Moro
Mista oma rotta kannattaa ostaa et se olisi paljon ja oikein käsitelty. Itse olen ymmärtänyt että eläinkauppojen rotat ovat arkoja ja epäsosiaalisia. Kun rotta on tullut kotiin miten se totutetaan häkkiin ja omistajaansa? Kiitän vastaajia :)
Mistä ostan
5
227
Vastaukset 5
- Sedä
Suoraa kasvattajalta, esim. Suomen kesyrottayhdistyksen viralliselta (lista löytyy kotisivuilta) tai muulta asialliselta. Jos kukaan virallinen ei asu lähelläsi, poikasia kulkee usein myös lähemmäs muiden menojen yhteydessä, tai he osaavat suositella lähempänä asuvaa kasvattajaa.
Eläinkaupan rotissa ei _välttämättä_ ole mitään vikaa, mutta niistä ostamalla tuet vastuutonta kasvatusta jota kukaan ei valvo (kotimaiset pennuttajat, vahinkopoikueet, ulkomaiset eläintukut...)
Nosta poikaset kopastaan valmiiksi sisustettuun häkkiin. Niiden voi antaa rauhassa tutustua kotiinsa jos ne ovat väsyneitä tai pelokkaita, mutta jos ne ovat heti tunkemassa rohkeasti syliin, voi niitä hyvin käsitellä :) Kasvattajalla poikasia on käsitelty päivittäin, ja samaa on hyvä jatkaa! - surhym
Kasvattajalta ostetut ovat lähestulkoon aina valmiiksi rohkeita ja uteliaita pikkusia. Yleensä menee pari päivää kun ovat "sinut" sunkin kanssa :D
- Kiitoskaikki
Okei ja kiitos vastanneille :)
- miijaali
Heippa. Mistäpäi olet? Mulla olosi kesäkuussa syntyneet rottaveljekset vailla hyvää kotia. Ota yhteyttä :) [email protected]
- SmRR
Joko ostit? minulta saat ilmaiseksi kaksi erittäin kilttiä poikarottaa ja jätti ison häkin rovaniemeltä 0452304659
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Joko seuraava hallitus uskaltaa puuttua 7,5 viikon vuosilomiin
Onhan se törkeää eriarvoisuutta ja verovarojen törkeää tuhlausta.134742Kysymys
Pystyisitkö tutustuu kaverina tai alkaa parisuhteeseen skitsofreenikon kanssa? T.Skitosoaffektiivinen (parantunut) Ois197700Töysä otsikoissa
Töysässä takavarikoitu kaksi luvallista käsiasetta ammuskelun jälkeen!Näin media uutisoi!27641Kyllä mä tiedän et me kuulutaan yhteen ja se on tähtiin kirjoitettu!!
En vain halua satuttaa sua. Olen aivan perseestä epävakaan ja ADHD oireiluin vuoksi. Ja kun olisi aika "vapauttaa" ne su46634Metsamanin muru kissa kuollut
Nyt siellä surraan muru kissaa päivä tolkulla,vaikka muuten ei oo välittänyt mitenkään siitä,kun joka videolla vaan mars99634- 61619
- 42554
Mistäkö haaveilen
Tällä hetkellä. Siitä, että kohtaamme, vetovoima on jäljellä ja saisimme olla aivan kahden, ei tarvitsisi välittää mistä29531Tapailtaisko nainen
Meidän kotien puolessavälissä suunnilleen, vähä niinku salaa. Siinä on yks kiva paikka joka sopis hyvin. Mieheltä59525Kuinka hyvin kestäisit?
Oletko miettinyt, että mitä jos olisit pyöreä pullukka ja vielä ruma niin kestäisitkö vai masentuisitko?102520