siivooja kotiin

onmuutakinpuuhaa

Onko joku käyttänyt noita siivousfirmojen kotisiivous-palveluja Oulussa? Olen nimittäin miettinyt, että voisin käyttää aikaani muuhun kuin siivoamiseen. Voisin ihan hyvin ainakin silloin tällöin tilata siivoojan kotiini, ei ehkä kuitenkaan mitään säännöllistä, vaan muutaman kerran vuodessa ns. isompiin siivouksiin. Kiinnostaisi kuulla kokemuksista. Miten noiden asiakaspalvelu toimii eli vastaavatko hyvin puhelimeen tai sähköpostiviesteihin? Kuinka lyhyellä varoitusajalla on realistista odottaa saavansa siivoojan? Ja olennaisin kysymys tietysti, että millainen on ollut siivouksen laatu? Onko näissä asioissa eroja eri firmojen välillä? Hinnastothan noilla on yleensä nettisivuilla hyvin selvästi nähtävissä, joten hintatietoja en ole nyt täällä kysymässä.

7

267

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Olen käyttänyt jotain siivousfirmaa kotonani muistaakseni kolme kertaa. Ei se lopputulos joka kerralla ole ollut mieleiseni, mutta ipähän ite tarttenut sauna pestä.

      Helppo oli tilata ja tulivat sovittuun aikaan. Toivottavasti saat hyvän siivoojan, nimittäin niissä on todella ammattitaitoisiakin mukana. Seuraavalla kerralla otan jonkun toiminimellä tekevän, joka tekee sitä vuodesta toiseen, ettei satu ns "kun ei muuta työtä saa"-asenteella varustettu.

    • hsreyttte2y3h

      Lähetin meilin lauantai-iltapäivänä pieneen firmaan. Viikonlopusta huolimatta sain vastauksen parin tunnin päästä. Ja siivoojan sain heti maanantaiksi, kellonajankin sain päättää vapaasti. Jälki oli sitten sanotaanko vaikka odotusten mukaista eli ainakin parempi kuin itse tehtynä.

    • siivouttelija

      Eroja on ainakin asiakaspalvelussa eli juuri niissä vastaamisissa. Pari esimerkkiä:
      Sunmoreliasta sai sähköpostiviestiin vastauksen käytännöllisesti katsoen heti. Helpmaxilla on netissä oikein yhteydenottolomake. mutta eivätpä ole yhteyttä ottaneet, vaikka sen lomakkeen täytin. Taisi siinä lukea, että "pyrimme vastaamaan kahden arkipäivän kuluessa" - eivät ainakaan onnistu tuossa pyrkimyksessä. Sinänsä 2 päivääkin olisi kyllä hidasta yhteydenottamista

      • Näitä riittää

        Ilmeisestikään eivät tarvi lisää asiakkaita, turhaapa tuollaisten perään jää haihattelemaan, kääntyy sellaisen toimijan puoleen, jolle uudetkin asiakkaat ovat tervetulleita.


      • sama siivouttelija
        Näitä riittää kirjoitti:

        Ilmeisestikään eivät tarvi lisää asiakkaita, turhaapa tuollaisten perään jää haihattelemaan, kääntyy sellaisen toimijan puoleen, jolle uudetkin asiakkaat ovat tervetulleita.

        Oikeassapa olet.
        Sitä vaan en käsitä, että miksi sitten pitävät tuollaisia "yhteydenottolomakkeita" siellä sivullaan, jos eivät mitenkään sellaisen lähettämiseen reagoi. Tai jos eivät asiakkaita tarvitse, niin miksi yleensäkään mainostavat siellä palveluitaan. Turhaa ajan tuhlausta sitten noista palveluista lukeminen ja yhteydenottolomakkeiden täyttely. Tietenkin voi olla tilapäinen tilanne, että uusia asiakkaita ei pystytä ottamaan, mutta senhän voisi mainita sitten tyyliin "valitettavasti emme juuri nyt pysty ottamaan uusia asiakkaita": Tai sitten voisivat ihan kohteliaisuuttaan pistää tuon samaisen lauseen vaikka vastauksena siihen yhteydenottopyyntöön. Luulisi tuon nyt siinä luvatussa 2 päivässä onnistuvan.
        En tosiaankaan aio jäädä haihattelemaan moisen perään. Ärsyttää vain juuri se turha ajan tuhlaus. Ja se, että sitä yhteydenottoa odotellessa joku toinen firma olisi jo käynyt siivoamassa. Onneksi tosiaan on vielä niitäkin, jotka oikeasti asiakkaita haluavat. Sellaisten kanssa ei tarvitse päiväkausia odotella.


      • help! max!
        sama siivouttelija kirjoitti:

        Oikeassapa olet.
        Sitä vaan en käsitä, että miksi sitten pitävät tuollaisia "yhteydenottolomakkeita" siellä sivullaan, jos eivät mitenkään sellaisen lähettämiseen reagoi. Tai jos eivät asiakkaita tarvitse, niin miksi yleensäkään mainostavat siellä palveluitaan. Turhaa ajan tuhlausta sitten noista palveluista lukeminen ja yhteydenottolomakkeiden täyttely. Tietenkin voi olla tilapäinen tilanne, että uusia asiakkaita ei pystytä ottamaan, mutta senhän voisi mainita sitten tyyliin "valitettavasti emme juuri nyt pysty ottamaan uusia asiakkaita": Tai sitten voisivat ihan kohteliaisuuttaan pistää tuon samaisen lauseen vaikka vastauksena siihen yhteydenottopyyntöön. Luulisi tuon nyt siinä luvatussa 2 päivässä onnistuvan.
        En tosiaankaan aio jäädä haihattelemaan moisen perään. Ärsyttää vain juuri se turha ajan tuhlaus. Ja se, että sitä yhteydenottoa odotellessa joku toinen firma olisi jo käynyt siivoamassa. Onneksi tosiaan on vielä niitäkin, jotka oikeasti asiakkaita haluavat. Sellaisten kanssa ei tarvitse päiväkausia odotella.

        Profil (tjsp) vähän vastaava. Sillä oli oikein nettiajanvaraus. Kokeilin muutaman kerran. Aina tuli vastaus, että teille sopivaa aikaa ei löytynyt. Muiden kuin noiden helpmaxin ja pprofilin kanssa en ole kuullut kenellekään olleen tuollaisia ongelmia.


      • siivojaa.kaivannut
        sama siivouttelija kirjoitti:

        Oikeassapa olet.
        Sitä vaan en käsitä, että miksi sitten pitävät tuollaisia "yhteydenottolomakkeita" siellä sivullaan, jos eivät mitenkään sellaisen lähettämiseen reagoi. Tai jos eivät asiakkaita tarvitse, niin miksi yleensäkään mainostavat siellä palveluitaan. Turhaa ajan tuhlausta sitten noista palveluista lukeminen ja yhteydenottolomakkeiden täyttely. Tietenkin voi olla tilapäinen tilanne, että uusia asiakkaita ei pystytä ottamaan, mutta senhän voisi mainita sitten tyyliin "valitettavasti emme juuri nyt pysty ottamaan uusia asiakkaita": Tai sitten voisivat ihan kohteliaisuuttaan pistää tuon samaisen lauseen vaikka vastauksena siihen yhteydenottopyyntöön. Luulisi tuon nyt siinä luvatussa 2 päivässä onnistuvan.
        En tosiaankaan aio jäädä haihattelemaan moisen perään. Ärsyttää vain juuri se turha ajan tuhlaus. Ja se, että sitä yhteydenottoa odotellessa joku toinen firma olisi jo käynyt siivoamassa. Onneksi tosiaan on vielä niitäkin, jotka oikeasti asiakkaita haluavat. Sellaisten kanssa ei tarvitse päiväkausia odotella.

        Ei noita yhteydenottolomakkeita ilmeisesti kannata täytellä. Muutamaan oululaiseen siivousfirmaan olen koittanut sitä kautta saada yhteyttä. Ei sieltä mitään vastauksia tule. Pitää vissiin ottaa vanhanaikaiset konstit käyttöön eli ruveta soittelemaan. Jotenkin vaan luulisi että jos firma on nettiin sellaisen lomakkeen pistänyt, niin vastaisivatkin niihin jotain. Tosiaan just tuo on ärsyttävintä kun eivät sitten lähetä edes meiliä että ei onnistu. Onkohan siinä käynyt niin, että siivousfirma on tilannut nettisivut joltain nörttifirmalta ja se nörttifirma on sen lomakkeen sinne laittanut siksi, kun sellainen pitää kaikilla firmoilla olla, eikä siellä siivousfirmassa kenenkään toimenkuvaan kuulu niitä lukea.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      110
      891
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      278
      675
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      648
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      603
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      572
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      546
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      38
      510
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe