Miten onnistuu orkidean kasvatus siemenistä? Tilasin siemensoppi.netistä siemeniä ja nyt on pieniä alkuja. Mitenköhän kauan menee että kukkii?
Vastaukset 6
- Orkki
Jos tuolta ostit siemenet niin unohda koko juttu. Niistä siemenistä tuskin mikään on sitä mitä on väitetty.
Kyseinen putiikki on näemmä jo kadonnut verkostakin. - örkki
Ei ole mitään kokemusta, mutta lukenut jostain olen että siemenestä kasvattaessa menee monta monituista vuotta ennenkuin kukkia pääsee ihastelemaan
- Orkki
Tuo putiikki myi siis siemeniä kasveihin joita ei ole edes olemassa kuin Photoshopissa. Vieläpä käyttäen mm. vanhoja tunnettuja huijauskuvia. Jossain Ebayssa on ollut tyrkyllä vastaavia vedätyksiä ja niistä siemenistä on ilmeisesti kasvanut mitälie rikkaruohoja.
Voihan tietysti olla että on käynyt tuuri ja siellä on myyty jotain todellistakin kasvia mutta en laskisi sen varaan tai ainakaan uhraisi kasvatteluun paljoa aikaa. Etenkin nyt kun puhutaan kasvista jota ei normaalistikaan kasvatella siemenistä.
Jotta onnittelut aloittajalle, sinua on lähes satavarmasti huijattu. - Kukka.hedelmä
En ota kantaa ollenkaan tähän kauppaan, mutta kysyisin ihan mielenkiinnosta, mistä orkidean siemenet löytyvät? Minun orkideani eivät ainakaan ole mitään hedelmää tehneet. Kuinka monta orkideaa tulisi olla, että ne hedelmöittyisivät? Ja millainen on orkidean hedelmä?
- larev2
http://www.orchideenvermehrung.at/english/index.htm tossa vähän tietoa kasvatuksesta ja siemenistä englanniksi kylläkin :)
- 012
Ostin orkidean siemeniä Espanjasta. Tosi pieniä kuin pölyä. Tuli ihan tiheään pieniä taimia. Miten saan ne erilleen katkomatta? Mikä jatkohoito?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olen nainen pahoillani, että tykkään sinusta niin paljon, että
Haluaisin panna sua. Tuntuu vaan siltä, että olet sen suhteen ihan haluton. Ei minulle riitä pelkkä ystävyyssuhde.971699Puukotus Kajaanissa
Kuka puukotti ja ketä? https://yle.fi/a/74-20247765 Vähemmän yllättäen päihteet mainittu491115- 16958
Mieti oikeasti
Ollaan lähes tuntemattomia, mutta samalla on tämä erityinen vuosien tilanne takana, joka on ollut monella tapaa väärin.40878Pahin tapa satuttaa toista
On jättää toinen vaille mitään vastausta. Erityisen kipeää se tekee sillon jos toinen ghostaa.86827- 16775
kene ajoi "kolarin"?
"Punkaharjulla Luston ja Tuppuranmäen välillä sattui tiistaina aamupäivällä liikenneonnettomuus. Poliisin mukaan Savonl19771- 93766
- 46748
Minulla on joskus ikävä sinua ja ajattelen sinua joskus.. edelleen
Olin joskus niin rakastunut sinuun. Olin onnellinen, että kohdattiin ja kun vain tiesin sinun olevan olemassa. Täytit aj27737- 63715
- 68712
- 47684
Alkaa jotenkin nyt kuvio hahmottuu täällä
Sellainen vaikutelma tästä alkaa tulla, että täällä on joku pieni porukka, joka tuntee toisensa tai ainakin pelaa samaan97671Nainen, tässä olen kahden vaiheilla
Toinen pitäisi valita ja kummassakin on hyvät ja huonot puolensa. Toinen olisi sellainen pysyvä mutta työläs. Toinen taa67654Jos kaivattusi on
Varattu niin miksi et antaisi asian olla hänen suhteen. Miksi ylipäätään vielä jatkat?51617- 47604
Hyvä on sitten, jos et sitä s*ksiä halua kanssani.
Rakastetaan vaan toisiamme, voin käydä muualla tyydyttämässä fyysisenpuolen tarpeet. Puhumalla tämäkin olisi selvinnyt.131595Oliko virhe palkata näykkelis johtoon?
Kunnan asiat sekaisin eikä mikään homma toimi. Ilmeisesti samaa sekoilua muillekin suunnille. Johtaja asuu itse muualla152566Suloinen ja herkkä
Toiset huomioiva, räväkkä, yllättävä. Ei sellaisesta voi olla pitämättä.31565