eli olemme olleet jo vuosia se kulissiavioliittomalli esimerkki kunnassamme, jota ei kukaan tiedä ja usko edes meistä kun olemme kuin paita ja perse aina yhdessä.
Molemmat jopa kunnanvaltuustossa ja vuorovuosin kunnanhallituksessakin olemme.
Ja minä nainen olen muussakin kuntien yhtymävaltuustossa ja mies useissa maakuntahallituksissa yms....
Eiks oo jännää mitä ihmiselämä voi olla? NO EI!
Vaikka ei minusta oo jännää, ottaa usein niin kupoliin olla kotona ns. työeläkeläisenä, sillä mies on vielä töissä ja ukko huutaa, sinä teet nyt kaikki kotityöt kun et ole töissä, minä olen töissä, minä en tee mitään kotona!
Just joo, kun olin töissä ja kuljin jopa loppuaikoina yli 100 kilsan päässä töissä, teni samat kotityöt iltaisin, mies ei tehnyt mitään silloinkaan, istui illat katsellen telkkua jne....
ei tasa-arvoa meillä valituksistani huolimatta ole...koskaan ollutkaan...
minä vaan tiskaan astioita ja luudalla lakaisen lattioita, näin päivät mennee, ruokia laittaen ja pyykäten jne....
Tuntuu ettei muita samanlaisia ikäihmisiä ole mailla ei halmeilla....
Sisko ja sen veli
57
144
Vastaukset
- No alligator
Juu, kulissiavioliittoa ja kunnanvaltuustoa. Ja sinä vaan tiskaat astioita ja luudalla lakaiset lattioita.. Et taida tietää todellisuudesta pätkääkään. Ole onnellinen että sinulla on ilmeisesti täysipäinen aviomies. Pidä hyvänä, jo kulissit kaatuu. Ja elämä hymyilee.
- Sleepless90
En ehkä ottaisi eroa sinun tilanteessasi, mutta kyllä voisit viedä sen äijänkörmysi parisuhdeneuvolaan. Tai sitten aloitat oman elämäsi ja lähdet omille matkoillesi ilman miestäsi. Niin minä tekisin. Naisporukassa Pärnun kylpylälomalle viikoksi tai muuta vastaavaa. Eiköhän herra siitä herää. Elämä on arvokkaampaa kuin tuo yhdessä hautautuminen. Täällä eletään kerran vain.
- bessie-
Sleepless90 kirjoitti:
En ehkä ottaisi eroa sinun tilanteessasi, mutta kyllä voisit viedä sen äijänkörmysi parisuhdeneuvolaan. Tai sitten aloitat oman elämäsi ja lähdet omille matkoillesi ilman miestäsi. Niin minä tekisin. Naisporukassa Pärnun kylpylälomalle viikoksi tai muuta vastaavaa. Eiköhän herra siitä herää. Elämä on arvokkaampaa kuin tuo yhdessä hautautuminen. Täällä eletään kerran vain.
Vai niin sinä tekisit...
Et ole ollenkaan uskottava. Olet pikkutunneilla täällä kaivelemassa arkistoista vanhoja viestejä. "Elämä on arvokkaampaa kuin tuo yhdessä hautautuminen. Täällä eletään vain kerran." Just joo ja hohhoijaa taas.
- hekoheko, täys--
päinen aviomies!
Joo-o. Juoppo mikä juoppo, ikänsä ollut, en vain sanonut ed- jutussani tuota!
Viikonloput aina räkäkännissä ja vittuilee kaikesta koko perheelle aikoinaan, kaatuilee etc. Ja viikollakin 1-3x jopa töistä viis. Ei vain oo sattunut kärähtää ratsioissa, ois kyllä tehnyt usein mieli ilmoitella....
On niin mukavaa kuunnella muista naisista ja vittuiluista ollut ja lapsien haukkumisista ja määräilyistä, sinä teet tuota jnee ja herra vain istuu nojatuolissa telkkua katsellen kaljapullo kädessä..iso maha hyllyen....ja vielä. mustiksena kun olitkos sen ja sen kans silloin töissä jne....
Kyllä se minä olen joka kulissit olen yllä pitänyt ja pidän edelleen tehden kodin työt ja kaikki nettityöt, laskut ym. työasiat ja kunnalliset ym. hänen asiat hoidan netin kautta mm. ,, hän ei osaa mitään niitä, ei edes textareita osaa kännyllä laittaa, kun ei kirjaimia mun kännyssä, hahahaa.....
, jaa-a, kauanko kanttini kestää!
Kestäähän se kait lopun elämän kun on Jumalan edessä niin vannottu joskus ja lapsien takia!
Ellei jotain "yllätystä" satu!- hölmölän kuntako?
Toivottavasti siellä teidän kunnanvaltuustossa ja kunnanhallituksessa on jokunen normaaliälyinenkin henkilö.
- ...
hölmölän kuntako? kirjoitti:
Toivottavasti siellä teidän kunnanvaltuustossa ja kunnanhallituksessa on jokunen normaaliälyinenkin henkilö.
Kuulostaa hikiältä.
=DW= - Leski
Ota ero
- Kaapin ovet kiinni
Ei jaksa näitä. Tilaa aika ammattiauttajalle tai maksa yksityiselle.
- :\\\
Olisiko pitänyt olla kuinkakin kuulu nimimerkki, että olisit jaksanut kuulla mielestäsi höpinöitä?
Voi tätä ulkokullaisuuden ja ilkeyden yhtymäkohtaa.
Toiset saa, toiset eivät saisi mielellään yhtään mitään. - IloinenTipu
Kannatan :D
Sun suurin virheesi on se että et ole ottanut eroa, vielä.
- ent. siivoojaparka
Hänhän kertoi miksi ei ole eronnut; "kun on Jumalan edessä niin vannottu" (että pilaa oman elämänsä).
Voi sitä lojaalisuutta...!!! - '''''''''''''
ent. siivoojaparka kirjoitti:
Hänhän kertoi miksi ei ole eronnut; "kun on Jumalan edessä niin vannottu" (että pilaa oman elämänsä).
Voi sitä lojaalisuutta...!!!Kukin elää omalla tavallaan.
'ei rakkaus tule etsien, vaan eläen'
- kyllä on tylsää
Hölöpöti hölöpöti ja lässytilää, kasva aikuiseksi.
Kun ristin on ottanut se pitää kantaa .
- höh!
...sanoo itse monta kertaa eronnut "ristinkantaja".
höh! kirjoitti:
...sanoo itse monta kertaa eronnut "ristinkantaja".
Sanoitkos höh!
Miltä on tuntunut heittää risti pois useamman kerran?- yksi ainut oma elämä
lusiina60 kirjoitti:
Sanoitkos höh!
Miltä on tuntunut heittää risti pois useamman kerran?Ihan keveästi heitän heti pois, jos se alkaa tuntumaan ristiltä.
- vai että pittää?
Montaako ristiä se lusiina nykyisin kantaa? Eikö olisi aika heittää jo ne vanhat ristit pois selästään, jotka on joskus tullut otettua.
yksi ainut oma elämä kirjoitti:
Ihan keveästi heitän heti pois, jos se alkaa tuntumaan ristiltä.
Nii, hetken tie on kevyt.
vai että pittää? kirjoitti:
Montaako ristiä se lusiina nykyisin kantaa? Eikö olisi aika heittää jo ne vanhat ristit pois selästään, jotka on joskus tullut otettua.
Ehän minä itestäin ole puhunut, höh! jmiten Jännä miten täällä usein kuvitellaan jutut jonkin lauseen ymärille. Minä en pää-asiassa puhu itsestäin.
- pölvästejä ootte
Voi surku surku surku ja tyhmyyksien tiivistymä.
Kaikkein hulluinta että tänne tullaan valittammaan.
Löytyyköhän apuja? Älä unta nää!
Hiukka älyä vissiin puuttuu. Mutta sillehän ei ite voi mittään.
Hanki ammattiauttaja kun tuota rahhoo tuntuu olovan :///- kuin myös
Ja sulla ei näytä riittävän ymmärrystä kenellekään.
Tuntuuko hyvältä? Tämähän on tasaisen turinan turhauttava tarinatönö. - autaitseitseäsi
kuin myös kirjoitti:
Ja sulla ei näytä riittävän ymmärrystä kenellekään.
Tuntuuko hyvältä? Tämähän on tasaisen turinan turhauttava tarinatönö.Kuule ei me voia auttaa.
Korkeintaan sillä että osotetaan suunta mistä voisitte hakea apuja.
Ei kukaan täysiä pölvästejä ymmärrä.
Paitsi toinen pölvästi. Siinähän pyöritte samassa ympyrässä.
Auttaakohan se ? - ://
autaitseitseäsi kirjoitti:
Kuule ei me voia auttaa.
Korkeintaan sillä että osotetaan suunta mistä voisitte hakea apuja.
Ei kukaan täysiä pölvästejä ymmärrä.
Paitsi toinen pölvästi. Siinähän pyöritte samassa ympyrässä.
Auttaakohan se ?Ei näy elämänkoulu sinuakaan kovin korkeasti kouluttaneen.
Ei ajatuksin, ei taidoin.
- kaiken kokenu---
Alotuksen tekijälle :
Muuta ihmeessä pois yhetisestä kodistanne, kun työtätekevä ukko ei kelpaa,
eipähän sinun enään sitte tarvi olla v i t t u u n n t u n u ukkoosi,
ON täällä muitaki, jotka vaimon asemassa on tehny kaikki kotityöt, ja samaan aikaan vaimo tehny työelämän yhtäkauan kuin ukko,
kaikenlisäksi lapsilauman hoitanu ja ruokkinu, ommellu jopa vaatteet niille kun ne oli pieniä,
puolisoni ON samoin käyny töissä, hänellä ON OLLU aina tuplasti suurempi palkka kuin vaimolla,
koska suomen yhteiskunta oli silloin niin rakennettu että miesten palkka on suurempi kuin naisen palkka, johtuu vanhanajan näkemyksestä että mies on se joka perheen elättää,
niin puolisoni on tehnykki, mun palkka kylläki lisänä pereheen elätykseen,
---- en silti ikinä valitta,
ukko oli periaatteessa hyvä ukko, vaikka kaiken näköset naikkoset pörräsi sen ympärillä, kun vaimo oli töissä siis poissa kotoa,
-- aina tiesin olevani se paras ja tärkein ihminen puolisolleni,
pahimpia naisHörhöjä sen piti karkottaa kertomalla vaimolle niitten akresiivisesta lähentelyistä, se kummasti autto asiaa, liitto kesti,
-- iitto kesti kuten vihkikaavassaki sanottan, kunnes kuolema teidät erottaa,
nyt jäin kaipaamaan häntä ikuisesti, sillä oma mies on AINA OMA MIES,
--- Alottajalle sanon, sinun kannattais mennä terapeutille selvittämään omia tunteitasi, sillä vahvasti näyttää siltä, ettei sinun omat tunteet ole nyt kohdillaan,
sinun tulee tehdä itsellesi selväksi mikä sinulle on tärkeintä elämässä, niin tein aikoinaan minäki,
sun ukkosiki on vain ihminen, varmasti aivan hyvä ihminen, sinun tulis huomata se ajoissa, ennenkuin kaikki on liian myöhäistä.
-- vieraista haaveilu on tyhmää, mies EI ikinä parane vaihtamalla, saattaa käydä päinvastoin saa paljon huonomman,
ihmisillä ei enään ole kykyä ymmärtää ihmiselämää, eikä ottaa selvää mitä ne oikeesti elämästään haluaa.Oli järkevästi ja kauniisti sanottu. Loukkaamatta pikaistuneen tunteen purkauksen saanutta aloittajaa. Yhteinen loma aloittajalla ja miehellään saattaisi olla hyväksi. Meillä toimi edesmenneen vaimoni kanssa.
Minkä nimistä Juustoa olette syöneet?
Oletteko joutuneet ponnistamaan tuskaisesti, vai pesemään jälkiänne aina?
Jotain ongelmaa perheessänne täytyy olla, tai olla ollut.
H.- kaiken kokenu -
hunksz
EI ole olemassakaan ainuttakaan perhettä siis avioliittoa,
jossa johonki aikaan elämssä tulee kriisivaiheita,
ne on luonnollinen ilmiö jokaisessa avioliitossa,
jokaiseen avioliittoon astuu arki jossaki vaiheessa,
sillä elämä ei ole pelkkää juhlaa, vaan raakaa kovaa työtä, varsiki silloin kun perheesä on useampia pieniä lapsia,
m u t t a
viisaat kypsäksi kasvaneet vanhemmat ymmärtää hakea ajoissa ammattiapua,
esm perhe leiriltä, tai perhe terapeutilta,
--- yksin ei suurista kriisitilanteista kukaan selviä,
elämän mittainen avioliitto vaatii viisautta ja kehityskelpoisuutta molemmilta vanhemmilta,
nyky ihmiset on jostain syystä lyhytjänniteisiä impulsiivisia hyvin itsekkäitä ihmisiä,
ollaan ottamassa heti ero kun ilmaantuu vastoin käymisiä perheessä,
--- avioliittoon ei kenekään keskenkasvuisen " minä itteä " täynnä olevan kannata ryhtyä,
sillä avioliitto vaatii molemmilta työtä ja kehittymistä ymmärtää elämän tarkoitus
elämä on osattava panna tärkeysjärjestykseen kriisitilanteissa,
väkivalta avioliitossa on sairautta,
--- seki joskus paranee hyvässä hoidossa,
mutta siihen tarvitaan vahvasti ammatti apua ennenkuin ymmärrys kasvaa ihmiselle
empä ny jaksa enempää saarnata,
kottakaa tehdä parhaanne ihmis-suhteissanne,
opiskelkaa toisianne. kaiken kokenu - kirjoitti:
hunksz
sillä elämä ei ole pelkkää juhlaa, vaan raakaa kovaa työtä, varsiki silloin kun perheesä on useampia pieniä lapsia,
m u t t a
elämän mittainen avioliitto vaatii viisautta ja kehityskelpoisuutta molemmilta vanhemmilta,
nyky ihmiset on jostain syystä lyhytjänniteisiä impulsiivisia hyvin itsekkäitä ihmisiä,
--- avioliittoon ei kenekään keskenkasvuisen " minä itteä " täynnä olevan kannata ryhtyä,
sillä avioliitto vaatii molemmilta työtä ja kehittymistä ymmärtää elämän tarkoitus
mutta siihen tarvitaan vahvasti ammatti apua ennenkuin ymmärrys kasvaa ihmiselle
opiskelkaa toisianne."kaiken kokenu -"
Tarkoitin lapsuuttanne.
Vanhemmillehan ette mitään voi.
Voitte syödä vain toisianne.
Koska olette naineet toisenne.
Sisko ja veli.
H.- se kokenu --
hunksz kirjoitti:
"kaiken kokenu -"
Tarkoitin lapsuuttanne.
Vanhemmillehan ette mitään voi.
Voitte syödä vain toisianne.
Koska olette naineet toisenne.
Sisko ja veli.
H.heh,
en ole ollu naimisissa veljeni kanssa, heh heh ,
taisit vastata alotuksen tekijälle,
vai kuinka, se kokenu -- kirjoitti:
heh,
en ole ollu naimisissa veljeni kanssa, heh heh ,
taisit vastata alotuksen tekijälle,
vai kuinka,"se kokenu --"
Enpä vastannut.
Vastasin kommenttien ajatus-maailmalle.
Niin läheisiä, minä-itse kun ne ovat.
H.- Mätäonyhteiskunta
kaiken kokenu - kirjoitti:
hunksz
m u t t a
opiskelkaa toisianne.Miksi kaikki jo nykyään tarvitsee ammattiapua? Mihin ovat kadonneet ihmisen omat selviytymiskeinot?
Avioliitto instituutio on vanhentunut ja pitäisi poistaa kokonaan ja kehitellä jotain nykyaikaisempia systeemejä tilalle. Leskeneläkkeetkin pitäisi jo poistaa ja kaikki systeemit jotka yllyttää/pakottaa pakkoavioliittoon ihmiset. Mätäonyhteiskunta kirjoitti:
Miksi kaikki jo nykyään tarvitsee ammattiapua? Mihin ovat kadonneet ihmisen omat selviytymiskeinot?
Avioliitto instituutio on vanhentunut ja pitäisi poistaa kokonaan ja kehitellä jotain nykyaikaisempia systeemejä tilalle. Leskeneläkkeetkin pitäisi jo poistaa ja kaikki systeemit jotka yllyttää/pakottaa pakkoavioliittoon ihmiset."Mätäonyhteiskunta"
En lähtisi moittimaan yhteis-kuntaa.
Moittisin sitä yhteis-kunnan-osaa.
Joka antaa asettaa määrääviin asemiin väärin-kouluttautuneita ihmisiä.
Jotka kaipaavat suoja-työ-paikkoja.
SPR, luonnon-suojelu, luonnon-eläin-sairaalat, naisten kymppi,
likkojen lenkki, persenal trainer jne.
Perinteinen kirkkomme ja sen Sakramentit ovat meille hyväksi.
Minä kannatan niitä, vaan en pakko-mielteisesti.
On niin hyvä olla kun toiset maksavat masennuksestakin.
Miksi heevetissä MINÄ en ole koskaan ollut masentunut?
Joku saisi perustaa yhdistyksen:
Omilla rahoillaan iloiset.
Lyhenne: ORIT
H.
- hyvät on neuvot
Jos meinaa esim. Erota on hyvä kysyä 60 neuvoja ettei tule tehtyä liian hätäisesti.
- Kotityötkuuluukaikille
Te elätte niin kuin teille sopii eikä perheen tarvitse olla mikään yhteiskunnan määräämä. Laitat ukkosi ostamaan tiskikoneen ja ostaakoon lenkkimakkaraa ja eineslaatikoita mitä on helppo vaan lämmittää.
Kyllä kotityöt kuuluu työssä käyvällekkin eikä ole mikään peruste toisen ollessa kotona antaa syy työssä käyvälle elää kotona kuin hotellissa. Johan on naurettava äijä jos hän käy töissä niin kotona olevan pitää melkeimpä lusikalla syöttää ja pyyhkiä persekkin kuin pikkukakaralla.
Meillä on aina mies osallistunut kotitöihin vaikka olen ajoittain ollut kotona eikä koskaan laske mitkä työt kuuluvat kenellekkin. Osaa tehdä ruokaa, pestä pyykkiä ja siivota. Ei koskaan ole sanonut että minä en tee mitään kun olet kotona.
Jos olet ottanut sen vetelyksen suoraan äidin helmoista ja jatkanut samaa "äidin" roolia niin johan se äijä käyttää sinua piikana. Turha sitten jälkeenpäin valittaa kun on sen totuttanut täysihoitoon kotona. Onko onnellisuutesi miehesi hartioilla?
- Oma.lupa.myös
Ota viikkosiivooja, osta tarvittavat kodinkoneet ja kalusta itsellesi omat tilat. Varmaankaan ei ole rahasta kuitenkaan puute?
Ihmeellistä oikeastaan on, että nykyisin lapsilla ja nuorilla on omat huoneet vauvasta asti, mutta avioliito vie omat tilat mennessään. Pitää jakaa makuuhuone ja oleskelu aina toisen kanssa.
Siihen pitää tulla muutos.- ent.siivoojaparka
Sen muutoksenhan voi tehdä itsekin.
Tiedän yhden pariskunnan, jotka asuvat toinen yläkerrassa, toinen alakerrassa. Yhteinen keittiö, mutta kummallakin oma jääkaappi ja kumpikin omissa eväissään.
Ulospäin pitää näytää, että hyvin pyyhkii ja erota ei voi, kun on papin edessä luvattu jotain hassua.
Mikä sai sut luulemaan että mies tulee muuttumaan? Ja kun olet antanut hänelle periksi näin kauan, voi nyt tulla niin suuri tappelu jos koetat jotain muuttaa, että sä et sitä jaksa. Vaikka tekis se äijälle hyvää että vähän joutuisi jotain tekemään, että olisi hyödyllinen. Ihmisellä on paljon parempi mieli kun saa jotain aikaiseksi.
Minusta ent. siivoojaparan ehdotus oli loistava. Muuttakaa erilleen. Jos ei loppu-elämäksi niin ainakin kuukaudeksi. Vähintään. Niin kauan aikaa että hän oppii sua arvostamaan ja kunnioittamaan.- Ollin.oppivuodet
Ei kuukausi riitä. Sen tietää jokainen äiti, joka on jättänyt teini-ikäisen poikansa kotiin ja lähtenyt lomalle kuukaudeksi.
Kotiin palattuaan löytää koko astiakaapin likaisena keittiön pöydillä ja ammeessa, jääkaappi haisevana ja täynnä pitsan ja makkaran jäänteitä, sälää koko huusholli täynnä, likapyykkiä lattioilla jne. Ei mies ole siinä asiassa yhtään näppärämpi, jos äiti ja vaimo ovat tähän asti hänet huoltaneet kuin kädettömän.
Mies pitää jättää niin pitkäksi aikaa, että varmasti on vaatteet ja astiat lopussa.
- khaosia
Vanha aloitus. Ohjeita piisaa.
- tämätästätälläkertaa
Täällähän niitä piisaakin, joten miksi mennä johonkin avioliitto neuvolaan tai terapeutille? Yllättävän moni myös esittää eroa tietämättä vielä tarkemmin perhe taustoista, esim. lapsista ja lapsenlapsista.
Onko heillä lapsia? Käykö paljon vieraita? Kuka maksaa perheen kulut? Mitä vaimo sitten tekee kotona, jos on kahden hengen talous? Mitä miehen pitäisi tehdä? Ai niin, mennä ulos lenkille tai naapuriin rouvan luokse kahville ja olla illankin pois kotonta. - de-meter
Tutulta kuulostaa minustakin khaosia. Kulisseissa on kuhissut ennenkin ja valtuustoissa istuttu. Muiden asioista on päätetty, omia vain ei ole saatu järjestykseen...
- tämätästätälläkertaa
de-meter kirjoitti:
Tutulta kuulostaa minustakin khaosia. Kulisseissa on kuhissut ennenkin ja valtuustoissa istuttu. Muiden asioista on päätetty, omia vain ei ole saatu järjestykseen...
Mitä tarkoittaa "khaosia"?
Jotenkin kuulosti minusta ainakin tuo aloittajan tunteenpurkaus, että hän pääsisi helpommalla, jos miestä ei olisi?
Koti on joka tapauksessa siivottava, asuipa yksin tai kaksin ja helpompi on laittaa ruoka kahdelle, kuin yhdelle, koska ruoan hävikki on pienempi, ainakin minun mielestä.
Edelleen minua kiinnostaisi tietää aloittajan taloudellinen tilanne, kumpi maksaa ja mitä? Mitä seuraisi, jos hän ottaisikin eron? Menisikö talo myyntiin, ...niin...mikä talo..koska ei hän kertonut siitäkään.
Mielestäni on paljon eri vaihtoehtoja tilanteen ratkaisuun, mutta itse miettisin, ainakin pikkupaikkakunnalla, kannattaako moinen eroprosessi kaikkine julkisuuteen tuoda? - de-meter
tämätästätälläkertaa kirjoitti:
Mitä tarkoittaa "khaosia"?
Jotenkin kuulosti minusta ainakin tuo aloittajan tunteenpurkaus, että hän pääsisi helpommalla, jos miestä ei olisi?
Koti on joka tapauksessa siivottava, asuipa yksin tai kaksin ja helpompi on laittaa ruoka kahdelle, kuin yhdelle, koska ruoan hävikki on pienempi, ainakin minun mielestä.
Edelleen minua kiinnostaisi tietää aloittajan taloudellinen tilanne, kumpi maksaa ja mitä? Mitä seuraisi, jos hän ottaisikin eron? Menisikö talo myyntiin, ...niin...mikä talo..koska ei hän kertonut siitäkään.
Mielestäni on paljon eri vaihtoehtoja tilanteen ratkaisuun, mutta itse miettisin, ainakin pikkupaikkakunnalla, kannattaako moinen eroprosessi kaikkine julkisuuteen tuoda?Vastasin lähinnä "khaosia"- nimimerkille, joka ilmeisesti muisti lukeneensa saman tarinan aikaisemmin, kuten minäkin epäilen lukeneeni.
Sinun kanssasi olen samaa mieltä siitä, että aina kannattaa harkita pitkän liiton purkamista. Siitä on monella ollut huonojakin kokemuksia.
- reppuriika
Jos on tilanne mennyt tuohon pisteeseen, niin ei se kyllä nalkuttamalla miksikään muutu.
Jos parisuhde kestää useita vuosikymmeniä, niin vaikka yhdessä hyvin menee, niin kyllä se on takuulla niin kuin siskon ja veljen rinnakkaiseloa, erolla tietenkin avioparilla voi olla sitä seksiä vielä vanhuudessakin. Ja mikäs siinä, jos sisarussuhde toimii ja pärjätään. Sitähän se elämä ja arki on.
Se on kyllä puppua, että se eroottinen tunteenpalo ja roihu pysyy yllä teinistä senioriin.- Elämäntoverit
Ollaan oltu yhdessä viittä vaille 60 v. Sairastimme syövän samana vuonna vuosia sitten. Ne havaittiin kuukauden välein. Nyt sama! Kesäkuussa löytyi uusi miehen syöpä, nyt minulle. Taas ollaan samassa veneessä. Varmaan meille tulee yhteinen kuolinilmoitus.
Mies ei ole vieläkään oppinut pyyhkimään pölyjä. Astianpesukoneen osaa tyhjentää. Antaa minulle siinä ohjeita, kuinka kone tulisi täyttää, että käsittely olisi joutuisaa.
- rakkaus-aito-on-vain-
kerran,,, tämä on totuus,,,
--------------
Alotukseen :
Sama täällä, olimme kuin paita ja peppu yli viisikymmentä vuotta aviossa,
kunnes kuolema erotti,
en kadu ikinä ,
sillä nuoruuden rakkus on se ainoa aito rakkaus jonka ihminen kokee vain kerran elämässään,
sen jälkee rakkudet on vain kiimaa ja nutiskelun halua,
https://www.youtube.com/watch?v=KAFB04dMfv4- ent.siivoojaparka
Ei se taida ihan noin suoraviivaista olla kaikilla kuin sinulla, että heti ensimmäinen rakastuminen nuorena on se ainoa ja aito rakkaus.
Mistä sitten kaikki avioerot ja uudelleen avioitumiset?
Uskon, että vasta aikuisena erottaa kunnolla, mikä on pelkkää rakastumista ja mikä rakkautta. - tuliko-selväksi-
ent.siivoojaparka kirjoitti:
Ei se taida ihan noin suoraviivaista olla kaikilla kuin sinulla, että heti ensimmäinen rakastuminen nuorena on se ainoa ja aito rakkaus.
Mistä sitten kaikki avioerot ja uudelleen avioitumiset?
Uskon, että vasta aikuisena erottaa kunnolla, mikä on pelkkää rakastumista ja mikä rakkautta.Nyky nuoret ihmiset EI ymmärrä ei k ä s i t ä mitä sitoutuminen avioliittoon tarkottaa, liian kepeinmielin mennään naimisiin huh huh,
-- ennenvanhaan kasvatettiin nuoret jo ymmärtämään mitä elämä tuo tulleessan,
elämä ei ikinä ole ruusuillatansimista,
elämä on oppimista, elämä on myötä ja vastoin käymisiä,
--siistä syystä nyky ihmiset eroaa avivan liian herkästi tuottavat suurta kärsimystä ympäristöön, omille lapsilleen ja muillekkin kaikille jotka jotenki liittyy kunkin parin elämään,
-- TÄSSÄ ON SELITYS sinuki pikaiseen mielipiteeseen, ja pikasiin avioeroihin,
-- tietenkin joskus on parasta erota jos todetaan elämä hipoo jopa rikollisuutta, ja muuttuu ylipääsemättömäksi kärsimykseksi,
-- mutta huomaa,
ihmisen ON koko ajan kouluttauduttava jopa aviopuolisoksi,
siis elämä on elinikäistä oppimista myös ihmis-suhteissa.
-- avioliittoni oli nuoruuden rakkauden kanssa,
elämä ei ollu ruusillatansimista,
mutta lapset ja lapsen lapset sekä kaikki h y v ä t asiat kantoi läpi elämän pitkästi yli viisikymmentä vuotta,
(huomaa,korostettuna, vain hyviä asioita )
kunnes kuolema erotti,
kuten vihkikaavassa luvattiin,
olen hyvin onnelinen meneestä elämästäni, vaisto kertoo että elämä muitten kanssa ei olisi ikinä ollu paremmin,
tässä pienenpieni analyysi avioliitosta, - ent.siivoojaparka
tuliko-selväksi- kirjoitti:
Nyky nuoret ihmiset EI ymmärrä ei k ä s i t ä mitä sitoutuminen avioliittoon tarkottaa, liian kepeinmielin mennään naimisiin huh huh,
-- ennenvanhaan kasvatettiin nuoret jo ymmärtämään mitä elämä tuo tulleessan,
elämä ei ikinä ole ruusuillatansimista,
elämä on oppimista, elämä on myötä ja vastoin käymisiä,
--siistä syystä nyky ihmiset eroaa avivan liian herkästi tuottavat suurta kärsimystä ympäristöön, omille lapsilleen ja muillekkin kaikille jotka jotenki liittyy kunkin parin elämään,
-- TÄSSÄ ON SELITYS sinuki pikaiseen mielipiteeseen, ja pikasiin avioeroihin,
-- tietenkin joskus on parasta erota jos todetaan elämä hipoo jopa rikollisuutta, ja muuttuu ylipääsemättömäksi kärsimykseksi,
-- mutta huomaa,
ihmisen ON koko ajan kouluttauduttava jopa aviopuolisoksi,
siis elämä on elinikäistä oppimista myös ihmis-suhteissa.
-- avioliittoni oli nuoruuden rakkauden kanssa,
elämä ei ollu ruusillatansimista,
mutta lapset ja lapsen lapset sekä kaikki h y v ä t asiat kantoi läpi elämän pitkästi yli viisikymmentä vuotta,
(huomaa,korostettuna, vain hyviä asioita )
kunnes kuolema erotti,
kuten vihkikaavassa luvattiin,
olen hyvin onnelinen meneestä elämästäni, vaisto kertoo että elämä muitten kanssa ei olisi ikinä ollu paremmin,
tässä pienenpieni analyysi avioliitosta,Sinä saat olla onnellinen, että kohtasit sen ainoan oikean heti nuorena. Taitaa se silti olla yhtä harvinaista kuin päävoitto Lotossa.
Tuossa en voi olla yhtä mieltä kanssasi: """ihmisen ON koko ajan kouluttauduttava jopa aviopuolisoksi...,"""
Siitä tulee jotenkin mieleen keskusteluni yhden pakistanilaisen miehen kanssa, joka oli sitä mieltä, että kun tyttö alkaa tulla sukukypsään ikään, niin perheen miespuolisten jäsenten on alettava viimeistään silloin toimenpiteisiin, ettei tyttö joudu väärille teille. Ihmettelin, minkälaisiin "toimenpiteisiin". Hän selitti, että tytölle pitää etsiä mies ja toimittaa hänet mahdollisimman pian avioliittoon.
Minusta kuulosti hirveältä kohtalolta nuorelle tytölle, melkein lapselle vielä, joutua naimisiin ihan ventovieraan miehen kanssa, jota ei entisestään tunne, saatikka sitten rakasta.
Hän oli vahvasti sitä mieltä, että kyllä tyttö siihen avioliittoon "kouluttautuu" ja oppii jopa vähitellen rakastamaankin miestään.
Ei, kyllä minulle olisi mahdoton ajatus. Minusta siinä mennään silloin ihan takaperi.
- Mätisäkki_
Missävika? Oletko niitä massiivisen läskejä mätisäkkejä jotka eivät viitsi yhtään ehostaa ulkonäköään? Miestä kiinnostaa enemmän tekun katselu kuin sinu katselemisesi.
- iisiko
Elekää helekutissa kaivelko näitä vanhoja aloituksia.
Loppuiko aiheet ?- näin-se-vaan-on
loppu kai aiheet, mutta tämä on hyvä ja aina ajankohtainen,
---------
tämänki alotuksen aihe askarruttaa monta pariskuntaa ,
toivottavasti viisastuvat edes hivenen,
ihminen vanhenee se on vääjäämätön sääntö,
kun pariskunnan avioliitto on ollu hyvä,
heistä tulee maailman parhaat ja luotettavimmat ystävykset vanhemmuuten ,
vihkikaavassa sanotaan jotesakki näin,
vaimo on tehty miehen kylkiluusta,
kun he menee avioliittoon heitä tulee yksi ihminen,
kuka ny omasta ittestään haluis eroon heh,
en mä ainakaa,
- sopeutumistaeläkkeelle
Noo ensin tulee mieleen, että olet jo oman työurasi suorittanut ja nyt on tilaisuus nauttia eläkepäivistä, mitä sitten tarkoittaakin. No voit lukea ne lukemattomat kirjat, voit mennä kielikurssille opettelemaan jotain uutta kieltä, vaikka eestikeelt, mikä on vänkää ja kurssit ovat hauskoja, koska ei ole suorituspaineita.... Sitten osta palveluja esim. siivouspalvelua ja puolita "veljesi" kanssa. Meilläpä sai miestä toppuutella osa-aikaeläkkeen alettua, että ei tarvitse tehdä enempää kotihommia vaan neuvoin liikkumaan, ulkoilemaan noina päivinä ja hoitamaan kuntoaan, jotta jaksaa vielä.
Ei ole kovin reilua vaatia toista vääntämään yksin kotihommeleita. Keskustelkaa ja sopikaa, että hoidatte ne, mitkä kestäkin tuntuu mieleisemmältä. Tuossa teidän tilanteessa kuvastuu hyvin se, miten ihmiset käsittävät kotiäitiyden. Elikkäs kalenteri täyteen ja sanot, ettet kerkeä kaikkea.........
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kunpa minä tietäisin
Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv252416- 1132041
- 1131667
Syitä välttelyyn
En ennen ole kokenut tällaista. Miksi vältellään jos on ihastunut vai onko se aina merkki siitä ettei kiinnosta?421523Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.
Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.91457Miksi kaivattunne
ei pystynyt koskaan kertomaan tunteistaan? Teitkö oikean valinnan kun lähdit etääntymään? Kuinka kauan olisi pitänyt odo901065Purrasta tehty huoli-ilmoitus
Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b0161201006Pelottaa kohdata hänet
En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt87965Tiedätkö ketään toista jolla on sama kaivattu
Eli joka ikävöisi samaa henkilöä tällä palstalla? Tai muualla? Tiedätkö miten kaivattu suhtautuu tähän toiseen verrattu15949Olisin halunnu vaan tutustua
Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno35947