Miten onnistuu orkidean kasvatus siemenistä? Tilasin siemensoppi.netistä siemeniä ja nyt on pieniä alkuja. Mitenköhän kauan menee että kukkii?
Orkidean siemenet
6
1992
Vastaukset
- Orkki
Jos tuolta ostit siemenet niin unohda koko juttu. Niistä siemenistä tuskin mikään on sitä mitä on väitetty.
Kyseinen putiikki on näemmä jo kadonnut verkostakin. - örkki
Ei ole mitään kokemusta, mutta lukenut jostain olen että siemenestä kasvattaessa menee monta monituista vuotta ennenkuin kukkia pääsee ihastelemaan
- Orkki
Tuo putiikki myi siis siemeniä kasveihin joita ei ole edes olemassa kuin Photoshopissa. Vieläpä käyttäen mm. vanhoja tunnettuja huijauskuvia. Jossain Ebayssa on ollut tyrkyllä vastaavia vedätyksiä ja niistä siemenistä on ilmeisesti kasvanut mitälie rikkaruohoja.
Voihan tietysti olla että on käynyt tuuri ja siellä on myyty jotain todellistakin kasvia mutta en laskisi sen varaan tai ainakaan uhraisi kasvatteluun paljoa aikaa. Etenkin nyt kun puhutaan kasvista jota ei normaalistikaan kasvatella siemenistä.
Jotta onnittelut aloittajalle, sinua on lähes satavarmasti huijattu. - Kukka.hedelmä
En ota kantaa ollenkaan tähän kauppaan, mutta kysyisin ihan mielenkiinnosta, mistä orkidean siemenet löytyvät? Minun orkideani eivät ainakaan ole mitään hedelmää tehneet. Kuinka monta orkideaa tulisi olla, että ne hedelmöittyisivät? Ja millainen on orkidean hedelmä?
- larev2
http://www.orchideenvermehrung.at/english/index.htm tossa vähän tietoa kasvatuksesta ja siemenistä englanniksi kylläkin :)
- 012
Ostin orkidean siemeniä Espanjasta. Tosi pieniä kuin pölyä. Tuli ihan tiheään pieniä taimia. Miten saan ne erilleen katkomatta? Mikä jatkohoito?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1911980
- 1231081
- 1131063
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa21785- 58776
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä33690ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann42618Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m175574Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45538- 9512