Kallista kuiviketta

pskasta rahaa

Säkki huussikuiviketta maksoi kympin. Turvetta sai 3 säkkiä samalla rahalla.

Onkohan niissä mitään toiminnallista eroa? Eikö riitä että se tavara on imukykyistä maatuvaa?

10

396

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kanto

Kaupalliset kuivikeet eivät ole pelkkää turvetta, vaan siinä on mukana jotain karkeampaa ainesta esim. kutteripurua yms. Tämän tarkoitus on pitää lopputulema ilmavampana ja näin nopeuttaa maatumista. Pelkkä turve kastuessaan painuu kasaan ja tiiviissä astiassa ilmaton massa alkaa anaerobisten bakteerien ansiosta haista aika makoisalle (ammoniakin pistävä haju).

Voithan ostaa halpaa turvetta ja sekoittaa siihen itse jotain kariketta, oksasilppua tms.

• biologinen vaihtoeht

Teen itse hussikuivikkeet.
      Sekoitan sahanpurua ja neulasia, havupuiden haketta.
      Toiminut loistavasti jo 25v, ei haise, ei maksa mitään.

• Kusesta, paskasta ja

turpeesta voit sekoittaa sitkaan massan ja tehdä siitä harkkoja. Kun kuivatat ne niin niistä voit rakentaa sitten vaikka grillikodan.

• Metsämenninkäinen

Mä ostan vuoden alussa hevosten kutterinpurua paalin ja neljä säkkiä turvetta. Maksaa yhteensä paikallisessa rautakaupassa 18,90. Huussissa on 60 litran saavi-kuivikeastia. Teen siihen seoksen, jossa on puolet kutterinpurua, kolmasosa turvetta ja loput neulasia ja haketta. Toimii hyvin.

• kuolen nauruun

Kaikessa sitä pitää säästää...varmaan nämä kaverit tekee itse myös kaljat ja viinit...niin se persaukisten pitää venyä. Jos haluaa kompostihuussin piloille niin siitä vaan. Ostan keväällä 8 pussia ja se riittää ensi kevääseen meidän käytössä. Maksoin niistä 50 euroa eli on se hirveän kallista. Kyllä te olette pellejä.

• Ei syytä nauraa

Nää kaverit eivät edes juo kaljaa ja viinejä. Eivätkä ole persaukisia kun säästävät siinä, mistä on helppo säästää.

Mitä nauramista siinä on jos joku yrittää tulla kohtuudella toimeen?

• Hähähähä varakas

Minäpäs teen senverran puutöitä, että kuivaa kutteria tulee noin 5-10 jätesälillistä vuodessa /150L-- siihen kasvuturpeesta plissi.. eikä maksa paljon.

• Mökinmuija

Vapon hevosen kuivitusturve maksaa kympin paali, en edes sekoita mitään sekaan ja eroittelevassa huusissa ainakin toimii hyvin ja ei haise. Ihme juttu mutta terva huusissa karkoittaa viimesetkin öttiäiset, sitä vaan lisätään kun tuoksu on haihtunut.

• Jos ei ole varaa

paskaansa peittää niin ei ole varaa syödäkään.

• Anonyymi

Purun tai kuoren sekaan kun sekoittaa kuivaa sammalta lähtee käymään tehokkaammin. Eli sekoitus turpeen kanssa saattaa olla tehokkain.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      312
      7272
    2. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      66
      2136
    3. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      175
      1817
    4. epäonnen perjantain rikos yritys

onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      15
      1337
    5. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      112
      1277
    6. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      8
      1213
    7. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      169
      1200
    8. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      54
      1136
    9. Kirjoitin sinulle koska

tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      41
      1071
    10. Martina pääsee upeisiin häihin

Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      290
      1009
    Aihe