Pallopelko

jalkapalloc

Onko kellään samaa ongelmaa? Mä pelkään pelata jalkapalloa, lentopalloa ja koripalloa. Pelkään, että pallot osuvat minua päähän, niin kuin on pari kertaa osunut. Tämä vaikuttaa hieman liikunnan numerooni, koska liikunnassa on joskus jalkapalloa, en mene pallon lähelle ja kävelen reunassa. En myöskään voi olla maalivahti. Onko tämä trauma?

5

1505

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mulla onnsama ongelma

    • Anonyymi

      Voi olla opittua, eli (aika lievä) trauma. Jos sinulla olisi paha trauma, lukkiutuisit komeroon piiloon kaikkia pyöreitä esineitä tai vastaavaa.

      Toinen vaihtoehto on, että kyseessä on jokin ihmisen hyvin primitiivinen refleksi. Ihminenhän on alunperin ollut sekä metsästäjä että saaliseläin. Ja lisäksi sotinut koko historiansa ajan. Eli kohti tuleva ("hyökkäävä") esine voi laukaista saaliseläimen itsesuojeluvaiston. Hämähäkkipelkoisia ihmisiä siedätetään kohtaamaan myrkkyhämähäkkejä. Joten pallosiedätyshoito liene ihan mahdollista toteuttaa.

      Itsekin kammoan palloja, mutta olen jo sen verran vanha, heikkonäköinen ja nivelvikainen, että pallojen pakoilu on kohdallani viisautta.

    • Anonyymi

      Todennäköisesti nuo kokemasi osumat päähän ovat jättäneet pelon tapahtuman toistumisesta. Tämän tyyppiset pelot eli fobiat eri asioita kohtaan ovat melko yleisiä mutta niistä voi päästä eroon.
      Pelkoja voidaan lievittää usein erilaisin harjoituksin, joissa peloista kärsivä totuttelee asteittain kohtamaan pelkoa aiheuttavan kohteen tai tilanteen. Usein kannattaa ensin opetella rentoutumaan ja sen jälkeen harjoitella pelon kohtaamista sekä mielikuvissa että harjoituksin. Yksinkertaisten pelkojen hoitoon on kehitetty itsehoitoon sopivia nettiterapioita.

    • Anonyymi

      Nyt on niin,että minulla sama vaiva.Ja sinä sanot opettajalle täsmälleen tuon vaivasi.Jos opettaja ei ymmärrä sanot uudestaan.Sinulla vakava pallopelko.

    • Anonyymi

      Kerro opelle! Ja vaikka kouluterkalle. Kannattaa yrittää päästä pallopelosta eroon. Vähän kerrallaan ja turvallisesti!! Altistusharjoituksista voisi olla hyötyä.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1575
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1214
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1137
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1046
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      995
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      987
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      902
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      890
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      734
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      680
    Aihe