Ei omaishoitajuus ole velvoite.
Se katkeruus joka palstalla vallitsi,kun kerroin että alan elää omaa elämääni ja jopa tanssahdella,nimenomaan tuli entisten omaishoitajien mielipiteinä,vaikka puskasta.
Ja että vielä miestä mielin,niin olin jopa miestäni pettänyt ja toivonut hänen kuolemaansa,sairasta,todella sairasta.
Katkeruudella myrkytin palstan aikoinaan,kun liiankauan yritin hoitaa miestäni yksin.
Luopukaa hyvät omaishoitajat ajoissa.
5
84
Vastaukset
- vikasäästöt
Omaishoitajat ovat nykyään vaikeassa asemassa - ne läheistään päivästä päivään hoitavat. Vaikka kunnat ja valtio tietävät, että omaisiaan hoitavat tuovat säästöjä, moni heistä jätetään ilman rahallista tukea.
- -----
Ja jos tukea saattuu saamaan, se useinmiten on vähän yli 300€, ja siitä vielä - verot.
- Makriina ek
Hoitovelvoite varmaan ohittaa oikeudenmukaisuuden. Itsekin ikääntyvät puolisot tekevät työtä 24/7, koska heidän on mahdotonta ajatella, että hoitoa tarvitseva pannaan hoivakotiin, jossa hän laitostuu ja kärsii. Moni omaishoitaja vie itsensä piippuun ihan velvollisuudentunnosta.
Olen vuosia lukenut Rituliinin ponnisteluista kunnioituksella. Ajattelen, että itse en varmaankaan olisi jaksanut.
Minulla on tuttava, jonka tilanne on surullinen sen vuoksi, että hänen hoivattavansa ei ole aviomies, vaan ystävällinen naapuri, joka vuosia oli ns. poikaystävänä, mutta suhdetta ei ole virallistettu. Kumpikin leski asui omassa taloudessaan. Nyt hän hoivaa dementoitunutta miestä omien voimiensa äärirajoilla. Hän ei edes voi toimittaa miestä hoivakotiin, koska ei ole sukulaissuhteessa, eikä tehdä sopimuksia hänen avustamisessaan. Miehen lapset ovat omilla teillään, eivätkä välitä.
Yhteiskunta ei todellakaan välitä vanhoistaan, sen olen huomannut. Kohta yhteiskunnan kuitenkin on hoivattava kahta loppuun ajettua ihmistä. Ei takuulla ole ainoa tapaus!
Toinen kakkosluokan porukka on lapset. Heitäkin saa kohdella miten tahansa, ja vanhemmuutta "tuetaan", niin kauan, kunnes lapsi on kuollut.
Ei ole maailma valmis.- omaisomais
Jos ei ole oikeutta toimittaa hoidettavaa laitokseen, niin raaka tosiasiahan on se, ettei hänellä ole pienintäkään velvoitetta hoitaa naapuriaan.
Tunteet mylläävät tässä asiassa. Siihen enimmäkseen omaishoitajuus perustuu.
Maaima on ilkeä ja ihmiset kateellisia. Nyt Rituliini huomaat,
parasta olla itsekseen ei tämä meidän palsta toisiamme tue.
Jonkun eroottisen ketjun sekasorto ketjuja kannattelee,mutta kunnon keskustelua emme tänne saa.
Olisihan kivaa,kun joskus voitais avautua ystävyksinä,mutta
yleensä ketju muuttaa heti muotoaan .
Kaukana alun aloittajan asiasta, joskus äärirajoille revitään..
Pää pystyyn ritu ja katsellaan vaan taihalle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 901999
Ripeyttä asiointiin
Ottaa päähän yhden ja saman asiakkaan hitaus kassalla kun yhdellä kädellä nostelee ostoksia kärrystä ja välillä pitelee141691- 971643
Mitä ajattelit hänestä
Ensi kohtaamisesta alkaen? Itsellä pikkuhiljaa syventyi rakkaudeksi vaikka alusta asti ajattelin että hän on samallainen931326Mietitkö tosissasi..
..että olisin tullut sinne jonkun muun vuoksi kuin sinun? Ei näinä vuosina tapahtuneet, myös tapahtumatta jääneet, ole31146Marinin ahdistelija - "Lemmenkipeä huippuosaaja Lähi-idästä"
Olikin valtamedialle hankala paikka, kun kyseessä olikin "rikastaja" Vähän aikaa sitä voitiin piilotella, mutta pakko ol1731073- 64906
- 76880
- 53855
Kysyin kaikilta yhteisiltä tutuilta mielipidettä siitä, että kannattaako sinun kanssa alkaa!
Päätös oli lähestulkoon yksimielinen. Minunkin vaisto antoi vaaranmerkkejä, mutta järkytyin mitä sinusta kuulin. Aluksi123848