Krampit, faskikulaatiot ja välilevyn pullistuma ?

Ramppi2014

Minulla on jatkuvasti pohkeissa ja ympäri vartaloa ( silmät, kädet pää, kasvot) faskikulaatioita ja ns elohiiriä mutta pohkeissa niitä on melkeinpä taukoamatta. Joskus on parempia hetkiä mutta yleensä tätä tapahtuu taukoamatta . Olen myös huomannut että kramppaustaipumus jaloissa on lisääntynyt ja pienikin lihaksien rasitus laukauisee faskikulaatioketjun. Vaiva on kestänyt pian vuoden ja minusta on otettu puhdas enmg, puhtaat neurologiset kliiniset tutkimukset ja puhdas pään magneettikuva. Kaikki alkoi tämän jälkeen kun minulla oli välilevyn pullistuma mutta tämäkin vain kliinisten tutkimusten perusteella ja selkää ei koskaan kuvattu. Tällä hetkellä jonotan toki ikuisuuden kestävässä jonossa ortopedille. Minulta on myös tutkittu borreliat, kreatiinikinaasit, b12 vitamiiniarvot eikä missään poikkeavaa. Voiko olla että oireet johtuu pullistumasta ?

5

5799

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • selkävaivainen

Minulla jatkui pullistuman jälkeen tuollainen. Lantiosta säteilee vieläkin usein kramppia. Fysioterapeuttini tuon vahvisti, että minulla se jatkui lähinnä jo kerran korjatusta alaselästä. Leikkauksessa en ole ollut, fysioterapeutit hoitivat.

• Leikattu

Minulla alkoi pohkeiden nykimiset ja krampit niissä v 1997. Syy selvisi v 2000: selkäyhin puristuksissa 5,6,7 nikaman kohdalta kaulasta.

Sitten luuduttiin yhteen 5:s, 6:s ja 7:s kaulanikama. Ilmeisesti joku niistä oli vuosikymmenien myötä siirtynyt ja alkanut puristaa selkäydintä - moninaisin seurauksin. Oli reisisärkyä, pohkeet nyki, käsiä särki ja heikotti ym....

Osa oireista jäi leikkauspöydälle ja paranemista tapahtui noin kuukauden..pari. Voisi myös sanoa, että noin kuukautta ennen leikkausta tulleet oireet poistuivat, loput jäi.
      Jalkoihin jäi mm. lämpötuntovika, eli tuntuvat usein kuumilta. Samoin pohkeisiin jäi lievä lihasten mulahtelu/muljuminen itsestään, mikä ei haittaa mitään, eikä huomaa ulospäin mitään. Myös kihelmöintiä ja lievää kipua reisissä..ym pienempää. Refleksit (heijasteet), joita luonnehdittiin vilkkaiksi ennen leikkausta - eivät myöskään korjautuneet, mutta sekään ei juuri haittaa. Lievä käsien voimattomuus ja nykiminen katosivat (n 1 kk) ajan kuluessa kokonaan.

Uusi vika, mikä tuli leikkauksessa, on niskasärky. Niska- ja kaulalihakset ovat edelleen kirellä ja särkee. jäikö teillä tällaista? Myös luonnollisesti jonkin asteen pään kääntörajoite - johtuen kolmen nikaman luudutuksesta.

• valvova sätkynukke

Minulla taasen pohkeissa ja nilkoissa jomotusta varsinkin oikeassa jalassa myös selkä on kipeä ja jatkuva virtsaamisen tunne.

• valvova sätkynukke

Minulla on todettu viidennessä nikamass hermovaurio joka johtuu ilmeisesti pullistumasta, nyt valvonut pari yötä kun herään siihen että jalka kramppaa ja nyt kummatkin yhtäaikaa maatessa olen kuin sätkynukke.Lääkäri määräsi minulle unilääkettä päivystyksessä. Odotan pääsyä kirurgiselle osastolle lisätutkimuksiin mutta joudunko olemaan niin kauan sätkynukkena sekä valvomaan?

• nykinä

Mulla aivan sama!Tosi rasittavaa kun nykii joka paikasta, ja varsinkin levossa nuo oireet.Mulla karmppaa oikea jalka,vääntyy ja kääntyy,elää omaa elämää.Kramppeja pahentaa liikkuminen,eli illalla nukkumaan mennessä tietää,että yö menee jalan krampatessa.Mulla oireena myös tullut sähkötystä kasvoihin oikealle puolelle ja siitä päähän ajoittain.Kaularangassa,rintarangassa protruusiota ja prolapsia sekä lannerangassa 2 prplapsia, ja kaksi kertaa jo leikattukkin.Olen neurolla samoissa tutkimuksissa käynyt, kuin sinä sekä pään magneetit,selkäydinpunktiot,enmg:t ym,mutta ei poikkeavaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 617
      10901
    2. 24h Kirppis

Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?
      Jämsä
      12
      3488
    3. Suomessa eletään liian pitkään

"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy
      Maailman menoa
      239
      2440
    4. Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain

Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja
      Joensuu
      25
      2318
    5. Deodoranttiteollisuus

Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin
      Jämsä
      3
      1660
    6. 194
      1245
    7. Sun ulkonäkö on

Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.
      Ikävä
      49
      1214
    8. Näyttääkö kaivattusi

Miten hyvältä ❤️
      Ikävä
      72
      1170
    9. Olen niin haaveillut

Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo
      Ikävä
      59
      1049
    10. Oletko koskaan

Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?
      Sinkut
      77
      999
    Aihe