Teologiaa työnohella

Työnohessa

Kuinka realistista on opiskella teologiksi työnohessa?
Onko paljon kursseja, jotka vaativat pakollisen läsnäolon?

5

491

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • teologi 2013

Oman kokemukseni perusteella onnistuu ihan hyvin. Tosin aloitin työteon opiskelun ohella vasta 2. lukuvuoden jälkeen, jolloin suurin osa intensiivistä läsnäoloa vaativista kursseista oli jo käytynä.

Mikäli sinulla on joustava työaika tai muutoin mahdollisuus järjestellä töitäsi, ei ongelmaa pitäisi olla.

• lastulaine

Riippuu varmaan siitäkin mistä päin Suomea olet. Esimerkiksi tuttavani Oulusta pääsi Helsinkiin teologiaa opislemaan. Hän kävi samalla töissä ja uurasti opintojen eteen ja onnistui. Aika ajoin Helsinkiin tenttimään matkustaminen satojen kilometrien päästä vaatii kuitenkin jo uskoa asiaan. Jos hyvä lukija olet pääkaupunkiseudulta kotoisin oleva, niin opiskelu työn ohessa on sinulle todennäköisesti helpompaa koska yliopistoksi on lähellä. Mutta keskittymistä ja arkesi priorisointia sekä hyvää yleiskuntoa vaatii kaiken kaikkiaan työn ohessa opiskelu. Myös silloin jos todellisuutena on se että opiskelee työn ohessa teologiaa avoimessa yliopistossa.
      Opiskelutekniikasta vielä se että kannattaa opiskeltaessa ottaa huomioon aina se että, varaa paljon aikaa tekstien ymmärtämiseen ja märehtimiseen että juuri sinulle syntyy asioista se oma näkemys. Silloin kun sinulle tulee ymmärrys asioista niin niitä on sitten helpompi kirjoittaa vastauksena tenttipaperiin.

• melkeinkandi

Oon kyllä samaa mieltä, jos haluaa saada parempia kuin riman yli arvosanan 1, niin tekstin ymmärtäminen otta märehtimisaikansa.

Toisaalta on tullu ihan 4 arvosanojakin aivan mitättömällä kukemisella, kun taas kerran tuli hylsy johon itse arvelin lukeneeni ainakin 2 verran.

• melkeinkandi

Onnistuu aivan hyvin. Mulla on ekan vuoden jälkeen 90 op, opiskelin tosin kesänkin.

Mulla ei ole edes kämppää Helsingissä vaan yövyn muutaman yön viikossa sukulaisilla.
      Kuljen Helsingistä Kuopioon junalla kerran viikossa - käyn töissä.

• mjvvv

Teen 15-25 tuntia töitä viikossa opiskelujen ohella ja tähän mennessä olen suurin piirtein tavoiteajassa opiskellut (toinen vuosi menossa, reilu 100 opintopistettä koossa) ilman aivan mahdottomia ponnisteluja. Läsnäolopakkoja kyllä on esim. harjoitusryhmissä ja tuntuu tulevan jatkuvasti lisää (kursseilla painotetaan erilaisia harjoitusryhmiä, ryhmätöitä yms.), joten työn pitää kyllä olla aika joustavaa.

Esim. kirkkohistorian jatkokurssiin kuului tentin lisäksi esseeryhmiin osallistuminen ja esseen kirjoittaminen. Yhden kerran sai noista ryhmistä olla pois, jos oli toisen (siis vaikka olisi ollut sairas tms.) niin koko 6 opintopisteen kurssi olisi hylätty automaattisesti. Tentti, luennot, essee ja esseeryhmät olisi pitänyt kaikki suorittaa uudestaan seuraavana vuonna.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli

Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei
      Kauhava
      197
      6841
    2. Ootko rakastunut?

Kerro pois nyt
      Ikävä
      159
      2026
    3. Onhan sulla nainen parempi mieli

Nyt? Ainakin toivon niin.
      Ikävä
      113
      1678
    4. Ujosteletko tosissaan vai mitä oikeen

Himmailet???? Mitä pelkäät?????
      Ikävä
      51
      1380
    5. Suureksi onneksesi on myönnettävä

Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️
      Ikävä
      55
      1228
    6. Möykkähulluus vaati kuolonuhrin

Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢
      Kauhava
      50
      1098
    7. Älä mies pidä mua pettäjänä

En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu
      Ikävä
      99
      1055
    8. Reeniähororeeniä

Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?
      Kouvola
      6
      977
    9. Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.

Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan
      Maailman menoa
      251
      934
    10. Kävit nainen näemmä mun

Facessa katsomassa....
      Ikävä
      41
      919
    Aihe