AV-malformaatio takaraivossa

Onko kohtalontoveria

Minut kuvattiin ensin CT-llä ja löydettiin laajahko kalkkeumakerros vasemman pikkuaivon takakuopasta. Neurokirurgit sanoivat keskussairaalassa, että ei tarvitse mitään tehdä eikä seurata.
Minä en sitä uskonut, vaan menin ja maksoin itse magneettikuvauksen. Sain juuri tuloksen ja siinä oli että todennäköisesti AV-malformaatio vasemman takakuopan kohdalla. Jatkotutkimuksiin suosittelivat.

Se on synnynnäinen poikkeama, jossa valtimon ja laskimon välillä on poikkeava yhteys. Se on sellainen heikko kohta suonessa ja aiheuttaa myös merkittävän verenvuotorisiskin..

Onko kellään muulla ollut sellista? Leikattava kait tuo on. Ei tuollaisen riskin kanssa voi elää.

7

111

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jami123

leikattu on ,oli jätte iso oikean puolen ohimolohkon kokonaan tåttävä mutta siitä on jo aikaa ja ja oli iso leikkaus täällä hesassa töölön sairaalassa hernesniemi on erkoistunut pioistamaan isoi avm-malformaatioita et ota siihen yhteyksiä ,on meinaa virtuoosi mieheksi,

• ap........

Saattaa vaan olla vaikea päästä hänen leikattavaksi, kun on niin paljon kysyntää hänellä.
      Miten sulla oireili?

• jami123

ei miitenkään,kunnes tuli päivä jolloin meni paikallisjunassa taju kankaalle ja otettiin ensimmäinen tomogrifi ja sillä tiellä olen yhäkin kolme leikkausta myöhemmin

• ap..........

jami123, riittikö sulla aina magneettikuvaus (MRA) ennen leikkausta, vai onko jouduttu tekemään CT-angiografiaa, jossa varjoaine viedään katetrilla aivoihin saakka?

Miten jaksat nykyään?

• jami1

Ei ole riittänyt vain tavallinen eli joka kerta on varjoaineen kera kuvailtu.Doh vointi on noin yleensä ottaen hyvä jollei nuit pullistumia ain ilmestys jostain lissää,no katotaan ny taas kerran kui tää nyt menee,soittele 0451236158 ois kiva vaihtaa ajatuksia.

• ap....

jami1, onko sulle nuo kuvaukset tehty kuitenkin magneettikuvauksena vai perinteisenä ct-angiografina?
      jos ct:nä niin miten se varjaine annetaan, viedäänkö katetri verisuonia pitkin lähelle aivoja vaiko vaan pinnallisesti suoneen?

• jami1

nivusvaltimon kautta suljettiin suurin osa liimaseoksella ja kuvat otettiin angiona kaulavaltimoon pistetyn värin jälkeen

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 617
      10901
    2. 24h Kirppis

Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?
      Jämsä
      12
      3488
    3. Suomessa eletään liian pitkään

"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy
      Maailman menoa
      239
      2440
    4. Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain

Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja
      Joensuu
      25
      2318
    5. Deodoranttiteollisuus

Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin
      Jämsä
      3
      1660
    6. 194
      1245
    7. Sun ulkonäkö on

Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.
      Ikävä
      49
      1214
    8. Näyttääkö kaivattusi

Miten hyvältä ❤️
      Ikävä
      72
      1170
    9. Olen niin haaveillut

Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo
      Ikävä
      59
      1049
    10. Oletko koskaan

Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?
      Sinkut
      77
      999
    Aihe