Olen menossa työhöntulo tarkastukseen, johon kuuluu huumetesti.Näkyykö testissä kaksisuuntaiseen mielialahäiriöön käyttämäni lääkkeet: Deprakine ja Lamotrigin.Kiitos etukäteen.
Työpaikan huumetesti!
7
3953
Vastaukset
- 413
Hyvä kysymys. Kiinnostaisi itseäkin tietää miten psyykenlääkkeet näkyvät esim. poliisin huumetesteissä. Psykoaktiivisia aineitahan ne ovat. ADHD-kamat varmasti näkyvät riippuen varmasti testausmenetelmästä, samoin amfetamiineja muistuttavat SSRI:t ja SNRI:t. Noista sinun käyttämistäsi aineista en osaa edes arvailla.
- V4N1LJ4
Mitä väliä vaikka näkyy? Ei työnantaja saa listaa siitä, mitä lääkeitä käytät. Syöt reseptilääkkeitä, eivätkä ne ole huumeita.
- 413
Monet reseptilääkkeet, kuten esim. psyykenlääkkeet, ovat huumeita, vaikka osa kansasta ei sitä tiedostakaan.
- lähihoitaja
Ymmärtääkseni valporaatit (mm. Deprakine) ja lamotrigiini (Lamictal) eivät näy huumetestissä.
Näytteestä tutkitaan/nähdään yleensä amfetamiini (johdannnaisineen), bentsodiatsepiinit, buprenorfiinit, kannabis, opiaatit, metamfetamiini? eli u-metam-o? (tästä en ole varma, kun en ole labrakoulutusta saanut) ja kreatiiniarvot eli munuaisarvot, jotka nousevat runsaan alkoholinkäytön seurauksena (tahi pelkästään runsas lääkkeidenkäyttö voi nostaa arvoja).
Jos sinulla on reseptit lääkityksiisi, sinulla ei ole mitään hätää, vaikka tuloksissa näkyisi jotain. Työnantaja ei voi irtisanoa, jättää palkkaamatta tai muuten syrjiä sinua lääkityksesi vuoksi, jos olet kykenevä hoitamaan työsi. - Epätietoinen2
Olen ymmärtänyt että SSRI-lääkkeet (esim. paroksetiini) ja mirtatsapiini eivät näkyisi. Onko kellään varmaa tietoa näkyykö nämä? Entä jos jotain näkyy, niin missä tietoa käsitellään? Työnantajan kanssa vai siellä työterveyshuollossa?
- ganjamään
SSRI lääkkeet eivät näy testeissä.
Lääkkeistä näkyvät särkylääkkeet (opiaatit) bentsodiatsepiinit ja ilmeisesti ketjussa mainitut adhd-lääkkeet, jotka antavat positiivisen tuloksen amfetamiinin osalta. Myös efedriiniä sisältävät lääkkeet antavat positiivisen tuloksen.
- Anonyymi
Ei ole mitään väliä vaikka sulla näkyisi opiaatteja kunhan sulla on siihen resepti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta354592Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä203185Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2692331Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui532197- 1642056
Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu891670- 171653
Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3601651Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1131622M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti151279