Thumbnail Handler Extraction Host

Vellupirinen

...niminen virus tai haittaohjelma vaivaa konettani. Näyttö vilkkuu koko ajan, kun haittaohjelma käynnistää prosessejaan loputtomiin.
Win 8.1 ja Norton 360.

Mitä kannattaisi tehdä?

4

151

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
      • Vellupirinen

Kiitokset, neuvostasi oli apua. Järjestelmä piti rakentaa uudelleen. Olin yhteydessä Nortonin asiakaspalveluun, jossa oltiin aivan pihalla.

Koneeni siis halvautui täysin, eikä mikään virustorjunta, saati muu apuohjelma auttanut.

Otsikon avulla kannattaa googlettaa, tosin suomenkielisiä juttuja sieltä ei löytynyt. Ongelma siis tunnetaan ulkomailla, muttei Suomessa.

• Haittaohjelmiin tehoaa parhaiten Windowsin uudelleen asennus.

• Vellupirinen

Tässäpä Microsoftilta saamani vastaus:

kyseinen prosessi ei ole haittaohjelma vaan Windowsin osa, joka luo videoille, kuville ja musiikille esikatselukuvat.

Ongelmaa on esiintynyt järjestelmissä, joissa Norton on asennettuna, joten kokeile aluksi poistaa kyseinen ohjelmisto käytöstä. Mikäli ongelma poistuu, kokeile päivittää Norton uusimpaan versioonsa.

Jos Nortonin poistaminen käytöstä ei auta, suorita Windowsin Järjestelmän ylläpito -vianmääritystyökalu polulta Ohjauspaneeli > Vianmääritys > Näytä kaikki. Ohjauspaneelin saat auki esimerkiksi painamalla näppäimistöltä Windows-näppäintä ja X:ää sekä valitsemalla kyseisen toiminnon ruudun vasempaan alakulmaan avautuvasta valikosta.

Ongelman aiheuttaa todennäköisesti jokin Nortonin asetus, joka estää Thumbnail-prosessin häiriöttömän toiminnan. Ongelma on joka tapauksessa sen verran harvinainen, etten pysty varmana kertomaan vian aiheuttajaa.

::::::::::::::::::
        Vaikea kuvitella, että virustorjuntaohjelma on ongelmien aiheuttaja. Samaa tukee ulkomaisilla palstoilla esiintyneet viestit. Pidin juttua täydellisenä haittaohjelmana, eikä mieleenikään olisi tullut, että ensin poistetaan virussuojaus. Ilmankos Nortonilla oltiin täysin tietämättömiä, vaikka nimesin ongelmaprossessin nimenkin.

Vastaathan tähän viestiin, mikäli alempikaan tapa ei tuota toivottua tulosta jatkaaksemme vianmääritystä. Nortonin ollessa syyllinen ongelmaan, suosittelen olemaan yhteydessä ohjelmiston valmistajan tukeen lisätoimenpiteitä varten

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      87
      3207
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      62
      2907
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      432
      2435
    4. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      80
      2256
    5. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      74
      2169
    6. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      95
      2026
    7. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1616
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      19
      1593
    9. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      30
      1440
    10. Mitä nämä palautteet palstalla ovat?

Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?
      Ikävä
      36
      1416
    Aihe