Olen menossa työhöntulo tarkastukseen, johon kuuluu huumetesti.Näkyykö testissä kaksisuuntaiseen mielialahäiriöön käyttämäni lääkkeet: Deprakine ja Lamotrigin.Kiitos etukäteen.
Työpaikan huumetesti!
7
4252
Vastaukset
- 413
Hyvä kysymys. Kiinnostaisi itseäkin tietää miten psyykenlääkkeet näkyvät esim. poliisin huumetesteissä. Psykoaktiivisia aineitahan ne ovat. ADHD-kamat varmasti näkyvät riippuen varmasti testausmenetelmästä, samoin amfetamiineja muistuttavat SSRI:t ja SNRI:t. Noista sinun käyttämistäsi aineista en osaa edes arvailla.
- V4N1LJ4
Mitä väliä vaikka näkyy? Ei työnantaja saa listaa siitä, mitä lääkeitä käytät. Syöt reseptilääkkeitä, eivätkä ne ole huumeita.
- 413
Monet reseptilääkkeet, kuten esim. psyykenlääkkeet, ovat huumeita, vaikka osa kansasta ei sitä tiedostakaan.
- lähihoitaja
Ymmärtääkseni valporaatit (mm. Deprakine) ja lamotrigiini (Lamictal) eivät näy huumetestissä.
Näytteestä tutkitaan/nähdään yleensä amfetamiini (johdannnaisineen), bentsodiatsepiinit, buprenorfiinit, kannabis, opiaatit, metamfetamiini? eli u-metam-o? (tästä en ole varma, kun en ole labrakoulutusta saanut) ja kreatiiniarvot eli munuaisarvot, jotka nousevat runsaan alkoholinkäytön seurauksena (tahi pelkästään runsas lääkkeidenkäyttö voi nostaa arvoja).
Jos sinulla on reseptit lääkityksiisi, sinulla ei ole mitään hätää, vaikka tuloksissa näkyisi jotain. Työnantaja ei voi irtisanoa, jättää palkkaamatta tai muuten syrjiä sinua lääkityksesi vuoksi, jos olet kykenevä hoitamaan työsi. - Epätietoinen2
Olen ymmärtänyt että SSRI-lääkkeet (esim. paroksetiini) ja mirtatsapiini eivät näkyisi. Onko kellään varmaa tietoa näkyykö nämä? Entä jos jotain näkyy, niin missä tietoa käsitellään? Työnantajan kanssa vai siellä työterveyshuollossa?
- ganjamään
SSRI lääkkeet eivät näy testeissä.
Lääkkeistä näkyvät särkylääkkeet (opiaatit) bentsodiatsepiinit ja ilmeisesti ketjussa mainitut adhd-lääkkeet, jotka antavat positiivisen tuloksen amfetamiinin osalta. Myös efedriiniä sisältävät lääkkeet antavat positiivisen tuloksen.
- Anonyymi
Ei ole mitään väliä vaikka sulla näkyisi opiaatteja kunhan sulla on siihen resepti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 205054
Oulaisten vaalit ovat hyvä alku, mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.
Oulaisten vaalit ovat hyvä alku. Puolueväristä riippumatta hallituksen rikollisuutta torjuvat toimenpiteet tehoavat ja r22841Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍1361290- 1001268
Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121210- 931084
Kyläyhdistyksen tuho, kiitos sääntöukon
Hyrynsalmen kyläyhdistyksen yleinen keskustelutilaisuus ja ylimääräinen kokous alkoi hyvin. Siellähän keskusteltiin oike17883viekää miehet naiset kunnon treffeille
Ja käyttäytykää hyvin. Niin tehdään vaikutus. Miehen kuuluu tarjota naiselle.168835En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.61763- 35732