sorsakuvia jahtiin

15+7

Paljonko pitää olla kuvia sorsajahissa? Meneekö sorsilla samallalailla niiku kyyhkyillä että mitä enempi sitä perempi? ja miten kuvien asettelu?

5

632

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • keskisuomen mets.

Ei kai siinä mitään sääntöä ole..itse ostin tänään ainoastaan kaksi kuvaa kun ei ollut kaupassa enempää, laitan ne kellumaan hyvissä ajoin ennen H-hetkeä kaislikon laitaan ja itse passiin veneeseen sopivan matkan päähän, veneen päälle pressu ja sen päälle naamioverkko, sateista kun on, veneen hankaimien reikiin laitan joko 10-15mm vesijohtoputkea kaarelle laidasta laitaan ja sen varaan pressu, siellä mukava pitää sadetta ja olla passissa ja syödä eväitä.

Hyviä saaliita kaikille!

• ei yhtään

Yhtään kuvaa en omista ja joka syksy olen jonkun jysäyttänyt. siis sorsan, parikertaa kaverin kuvankin...

• 8+18

Ei sorsan kuvilla ole mitään vaikutusta. Itse omaan kymmenkunta kuvaa ja ovat oikeastaan vaan rekvisiittaa syksyisin järvessä kellumassa. Sorsat lentää ruokailupaikoilleen itsekkäästi eivätkä kiinnostu kuvista käytännössä ollenkaan. Kuvilta en oikeastaan koskaan ole päässyt sorsaa ampumaan vaan ohi lentäviä tai heinikosta pomppivia.

• Höplästä vedetty

Tähän väliin on kiva laittaa tarinaa sorsankuvasta.

Toissavuona olin syyskesällä kesäpilkillä mieheni kanssa ja hän tarkkasilmäisenä rupesi minulle supattamaan, että "katso sorsa". Siinä sitten seurattiin, kun "sorsa" kääntelehti ja keikutteli aallokon mukana luodon reunassa. Ihmeteltiin, että ompas kesy ja mahtaako olla sairas tai jotain. Arveltiin, että kokeillaan, että miten lähelle päästää ja päästihän se. Ihan liki tultuamme huomasimme, että petkuhuiputusta! Aallokko oli kuljettanut lintusen ties mistä asti ja oli jäänyt kiinni kallioon parimetrisen narun päähän kiinnitetyn pienen kiven varaan.

Syy miksi se "sorsa" niin kovasti kiinnosti, johtui siitä, ettei sorsia ole näkynyt enää yli kymmeneen vuoteen.

• älä liioittele

kyllä niitä sorsia näkee joka syksy vaikka lintukannat ovatkin romahtaneet, joka syksy muutaman ammun.
        sorsan kuvan muuten tunnistaa aallokossa erittäin hyvin, oikea lintu ei poukkoile aallokossa kuten muovinen lintu.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      43
      1805
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      164
      1637
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      70
      1378
    4. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      239
      1333
    5. Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.

Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda
      Maailman menoa
      207
      1238
    6. Mitä toivot

ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      128
      1145
    7. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      332
      1137
    8. Minkä merkkisellä

Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      78
      1086
    9. Nyt kun Pride on ohi 3.0

Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      314
      1057
    10. Hyvää huomenta 18. luukku

Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      227
      1057
    Aihe