Ihmiset tuijottaa??

Älkää tuijottako

En käsitä miksi niin monet tuijottavat suoraan kasvoihin joskus jopa 5 - 15 sekunttia putkeen, siis silleen että sen ihan selvästi näkee että he tuijottavat, sekä miehet että naiset tuijottavat ( olen itse mies ) se tuntuu erittäin ahdistavalta koska en tiedä syytä siihen, olen vaikeasti masentunut, näkyykö se jotenkin ulospäin?
Vai tuijotetaanko sen takia että olen erittäin hoikka?

Minua tuijotetaan epänormaalin verran, tuntuu että vaikka ympärilläni olisi paljon ihmisiä niin minä olen aina se jota tuijotetaan oudosti ( ps en eole mikään skitso )

Ymmärtäisin sen että jos pukeutuisin erittäin epänormaalisti tai olisin todella epäsiisti, mutta en ole kumpikaan joten en tajua miksi niin moni tuijottaa?

Miksi yleensä tuijotatte ihmisiä jotka kävelevät vastaan?

51

5872

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • menee ohi iän myötä

      Tuo vaihe menee kyllä ohi jos elinaikaa vaan riittää. Lievään ahdistushäiriöön tuo viittaa. Minulla oli myös paniikkihäiriötä. Siihenkin tuo kiusaantuminen viittaa.
      Olen kai tylsistynyt kun vastaantulijoiden kasvot ei kiinnosta edes kivien tai pensaiden vertaa. Kukapa jätkämiehen masentuneisuustilaa olisi mittaillut, vaikea vai keski...

    • aistit toimii

      "olen vaikeasti masentunut, näkyykö se jotenkin ulospäin?"

      Kyllä se näkyy valitettavasti.

      • Aistit eivät puhu

        Eipäs näy - eivätkä ne "aistivat" ihmiset varsinkaan todennäköisesti ajattele, että "tuo on varmaan vaikeasti masentunut". Jos vähän ajattelette, niin varmaan tajuatte tämän(kin)...


      • Anonyymi
        Aistit eivät puhu kirjoitti:

        Eipäs näy - eivätkä ne "aistivat" ihmiset varsinkaan todennäköisesti ajattele, että "tuo on varmaan vaikeasti masentunut". Jos vähän ajattelette, niin varmaan tajuatte tämän(kin)...

        Ei siihen mitään aistimista tarvita.
        Surumielisyys, vähävireisyys, apaattisuus, ilmeettömyys jne. kyllä näkyvät.


      • Anonyymi

        Ei näy kaikista , ja se in ihan normaalia että ihmiset katselevat toisiaan kohdatessa, jos eivät katselin olisivat autistisia


      • Anonyymi

        No vittuako se sun persettäs kutittaa, jos joku, jota et ees tunne, on vaikeasti masentunut.........?!!!
        Se ei silti oikeuta sua tai ketään muuta ihmistä toljottamaan toisia ku joku pc-vammainen, epäkohteliasta ja typerää........ Masentuneet ei ole ihmisenä sen kummempia kuin muutkaan ihmiset eikä muita ihmisiä huonompia, joten mee takas sen kiven alle, mistä oot vittu tullukkin,
        jos et muuta osaa kuin möllöttää muita ihmisiä....... Idiootti...........
        Aloittaja, älä sinä välitä näistä tuijottelijoista, se on heidän omaa typeryyttään ja käytöstapojen puutetta, vika ei ole sinussa vaan heissä........
        Sano niille seuraavan kerran, että mitä hittoa möllötät, etkö oo ennen ihmistä nähny........?
        Toisten tuijottaminen on typerää ja epäkohteliasta, vaikka oiski jotenki erilainen........
        Oon ite nainen ja mulla on myös skitsoaffektiivinen häiriö diagnosoitu ja pakko-oireinen häiriö ja oon myös käyny läpi vakavan masennuksen, joten ymmärrän kyllä, mitä on olla vaikeasti masentunut, mutta en välitä paskan vertaa, mitä muut ihmiset musta ajattelee, koska sillä ei todellakaan ole mitään väliä ja jos mua ruvetaan toljottamaan, sanon tuijottajille suorat sanat ja näytän feministinä urpoille keskaria......... 😉😤😊
        Iloisempaa ja valoisampaa Joulua vaan kaikille masentuneille, suosittelen lämpimästi
        hakemaan masennukseen apua, ite paranin vakavasta masennuksesta mielialalääkkeen avulla ja vaikka moni psykiatri ja lääkäri sattuu olemaan ns. korruptoitunut ja ammattitaidoton,
        niin ite en olis toipunu syvästä masennuksesta sillo 17-vuotiaana ilman psykiatrista apua, että kyllä siitä nyt jotain hyötyäkin ihmisille on.........🤗🤗
        Ja kyllä, mieliala ja vointi on tällä hetkellä erittäin hyvä ja itsetunto parempi kuin nuorena rankan koulukiusaamisen jälkeen.........🙂😉


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No vittuako se sun persettäs kutittaa, jos joku, jota et ees tunne, on vaikeasti masentunut.........?!!!
        Se ei silti oikeuta sua tai ketään muuta ihmistä toljottamaan toisia ku joku pc-vammainen, epäkohteliasta ja typerää........ Masentuneet ei ole ihmisenä sen kummempia kuin muutkaan ihmiset eikä muita ihmisiä huonompia, joten mee takas sen kiven alle, mistä oot vittu tullukkin,
        jos et muuta osaa kuin möllöttää muita ihmisiä....... Idiootti...........
        Aloittaja, älä sinä välitä näistä tuijottelijoista, se on heidän omaa typeryyttään ja käytöstapojen puutetta, vika ei ole sinussa vaan heissä........
        Sano niille seuraavan kerran, että mitä hittoa möllötät, etkö oo ennen ihmistä nähny........?
        Toisten tuijottaminen on typerää ja epäkohteliasta, vaikka oiski jotenki erilainen........
        Oon ite nainen ja mulla on myös skitsoaffektiivinen häiriö diagnosoitu ja pakko-oireinen häiriö ja oon myös käyny läpi vakavan masennuksen, joten ymmärrän kyllä, mitä on olla vaikeasti masentunut, mutta en välitä paskan vertaa, mitä muut ihmiset musta ajattelee, koska sillä ei todellakaan ole mitään väliä ja jos mua ruvetaan toljottamaan, sanon tuijottajille suorat sanat ja näytän feministinä urpoille keskaria......... 😉😤😊
        Iloisempaa ja valoisampaa Joulua vaan kaikille masentuneille, suosittelen lämpimästi
        hakemaan masennukseen apua, ite paranin vakavasta masennuksesta mielialalääkkeen avulla ja vaikka moni psykiatri ja lääkäri sattuu olemaan ns. korruptoitunut ja ammattitaidoton,
        niin ite en olis toipunu syvästä masennuksesta sillo 17-vuotiaana ilman psykiatrista apua, että kyllä siitä nyt jotain hyötyäkin ihmisille on.........🤗🤗
        Ja kyllä, mieliala ja vointi on tällä hetkellä erittäin hyvä ja itsetunto parempi kuin nuorena rankan koulukiusaamisen jälkeen.........🙂😉

        Ai miten ihanasti ja suora sanaisesti on kirjoitettu pidän tuosta.:)


      • Anonyymi

        Ei välttämätä näy, monet potilaat joilla on masennus ovat ihan tavallisen näköisiä kuten aina, joten älä usko tuohon joka sanoo että valitettavasti näkyy, sillä se ei pidä paikkaansa muussa kun vaikeassa masennuksessa ja silloin ollaan jo hoidossa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No vittuako se sun persettäs kutittaa, jos joku, jota et ees tunne, on vaikeasti masentunut.........?!!!
        Se ei silti oikeuta sua tai ketään muuta ihmistä toljottamaan toisia ku joku pc-vammainen, epäkohteliasta ja typerää........ Masentuneet ei ole ihmisenä sen kummempia kuin muutkaan ihmiset eikä muita ihmisiä huonompia, joten mee takas sen kiven alle, mistä oot vittu tullukkin,
        jos et muuta osaa kuin möllöttää muita ihmisiä....... Idiootti...........
        Aloittaja, älä sinä välitä näistä tuijottelijoista, se on heidän omaa typeryyttään ja käytöstapojen puutetta, vika ei ole sinussa vaan heissä........
        Sano niille seuraavan kerran, että mitä hittoa möllötät, etkö oo ennen ihmistä nähny........?
        Toisten tuijottaminen on typerää ja epäkohteliasta, vaikka oiski jotenki erilainen........
        Oon ite nainen ja mulla on myös skitsoaffektiivinen häiriö diagnosoitu ja pakko-oireinen häiriö ja oon myös käyny läpi vakavan masennuksen, joten ymmärrän kyllä, mitä on olla vaikeasti masentunut, mutta en välitä paskan vertaa, mitä muut ihmiset musta ajattelee, koska sillä ei todellakaan ole mitään väliä ja jos mua ruvetaan toljottamaan, sanon tuijottajille suorat sanat ja näytän feministinä urpoille keskaria......... 😉😤😊
        Iloisempaa ja valoisampaa Joulua vaan kaikille masentuneille, suosittelen lämpimästi
        hakemaan masennukseen apua, ite paranin vakavasta masennuksesta mielialalääkkeen avulla ja vaikka moni psykiatri ja lääkäri sattuu olemaan ns. korruptoitunut ja ammattitaidoton,
        niin ite en olis toipunu syvästä masennuksesta sillo 17-vuotiaana ilman psykiatrista apua, että kyllä siitä nyt jotain hyötyäkin ihmisille on.........🤗🤗
        Ja kyllä, mieliala ja vointi on tällä hetkellä erittäin hyvä ja itsetunto parempi kuin nuorena rankan koulukiusaamisen jälkeen.........🙂😉

        Jos tämä ihminen menis huuteleen jollekkin tuijottelutuokio niin silloin olisi sairaus jo aika vaikea.
        Normaaliin elämään kuuluu että jos vaikka kadulla tapaa ihmisen niin sitä vilkaisee ihan varmasti.
        Joten katselu on ihan normaalia, mutta sairaus saa sen tuntumaan tunkeilevalta,
        Joten älä välittele turhia, kamalaa oloåisi jos ihmiset eivät edes katselisi toisiaan .
        Se on ihan tavallinen ilmiö .
        Toivon että pääset eroon pian masennuksestasi ja voit paremmin.


      • Anonyymi

        Riippuu lääketokkuran asteesta


    • puhun itselleni

      Joillakin on tapana katsoa silmiin puhuttaessa. Yli 8 sek tuijotus tarkoittaa mielenkiintoa olen lukenut niin. Toisilla on tapana tuijotella häiritsevästi ilman taka-ajatuksia. Itseäni häiritsee pälyilevä katse. Jos ei kykene ollenkaan katsomaan puhuttaessa silmiin. Masennus ei aina näy päällepäin. Eli eivät varmaankaan katsoa sinua juuri siksi. Olettaisin että ongelma on sinulla ja reagointitavassasi. Sano itsellesi mielessäsi että he eivät tuijota sinua mistään erikoisesta syystä. Kaikki on hyvin ja sinä selviät tästä. Rauhoita itseäsi mielessäsi. Muutenkin suosittelen että ihan suoraan puhut itsellesi kun muut eivät kuule. Tyyliin. No niin ei mitään hätää, minä selviydyn tästä. Kun sanot sen tunteen hellittävät sisälläsi sillä omat tunteeni saavat sinut hermostumaan. Tai mieti ahdistavaa tunnettasi ja sitä mitä kamalaa oikeasti tunteet eivät voi saada aikaan. Pisteytä tuntemuksesi. Harrasta tätä säännöllisesti ja huomaat etteivät tunteesi oikeasti vois sinua vahingoittaa ja tuneteen merkitys ja reagointi tapa esim ahdistus pienenevät. Kuulostaa ehkä naurettavalta mutta sitä se ei ole. Lisää vinkkejä kirjassa "joustava mieli".

      • Älkää tuijottako

        Siis tarkoitan lähinnä noilla tuijottajilla ihmisiä joita en ole koskaan nähnytkään, esim vastaankäveleviä ihmisiä missä tahansa.

        Esim kaupassa käynnitkin menevät aina ahdistavemmiksi sillä tuntuu että minussa on jotain outoa kun niin monesti tuijotetaan.
        Siitä syntyy todella voimakas ahdistus mikä vaiekuttaa keskittymistäkin.


      • Anonyymi
        Älkää tuijottako kirjoitti:

        Siis tarkoitan lähinnä noilla tuijottajilla ihmisiä joita en ole koskaan nähnytkään, esim vastaankäveleviä ihmisiä missä tahansa.

        Esim kaupassa käynnitkin menevät aina ahdistavemmiksi sillä tuntuu että minussa on jotain outoa kun niin monesti tuijotetaan.
        Siitä syntyy todella voimakas ahdistus mikä vaiekuttaa keskittymistäkin.

        Tuttua puuhaa et oo ainut


      • Anonyymi
        Älkää tuijottako kirjoitti:

        Siis tarkoitan lähinnä noilla tuijottajilla ihmisiä joita en ole koskaan nähnytkään, esim vastaankäveleviä ihmisiä missä tahansa.

        Esim kaupassa käynnitkin menevät aina ahdistavemmiksi sillä tuntuu että minussa on jotain outoa kun niin monesti tuijotetaan.
        Siitä syntyy todella voimakas ahdistus mikä vaiekuttaa keskittymistäkin.

        Yritä olla ajattelematta toisten katselemista sairautesi tekee sen että koet sen negatiivisesti


    • hyviä keinoja

      Itse ajattelen, että siinäpähän tuijottavat niin onpahan mitä tuijottaa. Olenko kaunis, kun pitää tapittaa:) Tuijotan vihasemmin takasin ja joskus tervehdin, kun tuijottaa pitkään tai pelkästään vaan hymyilen niin äkkiä lopettaa tuijottamisen suosittelen kokeilemaan:)

      • Anonyymi

        On se ihmeellistä että pitää vihaisemmin tuijottaa muka takaisin mitä sillä voittaa oikeastaan kiinnostus toisista ihmisistä panee katseen viipymään, ei siinä mitään pahaa ole ihan normaalia sinänsä


    • 5+10

      Ihmisillä on kyky aistia toisen tunnetiloja ja "sanatonta viestintää". Kaikilla tuo kyky ei ole niin vahva, mutta herkät ihmiset aistivat paremmin. Se muiden tuijottaminen johtuu siitä, että lähellä olevat ihmiset aistii (ei kaikki) sun ahdistumisen ja epämukavan olon ja katse kääntyy automaattisesti ns. oudosti käyttäytyvään, vaikkei se siis mitenkään ulospäin näkyisikään. Eivät ne katso sua pahalla vaan mielenkiinnosta kun aistivat ahdistusta tai eivät välttämättä tiedosta juuri, että olet ahdistunut, mutta aistivat kuitenkin jotain "poikkeavaa". Ja kääntävät katseen pois, kun silmillä eivät huomakaan enää mitään outoa. Kuulosti varmaan sekavalta, mutta toivottavasti tajusit.

      • 1+1

        Ei se kyylääminen kyllä välttämättä ole merkki mistään "herkästä aistimisesta". Päin vastoin, herkimmät ihmiset usein ovat vetäytyviä ja varovaisia, itse "huomaamattomia".


      • 1+1
        1+1 kirjoitti:

        Ei se kyylääminen kyllä välttämättä ole merkki mistään "herkästä aistimisesta". Päin vastoin, herkimmät ihmiset usein ovat vetäytyviä ja varovaisia, itse "huomaamattomia".

        Vaikka olihan tuossa siis ihan hyviä huomioita myös.

        Usein myös on niin, että ihmisen katse voi "naulautua" johonkin satunnaiseen kohteeseen tämän ajatellessa jotain ihan muuta, niitä näitä...

        Paljolti tiedostamattomia asioita. Mutta jos itsen ja ympäristön tarkkailu käy ylikierroksilla (kuten masentuneilla ja ahdistuneilla usein), niin silloin kaikkeen tällaiseen vain kiinnittää ylen määrin huomiota itse...


      • Anonyymi
        1+1 kirjoitti:

        Ei se kyylääminen kyllä välttämättä ole merkki mistään "herkästä aistimisesta". Päin vastoin, herkimmät ihmiset usein ovat vetäytyviä ja varovaisia, itse "huomaamattomia".

        Kun itse voi huonosti niin tuntee( kuulee) että ihmiset katsovat pitkään, mutta usein se on vaan ihan normaalia katselemista


    • Anna tuijottaa

      Ihmisiä ja "tuijottelijoita" nyt riittää joka lähtöön.

      Hyvä keskittyä siihen, mitä itse kokee ja on, ja millaista kontaktia haluaa muihin ottaa, eikä miettiä, mitä joku satunnainen vastaantulija milloinkin ajattelee...

    • Khghkkkhj

      Tuijotukseen voi olla sekin syy että voimme olla peilikuva joillekin, ihmiset voi mm sätkähtää sitä, sillon ei oo itsessä vikaa, vaan katsojassa, joitakin voi viehättää ja joitakin ei, uskon peilikuvaan, meissä voidaan nähdä montakin eri kuvaa, mikä viehättää, mikä ei, oon ite kohdannu, hymyilyä ja pahaa katsetta ja mm outoo katsetta. Metka ilmiö musta?

    • kuollutmuumi

      minusta tuijottaminen on epäkohteliasta. minua ei tosin yleisesti tuijotella mutta muutama tuijottaja aina löytyy valitettavasti.

      kaupassakäynnit on minustakin epämiellyttäviä kokemuksia joten yritän käydä mahdollisimman harvoin kaupassa ja mieluiten vasta juuri ennen suljemisaikaa jolloin ihmisiä on vähiten. tänään kävin. kassajonossa takanani oleva vanha nainen antoi paikkansa seuraavalle naiselle ja totesi kovaäänisesti että kato ny mikä tossa edessä on.

      ehkä muakin tuijotetaan en vaan huomaa kun en katso ihmisiä ollenkaan silmiin

      • Anonyymi

        Sano niille tuijottajille asiasta suoraan ja kysy niiltä, että eikö niillä ole ollenkaan häveliäisyyttä ja käytöstapoja vai eikö ne oo ennen ihmistä nähny........?
        Eiköhän se asia ole sillä hoidettu, koska olet oikeassa, toisten töllääminen on epäkohteliasta ja junttien puuhaa........ 🙂


      • Anonyymi

        Kun tulet terveeksi niin et edes tuke ajattelemaan että joku muka tuijottaa


    • ysrk

      Kyse voi siitäkin että aloittaja on introvertti ja kokee pitkät katseet ekstroverteiltä kiusallisiksi. Ei ne pahalla tuijota, heille vain katsekontaktin ottaminen on helpompaa kuin introverteille.

      • Anonyymi

        Aloittaja kertoi olevansa erittäin hoikka. Kyllä minäkin kiinnitän anorektikoihin huomiota koska mielestäni jalkojen ei tavitse ole käsivarteni paksuiset.Ihmiset voivat katsoa ettei tuo syö mitään ja että hän on liian laiha.Ihminen joka on oikeesti liian laiha kiinittää huomiota.Itse en halusi että reiteni olisi käsivarren paksuiset.


    • Anonyymi

      Itsekin huomasin että jotkut tuijottavat pidempään mutta kun katsoi peiliin siellä näkyi ahdistunut, murheellinen, surumielinen kuva joka välittyy muillekin. Se tunnetila näkyy ihan energiana muille eikä ne mitenkään pahalla tuijota mutta kuten joku sanoikin jotkut aistivat tunnetiloja herkästi.

    • Anonyymi

      Ihminen on utelias ja tuijottaa kaikkea ympärillään olevaa.
      Älä ole niin itsekeskeinen.

    • Anonyymi

      Minustakin on ihan mukavaa katsella ihmisiä, siis ei tuijottaa.
      Joskus jopa pieni hymykin on paikallaan, ja monet varmasti saavat siitä hyvän mielen.

      Nykyään on valitettavasti niin paljon ihmisiä, jotka ovat ahdistuneita, masentuneita, itsetunnoltaan heikompia kuin jotkut muut, niin täytyy ajatella katsoessaan sitäkin, että joku saattaa tulkita ystävällisenkin katseen väärällä tavalla.

      Usein kyllä ventovieraastakin ihmisestä näkee, uskaltaako häntä katsoa kuinka avoimesti, vai onko parempi ohittaa katsomatta lainkaan.

      Suomalaisila on aina ollut tapana kulkea ns. katse maata kohti, eli ei paljoa muita vilkuilla. Aikoinaan eteläisessä euroopassakin paikalliset sanoivat jopa tunnistavansa suomalaiset siitä, kun eivät ota herkästi katsekontaktia.

    • Anonyymi

      HARRY HARKIMO ON JUORO KELLO JOURU AKKA PEDOVIILI

    • Anonyymi

      Erittäin epäkohteliasta tuijottaa ketään, mutta ikävä kyllä
      niitäkin löytyy.
      Ei tuijottaminen ole "herkkyyttä", vaan lähempänä moukkamaisuutta :)

      • Anonyymi

        Kiiltävät aurinkolasit
        Niin n voit tuijottaa ei huomata


    • Anonyymi

      Tuo silmiin katsominen on koodattu ihmisen geeneihin.
      Varsinkin kun katsoo takaisin niin katse voi viipyä jonkin aikaa.
      Hyvä esimerkki lapset n. 0,5-2v kun istuvat ostosakärryissä.
      Jos katsot heitä silmiin niin he kuikkivat monesti perään.
      Monesti tulee tilanne että itse vilkaisee jotakin ja on ikäänkuin tuntevinaan jonkun ja toinen katsoo takaisin, siinä ikäänkuin tarkistetaan onko tuttu.
      Tuijottaminen ei siis aina ole negatiivista tuijottamista.

      • Anonyymi

        Juuri näin.
        Ja katsominenhan on aivan eri asia kuin tuijottaminen.


    • Anonyymi

      Silloin voit näyttää irvistää sille tuijottajalle ja näyttää kieltä ;)

    • Anonyymi

      Onhan näitä tilanteita tullut vastaan. Ja sitten tämmöisiä oudompia tilanteita kun joku vastaantulija selvästi tekoyskäsee kohdallani tai mutisee että ”mitä vittua”. Tai sitten kun joku muutaman hengen teiniporukka selvästi tuijottaa sinua toisella puolella katua ja jatkaa tuijottamista vaikka olet mennyt ohitse. Tulee väkisin semmoinen tunne että tietääkö ihmiset että kuka olen ja onko minusta kerrottu jotain outoa?

    • Anonyymi

      Ei se muille kuuluu mitä minä teen. Tuojottaminen on epäkohteliasta ei siis katsominen vaan tietyn ihmisen tarkkailu

    • Anonyymi

      Tuohon tuijotukseen yksi näkökulma on se että osa ihmisistä (yleensä ekstrovertit) on enemmän tuijottajia. He eivät kato pahalla, mutta tykkäävät katsekontaktista. Se voi tuntua epämiellyttävältä ujommasta ihmisestä. Oma äitinkikin on monesti kattonu itseäni pitkään ja oudosti mutta vanhempana sen tajuu et se johtuu ihmisten erilaisuudesta. Älä stressaa siitä liikaa!

    • Anonyymi

      Itse tuijotat takaisin ja otat viellä aikaa. Unohda ympristösi ihmiset jos liikut kaupassa,julkinen liikenne .Moni arka menenkin älypuhelimen taakse.Kun ei tiedä miten käytäytyy jos joku katsoo.

    • Anonyymi

      Olen kaupan kassalle sanonut kaksi kertaa voisitko lakata tuijottamasta.tosi ahdistavaa kerätä tavaroitaan kassiin kun tuijotetaan sitten vielä huomautuksia ihan kun olisin vähäjärkinen. Tuo jugurtti on epäterveellistä ,minä en polta. Voi helvetti kun tekis mielikiljasta ja näyttää keskaria.

      • Anonyymi

        Heh:)sama kokemus.Kassa tuijottaa ja kommentoi ostoksiani,enää en jaksa välittää.Ennemmin pelkään että meneekö pokka itselläni että alkaan hihittää hysteerisesti enkä pysty lopettaa kun katson puolisoani joka pakkaa ostokset ja sattuu vilkaista minuun päin kun kassa kaakattaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Heh:)sama kokemus.Kassa tuijottaa ja kommentoi ostoksiani,enää en jaksa välittää.Ennemmin pelkään että meneekö pokka itselläni että alkaan hihittää hysteerisesti enkä pysty lopettaa kun katson puolisoani joka pakkaa ostokset ja sattuu vilkaista minuun päin kun kassa kaakattaa.

        Huomasin juuri kun ajattelin etten edes tiedä jos joku minua tuijottele kaupassa sillä olen keskittynyt ostoksiin enkä omaan persoonaani. Joten jos joku on tuijotellut niin siinäpä on, minua ei haittaa mitenkään. Ja kassan kanssa sitä ehkä vaihtaa jonkun sanan silloin sun tällöin.
        Siis kun tekee ostoksensa vaan ihan omassa rauhassa niin ei edes huomaa jos joku katselee.


    • Anonyymi

      Katsominen ja tuijottaminen ovat kaksi eri asiaa.
      Katseen vastaanottaja saattaa kokea lyhyenkin katseen tuijotukseksi.
      Kuka mitenkin. Mutta aina on johonkin katsottava kun tuolla liikkuu, silmät kiinni kulkeminen voi olla vaikeaa.

      • Anonyymi

        Ei terve ihminen edes ajattele että häntä tuijotetaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei terve ihminen edes ajattele että häntä tuijotetaan

        Nykyisin niin kovin monella on huono itsetunto.
        Siitä syystä ei oikein tykätä omasta itsestä, ja voi tuntea itsensä jotenkin erilaiseksi, että muut varmastikin huomaavat minussa jotain, jne.
        Liikkuessaan missä tahansa, kun ei keskitä kaikkea ajattelua omaan itseen, itsensä huonompana pitämiseen, ei silloin kiinnitä huomiota siihen, katsooko joku vai ei.
        Ja jos joku katsookin, tuskin se yhtään mitään juuri sinusta/minusta ajattelee, kunhan katsoo.
        Jos/kun hyväksyy itsensä sellaisena kuin on, ei muiden katsomiset silloin aiheuta mitään ikäviä tunteita.


    • Anonyymi

      Se on ainoastaan sinun mielikuvasi että sinua tuijotetaan , se kuuluu masennukseen, sitä luulee asiasta vaan siksi kun voi huonosti. Totta kai ihmiset katselevat muita ihmisiä, et vaan ole pannut sitä merkille silloin kun olit terve.
      Joten yritä ajatella ettei kukaan oikeastaan erikoisesti sinua katsele vaan ihmiset tavallisesti silmäilee muita ihmisiä kuten eläimetkin tekevät .
      Joten kun masennus alkaa haihtunåmaan niin et edes huomaa mitään katselua.

    • Anonyymi

      Silloin kun huomaa, että joku katsoo, niin samallahan siinä katsoo itsekin sitä toista, ei sitä muuten huomaisi, että toinen katsoo.

    • Anonyymi

      Ettei tule kolaria

    • Anonyymi

      Jos joku noin tuijottaa niin tee näin: AIVAN YLLÄTTÄEN jonkun irvistysnaaman sille tuijottajalle ja näytät kieltä!

      Yllättäen.

    • Anonyymi

      Suomalaiset muutenkin niin vammaisia että toljotetaan antaa vammaisen, omituisen kuvan. Tämä toljotus on omituista

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      107
      2057
    2. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      113
      1512
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      124
      1490
    4. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1337
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      70
      1184
    6. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      482
      1111
    7. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      62
      1087
    8. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      88
      943
    9. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      912
    10. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      138
      866
    Aihe