En pääse Soneran laskuvarastoon

Urpo Juntti

Mikä vikana?

15

315

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Moro!

      Millä tavalla se oikuttelee? Mitä selainta käytät?
      Kirjauduitko Omille Sivuille (http://bit.ly/1jADsgD) Sonera Tunnuksilla?

      Selene@SoneraPartio
      www.sonera.fi/sonerapartio

    • aloittaja123

      On kirjauduttu,sähköposti näkyy.

    • 2+19

      Mitä tarkoittaa Sonera tunnukset,pääsen kyllä sähköpostiin,mutta onko Sonera tunnukset joku uusi juttu?

      • Moikka!

        Laskuarkistosta:
        Se näyttää juuri nyt uupuvan sieltä. Varmistelen täällä päässä mistä kyse ja tuon infoa heti kun sitä saan :)

        Sonera Tunnuksista:
        Näillä tunnuksilla kirjautuessasi näet Omilla Sivuilla kaikki omistuksessasi olevat Soneran matkapuhelin- ja laajakaistaliittymät sekä Sonera Viihde –palvelut yhdessä näkymässä. Sonera Tunnukset luodaan pankkitunnusten avulla, onko sinulla 2 19 sellaiset käytössä?

        Täällä näistä tunnuksista lisää infoa :) http://bit.ly/1qpflUQ

        Selene@SoneraPartio
        www.sonera.fi/sonerapartio


      • sonerapartio kirjoitti:

        Moikka!

        Laskuarkistosta:
        Se näyttää juuri nyt uupuvan sieltä. Varmistelen täällä päässä mistä kyse ja tuon infoa heti kun sitä saan :)

        Sonera Tunnuksista:
        Näillä tunnuksilla kirjautuessasi näet Omilla Sivuilla kaikki omistuksessasi olevat Soneran matkapuhelin- ja laajakaistaliittymät sekä Sonera Viihde –palvelut yhdessä näkymässä. Sonera Tunnukset luodaan pankkitunnusten avulla, onko sinulla 2 19 sellaiset käytössä?

        Täällä näistä tunnuksista lisää infoa :) http://bit.ly/1qpflUQ

        Selene@SoneraPartio
        www.sonera.fi/sonerapartio

        Moro taas!

        Olihan se siellä se laskuarkisto. Olinpa sokea!! Se on vain vaihtanut paikkaa.

        Eli ensin kirjaudutaan Omille Sivuille Sonera Tunnuksilla (http://bit.ly/1jADsgD).
        Tämän jälkeen valitse tuote tai palvelu, jonka tietoja haluat tarkastella ja sieltä löytyy otsikolla "Laskuarkisto".

        Löytyykö?

        Selene@SoneraPartio
        www.sonera.fi/sonerapartio


    • ongelmia myös

      Bugiset Soneran sivut on! Joku it nörtti taas ohjelmoinut päin...


      Itsellä tulee kun olen kirjautunut omat sivulle ja kun painan "laskuarkisto"nappia teksti "Laskuarkiston käyttäminen on mahdollista ainoastaan liittymän omistajalle. Kirjaudu Omille Sivuille Sonera Tunnuksilla"
      Selaimena on crome ja win7.

      Ainoa keino miten pääsen näkemään ne on etusivuilta "asioi omilla sivuilla/laskuni/laskuarkisto
      Luulisi että se on ihan sama mitä kautta kirjautuu omille sivuille mutta ei toimi niin ei toimi.

      • Moikka "Ongelmia myös"

        Olitko kirjautunut Omille Sivuille nimenomaan Sonera Tunnuksilla (http://bit.ly/1qIvffW)? Vai oliko käytössäsi jotkut muut tunnukset? Sonera Tunnukset luodaan omien pankkitunnusten avulla ja sillä pääsee hallinnoimaan omistamiaan liittymiään ja laskuarkisto löytyy sieltä etusivulta alapalkista.

        Koitan kartoittaa tarkemmin, mihin kohtaan tämä ongelma jää.

        Selene@SoneraPartio
        www.sonera.fi/sonerapartio


    • Ohjeissa puutteita?

      Ongelma näissä sivuissa on se, että ne on tehnyt asiantuntija. Ohjeissa ei todellisuudessa kerrota, missä järjestyksessä ja miten tunnus salasana luodaan. "Omat sivut" -käyttäjätunnusta ei pidä sekoittaa sähköpostin tunnukseen ja salasanaan, vaan "Omat sivut" -käyttäjätunnus ja salasana luodaan pankkitunnuksella.

      http://www5.sonera.fi/ohjeet/Sonera_Tunnuksen_luominen_ja_unohtuneen_salasanan_uusiminen kertoo, kuinka "Omat sivut" -tunnus luodaan pankkitunnuksella, mutta unohdetaan kertoa, että asiakkaan on klikattava tekstiä "Luo uusi tunnus tai vaihda salasana verkkopankkitunnuksillasi", jolloin hypätään pankkitunnuksella kirjautumiseen. Käyttäjätunnuksen kanssa voi joutua hetken kokeilemaan, sillä se oma tunnus saattaa olla jo varattu. Siinä voisi olla teksti "Kun luot tunnuksen ..., niin klikkaa tästä", tai sekin toteutetaan painikkeella. Nyt tätä tekstin värin muuttumista kursorin siihen osuessa ei edes kaikissa näytöissä huomaa...

      Kun tunnus ja salasana on määritelty, niin jatkossa mennään "Omat sivut" -palveluun niillä eikä pankkitunnuksia enää tarvita.

      • Moikka "Ohjeissa puutteita"

        Otin kuvankaappauksen palautteestasi ja toimitin sen hetki sitten nähtäväksi oikealle taholle! Sinulla on hyvä pointti tässä! Itse olen sokeutunut jo tuon ohjeen kanssa, jolloin tällainen kehittävä palaute toisen silmin nähden on erittäin tervetullutta! kiitos!
        Jos löydät ja joku muu löytää kohtia sivuillamme, joissa olisi hyvä tarkentaa ohjeita selkeämmiksi ehdotuksen kera niin tänne vain, toimitan ne välittömästi oikeille tahoille luettavaksi :)

        Selene@SoneraPartio
        www.sonera.fi/sonerapartio


      • Ohjeissa puutteita?
        sonerapartio kirjoitti:

        Moikka "Ohjeissa puutteita"

        Otin kuvankaappauksen palautteestasi ja toimitin sen hetki sitten nähtäväksi oikealle taholle! Sinulla on hyvä pointti tässä! Itse olen sokeutunut jo tuon ohjeen kanssa, jolloin tällainen kehittävä palaute toisen silmin nähden on erittäin tervetullutta! kiitos!
        Jos löydät ja joku muu löytää kohtia sivuillamme, joissa olisi hyvä tarkentaa ohjeita selkeämmiksi ehdotuksen kera niin tänne vain, toimitan ne välittömästi oikeille tahoille luettavaksi :)

        Selene@SoneraPartio
        www.sonera.fi/sonerapartio

        Hei Selene,

        Kiitokset palautteestasi. Kun käy harvoin selailemassa näitä sivuja (kun ei ole ihan äsken ollut tarvetta;), niin hetken aikaa meni siihen, että huomasin kuljetella kursoria tekstien päällä.

        Syynä oli se, että minulla on taloyhtiön laajakaista, josta on nostettu nopeutta. Nämä näkyy "Omilla sivuilla". Tilasin TV Viihteen, mutta siitä ei ole perustietojen lisäksi muuta infoa "Omilla sivuilla". Lisäksi minulla on kaapelitv:n ohjelmakortti ja kanavapaketteja, joista en oikein löydä infoa. Laskutus tulee kahdella eri e-laskulla, mutta siitä ei ole ongelmaa. Kun on lisäksi Telefinlandin pari liittymää sekalaisine paketteineen, niin pitää olla tarkkana, millä tunnuksilla on milloinkin liikkeellä operaattoreiden "Omilla sivuilla", jotta oikeat palvelut ja laskut ovat nähtävillä..


      • Ohjeissa puutteita? kirjoitti:

        Hei Selene,

        Kiitokset palautteestasi. Kun käy harvoin selailemassa näitä sivuja (kun ei ole ihan äsken ollut tarvetta;), niin hetken aikaa meni siihen, että huomasin kuljetella kursoria tekstien päällä.

        Syynä oli se, että minulla on taloyhtiön laajakaista, josta on nostettu nopeutta. Nämä näkyy "Omilla sivuilla". Tilasin TV Viihteen, mutta siitä ei ole perustietojen lisäksi muuta infoa "Omilla sivuilla". Lisäksi minulla on kaapelitv:n ohjelmakortti ja kanavapaketteja, joista en oikein löydä infoa. Laskutus tulee kahdella eri e-laskulla, mutta siitä ei ole ongelmaa. Kun on lisäksi Telefinlandin pari liittymää sekalaisine paketteineen, niin pitää olla tarkkana, millä tunnuksilla on milloinkin liikkeellä operaattoreiden "Omilla sivuilla", jotta oikeat palvelut ja laskut ovat nähtävillä..

        Heippa "Ohjeissa puutteita" :)

        Hieman olen jäljessä, jäänyt ihan huomaamatta tämä kommentti!
        Tuo linkkien selvä olemassaolo teksteissä on nostettu tänne ylös esille :)

        KaapeliTV -palvelu näkyy Omilla Sivuilla vielä toistaiseksi ainoastaan, jos on tilannut kanavapaketin nimeltä MIX, jolloin pääsee kerran kuussa muuttamaan kyseisen kanavapaketin sisältöä Omien Sivujen kautta.

        Palautetta lähtee tästä eteenpäin laskutuksen puolelle (Soneran KTV ja laajakaista sekä matkapuhelin -palvelut samalla laskulla), tai itse asiassa nostin jo kissan pöydälle :) Tästä on paraillaan toteutettavuusselvitys meneillään!

        Selene@SoneraPartio
        www.sonera.fi/sonerapartio


      • Omat Sivut ei toimi
        sonerapartio kirjoitti:

        Heippa "Ohjeissa puutteita" :)

        Hieman olen jäljessä, jäänyt ihan huomaamatta tämä kommentti!
        Tuo linkkien selvä olemassaolo teksteissä on nostettu tänne ylös esille :)

        KaapeliTV -palvelu näkyy Omilla Sivuilla vielä toistaiseksi ainoastaan, jos on tilannut kanavapaketin nimeltä MIX, jolloin pääsee kerran kuussa muuttamaan kyseisen kanavapaketin sisältöä Omien Sivujen kautta.

        Palautetta lähtee tästä eteenpäin laskutuksen puolelle (Soneran KTV ja laajakaista sekä matkapuhelin -palvelut samalla laskulla), tai itse asiassa nostin jo kissan pöydälle :) Tästä on paraillaan toteutettavuusselvitys meneillään!

        Selene@SoneraPartio
        www.sonera.fi/sonerapartio

        Hei,

        Bugiset Soneran sivut! Joku it-nörtti on taas ohjelmoinut päin...

        Kun olen kirjautunut omat sivulle ja kun painan "laskuarkisto" nappia
        tulee teksti "Laskuarkiston käyttäminen on mahdollista ainoastaan
        liittymän omistajalle. Kirjaudu Omille Sivuille Sonera Tunnuksilla".
        Miksi?

        En voi luoda itselleni uutta tunnusta, koska en käytä verkkopankkia,
        enkä koskaan tule käyttämäänkään. Olen opettanut parikymmentä vuotta
        opiskelijoilleni tietoturva-asioita ja tästä syystä en koskaan tule
        itse käyttämään verkkopankkia, vaan maksan laskuni pankin
        maksupalvelun kautta (kunhan kirjeposti vaan vielä kulkee?).

        Voitteko liittää nykyiseen tunnukseeni kaikki liittymämme (kaksi
        kännykkää, lankapuhelin ja koti-ADSL), jotta pääsemme tarkistamaan
        laskuarkistosta maksetut ja erääntyvät laskut, ym. Soneran sähköpostia
        en tarvitse, koska minulla on paljon paremmin toimiva sähköposti.

        Kiitos!


      • Omat Sivut ei toimi kirjoitti:

        Hei,

        Bugiset Soneran sivut! Joku it-nörtti on taas ohjelmoinut päin...

        Kun olen kirjautunut omat sivulle ja kun painan "laskuarkisto" nappia
        tulee teksti "Laskuarkiston käyttäminen on mahdollista ainoastaan
        liittymän omistajalle. Kirjaudu Omille Sivuille Sonera Tunnuksilla".
        Miksi?

        En voi luoda itselleni uutta tunnusta, koska en käytä verkkopankkia,
        enkä koskaan tule käyttämäänkään. Olen opettanut parikymmentä vuotta
        opiskelijoilleni tietoturva-asioita ja tästä syystä en koskaan tule
        itse käyttämään verkkopankkia, vaan maksan laskuni pankin
        maksupalvelun kautta (kunhan kirjeposti vaan vielä kulkee?).

        Voitteko liittää nykyiseen tunnukseeni kaikki liittymämme (kaksi
        kännykkää, lankapuhelin ja koti-ADSL), jotta pääsemme tarkistamaan
        laskuarkistosta maksetut ja erääntyvät laskut, ym. Soneran sähköpostia
        en tarvitse, koska minulla on paljon paremmin toimiva sähköposti.

        Kiitos!

        Moikka "Omat Sivut ei toimi"

        Mites tuo mobiilivarmenne http://bit.ly/1BaPDeP ? Sillä voi myös tehdä Sonera Tunnukset Omille Sivuille. Nykyiseen tunnukseen en pääse tekemään toivomiasi muutoksia, joten siksi tuota mobiilivarmennetta tarjoaisin Sinulle harkittavaksi.

        Selene@SoneraPartio
        Mikä on SoneraPartio ja palautetta SoneraPartiolle: http://bit.ly/1AGkiOi


      • sama_vika_täällä

        Etsin tietoa samasta syystä, sain tunnukset joskus kymmenen vuotta sitten enkä ole niitä ennen tätä tarvinnut. Nyt pitäisi päästä tarkistamaan laskutusta, kun laskussa on epäselvyyksiä laskutus uudistuksen jäljiltä. Kokeilin tuota mobiilivarmenne hommelia, mutta kun on prepaid.. voisko vaan käydä vilauttamassa jossain henkkareita?


      • lisää_kommentteja

        "Laskukopio asiakaspalvelusta 10,00 €/lasku."
        Tarvitsisin siis 3 vuoden ajalta kaikki laskut, jotta voin todistaa, että todellisuudessa laskua peritään ajalta ennen kolmen vuoden takarajaa, mikä on kuluttaja-asiamiehen päätös laskutusen vanhenemisesta. Tuohan tekee 360e!
        -Ei ole siis järkevää ajaa omaa etuaan, vaan maksaa kiltisti se 66,6 euron "laskutuksen uudistus" lasku
        -Kysymys siis kuuluu: Pitääkö sähköpostilaskussa olla samat tiedot, kuin sähköpostin liitteenä olevassa tiedostossa, joka sisältää oikean laskun? Nythän se sisältää vain maksamisen kannalta oleelliset tiedot: Tilinumero, summa ja viite. Lasku puolestaan sisältää tuon ketjutetun käytännön, jossa viestiosiossa kerrotaan laskun koskevan ajankohtaa 2kk taaksepäin.
        -Järki hommasta joka tapauksessa puuttuu - ilmeisesti puuttunut jo alunperinkin
        -Kuluttajaviranomainen saisi tästä varmasti pientä purtavaa, koska sähköpostissa ja sähköpostin liitteessä puhutaan tavallaan eri laskutuksesta!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      247
      4082
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2358
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2141
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      93
      2066
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      97
      1725
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      25
      1414
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      12
      1348
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1317
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      309
      1272
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    Aihe