Miten saada maidon tulo loppumaan?

kipeät rinnat

Lopetin imetyksen reilu viikko sitten ja jätin sen pois vähitellen. Miten kauan kestää että maidon tulo loppuu kokonaan? Ja mikä auttaisi vähentämään maidon tuloa? Rinnoissa on edelleenkin aika paljon maitoa ja tuntuu että se vaan lisääntyy. Kummatkin rinnat on kipeät ja kosketusarat ja niissä on kohtia, kun maito on pakkautunut. Ei tarvitse kuin vähän jokin töksähtää rintaan niin maito tulee suihkuna. Olen joutunut käsin pumppaamaan vähän pois, koska rinnat on kipeät. Kuumetta ei kuitenkaan ole, eikä iho punoita.

2

138

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minulla..

Miksi lopetit imetyksen? Sitä ei kannata lopettaa yhtäkkiä, vaan pidennä ensin imetysten välejä. Pikkuhiljaa maidontulokin alkaa vähentymään, mutta tällä hetkellä kuulostaa siltä, että sun rintasi ovat täynnä maitoa, ja tulehdusriski on olemassa. Mulla ainakin maidontulo on vähentynyt itsestään nyt kun poika on kohta 7kk. Olen pidentänyt imetysten välejä, ennen imetin noin 1,5 tunnin välein, nykyään imetän noin 3-4 tunnin välein päivisin.

• mammutti85

ap:han kertoi juuri lopettaneensa vähitellen. Kuinka vähitellen? Itse lopetin aikoinaan esikoiselta niin että ensin jätin yösyötöt, sitten taisi jäädä aamusyöttö, sitten päivältä ja lopulta illasta. Lopettelua kesti viikko jos toinenkin. Silti muistan että maitoa nousi rintoihin ikävästi vielä totaalilopettamisen jälkeen ainakin viikon verran. Se on todella yksilöllistä kuinka kauan sitä herumista oikein kestää. Kai se pahimmassa tapauksessa voi vuodenkin kestää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tykkäsin rakas

Tuottaa sulle nautintoa❤️🔥olet paras ja nautin itsekkin suunnattomasti
      Suhteet
      37
      2310
    2. Arvaa mitä mies

Aion pilata elämäsi totaalisesti. Kyllä, totaalisesti.
      Ikävä
      55
      1327
    3. Hyvää iltaa!

Mikä on päivän viisaus?
      Ikävä
      84
      1303
    4. Mies mä oon ihan helppo

Miehelle johon oon ihastunut. Olen harvoin ihastunut, mutta suhun olen. Ei tarvitse kuin pyytää, niin...
      Ikävä
      36
      1266
    5. Olet onnellinen sinkku

Näin se on nähtävä.
      Ikävä
      63
      1191
    6. Mies olen aika erakko nykyään

Vanhentunutkin olen muutamana viime vuonna parikyt vuotta. Kun en ennenkään kelvannut, niin tuskin nytkään kelpaan. Lisä
      Tunteet
      39
      904
    7. Lavroville taitaa olla jo ikkuna raollaan?

Lavrovin syytä välttää korkeita paikkoja ja ikkunoiden läheisyyttä.Ettei vain keikahda ikkunasta pihalle.
      Maailman menoa
      121
      788
    8. Haittaako jos

kaivattusi käy tosi usein pissalla ja/tai kakalla?
      Ikävä
      31
      751
    9. Ylen johdon hulppeat bonukset alkavat taas

Suora kopio Iltalehdestä: "Asiasta kertoo Iltalehdelle Ylen hallituksen puheenjohtaja Matti Apunen. Mitä tulospalkkioi
      Yle
      23
      596
    10. Skenaario

Elämä ja kuolema ovat merkillisin nyytti olevaisuutta. Mutta kun kumpaakaan ei ole, syntyy lapsuksia, joita korjaamaan
      Sinkut
      55
      575
    Aihe