Raikas tuoksu kämppääni?

ärsyttääää

Hei! Ongelmanani on tunkkaisen hajuinen yksiöni, jossa asustan yhden kissani kanssa. Pidän kämppäni koko ajan perussiistinä, kunnon siivoukset teen kerran viikossa (imurointi ja lattian pesu). Tuuletan kämppääni aina kun olen kotosalla (ikkuna auki ja parvekkeen ovi). Minulla on pistorasiaan laitettava hajustin ja tuoksukynttilöitä, mikään ei tunnu auttavan! Oli tosi latistavaa kuulla kun ystäväni mies oli sanonut kämppäni haisevan kuin rankkitynnyri. :( (ja huom. ei puhunut näistä hajustimistani, huomaan itsekin kämppäni hajun kun työpäivän jälkeen tulen kotiin)

7

387

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 8+14

Tilaa Ebayltä otsoni ilmanraikastin, ei maksa paljoa. Älä ahnedi liian tehokasta.

• ärsyttääää

Kiitos, täytyykin laittaa kokeiluun!

Ap

• kokemusta on

Säästä kissaasi turhilta hajustimilta. Ne on pinnat mitkä haisee, seinät katot yms..pesu ja ylimaalaus auttaa paljon. Tietysti jos on vanha talo, niin se itsessään, eristeet yms.

• ärsyttääää

Kiitos! Millä olisi hyvä ja tehokas pestä? Olen käyttänyt perus Tolua. Heitän hajustimet pois!

• yitjö

Itse aloittaisin siitä, että poistaisin nuo hajustimet kaikki muutamaksi päiväksi, sadepäivänä tuulettaisin todella kunnolla ja siivoaisin huolellisesti melko tuoksuttomilla aineilla.

Sitten pikkuhiljaa alkaisin etsimään pahan hajun lähdettä. Kissanhiekan ja -ruuan osutta olet jo varmaan selvittänyt? Pyydä rehallistä kaveria kaveriksi haistelemaan asuntoa ja miettikää mistä haju tulee. Jos haju jatkuu etkä saa hajua selvitetyksi, voit sijoittaa muutaman __samantuoksuisen miedon_ hajustimen asuntoon. Älä tee hajujen sekamelskaa.

Voit myös pyytää talonmiestä/isännöitsijää/muuta asioista ymmärtävää tarkistamaan ilmanvaihtokanavat. Ota toki selvää tuleeko ammattimiehen kutsumisesta sinulle kustannuksia.

• .........

Kun olet poissa, avaa tuuletusikkunat ja kaappien ovet.
      Kokeile laittaa soodaa avoimeen lasipurkkiin ja se kaapin ylähyllylle.
      Keittiössä avoin lasipullo johon viinietikkaa.
      Kaappien hyllyt voi pyyhkiä vanhalla ikkunanpesimellä, johon suihkutat keittiösuihketta. Haju on mahdollisesti vaatehuoneessa, jos se on tunkkainen.

• 187187

Otsoni ilmanraikastin on siis laite.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsalaisuuden Päivän virallinen liputuspäivä poistettava VÄLITTÖMÄSTI!

Suomen valtion ja suomalaisuuden kannalta ei ole minkäänlaisia perusteita liputtaa virallisesti ruotsalaisuuden päivää,
      Maailman menoa
      105
      5731
    2. Mikaela Nylander: Jos pakkoruotsi poistetaan, niin ruotsin kielen asema romahtaa

(Nylander on vanha RKP:nen) Mutta niin heikossa vedossa muumiruotsi siis on Suomessa, että vain tekohengityksellä se pys
      Maailman menoa
      65
      2572
    3. Nainen aion pilata elämäsi täysin, opetus sulle, että pelasit väärän ihmisen sydämellä.

Empatiani sua kohtaan katosi siinä kohtaan, kun teit tietoisen valinnan leikkiä mun sydämellä. Luulet olevas joku älykäs
      Ikävä
      241
      1585
    4. Kaivattusi nimi vol.3

Kaipaajankin nimi olisi kiva. 🥰
      Ikävä
      94
      1380
    5. Alkanut tuntua siltä

Että taisi olla kusetusta koko homma alusta saakka.
      Ikävä
      124
      1097
    6. 6 vkoa kulunut ilman sua

…ihme että olen vielä hengissä. 😔 Kyynelillä pessyt lattioita. Rakastan ja odotan sua ikuisesti❤️Projekti jäi kesken jo
      Ikävä
      8
      901
    7. Viestisi kaipaamallesi ihmiselle

Mitä ajattelet tilanteestanne tänään?
      Ikävä
      65
      882
    8. Nii, mites ne

Hampaat??
      Ikävä
      66
      857
    9. Joululahja/Jouluntoivotus

Millainen kaivatulle
      Ikävä
      75
      798
    10. Salailu jatkuu, poliisi tutkii

Nykyään Pienimäki toimii Ylitornion kaupunginjohtajana. HS tavoitti hänet puhelimitse. Pienimäki korosti, ettei ole enää
      Ähtäri
      17
      741
    Aihe