Pään varjoainekuvauksesta

Tiedosta kiitollinen

Voisiko joku jolle on tehty, niin kertoa, miltä tuntui? Tuntuiko kipua..

Mitähän tuollainen maksaa jos yksityisellä teettä?

7

9836

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kuvattu.
    • ap........

Päästiinkö magneettikuvaus varjoaineella sun tapauksessa niin tarkkaan tulokseen, että jatkohoito voitiin suorittaa sen perusteella? Pääkö kuvattiin?

• Piia82

Itselläni tehty pään varjoainekuvaus, mutta tietokoneella, ei magneetilla. En tiedä mikä ero, mutta ainakin tällä kuvaustavalla todella tarkat kuvat. 3D:nä näkyi kaikki aivojen verisuonet ja sai hiiren rullaa kiertämällä näkymään yksittäisen suonen joka suunnalta.
      On ilmeisen kallis tutkimus koska vain aukottomin perustein tähän kuvaukseen lähetettä laitetaan... :/
      Itse kävin kunnallisessa ja maksoin vain poliklinikkamaksun.
      Toimenpide itsessään nopea (n.5-10min) ja helppo.
      Jos paljon häiritseviä oireita, yritä saada lähetettä. Toki pitää olla varmasti myös neurologisia oireita, tuskin kirjoittavat pelkkään pään särkyyn.

• Piakk

Pään magneettikuvauksen yhteydessä tehtiin minullekin varjoainekuvaus. Ei sattunut yhtään, jos ei sitten pidä kanyylin laittamista käteen kipuna. Pieni lämmin tunne käsivarressa, kun varjoaine laitettiin suoniin ja siinä se. Kunnallisella puolella tehtiin eli normi poliklinikkamaksulla selvisin.

• ------

Tuntuiko lantussa tuo varjoaine kuvauksen jälkeen? Mulla huimasi 15 min. Olin siis magneetissa.

• Piia82

Ei huimausta tai muutakaan kuvauksen jälkeen. Piti vain juoda reilusti, mutta muuten normi jutut ja olot.

• lotta2

Onko kenelläkään tietoa kuinka nopeasti pääsee Töölön sairaalaan ko. tutkimukseen? Lähete laitettu ja hyväksytty. Suvussa 2 aneurysma tapausta ja sen vuoksi menossa tutkimukseen, jos vaan uskallan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 93
      1494
    2. Mitkä asiat

tekevät vaikeaksi kohdata kaivattusi?
      Ikävä
      74
      1344
    3. Rakas

Eihän se tietysti minulle kuulu, mutta missä sinä olet? 😠
      Ikävä
      50
      1267
    4. Miltä se tuntuu

Miltä se tuntuu havahtua, että on ollut ihmistä kohtaan, joka on rakastanut ja varjellut, täysi m*lkku? Vai havahtuuko s
      Ikävä
      104
      1168
    5. Pidit itseäsi liian

Vanhana minulle? Niinkö?
      Ikävä
      51
      1145
    6. SDP:n lyhyt selviytymisopas

1. Komitea on vastaus, oli kysymys mikä tahansa Jos maailma on muuttumassa tai jossain palaa, demari ei hätiköi. Ensin p
      Maailman menoa
      9
      945
    7. En mahda sille mitään

Olet ihanin ja tykkään sinusta todella paljon.
      Ikävä
      36
      807
    8. Joko olet luovuttanut

Mun suhteen?
      Ikävä
      60
      751
    9. Haluaisitko oikeasti

Vakavampaa välillemme vai tämäkö riittää
      Ikävä
      49
      744
    10. Mitä se olisi

Jos sinä mies saisit sanoa kaivatullesi mitä vain juuri nyt. Ilman mitään seuraamuksia yms. Niin mitä sanoisit?
      Ikävä
      41
      715
    Aihe