Lopetin imetyksen reilu viikko sitten ja jätin sen pois vähitellen. Miten kauan kestää että maidon tulo loppuu kokonaan? Ja mikä auttaisi vähentämään maidon tuloa? Rinnoissa on edelleenkin aika paljon maitoa ja tuntuu että se vaan lisääntyy. Kummatkin rinnat on kipeät ja kosketusarat ja niissä on kohtia, kun maito on pakkautunut. Ei tarvitse kuin vähän jokin töksähtää rintaan niin maito tulee suihkuna. Olen joutunut käsin pumppaamaan vähän pois, koska rinnat on kipeät. Kuumetta ei kuitenkaan ole, eikä iho punoita.
Miten saada maidon tulo loppumaan?
2
97
Vastaukset
- minulla..
Miksi lopetit imetyksen? Sitä ei kannata lopettaa yhtäkkiä, vaan pidennä ensin imetysten välejä. Pikkuhiljaa maidontulokin alkaa vähentymään, mutta tällä hetkellä kuulostaa siltä, että sun rintasi ovat täynnä maitoa, ja tulehdusriski on olemassa. Mulla ainakin maidontulo on vähentynyt itsestään nyt kun poika on kohta 7kk. Olen pidentänyt imetysten välejä, ennen imetin noin 1,5 tunnin välein, nykyään imetän noin 3-4 tunnin välein päivisin.
- mammutti85
ap:han kertoi juuri lopettaneensa vähitellen. Kuinka vähitellen? Itse lopetin aikoinaan esikoiselta niin että ensin jätin yösyötöt, sitten taisi jäädä aamusyöttö, sitten päivältä ja lopulta illasta. Lopettelua kesti viikko jos toinenkin. Silti muistan että maitoa nousi rintoihin ikävästi vielä totaalilopettamisen jälkeen ainakin viikon verran. Se on todella yksilöllistä kuinka kauan sitä herumista oikein kestää. Kai se pahimmassa tapauksessa voi vuodenkin kestää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1802105
Oletko ymmärtänyt
Oletko ymmärtänyt jotain kaivatustasi lähiaikoina tai oletko muuttanut mielipidettäsi kaivatustasi?1641846Sanna Ukkolan kolumni: Rautarouva, joka unohti joukkonsa - Riikka Purran pitäisi katsoa peiliin
"Historialliset tappiot eivät synny vahingossa. Ne syntyvät, kun johtaja unohtaa, ketä hänen piti palvella, kirjoittaa I461806- 1231523
Liian paljon hylättyjä ääniä
Ottakaa avustaja mukaan jos ette osaa äänestää oikein. Moni varmaan sekosi kahden listan ja lipun takia. Oliko tarkoitus1711341Ikäero suhteessa
Huomasin äsken Iltalehden tuoreen artikkelin, jossa kerrottiin, että vain 5% parisuhteista on yli 10v ikäero. Millaisia571317Tiedän kyllä sen
Että käyt täällä. En kuvittelisi sellaista asiaa. Tiedän kyllä senkin, että olet ainakin ollut minusta kiinnostunut. Sen731146- 71991
Ähtärin vaalitulos ja nyt neuvottelut alkavat
Keskusta voitti yhden paikan Ähtärissä kun oli hyvin ehdokkaita ( 32) ja kansanedustaja veturina keräämässä ääniä. P27969- 15939