Nakuilija mummot ja papat

Mun mielipide

Naapurimökin mummo ja pappa nakuilevat rannallaan. Keväästä syksyyn, koko päivän. No, en pidä mutta minkäs teet. Kesällä heidän lapsenlapset, useita ja eri-ikäisiä käyvät usein uimassa heillä. Tämä on minun melipide, etten voi hyväksyä kun vanhat ihmiset siellä nakuina ovat ja lapset myös. Lähes päivittäin joudun katsomaan tätä paljaiden pyllyjen ja ulokkeiden näytelmää. Hmm. miten kun pappa ottaa syliin lapsenlapsen? Ja jos joku vanhemmista lapsista kokee olonsa kiusaantuneeksi? Minä naapurina olen kiusaantunut kuten vieraanikin joiden kanssa istuskelemme minun mökkini pihassa.

Mitä haittaa on käyttää uimapukua? Eikö uimapuvun käyttö yleisön läsnäollessa olisi normaalia-intiimipaikkojen näyttäminen naapureille koko päivän-koko kesän on vastenmielistä.

15

406

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mielipiteeni

      Ehkä naapurimökkiläiset ovat naturisteja. Sinun on vaikea hyväksyä sitä. Tuskinpa he siellä keikkuvat alasti sinun vuoksesi tai kiusaksesi tahallaan. Jos he ovat naturisteja, se ei tarkoita että olisivat exhibitionisteja.

      Sinä et voi asialle mitään muuta kuin joko mennä ilmaisemaan huolesi asiasta tai olla katsomatta naapurimökkiläisiä.

      Ei ole lakia, joka velvoittaisi ihmisen ottamaan pukeutumisessaan naapurit huomioon.

    • Mun mielipide

      Tämä onkin perhe ja kasvatuspalstakeskustelu...ei mökkipalsta.
      Pointti ei ollut mökki-koska saattavat kotonaankin olla naturisteja?
      Mietin vaan että mitä haittaa on käyttää uimapukua muiden läsnäollessa.
      Asia ei haittaa tämän enempää. Yleensä mökillä oleskellaan pihalla ja katsellaan järvelle-ei naapureita suoranaisesti.

    • Mielipiteeni

      Taisit vastata omiin kysymyksiisi itse. Käyhän sivulla: http://fi.wikipedia.org/wiki/Naturisti ja lue sieltä tekstit loppuun niin huomaat että kyse saattaa olla juuri tästä elämäntavasta; valinnasta.

    • Nakupelleilyt

      Etkö voi sanoa asiasta?
      Minusta muiden ihmisten huomioon ottaminen kuuluu sivistykseen.

      Alaston ihminen ei ole lepo silmälle. Hyvin harvan ikäihmisen vartalo kestää katseen.
      Suurin osa alastomista ihmisistä aiheuttaa vaivautuneisuutta muissa. Onko se sitten kulttuuria ja tapakasvatusta, vai todellakin rumuuden torjumista?

      Voit myös ottaa kameran ja ruveta kuvaamaan lapsia ja vanhuksia. Albumiin vain!
      Kai he itse siitä ilahtuvat.

      • omassaanhan ovat

        Omassapihassa nakuilu ei ole rikollista mutta salakuvaaminen on. Piha kuuluu kotirauhan alueeseen.

        Joillakin ihmisillä näkyy olevan todella likainen mielikuvitus, kannattaa mennä itseensä ja miettiä mistä se juontuu.


      • Nakupelleilyt

        En minä mitään salakuvaamista ehdota hyvänen aika. Itsehän kerrot, että lapsesi siellä niitten alastomien kanssa uivat ja leikkivät. Totta kai otat kuvat julkisesti, omista lapsistasi ja heidän iloisesta kesänvietostaan.
        Ei pidä kuvitella enempää kuin kirjoituksessa lukee.

        Mihinkä sinä muuten tarvitset mielikuvitusta, kun näet alastomia ihmisiä? Mitä se kertoo?

        Kysy lukijoilta muuten, mitä sanotaan lapsien ja aikuisten oikeuksista ja aikuisten vastuulisuudesta.
        Minä tarkistaisin asian neuvolasta ja terveyskeskuksen lääkäriltä.


      • omassaanhan ovat
        Nakupelleilyt kirjoitti:

        En minä mitään salakuvaamista ehdota hyvänen aika. Itsehän kerrot, että lapsesi siellä niitten alastomien kanssa uivat ja leikkivät. Totta kai otat kuvat julkisesti, omista lapsistasi ja heidän iloisesta kesänvietostaan.
        Ei pidä kuvitella enempää kuin kirjoituksessa lukee.

        Mihinkä sinä muuten tarvitset mielikuvitusta, kun näet alastomia ihmisiä? Mitä se kertoo?

        Kysy lukijoilta muuten, mitä sanotaan lapsien ja aikuisten oikeuksista ja aikuisten vastuulisuudesta.
        Minä tarkistaisin asian neuvolasta ja terveyskeskuksen lääkäriltä.

        "En minä mitään salakuvaamista ehdota hyvänen aika. Itsehän kerrot, että lapsesi siellä niitten alastomien kanssa uivat ja leikkivät. Totta kai otat kuvat julkisesti, omista lapsistasi ja heidän iloisesta kesänvietostaan."

        Missä kohtaa kirjoitustani olen tuollaisia kertonut? En ole aloituksen tekijä.

        Eikä ap.kään kirjoittanut oman pihansa nakuiluista vaan naapurimökin pihalla tapahtuvasta, eli hänelläkään ei ole oikeutta mennä valokuvaamaan naapurinsa pihalla olevia nakuilijoita.

        Ja kyllä tuossa aloituksessa selvästi vihjailtiin "Hmm. miten kun pappa ottaa syliin lapsenlapsen?" ts. käytettiin likaista mielikuvitusta.


      • Halloo, halloo
        omassaanhan ovat kirjoitti:

        "En minä mitään salakuvaamista ehdota hyvänen aika. Itsehän kerrot, että lapsesi siellä niitten alastomien kanssa uivat ja leikkivät. Totta kai otat kuvat julkisesti, omista lapsistasi ja heidän iloisesta kesänvietostaan."

        Missä kohtaa kirjoitustani olen tuollaisia kertonut? En ole aloituksen tekijä.

        Eikä ap.kään kirjoittanut oman pihansa nakuiluista vaan naapurimökin pihalla tapahtuvasta, eli hänelläkään ei ole oikeutta mennä valokuvaamaan naapurinsa pihalla olevia nakuilijoita.

        Ja kyllä tuossa aloituksessa selvästi vihjailtiin "Hmm. miten kun pappa ottaa syliin lapsenlapsen?" ts. käytettiin likaista mielikuvitusta.

        Jos ongelmalliselta näyttää, niin ainahan voi tehdä lastensuojeluilmoituksen. Sellaistahan näillä palstoilla ehdotetaan hyvin hanakasti.
        Sossuun vaan soitto!


    • Laki ja oikeus

      Kysy poliisista, onko käytös lain mukainen.

    • Laita kuvasi nettiin

      Uimahallissa ei voi uida ilman uimapukua, miksiköhän. Oli älykkäästi sanottu että toisten uiminen ilman uimapukua aiheuttaa vaivaantuneisuutta useissa. Itse en kestä katsoa omaa kroppaani alastomana peilistä, miksi joidenkin muiden pitäisi?
      Kysymys:mitä haittaa on uimapuvun käytösöstä. Pitäisi olla pakollista käyttää aina muiden läsnäollessa. Jos kerran alastomuus on niin luonnollista eikä siinä ole mitää seksuaalista niin

      • Tätipoliisi

        Uimahalli on yleinen paikka. Samoin mm. kaupat ja katu. Niitä koskee eri lait kuin yksityisiä paikkoja. Tässä menee himppasen sekaisin exhibitionismi ja naturismi, luulisin. Uimapuvulliset ihmiset hallissa ovat ok mutta alastomat uimapuvullisten vuorolla eivät. Esim. Yrjönkadun hallissa on vuoroja, joissa voi uida alasti. En usko että sinne mennään töllistelemään alastiolijoita, joille alastomuus uidessa on valintana luonnollinen tai toisaalta näyttämään omaa kroppaansa. On siis eri osastot erilaisille ihmisille. Lopputulosta kutsutaan valinnanvapaudeksi. Kyllä uimavalvoja tulee hakemaan alastoman nopeasti sieltä uimapuvullisten seasta pois.
        Täytyy myöntää, että tuo tilanne olisi vaivaannuttava jos sellaiseen osuisin. Kerrankos sitä vuoroista sekoaa.
        Mahtaisiko olla niin että kyseessä olisivat uimahallin säännöt.

        Jos sellainen olisi mahdollista että olisi aina ja joka paikassa uimapukupakko niin sehän loukkaisi valinnanvapautta. Siksi siis mökkinaapurit voivat pyllyillä ihan vapaasti ilman vaatteitaan kotonaan ja mökkitontillaan.

        Siis - yksityisissä paikoissa vallitsevat eri säännöt ja lait kuin yleisissä.


    • Vaatteeton vapaus

      Haluan olla kotona alasti silloin kun olen yksin.

      Asun rivarissa ja lapsia pyöräilee ikkunani editse. Lasten ei ole sopivaa katsella alastonta aikuista imuroimassa ja pyykkiä silittämässä. Niinpä mieheni rakensi umpiaidan pensasaidan tilalle. Nyt ei haittaa, aurinko paistaa silti hyvin.

      Kyllä vaan ällistyisin, jos mieheni olisi alasti kun lapsenlapset tulevat kylään.

      Olen aloittajan kanssa samaa mieltä että naapuri käyttäytyy omituisesti. Itse yksistään en ehkä kiusaantuisi, mutta kyllä silloin kun lasten perheet vierailisivat. Mutta eipä auta kun kestää. Kuka nyt niin pitkää aitaakaan rakentaisi, että tontin peittäisi. Varmasti ovat alastomina vapaita ja onnellisia.

    • En katselisi

      Lasten seksuaalinen hyväksikäyttö on niin jokapäiväistä, että sitä ei ilmeisesti enää tunnisteta.
      Alastomat aikuiset sylikkäin nakupellelapsosten kanssa on poliisiasia.

      Siveettömään käytökseen puuttuminen ei ole tiukkapipoisuutta.

      • On se!

        Tässähän on ilmiselvä insesti kaiken lisäksi jos lapsenlapsiaan sylittelevät. Hui kamalaa. On se hyvä että tuli loppukesä, viileys ja sateet. Vieläkö siellä pihalla pyllytellään alasti vai voiko jo katsoa vedenpintaa ja syksyisiä luonnonilmiöitä naapurin pihan sijasta?


      • omassaanhan ovat
        On se! kirjoitti:

        Tässähän on ilmiselvä insesti kaiken lisäksi jos lapsenlapsiaan sylittelevät. Hui kamalaa. On se hyvä että tuli loppukesä, viileys ja sateet. Vieläkö siellä pihalla pyllytellään alasti vai voiko jo katsoa vedenpintaa ja syksyisiä luonnonilmiöitä naapurin pihan sijasta?

        "Vieläkö siellä pihalla pyllytellään alasti vai voiko jo katsoa vedenpintaa ja syksyisiä luonnonilmiöitä naapurin pihan sijasta? "

        Sama tuli mulleki mieleen.

        Ihmeen likaisella mielikuvituksella varustettuja amerikkalaistyylisiä seksivauhkoojia on ihmisistä tullut. miksi?

        Miten voitte käydä lastenne tai lastenlastenne kanssa saunassa, kun sen pikkuisen saattaa ihan oikeasti joutua ottamaan syliin pesu ja huuhtelu tilanteessa? Vai saunotteko uimapuvussa?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      7936
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      37
      2892
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2472
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      120
      2198
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      17
      1855
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      11
      1616
    7. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1459
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1456
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1415
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      11
      1374
    Aihe