Kroatian kaunein seutu?

kjsjcoh

Olen käynyt ainoastaan Istriassa ja siellä sisämaassa,Motovun esim. sekä rannikolla Porecissa - kirjoitetaanko noin? Dubrovnik on tietenkin käynnin arvoinen, mutta te, jotka asutte maassa tai olette siellä enemmän reissanneet, mikä alue/paikka on tehnyt lähtemättömän vaikutuksen? Olemme suuntaamassa Istriaan taas pääsiäisenä koko perheen voimin. Istrian sisämaa teki minuun ainakin suuren vaikutuksen ja varma vierailukohde on myös rannikon Rovinjo, jonne en viimeksi ehtinyt. Vinkkejä sisämaan pikkukylistä jne otetaan vastaan. Ja jos joku suomalainen,jolla on Istriassa majoitusta (mielellään Rovinjo/Porec suunnalla) lukee tämän, niin ilmoittautukoon. :)

2

366

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Parahin kjsjcoh,

      Ihan ensin: "Kauneus on katsojan silmässä" sanotaan.

      Oletteko olleet Pulassa? Rooman kulttuurin jäämistöä löytyy areenasta alkaen. Istriasta on melko lyhyt matka Slovenian puolelle. Sloveniasta suosittelen Postojna jama:aa (tippukiviluolat), Italinan rajan läheisyydessä on sitten toinen, hiukan eri luonteinen tippukiviluolasto (käyty molemmissa) Slovenialaiset ottavat vastaa mukisematta euroja....

      Istrialaisista kaupungeista pääsee (ainakin turistisesongin aikana) umpikielisten ihme-iItaliaan, Venetsia -nimiseen kaupunkiin huijattavaksi. Muutaman sadan hengen paatit seilaa, jos sää sallii. Ne kyllä tohtii muuttaa matkan LA-kuljetukseksi jos merenkäynti on liian kova (nimim "kokenut").

      Istriassakin on pieniä luolia, esim http://www.istra.com/baredine/en/posjet.html, voipi löytyä muitakin. Taisi olla tuo, jossa kävimme.

      Istria sinällään ei ole jylhintä seutua, joten se ehkä häviää "kauneudessa" paikoille, jossa korkeat vuoret ja meri kohtaavat. Pikkukyliä kannattanee metsästää google-kartalla ja sateliittikuvilla. Ja pysähtymällä kun siltä tuntuu. Myös niistä mahtavimmista paikoista saa arvauksen sieltä karttojen äärestä - sitten vaan kooklettaan tarkempaa tietoa.

      Kroatiassa on monia luonnonpuistoja. Brijuni lähellä Pulaa ja Risnjak Rijekasta koiliseen. Porec - Risnjak 2h20min sivu. Risnjakissa on erityistä joen alkulähde, joki - ei puro. Kesäaikanakin kohtuullinen virta 8-asteista vettä.

      Kroatit ovat vähän samanlaisia kuin suomalaiset, eivät käy suupalttina päälle, mutta vastaavat asiallisesti ja jäävät keskustelemaan jos aikaa piisaa. Vanhempi väki puhuu saksaa ja nuoremmat englantia - mutta ei tietenkään kaikki. Ja varsinkin Istriassa osataan myös italiaa - monestakin syystä.

      Noita omatoimimajoituksia varmaan löytyy paikan päältäkin ja netistä, olemme käyttäneet interhome.fi ja adrialin.fi -palveluita, joista se eka on täsmällisempi, mutta jälkimmäinen ehkä halvempi.

      Vielä jotain?

    • Hvarson

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 107
      2052
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      55
      1924
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1885
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1667
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      20
      1588
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      12
      1388
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1330
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1316
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      15
      1311
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1252
    Aihe