Voisiko joku jolle on tehty, niin kertoa, miltä tuntui? Tuntuiko kipua..
Mitähän tuollainen maksaa jos yksityisellä teettä?
Pään varjoainekuvauksesta
7
8480
Vastaukset
- kuvattu.
Ei satu yhtään.
Makaa mukavasti ja kuuntelet musiikkia makusi mukaan.
Maksaa lähes tuhat euroa laaja magneetti varjoaineella yksityisellä. Kunnalliseen vaikee päästä ja kestäääää.
http://summa.talentum.fi/article/mu/uutiset/83263 - ap........
Päästiinkö magneettikuvaus varjoaineella sun tapauksessa niin tarkkaan tulokseen, että jatkohoito voitiin suorittaa sen perusteella? Pääkö kuvattiin?
- Piia82
Itselläni tehty pään varjoainekuvaus, mutta tietokoneella, ei magneetilla. En tiedä mikä ero, mutta ainakin tällä kuvaustavalla todella tarkat kuvat. 3D:nä näkyi kaikki aivojen verisuonet ja sai hiiren rullaa kiertämällä näkymään yksittäisen suonen joka suunnalta.
On ilmeisen kallis tutkimus koska vain aukottomin perustein tähän kuvaukseen lähetettä laitetaan... :/
Itse kävin kunnallisessa ja maksoin vain poliklinikkamaksun.
Toimenpide itsessään nopea (n.5-10min) ja helppo.
Jos paljon häiritseviä oireita, yritä saada lähetettä. Toki pitää olla varmasti myös neurologisia oireita, tuskin kirjoittavat pelkkään pään särkyyn. - Piakk
Pään magneettikuvauksen yhteydessä tehtiin minullekin varjoainekuvaus. Ei sattunut yhtään, jos ei sitten pidä kanyylin laittamista käteen kipuna. Pieni lämmin tunne käsivarressa, kun varjoaine laitettiin suoniin ja siinä se. Kunnallisella puolella tehtiin eli normi poliklinikkamaksulla selvisin.
- ------
Tuntuiko lantussa tuo varjoaine kuvauksen jälkeen? Mulla huimasi 15 min. Olin siis magneetissa.
- Piia82
Ei huimausta tai muutakaan kuvauksen jälkeen. Piti vain juoda reilusti, mutta muuten normi jutut ja olot.
- lotta2
Onko kenelläkään tietoa kuinka nopeasti pääsee Töölön sairaalaan ko. tutkimukseen? Lähete laitettu ja hyväksytty. Suvussa 2 aneurysma tapausta ja sen vuoksi menossa tutkimukseen, jos vaan uskallan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde262798Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292322- 1482264
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.542199Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211812Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3891672Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään981607- 3031509
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131429- 1331428