Isot kipeät finnit leuassa!!!!!

kettuuntunut

Mitä voi tehdä tollasille isoille, koville, kipeille, ihonalaisille finneille joita tulee aina 1 tai 2 leukaan?? On siis tosi ärsyttäviä, vaikka laittaa kilon näitä apteekin tehokuivaajia basiron ac, brevoxyl, differin päälle niin siltin se vaan tulee ja nousee ylös ihon pinnalle ja tämän jälkeen leuka punoittaa ainakin 3 päivää. Nyt olen ollut 2 päivää koulusta sen takia pois kun edellispäivänä rutistin kaikin voimin 2 juuri äsken kuvaamaa finniä ja nyt näytän ihan idiootilta kun leuan molemmilla puolilla on täsmälleen samoissa kohdissa tollaset punaiset hehkuvat 1cm*1cm patit. Tiedän, että on tyhmää rutistaa niitä mutta se kipu, joka niistä lähtee saa väkisinkin rutistamaan ne. Rutistaessa niistä ei tule sitä valkoista talia vaan sellaista läpinäkyvää nestettä. Noita tulee aina säännöllisesti niin, että kun edelliset lähtevät on muutaman päivän väli ja sitten taas tulee 1-2 finniä. Iältäni olen 22v ja mies mikä pistää vielä enemmän ärsyttämään kun vielä tässä iässä joutuu taistelemaan finnien kanssa.
Olisiko kannattavaa syödä antibioottikuuri? Joka minulle on määrätty, mutta en ole alkanut syömään koska netistä olen lukenut niin paljon huonoja asioita antibiooteista.

3

2022

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • doggyface

Muuta neuvoa en osaa antaa. Mulla on tismalleen samanlaisia patteja, oon samanikäinen tyttö ja ollut roaccutan-kuurilla (ei ole antibiootti) nyt kaksi kuukautta. Tilanne on jo vähän helpottunut, vielä on kolme kuukautta kuuria jäljellä. Eli varaa aika ihotautilääkärille. Hän kirjoittaa sulle todennäköisesti roaccutan kuurin, joka varmaan tuo avun... Hän voi myös vastaanotolla puhkaista ja tyhjentää ne leuassasi olevat patit, että paranisivat nopeammin. Tilanteesi ei ole toivoton.

Antibiooteista sen verran, että ainakaan mulle ne eivät tuoneet kuin hetkellisen avun.

• baby face

Koitahan seuraavaa: muuta ruokavaliotasi niin että jätät pois etenkin hiivatuotteet (hiivaleipä, sämpylä, pizat, leivokset jne. jne.). Lisäksi tarkkaile vähän muutenkin mitä syöt, eli roskaruuat, limonadit ja makeiset pois. Ja pähkinät. Itse taistelin turhaan juuri saman ongelman kanssa kymmeniä vuosia ja kun lopetin pitsojen tilaamisen ja siirryin täysin ruisleipään oli iho kuukaudessa virheetön kuin vauvan peppu. Kannatti!

Heip! Ei kannata työntää niihin enää mitään kuivattavaa eli finnivoiteita. Itselläni juuri sama ongelma ja tyhmyydessäni luulin, että ne lähtee kaiken maailman finnivoiteilla, mutta ei. Tilanne vain paheni. Nyt laitan aina hydrocortisonia, kun tuntuu että sellainen kipeä, ihonalainen finni on tulossa. Auttaa ainakin mulla, kun iho on muutenkin melko kuiva. Ja olen itsekin jo 25- vuotias. Lisäksi syön antibioottikuuria. Parantaa ihoa selvästi, mutta akne palaa kuurin lopettamisen jälkeen. Onneksi jo ikää sen verran, että tuskin tarvii enää kauan aikaa pillereitä napsia. Eli jotain hyvää siinä vanhenemisessakin ;).

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      107
      4662
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3433
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2390
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      49
      1514
    5. Minulla on käsitys

Ettet ole kovin se k s uaalinen ihminen.
      Ikävä
      36
      1423
    6. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      38
      1236
    7. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      14
      1142
    8. 159
      1036
    9. On varmaan turn off

Mutta olen tosi kokematon.
      Ikävä
      27
      1028
    10. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen