...niminen virus tai haittaohjelma vaivaa konettani. Näyttö vilkkuu koko ajan, kun haittaohjelma käynnistää prosessejaan loputtomiin.
Win 8.1 ja Norton 360.
Mitä kannattaisi tehdä?
Thumbnail Handler Extraction Host
4
194
Vastaukset 4
Kokeile mennä vikasietotilaan: http://www.mpc.fi/neuvot/nain kaynnistat windows 8n vikasietotilassa/a973572
Ja laita Nortonin täysi tarkistus päälle.- Vellupirinen
Kiitokset, neuvostasi oli apua. Järjestelmä piti rakentaa uudelleen. Olin yhteydessä Nortonin asiakaspalveluun, jossa oltiin aivan pihalla.
Koneeni siis halvautui täysin, eikä mikään virustorjunta, saati muu apuohjelma auttanut.
Otsikon avulla kannattaa googlettaa, tosin suomenkielisiä juttuja sieltä ei löytynyt. Ongelma siis tunnetaan ulkomailla, muttei Suomessa.
Haittaohjelmiin tehoaa parhaiten Windowsin uudelleen asennus.
- Vellupirinen
Tässäpä Microsoftilta saamani vastaus:
kyseinen prosessi ei ole haittaohjelma vaan Windowsin osa, joka luo videoille, kuville ja musiikille esikatselukuvat.
Ongelmaa on esiintynyt järjestelmissä, joissa Norton on asennettuna, joten kokeile aluksi poistaa kyseinen ohjelmisto käytöstä. Mikäli ongelma poistuu, kokeile päivittää Norton uusimpaan versioonsa.
Jos Nortonin poistaminen käytöstä ei auta, suorita Windowsin Järjestelmän ylläpito -vianmääritystyökalu polulta Ohjauspaneeli > Vianmääritys > Näytä kaikki. Ohjauspaneelin saat auki esimerkiksi painamalla näppäimistöltä Windows-näppäintä ja X:ää sekä valitsemalla kyseisen toiminnon ruudun vasempaan alakulmaan avautuvasta valikosta.
Ongelman aiheuttaa todennäköisesti jokin Nortonin asetus, joka estää Thumbnail-prosessin häiriöttömän toiminnan. Ongelma on joka tapauksessa sen verran harvinainen, etten pysty varmana kertomaan vian aiheuttajaa.
::::::::::::::::::
Vaikea kuvitella, että virustorjuntaohjelma on ongelmien aiheuttaja. Samaa tukee ulkomaisilla palstoilla esiintyneet viestit. Pidin juttua täydellisenä haittaohjelmana, eikä mieleenikään olisi tullut, että ensin poistetaan virussuojaus. Ilmankos Nortonilla oltiin täysin tietämättömiä, vaikka nimesin ongelmaprossessin nimenkin.
Vastaathan tähän viestiin, mikäli alempikaan tapa ei tuota toivottua tulosta jatkaaksemme vianmääritystä. Nortonin ollessa syyllinen ongelmaan, suosittelen olemaan yhteydessä ohjelmiston valmistajan tukeen lisätoimenpiteitä varten
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ampuminen kylpylässä
Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa751689- 241186
Kemijärvellä vesionnettomuus
Pitkänsillan ja taiteilijanniemen välillä nähty henkilön painuvan veden alle. Mitä on tapahtunut? Onko vesihiisi taas as321083Hei, voitko kuunnella
Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu134916Joku porukka lähtenyt täältä
Ihmeen hiljainen on palsta nyt. Yleensä tänne tulvii aloituksia yms, mutta nyt on kyllä erikoisen hiljaista.189826- 64694
Olipa yllätys
Kuten hyvin moni tiesi/arvasi että valetta alusta loppuun toi *olemme ystäviä* satu. Instassaan käsi kädessä kuva kertoo192619On todella ikävää
Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit79608- 49571
- 71567
Se kun olit pitkästä aikaa silmieni edessä
Oli kyllä sykähdyttävää. Tiedätkö, mikä laittaa minut ikävöimään sinua? Kun palautan mieleeni valtavan ihanan olemuksen,32518- 55517
- 57502
Oletteko koskaan torjuneet kaivattuanne?
Minä olen, kun en silloin tajunnut vielä ihastuneeni. Yritin paikata tapahtunutta, mutta ei onnistunut enää.25457- 34434
Kai sä mies ymmärrät..
..ettet jättänyt vaihtoahtoa. Tottakai toivon vielä, että pystyisit toimimaan niin että asiat korjaantuisivat. Vahvast28432- 33423
- 40417
- 16409
- 82398