Muuttunut persoonallisuuteni

Kuumapää

Mikä helvetti mussa on vikana?

Tuntuu kuin koko persoonallisuus olisi muuttunut tässä viimeisen puolen vuoden sisään. Ennen olin huumorintajuinen ja jaksoin nauraa itselleni ja muiden jutuille, olin kärsivällinen puolisoani kohtaan ja odotin innolla tulevaa. Olen toki aina ollut temperamenttinen mutta se nyt on mieto sana nykytilanteeseen verrattuna.

Nykyään on vitsit vähissä, huumorintaju on olematon. En kestä ollenkaan omaa epäonnistumista enkä hoputusta tai krtitiikkiä vaan saman tien palaa käpy ja joissain tilanteissa hajoo omaisuutta. Räyhään puolisolleni pienistäkin asioista koska ei voi muuta kun tuntuu että raivostuttaa niin että pää räjähtää jos ei päästä paineita. Sitten raivokohtauksen jälkeen itkettää ja tuntuu että olen epäonnistunut ihmisenä täysin. En jaksa siivota kotona ja laskuja jää maksamatta kun en saa oikein aikaan sitä enkä mitään muutakaan töiden ohella.

Olen hoitoalalla töissä eikä siellä töissä ole mitään ongelmia mutta vapaa-ajalla pinna on seitin ohut ja millin pituinen. En ymmärrä miten minusta on tullut tällainen ihminen, juuri sellainen joita olen aina vihannut. Puoliso sanoo ettei jaksa kauaa kuunnella enkä yhtään epäile, en kai tuota itsekkään tällaisen hullun kanssa asuisi ja aikaa viettäisi kun vähän väliä saa pelätä että millon alkaa vittuilu. Voiko pelkkä stressi ajaa ihmisen näin hulluuden partaalle vai onko mulle nyt puhjennut joku psykopaattinen mielisairaus aikuisena?

Huomenna on tarkoitus varata aikaa jonnekkin missä joku viisas voi kertoa mulle montako mutteria on pudonnut matkanvarrelle mutta sitä ennen pakko purkaa tänne tätä ahdistusta, itseinhoa ja huonouden tunnetta joka on taas ottanut vallan.

Anteeksi vuodatuksesta. Kiitän ja kuittaan.

1

118

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Stressaaja

Enpä osaa sanoa mistä johtuu, mutta itselleni on käynyt samoin, ei tosin noin nopealla tahdilla. Ennen olin aina nauravainen, joustava ja kärsivällinen. Nykyään juuri mikään ei naurata, pelleily ja nauraminen lähinnä ärsyttää. Ja pinna palaa pienestäkin. Minä olen sellainen myös töissä. Ehkä vielä enemmänkin juuri siellä. Yritän parhaani mukaan vältellä ihmisiä, koska olen varmasti todella puisevaa ja rasittavaa seuraa. Jotenkin energiaa ei ole siihenkään, että teeskentelisi nauravansa ihmisten jutuille.

Joskus mietin, että kenties vain näyttelin aiemmin mukavaa ihmistä ja lopulta akut tyhjenivät. Ehkä olen syntyjäni jotenkin hankala ihminen.

Minä olen kova stressaamaan kaikkea ja paineensietokyky on ollut aina olematon. En oikein ole koskaan löytänyt mitään rakentavaa tapaa purkaa stressiä. Mieluiten olen tuijottanut TV:tä vastapainoksi, kun olisi ehkä ollut järkevämpää lähteä lenkille tai hankkia jokin mielekäs harrastus.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      113
      5263
    2. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      67
      5064
    3. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      91
      4124
    4. Miten mä olisin

Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.
      Ikävä
      75
      3610
    5. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      60
      3218
    6. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      43
      2801
    7. Kerro kolme huonoa ja

kolme hyvää asiaa kaivatustasi? Än yy tee nyt
      Ikävä
      15
      2297
    8. Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen

Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️
      Ikävä
      53
      1934
    9. Rakastatko mua

Vielä?
      Ikävä
      40
      1800
    10. Onko kaivattusi

kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.
      Ikävä
      38
      1649
    Aihe