Miten saada maidon tulo loppumaan?

kipeät rinnat

Lopetin imetyksen reilu viikko sitten ja jätin sen pois vähitellen. Miten kauan kestää että maidon tulo loppuu kokonaan? Ja mikä auttaisi vähentämään maidon tuloa? Rinnoissa on edelleenkin aika paljon maitoa ja tuntuu että se vaan lisääntyy. Kummatkin rinnat on kipeät ja kosketusarat ja niissä on kohtia, kun maito on pakkautunut. Ei tarvitse kuin vähän jokin töksähtää rintaan niin maito tulee suihkuna. Olen joutunut käsin pumppaamaan vähän pois, koska rinnat on kipeät. Kuumetta ei kuitenkaan ole, eikä iho punoita.

2

183

Vastaukset 2

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minulla..

Miksi lopetit imetyksen? Sitä ei kannata lopettaa yhtäkkiä, vaan pidennä ensin imetysten välejä. Pikkuhiljaa maidontulokin alkaa vähentymään, mutta tällä hetkellä kuulostaa siltä, että sun rintasi ovat täynnä maitoa, ja tulehdusriski on olemassa. Mulla ainakin maidontulo on vähentynyt itsestään nyt kun poika on kohta 7kk. Olen pidentänyt imetysten välejä, ennen imetin noin 1,5 tunnin välein, nykyään imetän noin 3-4 tunnin välein päivisin.

• mammutti85

ap:han kertoi juuri lopettaneensa vähitellen. Kuinka vähitellen? Itse lopetin aikoinaan esikoiselta niin että ensin jätin yösyötöt, sitten taisi jäädä aamusyöttö, sitten päivältä ja lopulta illasta. Lopettelua kesti viikko jos toinenkin. Silti muistan että maitoa nousi rintoihin ikävästi vielä totaalilopettamisen jälkeen ainakin viikon verran. Se on todella yksilöllistä kuinka kauan sitä herumista oikein kestää. Kai se pahimmassa tapauksessa voi vuodenkin kestää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä sua mies vaivaa?

Siis oikeasti.
      Ikävä
      86
      1363
    2. 72
      1204
    3. Mitä vuosimallia kaivattusi on?

🤣🤣🤣🤣🤣🤣
      Ikävä
      79
      1071
    4. 95
      889
    5. Jasmin vauhdissa

Kyllä pitää Jassulla kiirettä, kun yhtenään menoa mun äidin, isäpuolen ja Markon kanssa Ossianin ollessa tietysti sulois
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      861
    6. Onko kaivattusi

seksuaalisesti vetovoimainen?
      Ikävä
      30
      790
    7. Kuinka hyvin te sopisitte

Toisillenne vai sopisivatko ollenkaan? Mitä eroja
      Ikävä
      49
      767
    8. Miksi et halua kaivattusi

kanssa suhteeseen? Onko jokin syy vaikka rakastat häntä?
      Ikävä
      78
      708
    9. Vinkkiä miehelle

Huomenna olen kuudesta eteenpäin kotona, yksin… Pääsetkö/uskallatko tutustua?
      Ikävä
      55
      693
    10. 44
      622
    Aihe