Mummu hurruuttaa täydellä autolla kirpparilta toiselle

myötähäpeä

Oikein hävettää katsoa, kun joku 60 -ikäinen mummu kiertelee kotterollaan kirpputorilta toiselle. Pitää itse pöytiä, joissa kovat hinnat ja samalla kerää kaiken halvan ostoskärryynsä muista pöydistä. Sitten ylvästelee kuinka ei myy mitään krääsää!
Tuo on niin läpinäkyvää, että täytyy olla ahmu kehdatakseen toimimaan noin.

28

153

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • bnbnZ>ZZXZX

tarkentaisitko. Minulle ihan sama vaikka joku tekisi noin.

• myötähäpeä

No minähän ensin ajattelin, että mummu siinä kerää halpaa vaatetta lapsenlapsilleen, mutta sitten näin, kuinka hän ajaa kattoon asti täytetyllä autollaan ja viekin tavaraa itse myyntiin.
        Varsinainen himohamstraajan auto.

• Älä suotta häpeile.
      Putteitasi vain.
      Vaati näet taitoa ja osaamista täyttää auto laatu-tavaralla.
      Mitä tahansa kauppaakin.
      Kysypä vaikka Stockmannin toimitus-johtajalta ja osto-päälliköltä.

H.

• myötähäpeä

Täytätkö sinä lentokoneesi kirppiskamalla?

• myötähäpeä kirjoitti:

Täytätkö sinä lentokoneesi kirppiskamalla?

"myötähäpeä"

Jos, niin aina:
        Laatua, laatua enemmän laatua, jokeri pokeri poks.
        Pilkkasi taitaa kehittyä omaan-nilkkaasi-pilkkaamiseksi?

H.

• myötähäpeä
        hunksz kirjoitti:

"myötähäpeä"

Jos, niin aina:
        Laatua, laatua enemmän laatua, jokeri pokeri poks.
        Pilkkasi taitaa kehittyä omaan-nilkkaasi-pilkkaamiseksi?

H.

Hiljaa!

• Odotan innolla matkaani Hollantiin. Haarlemin torilla on joka keskiviikko kirpputoripäivä. Kun saavun torille riennän oitis mieluisan myyjän luokse hän näet myy nukketalokamaa ja vilkuttaa heti minulle ja näyttää jotain löytöään jonka luonnollisesti ostan.

Hän tulee torille perävaunullisella polkupyörällä koka on tiukkaan pakattu myyntikamaa. Hänen miehensä ajaa paikalle autolla jonka takakontti on täynnä täydennettävää.

Kirpputorin pito on hauskaa ja tuottoisaakin. Turhaan säälit mummoa, joka tienaa enempi kuin sinä ja kaikki verottomana.

• sasa32232233332

ei se sääli vaan kadehtii.

• myötähäpeä
        sasa32232233332 kirjoitti:

ei se sääli vaan kadehtii.

Kyllä säälin. Mitä kadehtimista on himohamstraajissa? Hehän tarvitsevat hoitoa.

• myötähäpeä kirjoitti:

Kyllä säälin. Mitä kadehtimista on himohamstraajissa? Hehän tarvitsevat hoitoa.

Hän ostaa ja myy ja se on kaupantekoa ei harstrausta. Hän osstaa eurolla ja myy kahdella eikö hän olekin järkevä mummo.

Hän voi jopa ostaa lapsenlapselleen viimeisenpäälle älypuhelimen.

Niin älä sääli minuakaan, tienasin kirppiksella Nykin matkarahani.

• myötähäpeä
        korpikirjailija kirjoitti:

Hän ostaa ja myy ja se on kaupantekoa ei harstrausta. Hän osstaa eurolla ja myy kahdella eikö hän olekin järkevä mummo.

Hän voi jopa ostaa lapsenlapselleen viimeisenpäälle älypuhelimen.

Niin älä sääli minuakaan, tienasin kirppiksella Nykin matkarahani.

Kyllä säälin sillä sinne autoon ei mahdu ihmisiä.

• Tuohan on tavanomaista pappailua myös.

• pakettiautoilija

ajattele .... minä olen nähnyt kun ihmiset poimivat metsästä marjoja ja sieniä ämpäreihinsä ja vievät ne sitten täpötäydellä autollaan myyntiin johonkin torikojuunsa.

Eipä tulisi mieleeni tunteaä myötähäpeää, päin vastoin. Arvostan ihmisiä jotka pyrkivät itse ansaitsemaan omat rahansa, jos ei saa työpaikkaa niin sitten työllistämällä itse itsensä.
      Arvostan myös ihmisiä jotka eivät heitä roskiin hyviä tavaroita tarpeettomina vaan myyvät ne kirppiksillä tarvitsijoille.
      Jos oleni kirppiksellä jotain myynyt, niin minulle on ihan sama ostaako tavaran joku jälleenmyyjä vai kuluttaja, kunhan saan pyytämäni hinnan.

• Eihän kirpputorimyynti ole mummujen touhua. Luin facebookista kuinka eilen Helsingin ravintolapäivänä nuoret pitivät kahvilaa ja myivät kirppisjutskoja, liekö poikanikin myynyt vanhoja LP-levyjä, joita keräsi mukaansa varastoistani.

Mikä sen antoisampaa kuin tutustua uusiin ihmisiin aurinkoisena elokuun päivänä.

• pakettiautoilija

Unohdin kertoa arvostavanmyös tyhjien pullojen ja tölkkien kerääjiäkin. Vaikka polkupyörän sangat ja takapakkarit onkin niin täynnä kasseja ettei kyytiin mahdu yhtään naapurin kateellista ämmää.

Hienoa kun osaltaan siivoavat ympäristöämme!

• myötähäpeä

Niin varmaan ovat jo ylivuotisia ne marjat kun pyörivät autossa kuukaudesta toiseen.

• onko auto omasi?
        myötähäpeä kirjoitti:

Niin varmaan ovat jo ylivuotisia ne marjat kun pyörivät autossa kuukaudesta toiseen.

miksi autossasi marjat pyörivät kuukaudesta toiseen? miksi et syö niitä? tai myy?

• myötähäpeä
        onko auto omasi? kirjoitti:

miksi autossasi marjat pyörivät kuukaudesta toiseen? miksi et syö niitä? tai myy?

Ihan jos verrataan tähän kirppismummoon niin ei sitä autoa tyhjennetä varmaan koskaan.

• ent. siivoojaparka
        myötähäpeä kirjoitti:

Ihan jos verrataan tähän kirppismummoon niin ei sitä autoa tyhjennetä varmaan koskaan.

Miten hän ne tavarat myy kalliimmalla kuin on ostanut, jos ei tyhjennä koskaan lastiaan? Ottaako hän vain hinnan ja kaasuttaa tavarat autossa tiehensä?

• taitaa olla
        ent. siivoojaparka kirjoitti:

Miten hän ne tavarat myy kalliimmalla kuin on ostanut, jos ei tyhjennä koskaan lastiaan? Ottaako hän vain hinnan ja kaasuttaa tavarat autossa tiehensä?

Jos hää onkii roskiskyttä joka kerää tavaraa myyntiin

• turhaa hössötystä

Rätei ja lumpui
      Mies puolisena en löydä enkä viitsi mokoman takia kun alennusmyynneistä saa uutta eikä hinnassa ole just eroa.

• .mollis

Että tällasta häpeää tällä kertaa.

• mitähän vielä?

Sas´muuta mollis.

Toisten huoli on itsemurhat, jotka johtuvat mahdollisesti yksinäisyydestä, kun taas tämä valittaja ei voi sietää, että joku jaksaa hakea mielenvirkistystä kirppis kamoja kaupaten?

• Mulla on yhä toteuttamatta jo vuosi sitten alottamani projekti viedä ylimäärästä tavaraa kirppikselle.

Jos tulevana syksynä sais lopultakin aikaseks. Enkä kyllä ota ketään kyytiin, vaikka autoon mahtuiskin.

• Asenne1

Nuoret naiset on kyllä täälläpäin ehkä kaikkein aktiivisimpia, vanhat ei jaksa enää
      puuhastella, vaatii aktiivisuutta pitää myyntipöytää tai kulkea peräkonttikirppiksellä.
      Kaikkein eniten tämänkaltainen myynti vaatii oikeaa asennetta, sitä minulla on,
      tykkään ihmisistä ja heidän kanssaan on kiva rupatella. Peräkonttikirppis on
      sosiaalisesti kaikkein antoisinta, voi päästä pikkukiposta syvällisiin keskusteluihin.
      Suosittelen kaikille seuraa kaipaaville, menkää viihtymään.

• Nimenomaan,

kirppiksillä ei vaan osteta ja myydä, sielä viihdytään :-) Rakastan kirppiksiä ja olen niin tehnyt koko ikäni. Niistä tulee monille suorastaan elämäntyyli.

Ja nyt kun vielä on kaikki ympäritö- ja ylikulutusongelmat niin tapeetilla, niin ei kyllä kenenkään tarvi hävetä. Paitsi ehkä niiden sitten, jotka ei kirppistele.

Aloittajalle suosittelen asenteenmuutosta rennompaan suuntaan :-)

• kirpparimummo

Mielestäni on ihan kunnioitettavaa, että joku viitsii tehdä jotakin itse tienatakseen, eikä odota valmista ja yhteiskunnan tukia pärjätäkseen. Ja siks toisekseen, sitähän se bisnes on, että ostaa halvalla ja myy kalliilla. En ymmärrä mitä aloittaja myötähäpeästä puhuu.
      Itsekin pidin 5 viikkoa kirppispöytää vuosi sitten myyden omia vanhoja tavaroitani ja kyllä se vaati melkoisesti energiaa. Tienasin ihan mukavasti, koska pidin hinta-laatusuhteen sopivana. Tosin kohdallani meni bensaan suuri osa voitosta, koska jouduin ajamaan 120 km. useita kertoja viikossa pitääkseni pöydän kunnossa. Olihan se kuitenkin virkistävä kokemus ja mikä parasta pääsin turhasta roinasta eroon ja sain tienesteilläni uudet tuolit ruokapöydän ympärille.

• reppuriika

Tunnen muutaman "jälleenostajan" paikkakunnallani. On tyyppejä, jotka kiertävät päivittäin tinkaamassa katselemalla uutuuksia kirppareilla, tikaavat vetoamalla että tuon ja tuon hän haluaisi ostaa sille ja tälle lapsenlapselleen tai iloksi köyhälle vaikeassa asemassa olevalle ystävälleen. Ja juttua ja selitystä piisaa että vaahto kihisee suupielissä, mutta kun ei ainakaan meikäläisen edessä mene perille. No kaupat tulee, jos tulee, mutta hinta ei alene.
      Minulle on aivan yksi ja hailee, mitä sitten omallansa tekee, jos on maksanut alkuperäisen hinnan ja jos sen voitolla onnistuu myymään, mutta luikertelijoita en elätä.
      Myös romaninaiset yrittävät joskus samaa peliä. Hamstraavat kauppatavaraa vedot sukunsa köyhiin ja myyvät sitten voitolla eteenpäin.
      Miten he kehtaavat. En kyllä millään viitsisi tomia noin, koska jokainen pienellä paikkakunnalla tunnistaa tuollaiset tukkuostajat. Samat asiakkaat kiertelevät ja kantelevat ja näkevät pelin.

Ketjusta on poistettu 15 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?

Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?
      Kalajoki
      99
      4537
    2. Joku hukkui Hyrynsalmella?

Oliko mökkiläinen taas?
      Hyrynsalmi
      27
      2385
    3. Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia

Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell
      Maailman menoa
      109
      2223
    4. Mitä sinä mietit

Mies?
      Ikävä
      200
      2179
    5. PoIiisi jahtasi mopopojan hengiltä

Toivottavasti on   s  i  n  i  v  u  o  k  k  o    nyt ylpeä itsestään, kun ajatti teinin päin lyhtypylvästä. https://w
      Maailman menoa
      410
      1931
    6. Sinä eräs, pyydän......

AUTA mua ole kiltti. Ei mun takia vaan.... Miten saan sut kiinni?
      Ikävä
      169
      1503
    7. Emme voi elää velaksi, sanoi Riikka

Valtionvelan odotetaan nousevan 86,3 prosenttiin bruttokansantuotteesta vielä kuluvan vuoden aikana. https://www.iltale
      Perussuomalaiset
      100
      1269
    8. Et halua kohdata niitä tunteita ja asioita, joita minä herätän sisälläsi

Vastustelet. Yrität esittää, että kaikki on hyvin. Leikit perhettä.
      Tunteet
      32
      1075
    9. Miksi epäilit kaivattusi kiinnostuneen

Juuri sinusta? Mihin piirteisiin hän aikanaan saattoi sinussa ihastua? Olivatko ne yhtään samoja asioita joihin itse iha
      Ikävä
      72
      976
    10. Minkä asian haluaisit muuttaa kaivatussasi?

Mikä kaivattusi luonteessa tai ulkonäössä ärsyttää sua?
      Ikävä
      79
      850
    Aihe