VÄLKOMMEN HÖST !

höstmänniska

Jag njuter åtminstone av det här svalare vädret .

13

73

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dålig nattsömn

      Jag känner mig åtminstone som en ny människa,man orkar ta itu med någonting och inte bara fösöka stå ut med värmen.

      • pia - maria

        Skönast med de här svalare nätterna.


      • frisk luft
        pia - maria kirjoitti:

        Skönast med de här svalare nätterna.

        Jestas vad det blåser,men skönt är det iallafal.


    • höstdamen

      Hej! Det gör jag med. Lite svalare att sova är det ju. Men man skall ju inte klaga på värmen förståss. Trevlig höst åt alla läsare här!

      • svampsås

        Tack detsamma höstdamen,jag skall ta en tur till skogen idag.Jag hoppas hitta svamp.


      • gratis terapi
        svampsås kirjoitti:

        Tack detsamma höstdamen,jag skall ta en tur till skogen idag.Jag hoppas hitta svamp.

        Det är så skönt med hösten,man behöver inte "håsa " så mycket,man kan njuta av naturens färgskiftning och ta det lugnt.


      • äppelpaj
        gratis terapi kirjoitti:

        Det är så skönt med hösten,man behöver inte "håsa " så mycket,man kan njuta av naturens färgskiftning och ta det lugnt.

        Vad mycket äppel det finns i år,varannat år blir det tydligen fin äppelskörd.


      • sommardoft
        äppelpaj kirjoitti:

        Vad mycket äppel det finns i år,varannat år blir det tydligen fin äppelskörd.

        De klipper gräsmattan på vår gård idag.Tänk om man kunde stoppa doften i en flaska och ta fram den i vinter när kölden knäpper i knutarna.


      • äppelmust
        sommardoft kirjoitti:

        De klipper gräsmattan på vår gård idag.Tänk om man kunde stoppa doften i en flaska och ta fram den i vinter när kölden knäpper i knutarna.

        Nu börjar björkarna gulna,ett säkert hösttecken trots sommarvärmen som vi har idag.


      • skogens guld
        äppelmust kirjoitti:

        Nu börjar björkarna gulna,ett säkert hösttecken trots sommarvärmen som vi har idag.

        idag har det varit en underbar höstdag,lagom varmt och soligt,utmärkt väder för skogpromenader.


    • Skärdgårdsbo, finsk
      • ungdomsföreningar

        Några lokala skördefester men inte några större vad jag vet åtminstone.


      • fd.skäribo

        Jag besöker gärna Strömmingsmarknaden i Helsingfors(har barndomsvänner bland fiskarna )
        Jag köper alltid olika fiskinläggningar ,saltströmming är ett måste,älskar fisklåda och skomakarlax.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 171
      5042
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      126
      4563
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      26
      2921
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      30
      1937
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1794
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1719
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1710
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      108
      1706
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1623
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1561
    Aihe