Tekniikan tohtorin alkupalkka

Teollisuuteenlomps

Olen vastavalmistunut 28-vuotias tekniikan tohtori ja olen hakemassa työtä teollisuudesta. Minulle soitettiin perjantaina ja pyydettiin työhaastatteluun, joka koskee vanhemman tutkimusinsinöörin paikkaa. Työtehtävät liittyisivät siis keskeisiltä osin aiempaan tutkimusaiheeseeni, josta minulla on neljä vuotta työkokemusta yliopistolla. DI-tutkintoa tehdessäni olin kesät teollisuudessa, myös tässä firmassa, johon olen hakemassa.

Olen menossa huomenna työhaastatteluun, paljonko mielestänne kannattaisi pyytää palkkaa? Ajattelin itse, että 4000 €/kk olisi sopiva.

6

469

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • paha sanoa

      Mina pyytaisin 5000 e/kk, mutta olenkin kauppatieteiden tohtori. ;) joka tapauksessa 4000 kuulostaa hieman alakanttiin, kokeile 4500 e/kk.

    • vaiks näi

      Jotain 4500 € olisi kohtuullinen. Olet kuitenkin vielä nuori ja kokemus on vähäistä, vaikka se onkin juuri sopivan laatuista. Myöhemmin vuosien mittaan palkan pitäisi kehittyä ylöspäin.

      Siis voisit ehdottaa, että aloitat 4500:lla ja että odotat palkkaa tarkistettavan myöhemmin.

      • PerusDI

        Kiitos vinkeistä, noin 4500 sain lopulta palkaksi neuvoteltuakin. Jatkossa sitten tarkistetaan ylöspäin, kun kokemusta tulee lisää.


    • Haluammevarmistaa

      Tämä on varmaan ainoa oikea aloitus tällä palstalla koko vuonna :D

    • Hämetyttö

      Miten joku vastavalmistunut voi saada noin kovaa palkkaa???? Raskaan eli todellisen työn raatajille maksetaan murto osa,,,, esim lähihoitajat alle 2000

      • Vielä muistan ajan

        Ensiksi opiskelemalla uutterasti lukion jälkeen 8–10 vuotta ja tulemalla siinä samalla melkoiseksi asiantuntijaksi jollakin erityisalalla. Eikä tohtori nyt varsinaisesti ole alallaan vastavalmistunut, vaan hänellä on vuosien kokemus tutkimustyöstä akateemisen perustutkinnon jälkeen.

        Luuletko, että tekniikan tohtoreiden työt ovat sitten silkkaa lepäilyä? Kieltämättä niissä harvoin tulee varsinaisesti hiki, mutta asioiden selvilleottotoa ja miettimistä riittää niin runsaasti, ettei jokin lähihoitaja voi asiaa edes kuvitella. Harvoin työasiat vielä pelkästään jäävät työpaikalle, vaan niitä tulee mietityksi ja edistetyksi muulloinkin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      67
      4540
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2229
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1754
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1498
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      27
      1423
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1298
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1217
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1136
    9. 22
      1086
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe