Tampereen alueet: Millaisia nykyään?

uustamperelainen

Ollaan "uusia tamperelaisia" mieheni kanssa ja vaihtamassa asuntoa vastaamaan paremmin meidän nykyisiä tarpeitamme (vuokralla ollaan, vuokralla jatketaan). Kiinnostaisi ummikkona tietää näin ennen asunnon hakua, että mitä mieltä nykyisin ihmiset ovat Tampereen asuinalueista? Olen esimerkiksi kuullut enemmän ja vähemmän ikävää Tesomasta ja Hervannasta: vastaako maine todellisuutta? Ja mitenkäs muut alueet, mitä suosittelette ja mitä ette todellakaan suosittele (ja miksi)?

Kiitos :)

21

3233

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • uustamperelainen

Lisäyksenä vielä, että meillä ei ole lapsia eikä tällä hetkellä suunnitteilla. Tärkeää olisi hyvät kulkuyhteydet sekä läheltä löytyvät palvelut.

• uustamperelainen

Luulin sitten poistaneeni tämän, sori tuplakommentointi.

• Bibpisi
        uustamperelainen kirjoitti:

Luulin sitten poistaneeni tämän, sori tuplakommentointi.

Haulla löydät useita aihetta koskevia ketjuja.

Omat suosikit: Tampella, Finleyson, Juhannuskylä, Armonkallio, Amuri, Pyynikki ja Pispala.

• uustamperelainen
        Bibpisi kirjoitti:

Omat suosikit: Tampella, Finleyson, Juhannuskylä, Armonkallio, Amuri, Pyynikki ja Pispala.

Olen löytänyt vain vanhempia keskusteluja tähän liittyen ja tilanteet elää tunnetusti, niin haluaisin tietää nykytilanteesa, jos kellään käsitystä tai mielipidettä asiaan.

• Hyyryläiset
        Bibpisi kirjoitti:

@ Bibpisi

Noi mainitsemasi asuinalueet eivät ole varsinaisia vuokra-asuntoalueita. Siis ei varmaankaan paljoa ole tarjolla noilla alueilla vuokra-asuntoja ja kysyjähän kertoi että haluavat vuokralla asua.
        Lähiöistä löytyy varmaan helpommin asuntoja. Linnainmaalla yms. jos ei ihan Hervannassa halua asua.

• uustamperelainen

Meillä ei siis ole lapsia saati suunnitteillakaan eli esim. koulu/päiväkotiasiat ei meille tärkeitä asuinalueen valinnassa. Hyvät kulkuyhteydet sekä läheltä löytyvät palvelut tärkeitä.

• ythfghgfhf

Halvat asunnot vetävät puoleensa huonoa väkeä. Varmin tapa on kysyä ihan rapussa asuvilta, että millaista porukkaa rapussa asuu. Nimittäin nämä ongelmat ovat yleensä aivan rappukohtaisia, eikä Tampereella tiettyä porukka hakeudu tietyille alueille. Esimerkiksi maahanmuuttaja-aluetta ei käsittääkseni Tampereella ole. Hervannassa enemmän kuin muualla, mutta sielläkin verrattaen vähän.

Rauhallisin paikka on yleensä yksittäinen kerrostalo omakotitaloalueella.

• on liikentees

pihtari nainen

• Ei ainakaan tänne!

Holvasti/leinola/linnainmaa EN SUOSITTELE! Itse asun leinolassa ja kolmen viikon sisään useita kertoja öisin ammuskeltu, narkkarit ovat kasaantuneet tänne jne. Olen ennen pitäny aluetta rauhallisena, mutta nyt kun täällä itse asustelen niin en voi suositella kenellekkään.

• uustamperelainen

Linnainmaalle menossa nyt näyttöön, ite en täysin yhdy mielipiteeseesi. Lähinnä Linnainmaa-Holvasti alueilta puhuttaessa, pidemmälle Leinolaan mentäessä en niin tiedä millaista meno ja meininki on. Linnainmaa-Holvasti alueilla (niillä missä itse liikkunut ja asunut) en ole huomannut mitään tuollaista, onneksi.

• Tyytyväinen
        uustamperelainen kirjoitti:

Linnainmaalle menossa nyt näyttöön, ite en täysin yhdy mielipiteeseesi. Lähinnä Linnainmaa-Holvasti alueilta puhuttaessa, pidemmälle Leinolaan mentäessä en niin tiedä millaista meno ja meininki on. Linnainmaa-Holvasti alueilla (niillä missä itse liikkunut ja asunut) en ole huomannut mitään tuollaista, onneksi.

Olemme asuneet nyt 8 vuotta Holvastissa ja rauhallisempaa paikkaa en tiedä.
        Hyvät yhteydet keskustaan, isot marketit 2 km:n päässä ja luonto lähellä.

Tuttuja asuu Leinolan puolella, eivätkä he ole kuulleetkaan ammuskeluista tai narkkareista.

• Ei ainakaan tänne!
        Tyytyväinen kirjoitti:

Olemme asuneet nyt 8 vuotta Holvastissa ja rauhallisempaa paikkaa en tiedä.
        Hyvät yhteydet keskustaan, isot marketit 2 km:n päässä ja luonto lähellä.

Tuttuja asuu Leinolan puolella, eivätkä he ole kuulleetkaan ammuskeluista tai narkkareista.

Te olette saattaneet nukkua kun on ammuskeltu, itse kun olen tällainen yökukkuja niin olen ne kuullut. Kaksi kertaa kolmen viikon aikana soittanut hätäkeskukseen ammuskelusta, ensimmäisellä kerralla sanottiin, että joku muukin oli soittanut ja kuuluu Leinolan koululta. Toisella kertaa tuttuni, joka asuu Linnainmaalla soitti häkeen minun jälkeeni ja seitsemän muuta oli soittanut samasta asiasta. Lisäksi mummuni miesystävä joka asuu ihan Prisman vieressä, oli yhtenä yönä kuullut laukauksia ja asiasta oli joku kirjoittanut aamulehden yleisönosastollekkin. Joten ei ole aivan tuulesta tempaistu juttu, eikä minulla myöskään ole tarvetta tuollaista asiaa keksiä.
        Mitä tulee narkkareihin, niin kyllä, vuokra-asuntoalueilla niitä liikkuu ainakin ja jos katsotte citymarketissa asioidessanne ympärillenne, niin sielähän ne päivystää. Valjakonkatu ja liinakonkatu, poliisit ravaavat jatkuvasti, tekee kotietsintöjä jne. Naapurin mopo varastettiin TERASSILTA yöllä, kaverin auto on kerran varastettu Linnainmaalla ja kerran yritetty varastaa (lukko rikottu, mutta ei saatu käymään)
        Itsekin tänne mieluusti jäisin asumaan, koska asuntoni on aivan ihana, mutta olo niin turvaton, etten halua tänne jäädä.

• uustamperelainen
        Ei ainakaan tänne! kirjoitti:

Te olette saattaneet nukkua kun on ammuskeltu, itse kun olen tällainen yökukkuja niin olen ne kuullut. Kaksi kertaa kolmen viikon aikana soittanut hätäkeskukseen ammuskelusta, ensimmäisellä kerralla sanottiin, että joku muukin oli soittanut ja kuuluu Leinolan koululta. Toisella kertaa tuttuni, joka asuu Linnainmaalla soitti häkeen minun jälkeeni ja seitsemän muuta oli soittanut samasta asiasta. Lisäksi mummuni miesystävä joka asuu ihan Prisman vieressä, oli yhtenä yönä kuullut laukauksia ja asiasta oli joku kirjoittanut aamulehden yleisönosastollekkin. Joten ei ole aivan tuulesta tempaistu juttu, eikä minulla myöskään ole tarvetta tuollaista asiaa keksiä.
        Mitä tulee narkkareihin, niin kyllä, vuokra-asuntoalueilla niitä liikkuu ainakin ja jos katsotte citymarketissa asioidessanne ympärillenne, niin sielähän ne päivystää. Valjakonkatu ja liinakonkatu, poliisit ravaavat jatkuvasti, tekee kotietsintöjä jne. Naapurin mopo varastettiin TERASSILTA yöllä, kaverin auto on kerran varastettu Linnainmaalla ja kerran yritetty varastaa (lukko rikottu, mutta ei saatu käymään)
        Itsekin tänne mieluusti jäisin asumaan, koska asuntoni on aivan ihana, mutta olo niin turvaton, etten halua tänne jäädä.

Itse eri kaupungeissa asuneena olen alkanut vakuuttumaan siitä, että vuokralla asuessa on mahdotonta löytää aluetta, mistä ei löytyisi narkkareita ja/tai juoppoja. Toisissa niitä on toki enemmän ja näkyvämmin kuin toisissa, mutta ei niitä pakoon pääse kuin ehkä omaan kotiin muuttamalla mikä ei nyt meille ole mahdollista. Harmi kyllä, että olet joutunut sitten tuollaista kohtamaan. Itsellä asunut jo aika pitkään Linnainmaalla eikä hän ole taas huomannut mitään. Sanoisin että sinulla ja ystävälläsi ja muilla asian huomanneilla on käynyt todella huonoa säkää, mutta se huono säkä voi sattua missä muualla tahansa (yhtä lailla). Itse koen kuitenkin tästä huolimatta alueen miellyttäväksi asua, minulle se on tuttu ja turvallinen. Kummallekaan mainitsemallesi kadulle en tosiaan ole näyttöön menossa ja itselle juuri se kohta Linnainmaata tuttua ja rauhalliseksi koettua. Citymarketilla asioidessani ympärillä katsellessani näen mielestäni ihan normaalia porukkaa, ja kuten tavallista niin joskus pari vakkarijuoppoa, mutta se nyt kuuluu asiaan eivätkä ole elämääni tai menoani häirinneet.

Toivottavasti löydät itsellesi sopivan uuden asunnon paikalta, missä sinun on turvallinen ja hyvä olla. Ja toivottavasti naapurisi saa moponsa takaisin.

• Kyylän pala

Tampere on siitä poikkeava kaupunki monien muiden joukosta, että sillä ei ole varsinaista kaupunginosista koostuvaa identiteettiä. Siis ihmiset eivät koe, että olisivat jonkin kaupunginosan asukkaita. Kaikki ovat vain jotain epämääräisiä tamperelaisia.

Se on sinänsä huono asia, sillä ihmiset eivät täten tunne kuuluvansa minnekään ja toimi aktiivisesti omien asioidensa puolesta.

• Kyllä minä ainakin paljasjalkaisena tamperelaisena koen identiteettini koostuvan niin tamperelaisuudestani kuin lamminpääläisyydestäni, jossa asuin lapsuuteni. Ja nykyään koen itseni myös pyynikkiläiseksi, koska olen asunut Pyynikillä kohta 14 vuotta. Lisäksi koen itseni erittäin vahvasti länsi-tamperelaiseksi, koska olen koko ikäni asunut Länsi-Tampereella. Myös Näsijärvi luo osan identiteettiäni, koska olen aina tykännyt enemmän Näsijärvestä kuin Pyhäjärvestä.

Tampere on helppo kaupunki asua ja sen takia on helppo muuttaa ympäri Tamperetta ja ehkä ympäriinsä asumisen myötä kadottaa ison osan identiteettiään? Vai voisiko huono omatunto vähentää porukkaan kuulumisen tunnetta?

• Anonyymi

On kyllä minäkin eilen kuulin jotain ammuskelua kun olin lenkillä en tiedä sit mikä se oli hiljaist on ollu kyllä autot ajaa kyllä hurjaa yli nopeutta täällä leinolassa illalla..kauheeta kaahareita..kaunista seutua muuten

• Anonyymi

Karmeeta on, koko kaupunki on yksi iso monttu. Ihmiset todella sikamaisen epäkohteliaita.

• Anonyymi

Niin on. Ihan kauheeta. Ja hirveetä kanssa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin on. Ihan kauheeta. Ja hirveetä kanssa.

Olet oikeassa tää paikka nykysin kamala koko tampere köyhtyy koko aja asunnon kalliita .ei tuolla liikua voi pimeetä on autot kaahaa kovalla vaudilla ..yölläkin kuului taas ammuskelua täällä .

• Anonyymi

Leinola, Holvasti ja Atala ovat hyvien kulkuyhteyksien päässä, luonto lähellä ja rauhallista.

• Anonyymi

Neljä vuotta leinola -holvasti -Atala askelissa pyörinyt. Valjakonkatu 2 ainakin perheystävällinen paikka. Juoppoja muutama näkyy joskus ja narkkeja ei enenevässä määrin ole mistä huolestuisin. Narkkitalossa jos asuisin olisin huolissani. Tuntuu että narkkarit ovat pesiytyneet monelle alueelle ja huumeet yleistyneet ja on varmaan keskittymiä. Pidän holvasti- Linnainmaan -Leinola aluetta nättinä ja luonto lähellä ja on todella rauhallisia aluita. Yksi mätämuna naapurustossa voi koko rauhan rikkoa. Nin kokemusta on. Valjakonkatu 2 on ainakin nyt rauhallinen ja lapsiystävällinen. Ei isompaa häiriköintiä nähnyt, mutta aina ne ns puliukot tai narkit varsinkin huomaa. On niitä yksi tai kaksi tai enemmän. Prismassa ja cittarissa normi ihmistä enemmän eikä notku narkit pihoissa laumoissa .. Linnainmaan kasvava alue ja monta perhealuetta täällä luonnon keskellä. Hyvät lenkkipolut!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      19
      6070
    2. Tykkään sinusta ikuisesti

Olet niin mukava ja ihana ihminen rakas. ❤️
      Ikävä
      17
      3636
    3. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      119
      3036
    4. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      166
      2249
    5. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      643
      2242
    6. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      72
      1515
    7. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      42
      1455
    8. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      1258
    9. Veda uskonto vs. muut uskonnot

Mitenkähän tuo Veda(Krisha)uskonto loppujen lopuksi eroaa muista niin sanotuista ilmoitus uskonnoista? Siinäkin vedotaan
      Ateismi
      406
      1176
    10. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      64
      1137
    Aihe