Miten onnistuu orkidean kasvatus siemenistä? Tilasin siemensoppi.netistä siemeniä ja nyt on pieniä alkuja. Mitenköhän kauan menee että kukkii?
Orkidean siemenet
6
1992
Vastaukset
- Orkki
Jos tuolta ostit siemenet niin unohda koko juttu. Niistä siemenistä tuskin mikään on sitä mitä on väitetty.
Kyseinen putiikki on näemmä jo kadonnut verkostakin. - örkki
Ei ole mitään kokemusta, mutta lukenut jostain olen että siemenestä kasvattaessa menee monta monituista vuotta ennenkuin kukkia pääsee ihastelemaan
- Orkki
Tuo putiikki myi siis siemeniä kasveihin joita ei ole edes olemassa kuin Photoshopissa. Vieläpä käyttäen mm. vanhoja tunnettuja huijauskuvia. Jossain Ebayssa on ollut tyrkyllä vastaavia vedätyksiä ja niistä siemenistä on ilmeisesti kasvanut mitälie rikkaruohoja.
Voihan tietysti olla että on käynyt tuuri ja siellä on myyty jotain todellistakin kasvia mutta en laskisi sen varaan tai ainakaan uhraisi kasvatteluun paljoa aikaa. Etenkin nyt kun puhutaan kasvista jota ei normaalistikaan kasvatella siemenistä.
Jotta onnittelut aloittajalle, sinua on lähes satavarmasti huijattu. - Kukka.hedelmä
En ota kantaa ollenkaan tähän kauppaan, mutta kysyisin ihan mielenkiinnosta, mistä orkidean siemenet löytyvät? Minun orkideani eivät ainakaan ole mitään hedelmää tehneet. Kuinka monta orkideaa tulisi olla, että ne hedelmöittyisivät? Ja millainen on orkidean hedelmä?
- larev2
http://www.orchideenvermehrung.at/english/index.htm tossa vähän tietoa kasvatuksesta ja siemenistä englanniksi kylläkin :)
- 012
Ostin orkidean siemeniä Espanjasta. Tosi pieniä kuin pölyä. Tuli ihan tiheään pieniä taimia. Miten saan ne erilleen katkomatta? Mikä jatkohoito?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?591184Tumman vihreä mercedes
Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,11850Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?
"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol75795- 53634
Käyttäkää kumia kajaanilaisten naisten kanssa
Elkää ottako riskiä ilman kumia kun saattaa käydä niin että sinusta tuleekin isä lapselle ja elättäjä molemmille.83613Pakkomielle
Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs45542Tunnusmerkkejä Kaivatulle
Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt33537Oletko nainen enää täällä?
En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv36524Hurmasit sitten minut
kauneudellasi nainen ja kun sait minut rakastumaan itseesi muutuit ihan porsaaksi etkä välitä vartalostasi enää yhtään.43503Tietysti olen varovainen,
ei kaikki ole pelkkää epävarmuutta. En halua sotkea mitään, enkä aiheuttaa kenellekään hankaluuksia. Ja luulen että ehkä40501