Kokemuksia 3G/4G modeemi/reitittimistä

Reitittäjä

Munulla on tällä hetkellä DNA Huawei reititin-modeemi.

Tarvitsisin laitteeseen kuitenkin ethernet portteja mm. verkkokovalevyä ja printteriä varten.

Onko kenelläkään kokemuksia reititin-modeemeista joihin saa SIM kortin paikalleen?

Mitkä asiat olisivat tärkeitä?

4

988

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Maksa laadusta

Itselläni on Option Globesurfer 3, toimii hyvin ja varsinkin vähänkin heikommassa kentässä huomattavasti varmemmin kuin nettitikut ja vastaavat. Tuo on tosin aika vanha malli ja nykyisin myynnissä on uudempi malli. Laitteessa on Wlan ja 2 kpl ethernet-portteja USB-portti ulkoista kovalevyä/printteriä varten (en ole varma saako levyn ja printterin toimimaan yhtäaikaa USB-hubilla), laite siis osaa jakaa tuon ulkoisen levyn tai printterin verkkoon.

Tuota on ainakin aikaisemmin myyty lähinnä yrityksille ja "vaativaan" käyttöön, ei niitä halvimpia mutta laadukas. Ihan halvimpia ei välttämättä kannata ostaa, niissä laatu voi olla heikkoa.

• austerism1

Minulla on oheinen:

http://www.verkkokauppa.com/fi/product/18819/dkbng/D-Link-DWR-921-LTE-modeemi-ja-WLAN-tukiasema

4G:n kuuluvuus tehostui tuon hankittuani - aiemmin oli Sierran Wlan-mokkula. WLAN-kuuluvuus tuossa tuntuisi tosin olevan astetta huonompi, mutta riittää omassa kämpässä ok (pieni kaksio). Laitteessa on tällä hetkellä kiinni verkkolevy ja xbox piuhoilla ethernet-porteissa ja WLANin kautta yleensä pari tietokonetta ja kännykkä tai pari. Lisäksi tulostin toimii WLANin kautta.

• R E iTintintin

Minulla käytössä Tp-linkin n.30€ reititin.
      Siihen tarvitaan kylläkin mokkula joka majailee piuhan päässä katon rajassa = paras paikka. Ei sinne reititintä viitsi hilata.

• EVM1

Lainaan omaa tekstiäni toisaalla:

aikaisemmin käytin (DNA) Huawei Netgear Aircard 762s mobiilireititintä ja nyt halutessani LAN portteja ostin D-Linkin D-Link DWR-921 -LTE-modeemi reititin.

Mittailin nopeustestillä nopeuksia samassa paikassa vaihtaen vain SIM-korttia laitteesta toiseen. Vaikuttaa, että D-link on n 10 Mbit/s hitaampi kuin Huawei (35 Mbit/s vs. 25 MBit/s)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 96
      1619
    2. Mitkä asiat

tekevät vaikeaksi kohdata kaivattusi?
      Ikävä
      74
      1424
    3. Rakas

Eihän se tietysti minulle kuulu, mutta missä sinä olet? 😠
      Ikävä
      50
      1347
    4. Miltä se tuntuu

Miltä se tuntuu havahtua, että on ollut ihmistä kohtaan, joka on rakastanut ja varjellut, täysi m*lkku? Vai havahtuuko s
      Ikävä
      104
      1238
    5. Pidit itseäsi liian

Vanhana minulle? Niinkö?
      Ikävä
      54
      1233
    6. SDP:n lyhyt selviytymisopas

1. Komitea on vastaus, oli kysymys mikä tahansa Jos maailma on muuttumassa tai jossain palaa, demari ei hätiköi. Ensin p
      Maailman menoa
      9
      965
    7. En mahda sille mitään

Olet ihanin ja tykkään sinusta todella paljon.
      Ikävä
      36
      827
    8. Joko olet luovuttanut

Mun suhteen?
      Ikävä
      60
      761
    9. Haluaisitko oikeasti

Vakavampaa välillemme vai tämäkö riittää
      Ikävä
      49
      754
    10. Mitä se olisi

Jos sinä mies saisit sanoa kaivatullesi mitä vain juuri nyt. Ilman mitään seuraamuksia yms. Niin mitä sanoisit?
      Ikävä
      41
      735
    Aihe