokonaan eroon ja ollut ainakin vuoden tai useamman kokonaan ilman. Sinne on siis vielä matkaa.

    • artsi7

      Oletko lääkäri vai lukenut noita juttuja jostain 'säätiedotus'?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1766
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1669
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      14
      1468
    4. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1164
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1153
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      5
      1141
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1106
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1101
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1089
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1074
    Aihe